Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tähtääminen/ohjaaminen räiskintäpeleissä

Unchartedin moninpeliä päivätolkulla pelanneena en kyllä pysty tähän yhtymään ollenkaan. Kontrollit toimivat kuin nakutettu ja moninpelissä dominointi oli oikein addiktoivaa ja toimivaa touhua. Uncharted on elokuvamainen kokemus kontrolleineen kaikkineen, joten mieleestäni vain "automaattisempi" kuin TR:n vastaava, mutta silti ehdotonta A-luokkaa.

TLOU ei ole itselleni mitenkään erityisen rakas peli, mutta kyllä ampumiskontrollit siinäkin olivat kyllä aivan huippuluokkaa ja sopivat pelin tunnelmaan ja asetelmaan erinomaisesti.

Samoilla linjoilla, poislukien rakkaudesta TLOU asiasta. Se on nimittäin on omaan makuun tähän päivään mennessä yksi mahtavin tiimipohjainen räiskyttelypeli. Itseasiassa ei muuten oikeastaan edes paljon räiskytelty vaan jokainen laukaus piti harkita. Oli kuumottavaa kun vihu puskee päälle ja tiedät, että sulla on vain rajoitetusti panoksia. Kavereista piti hakea usein turvaa.

Tähtäys ei ollut TLOUssa huono edes PS3 versiossa, vaan sanotaanko "haastava" Sitä piti harjoitella ja siinä oli oppimiskäyrää. Se myös jäljitteli oikeilla tuliaseilla ampumista huomattavasti järkevämmin ja realistisemmin kuin suurin osa tusinapeleistä. Oikein erityisen rakas peli, good times! Uncharted 2 & 3 myös sama homma, niidenkään multiplayeriin ei vaan kävelty ja oltu suoraan päällikköjä vaan naamaan tuli tylysti kunnes oli nähty vaivaa ja opittu kontrollit.

Laitan vielä videot tähän kyytiin mahtavista ajoista, eikä varmastikaan ollut kontrolleissa vikaa. Päinvastoin, ihania pelejä nimenomaan osittain sen takia kun kontrollit otti pelaajalta ennen kuin antoi!



 
Viimeksi muokattu:
Pakko itsekin kompata, että Naughty Dogin peleissä on räiskintä usein oikein hyvää.

Mielestäni ND:n peleissä on aina ollut aseissa sopivaa potkua, kuulostavat hyviltä ja ennen kaikkea 30fps peleiksi niissä ei tähtäin laahaa ruudulla liikaa, kiitos matalan input delayn, vaikka toki välillä kankealta voi ammuskelu tuntua 60fps CoD/Halo/Overwatch jälkeen. Mutta esimerkiksi verrattuna Destinyyn, Remnant from the Ashes, Far Cry, Outriders yms. konsolilla pyöriviin 30fps peleihin joita olen testaillut, niin ei esimerkiksi TLOU2:n tai Uncharted 4:n ammuskelu-mekaniikat kalpene yhtään ylläolevien pelien rinnalla. Väittäisin jopa, että Naughty Dogin peleissä on ehkäpä ne mieluisimman tuntuiset 30fps kontrollit mitä tiedän. Toki se myönnettäköön, että Uncharted-peleissä sitä ammuskelua on vain liikaa jolloin se hyväkin ammuskelu alkaa nopeasti puuduttamaan.

Kai tämä tähän aiheeseen sopii, mutta tuli tuossa taannoin pelattua TLOU2 perma deathilla läpi (helpoimmalla niistä) ja tuli viimeinkin testattua gyro aimia mikä peliin julkaisun jälkeen lisättiin. Täytyy sanoa, että yllätyin todella positiivisesti tuosta ja kuinka nopeasti sen sisäisti niin että tuhoakin alkoi tulla paremmin kuin tattia peukalolla liikuttamalla. Suosittelen testaamaan tuota kaikissa peleissä jossa se on mahdollista. Tulevaisuuden juttuja. :)
 
Ylös Bottom