Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Super Marion ääni juontaa Netflixin uutta videopelidokumenttisarjaa

Tarja_pk

Toimitus
High score pelaamisen kulta-aika on Netflixin tuleva videopelidokumenttisarja.

Minisarjassa käydään läpi klassikkopelien historiaa Pac-Manista DOOMiin ja haastatellaan kehittäjiä. Pelien ja pelaamisen kulta-ajan pyörteisiin katsojia johdattelee Nintendo-maailmasta hyvinkin tuttu Charles Martinet eli itse Super Mario.

Tietokonepioneerien ja taiteilijoiden kertomuksissa avautuvat ainakin Space Invaders, Final Fantasy, Street Fighter II, Mortal Kombat, Sonic the Hedgehog sekä MADDEN NFL.

"Tämä on tarina pikselien takana olevista aivoista ja siitä, kuinka heidän vertaansa vailla oleva innovoiminen rakensi monen miljardin dollarin teollisuuden – melkein vahingossa."

High Scoren ensi-ilta on Netflixissä 19. elokuuta 2020.



[[{"fid":"83336","view_mode":"default","fields":{"format":"default","field_file_image_alt_text[und][0][value]":"Charles Martinet","field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","field_file_image_alt_text[und][0][value]":"Charles Martinet","field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"alt":"Charles Martinet","class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]




Lue juttu sivustolla...
 
Viimeksi muokattu:
Noni! TÄMÄN minä haluaisin tuonne Yle Areenaan, sillä Netflixissä on niin paljon muuta, mikä ei minua kiinnosta yhtään. Olen ottanut sen kerran kuukaudeksi vain, koska en päässyt katsomaan muualta Martin Scorsesen jälleen yhtä merkkiteosta The Irishman. Tuo dokumenttisarja nyt ainakin vaikuttaa siltä, että se voisi täyttää Ylen laatukriteerit. Tosin en tiedä tarkkaan, miten Yle soveltaa lähdekritiikkiä. Mutta tätä voisi ehdottaa Yle Areenaan...
 
Ylös Bottom