Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Super Mario Odyssey

JTahti

Well-Known Member
  • 3D tasohyppely
  • Julkaisupäivä: 27.10.2017
  • Uutena ominaisuutena Mario voi possessoida örvelöitä heittämällä niitä hatulla.
  • Peliin liittyvää sälää: Kolme amiiboa, kantolaukku, Switch bundle.
  • Konsolifin pelisivu
Nintendo Direct esitelmä. Varoitus, spoilaa pelialueita.
 
Viimeksi muokattu:
Vastaus: Super Mario Odyssey

Zelda pettymyksen jälkeen tässä on seuraava uusi potentiaalinen killer app Switchille joka voi viedä mennessään. Peli videot ainakin näyttää siltä että nyt liikutaan siellä SM64 ja Galaxy tasoisessa mestariteoksessa.

Odottavan aika on pitkä.
 
Vastaus: Super Mario Odyssey

Klassiset tasoloikat eivät ole koskaan genrenä lukeutunut suosikkeihin, vaikka sieltä löytyykin useampia aikansa pelatuimpia pelejä ja niillä on aloitettu. Varautuneita ollaan siis myös tätä Odysseytä kohtaan. Pelikuva on ollut parhaimmillaan silloin kun ollaan kaukana ihmisistä ja kaupungista.

Todennäköisesti tulee pelattua lähinnä co-oppina (jossa toinen ohjaa hattua).

Tässä ollaan testaamassa peliä Gamescomissa.
 
Vastaus: Super Mario Odyssey

Mä olen niitä jotka pitää kevyistä 2d tasoloikista (siis just Mario, Yoshi jne, mutta en jostain super meat boystä).
Toisaalta N64:lla lapsena turhaannuin niin paljon Mario 64:n kanssa, että sen myötä olen vihannut melkein kaikkia 3D tasoloikkia (spyrot jne). Oikeastaan Wii U:lla 3D Mario on ollut kivaa, kun on tehty vähän kuin 2d tyyppisesti.

Jostain syystä tämä on kuitenkin ollut peli jota olen alusta asti odottanut. Tämä näyttää tarpeeksi rennolta haahuilulta. Odotus on erittäin kovaa ja tilattuna ollut jo pari kuukautta.
 
Vastaus: Super Mario Odyssey

Onhan tämä aika absurdi vuosi, kun sekä kotikonsoli-Zelda että uusi Mario-peli tulevat näin lyhyen ajan sisään. Molemmat ovat kuitenkin pelisarjoina jatkuvan hehkutettuja, jokainen tarkistakoon tarvittaessa metacriticistä arvosanoja. Omassa videopelihistoriassakin on aina tullut uusia rakkauksia vastaan, mutta nämä ovat olleet tietynlaisia kulmakiviä jo SNES-ajoista asti: parhaimmillaan (Super Mario 64, Super Mario Galaxy, Ocarina of Time, Wind Waker, SNESin julkaisut molemmista sarjoista) aivan kaikkien aikojen parhaiden pelien kärkisijoilla, huonoimmillaankin (Super Mario Sunshine, Skyward Sword) vuoden peli -kandidaatteja ja todella vahvaa viihdettä.

Kun Breath of the Wild yllätti tuoreudellaan ja näkemyksellään niin onhan tässä kasaantunut jo vähän liikaakin painetta tälle pelille. Toisaalta eipä ole tarvinnut siihen PS4:ään koskea ihan hetkeen, katsotaan sitten loppuvuodesta ja taas ensi vuonna, toisaalta onhan tämä omanlaisensa haaste Nintendolle myös kun ykköstykit on pamautettu tiskiin heti alkuun. No, emme valita etukäteen :D
 
Vastaus: Super Mario Odyssey

[video=youtube;yt73EVyOBoQ]https://www.youtube.com/watch?v=yt73EVyOBoQ&feature=push-u-sub&attr_tag=RbH7ELIWYr_tkuM4-6[/video]

DF tekee alustavaa testiä uudesta mario pelistä, portable modessa on jouduttu pieniä kompromisseja tekemään ja puolestaan docked modissa resoluutio on noussut huomattavasti lähemmäs 1080P. Yhtään ei ole kuitenkaan tingitty vakaasta 60 FPS.
 
Vastaus: Super Mario Odyssey

Tällä japaninkielisellä videolla peliä esitellään laajasti. Mukana myös co-op -yhteistyömuotoa, jossa toinen ohjaa hattua ja toinen Mariota. Minipelejä, kuten videolla näkyvä autoratakilpailu. Onpahan ilmeinen Easy Mode myös laitettu helpottamaan junioreiden matkaa. Valokuvia pääsee ottamaan vapaasti mistä kuvakulmasta tahansa.

En ihan kaikesta tuosta pelikuvasta pidä, mutta suurinosa näyttää hyvältä.



Edit: Sama englanninkielisenä: https://youtu.be/VcXvnb7dHZk
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Super Mario Odyssey

Miksi Mario on laitettu ihmisten sekaan kaupunkiin haahuilemaan? Näyttää paskalta nuo osuudet videoissa. Muuten taattua tasoloikkaa.
 
Vastaus: Super Mario Odyssey

Miksi Mario on laitettu ihmisten sekaan kaupunkiin haahuilemaan? Näyttää paskalta nuo osuudet videoissa. Muuten taattua tasoloikkaa.

Se on tosiaan vain ”keskushubi” ja itsekään en siitä oikein välitä, ei Mario kuulu tuonne. Tosin ne mitä siitä olen videoita katsonut, niin kaupungin touhut on hauskoja, mutta myös mulle tökkii kyllä ihmiset, normi autot jne.
 
Vastaus: Super Mario Odyssey

Se on tosiaan vain ”keskushubi” ja itsekään en siitä oikein välitä, ei Mario kuulu tuonne. Tosin ne mitä siitä olen videoita katsonut, niin kaupungin touhut on hauskoja, mutta myös mulle tökkii kyllä ihmiset, normi autot jne.

Itseasissa ei ole, pelissä ei ole hubia tyyliin super mario 64 tai sunshine vaan kenttien välillä liikutaan aluksella nimeltä Odyssey jolla valitaan karttaruudulta kohde.
 
Vastaus: Super Mario Odyssey

Itseasissa ei ole, pelissä ei ole hubia tyyliin super mario 64 tai sunshine vaan kenttien välillä liikutaan aluksella nimeltä Odyssey jolla valitaan karttaruudulta kohde.

Joo tuon aluksen tiedän, mutta ainakin jossain sanoivat, että tuo kaupunki on silti kaiken keskus, josta sitten aluksella mennään niihin oikeisiin tehtävä maailmoihin, vaikka kaupungissakin tehtäviä on.
 
Vastaus: Super Mario Odyssey

Joo tuon aluksen tiedän, mutta ainakin jossain sanoivat, että tuo kaupunki on silti kaiken keskus, josta sitten aluksella mennään niihin oikeisiin tehtävä maailmoihin, vaikka kaupungissakin tehtäviä on.

Aijaa, aika outoa että pelintekijät sanovat ettei se sisällä hub worldia, toki itse toivon että sisältää mutta näkeehän sen viimeistään kun peli ilmestyy.
 
Vastaus: Super Mario Odyssey

Voi olla ettei näin sitten ole. Jäin kesäl Nintendon demoiluista täysin siihen käsitykseen, ettei tämä kaupunki ole ns ”oikea maailma”, vaan kaiken keskus johon aina palataan, vaikka se alus onkin se päätukikohta.
En yhtään lähde kyllä kiistämään jos asia näin ei ole, mulla on voinut jäädä väärä käsitys jostain yhdestä lauseesta mieleen.
Oikeastaan mulle se ja sama miten se on, nuo ihmiset tökkii silti. [emoji23]
 
Vastaus: Super Mario Odyssey

Ite olen käsittänyt, että tuo kaupunki on yksi maailma muiden joukossa.
 
Vastaus: Super Mario Odyssey

Ite olen käsittänyt, että tuo kaupunki on yksi maailma muiden joukossa. [emoji4]

Joo tää on mun tietojen jälkeen näköjään uutisoitu uusiksi:
http://twinfinite.net/2017/08/super-mario-odyssey-doesnt-have-a-hub-world/

most fans and reporters assumed the New Donk City area Nintendo has showcased would serve as the game’s hub world. That, however, is not the case — the game has no hub world.

The urban New Donk City setting had previously appeared to fill the hub world role in Super Mario Odyssey, as it looked like a large, open area with a distinctive look that set it apart from the game’s other kingdoms. But Koizumi’s statement seems to invalidate that assumption, and it’s now unclear if New Donk City is itself a kingdom that Mario must sail to in the Odyssey.
 
Vastaus: Super Mario Odyssey

Näihin päiviin asti ollut sitä mieltä että ei Mario kyllä kiinnosta pätkääkään, nyt kuitenkin kelkka on jälleen kerran kääntynyt täydet 180 astetta ja Marion seikkailut kiinnostaa kovasti. Tuo videotulva youtuben puolella auttoi tässä asiassa sillä pelistä paljastuu koko ajan enemmän ja enemmän mielenkiintoisia puolia. Nyt kysymykseen tuleekin vain että mistä pelin sitten ostaisi. Fyysisenä kuitenkin pelin haluan joten joku luotettava paikka mistä tuon pelin varmasti saisi tuolloin perjantain julkaisuun olisi kiva tietää, sillä tarkoitus olisi julkaisussa striimata peliä. Ei ole tullut nimittäin pariin vuoteen enää hirveästi konsolipelejä osteltua niin itsellä ei enää kauheasti tietoa noista.
 
Vastaus: Super Mario Odyssey

Olen itse tilaillut vähän mistä sattuu viime aikoina ja kesän kuluessa tulin tulokseen, etten tilaa enää muualta kuin Gigantista. Hinnat edulliset, homma toimii muutenkin ja tulee nopeasti kotiin.
 
Pääsimme Gamescomissa peliä jo kokeilemaan. Parhaimmat hetket ovat silloin kun ollaan kaukana kaupungista, kuten tapahtuu tällä videolla.

Tarkoitus pelata tämä läpi yhteistyönä, jossa toinen ohjaa hattua. Pelistä löytyy Mario Kartin tapainen 'easy mode', jolla myös juniorit saadaan pysymään mukana.

 
Viimeksi muokattu:
Vastaus: Super Mario Odyssey

Upea musikaalivideo seuraavasta Super Mariosta. Tällä pelillä tärkeä tehtävä viedä hahmo seuraavalle pelaajasukupolvelle.

 
Ylös Bottom