Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tällainen olisi unelmapelini

Foxi

Jäsen / [FL]
Tää olisi omasta mielestäni;

  • Kontrollit ja grafiikka tulisi COD4:sta, siis varsinkin tähtäys on tarpeeksi helppoa myös "niille" vanhemmille pelaajille. Ja kuitenkin niin, että pelaaja päättää mitä mistäkin napista tapahtuu.

  • Hahmojen animointi tulisi GRAW2:sta; niin loistava räsynukke mallinnus kuin missään, kuollut hahmo vierii mäkeä alas, tai jää jopa istuvaan asentoon.

  • Pelin aula tulisi suoraan Socomista, myös pelin aikainen kaverilistalle pääsy olisi mukana.

  • Itse pelin juoni (yksinpeli) voisi jäljitellä vaikkapa elokuvan I Am Legend juonta; peli jossa olisi toimintaa, kauhua ja jännitystä ja edelleen toimintaa. Myös ongelman ratkaisuja, vihjeitä, ja paljon erilaisia reittivalintoja vapaassa ympäristössä. Pelaajan tekemät reittivalinnat ja ratkaisut vaikuttaisivat pelin pahisten toimintaan. Pelissä olisi myös vuorokauden vaihtuminen, joka vaikuttaa siihen, kuinka vaarallista missäkin on liikkua.
  • Pelissä ei olisi myöskään vain yhtä lopputulosta, vaan pelaajan tekemät ratkaisut ratkaisisivat sen, kuinka peli päättyy.

  • Pelin musiikki olisi tyyliin Oblivion; illan tullen musiikki vaihtuu. Kuitenkin niin, että esim. yöllä jokin uhkaava tilanne saisi musiikinkin muuttumaan tilanteeseen sopivaksi.

  • Verkkopeli olsikin sitten suoraan Socomista, sitä parasta ja parhailla kentillä ja tietenkin myös talvimappeja. Pelissä olisi toki myös CO-OP, jossa siinäkin pelaajien tekemät ratkaisut vaikuttaisi itse peliin.
 
Vastaus: Tällainen olisi unelma pelini

Foxi on hyvä ja pistää ton sitten COD5:n tekijöille :rolleyes:
Saatais siitäkin parempi... Vielä kun loppuun pistät, että EI Toisenmaailman sodan pelejä enään :D
 
Vastaus: Tällainen olisi unelma pelini

FFVII Remake ps3:lle uusituilla grafiikoilla, parannetulla äänenlaadulla ja analogisella ohjauksella. Muuten täysin samanlaisena kuin alkup.

ffvii1.jpg

FinalFantasyCloudTechDemo.jpg
 
Vastaus: Tällainen olisi unelma pelini

Itse haluaisin nähdä WW2 pelin, jossa ei olisi pääosassa nämä "vapauttajat" ja "vapauden puolustajat". Olisi mahtava olla "pahis".

Esimerkiksi Suomen sodista saisi mahtavia pelejä kun peli alkaisi siitä, kun oma ryhmä menee krtomaan Karjalan siviileille, että nyt on lähtö. Käyt laittamassa kasapanoksen taloon, jotta se räjähtää tai vaan sytytät sen tuleen. Silloin tällöin tantereella kohtaat siviileitä, ja joudut puolustamaan heitä mahdollisesti Neuvostoliittolaisilta koneilta tai sotilailta. Tali-Ihantala taistelu olisi loista kokea, samoin talvimaisemat. Asemasotaa omassa poterossa ja huudella viholliselle yön pimeydessä ja vaikkapa laulella noita tuon ajan pilkkalauluja..

Voisi vaikka seurata Törnin uraa.. Eli voisit jopa sotia SSän sotisovassa Neuvostoliittoa vastaan..

Miksi ei voisi myös tehdä FPS seikkailupeliä Saksan sodasta niin, että sodan aikaiset toimesi vaikuttaisivat siihen, mitä itsellesi tapahtuu. Esimerkiksi pelin lopussa voisit tehdä Schindlerit tai sikailla kuten GTAssa.. Ja tämä taas osaltaan vaikuttaisi siihen, miten sota päättyisi sinulle: hirsipuu vai pako sodan alta..

Samoin sotapeleissä pitäisi olla siviilit mukana realismiä tuomassa. Vaikkapa CoD5ssä kun patrioottiset Jenkit menevät katuja pitkin, niin terroristit iskevät. Siviilit juoksevat pakoon ja nämä terroristit saattavat ottaa näitä jopa panttivangeiksi tai muuta vastaavaa.
 
Vastaus: Tällainen olisi unelma pelini

Esimerkiksi Suomen sodista saisi mahtavia pelejä...
Tali-Ihantala taistelu olisi loista kokea, samoin talvimaisemat. Asemasotaa omassa poterossa ja huudella viholliselle yön pimeydessä ja vaikkapa laulella noita tuon ajan pilkkalauluja..
juuri tälläinen peli maistuisi meikäläiselekkin.
PC-puolella tuli joskus todella rumaa Combat Mission 2-peliä tahkottua tuhansia tunteja,
aivan vain sen takia että pääsi suomalaisena antamaan iivanoille kyytiä, sarkapuvuissa tottakai.
ääninäyttely ei ollut huippulaadukasta, mutta "selevä on, kessu" toi kummasti fiilistä peliin.
muutamat asemasodat tuli neuvostoliiton tankkimyllytyksessä pelailtua..

em. peli paremmalla toteutuksella PS3-peliksi, kiitos. :p
 
Vastaus: Tällainen olisi unelma pelini

Unelma peli... Voisin varmaan tiivistää joihinkin nimikkeisiin, kuten MGS4, Final Fantasy XIII, LittleBigPlanet ja Killzone 2. Joku noiden yhdistelmä sitten olisikin hyvä. Ensimmäisestä persoonasta kuvattu peli, joka tarjoasi etenemiseen erilaisia taktiikoita. Olisi laajat pelimaailmat, joka tietysti voisi jossain määrin tuhota. Kiperiä, muttei mahdottomia ongelmanratkaisuja, sekä laaja mahdollisuus muokata hahmoa. Grafiikka tietenkin olis jottain Crysis - Killzone 2 - Gran Turismo 5 linjaa...
 
Vastaus: Tällainen olisi unelma pelini

No pistetääs löylyä lissee.

Tarina/Juoni: Meteoriitti syöksyy avaruudesta ja aiheuttaa odottamattomia seurauksia. Valtavan paineaallon sijaan aiheutuu hitaasti mutta varmasti liikkuva "aalto" joka on tumman sävyinen ja läpinäkyvän kaltainen mutta niin kuin vesi eli ei päästä valoa läpi joten mitä toisella puolella tapahtuu ja mikä imaisee kaiken (liikkuu tyylin 30 cm vuodessa) ja sijoittuu muutaman sadan vuoden tulevaisuuteen missä aalto on peittänyt melkoisen alueen ja on imaissut jonkin suur kaupungin.

Aluksi kuvataan useista eri henkilö hahmoista tapahtumia (toimii tutorialina). Poliisin erikoisjoukon jäsen (ammunta osuus), mekaanikko (tavatoiden käyttämis osuus) ja vaikka tavallinen Matti Meikäläinen (vuorovaikutus muihin hahmoihin), mutta kaikilla yhteistä kun he todistavat "aallon" aivan mahdottoman nopean leviämisen (johtuu tiedemiesten yrityksestä pysäyttää sen eteneminen mutta jotakin meni vikaan) ja siitä seuraavan katastrofin.
HUOM. Iski tässä vaiheessa ajatus että oliko tämä Crysiksestä ja jos oli niin ei voi mitään sillä en ole pelannut sitä ja ainoastaan tiedän sen että siinä oli jokin talvi landia koreassa.

Seurauksena "aalto" repeää keskeltä auki ja (yllätys yllätys) Alieneja/mutantteja rynnii pois sieltä hyökäten kaiken kimppuun mikä vastaan tulee (kyllä, jopa vesipostienkin). Seuraa kauhea teurastus jne. jne. Ja superhenkilön sijaan onkin 2-3 hahmoa millä liikutaan ja jokin vänkä komento järjestelmä kuten Freedom Fightersissa. "Aalto" mutatoi väkeä mutta ei kerkeä tehdä sitä liian nopean liikkumisen vuoksi.

En enempää jaksa tota juoni puolta selitellä.

Kontrollit:
Hyvät (kuten CoD4), muokattavat ja monipuoliset (Sixaxia käyttäen vaikka kääntämällä sivulle niin heppu pyörähtää sivulle ja eteenpäin niin äijä tekee syöksyn/kuperkeikan suojaan).

Pelityyli: FPS, pystyy menee suojaan, komento järjestelmä, liiketunnistin hyvässä käytösä (katso ylempi).

Grafiikat: Silmä karkkia ja vähintään ressi 2 graffoilla.

MP: Monta pelimuotoa, kulkuneuvoja, mapin koot säädettävissä, 40 pelajaa (min.), tiimi painoitteista.

Enempää en keksi omasta unelma pelistä vaikka monta muutakin peli-ideaa on mielessä.
 
Vastaus: Tällainen olisi unelma pelini

Playstation Home + Age of Conan + World of Warcraft + palasia muista virtuaalitodellisuuksista. Näiden yhdistelmä, jossa voisi myös vain olla ja ihmetellä. Sotiminen niille, jotka sen taitavat ja taloudellista ym. statusta voisi hakea myös ihan vain käsityöläisammattien ja muiden harrasteiden (taiteet, rakentaminen jne.) kautta. Riittävästi tilaa politikoinnille ja diplomatialle. Talouden veturiksi mahdollisuus vaihtaa virtuaaliraha käypään valuuttaan irl.

Tuhansien maleksijoiden serverit, ja instanceja vain välttämättömimpään. Tarvittaessa täydellinen lokalisaatio, kattaen mahdollisuuksien mukaan simultaanitulkkauksen aina chattiin asti. Valtaisa hiekkalaatikko, jonka jokaista soppea tuskin kukaan ehtisi läpi koluta. Jatkuva kehitys, muutos ja taustalla kenties tieteellisiä tutkimuksia. Paikka, joka synnyttäisi jotain uutta ja jalostaisi vanhaa.

Joku tälläinen sekametelisoppa :)
 
Vastaus: Tällainen olisi unelma pelini

Fps-pelityypistä tuli ekana mieleen:

Starsiege Tribes 1 -verkkoräiskintää mukaileva uuden sukupolven versio entisaikojen parhaasta nettipelistä. Uudistetut grafiikat, mukana esim. jäisiä planeettoja joissa lumimyrskyt humisevat tasankoja pitkin ja iskevät vuoristolinnoituksiin ja bunkkereihin, sankkoja viidakkoplaneettoja joissa orgaaniset tukikohdat ovat sulautuneet ympäristöihin. Täysin tuhoutuva ympäristö jossa jopa bunkkerit antaisivat periksi raskaan tykistötulen alla ja jossa ajoneuvoina toimivat "myyrät" voisivat mönkiä maan alla. Insinööri-hahmoluokka voisi rakentaa ympäristön mukaan uusia linnoitteita ja yhteen pelaavat insinööritiimit saisivat rakennettua suuriakin rakennelmia ja korjattua hajonneita. Sankarin ja tiimin kulkuvälineinä toimisivat itseoikeutetusti jetpak sekä lukuisat massiivisetkin lentävät, vesi- ja maa-alukset...
 
Vastaus: Tällainen olisi unelma pelini

Joskus suunnittelin konseptia tällaiseen peliin:

Peli sijoittuisi avoimesti toteutettuun kaupunkiin lähitulevaisuudessa (tyyliltään vaikka sellainen hieman Blade Runnerin tyylinen) ja päähenkilö olisi murharyhmään tms. etsivä, joka joutuisi vastatusten sarjamurhaajan kanssa.

Homman juju olisikin siinä (ja tämä olisi varmasti pelin vaikeimmin toteutettava osa), että murhaaja liikkuisi kaupungissa vapaasti tehden tuhojaan ja pelaajan pitäisi yrittää löytää murhapaikalta johtolankoja ja todistusaineistoa, jotta pääsisi murhaajan jäljille. Oman koukun hommaan tekisi se, että olisi täysin pelaajan pelitavasta kiinni kuinka kauan tuo murhamies ehtisi kylvää pelkoa kaupunkiin ja hoitaa porukkaa pois päiviltä. Eli jos tutkimukset eivät etenisi, niin syyllinen jatkaisi tappamista ja paineet hänen kiinni saamisekseen vain kasvaisivat.

Pelissä pystyisi mm. syynäämään mahdollisia syyllisiä poliisien arkistoista ja televisiosta voisi seurata kuinka media mässäilisi tapauksilla jne. Myös kaupungin tunnelma muuttuisi sen myötä mitä huonommin tutkimukset etenevät, eli ihmisistä (varsinkin murhaajan uhrien kaltaisista) tulisi pelokkaampia jne. Pelissä olisi myös sellainen puoli, että koska murhaaja liikkuisi vapaasti kaupungilla, olisi pelaajalla pieni mahdollisuus jopa osua murhapaikalle kesken surmatyön tai vähän sen jälkeen, kun jäljet ovat vielä tuoreita.

Sellaistakin mietin (muiden yksityiskohtien lisäksi), että joka kerta kun pelin aloittaisi alusta, niin murhaajakin motiiveineen muuttuisi, eli yhdellä kerralla murhaajan uhrit voisivat olla esim. blondeja miehiä/naisia ja toisella vaikka poliitikkoja jne.

Kaikenlaista muutakin tuohon tuli mietittyä, mutta sille asteelle se sitten jäikin, kun ei oikein noita resursseja toteuttamiseen löydy :D

Edit: Ja tämähän olisi sitten tietenkin seikkailupeli, eikä räiskintä. :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Tällainen olisi unelma pelini

Unelma peli vai hmm Deus ex :p
noh ei vain, mutta deus ex oli ehdottomasti oikeilla jäljillä kuten oli shadow of memories.

Noh unelma pelini olisi luultavasti jotain tälläistä:

Pelityyli: Seikkailu/toiminta/hiippailu/pulmaratkonta

Kuvakulma: Kolmannesta persoonasta

Juoni:
Juonen pitäisi olla jotain elämää suurempaa, joka yhdistäisi onnistuneesti ihmismielen kiehtovaa mailmaa, toisi pelaajien erillaisia kysymyksiä joita heiltä ei välttämättä ole aiemmin kysytty, nämä kysymykset tietysti vaihtelisivat elämän filosofisten kysymysten ja moraalisten kysymysten välillä. Päähenkilö tietysti joutuisi jonkin suuremman salaisuuden jäljille pyrkiessään selvittää mitä on tapahtunut ja mitä tulee tapahtumaan ja ketä on ketä ja mikä on mitä. Juonta ei pilattaisi millään epärealistisilla hirviöillä tai geneettisillä tutkimuksilla vaan juoni pyrkisi heittämään pelaajan eteen mielenkiintoisia kysymyksiä toisensa perään. Juonen kruunaisi tietty useat eri loppuratkaisut ja väliratkaisut riippuen miten pelaaja oli aiemmin reagoinut eri tilanteissa. Ja vasta usean pelin läpipelaamis kerran jälkeen pelaaja ymmärtäisi pelin mennessä näytettyjen pienten vihjeiden ja mitä oikeasti oli voinut tapahtua. Juonen pitäisi myös jättää paljon kysymyksiä myös lopussa jotta pelin fanit ympäri mailmaa kirjoittaisi omia näkemyksiään mitä mikin tarkoitti ja mitä loppujen lopuksi tapahtui.

Peli tyyli:
Eteneminen pitäisi olla vahvasti pelaajan valittavana, valintoja olisi tietysti tiettyjen tyyppien henkiinjättäminen, eri liittoihin/jengeihin/kiltoihin/yrityksiin liittyminen, paikkojen tuhoaminen tai tuhoamatta jättäminen, kysymyksiin vastaaminen. Esimerkiksi asian A kertominen henkilölle B voisi johtaa johonkin täysin eri juonirakenteeseen tai salaisen tehtävän avautumiseen.
Pelissä saisi valita että tappaako kaikki vastaantulijat vaiko jättääkö kaikki henkiin. Pelin pystyisi vetämään läpi ampumatta laukaustakaan.
Pelissä voisi epäonnistua ilman että joutuisi aiempaa tallennusta latailemaan sillä myös pelaajan kuolema voisi johtaa johonkin ehkä vähän huonompaan loppuratkaisuun. Tehtävissä muuten epäonnistuminen johtaisi ainoastaan eri väli tai loppu ratkaisuun.
+ Avoin pelimailma, kuten vaikka kaupunki jota saisi vapaasti tutkia.
+ musiikki vaihtelisi mystisestä pianonsoitosta toimintaisempaan teknoon ja koko hommaa kantaisi harteillaan päähän kauniisti soimaan jäävä teema musiikki kuten esim Shadow of memories pelissä muutama kappale.


Kontrollit:
Parhaat mahdolliset tietty. Kenties hieman MGS4:sen ohjattavuutta yhdistettynä seikkailupelien ohjattavuuteen. Joka tapauksessa ohjattavuus täytyisi olla täydellisyyttä hipova.

Visuaalinen tyyli:
Tämän pitäisi olla todella vaihteleva. Järisyttävistä ja värikkäistä uni tai mielikuvitus mailmoista suoraan tummaan vaihtelevalla säällä varustettuun suurkaupunkiin jossain eteläeuroopassa. Paikoitellen myös reaalimailma pelissä tulisi muokkautua mustavalkoiseksi jossa vain tietyt asiat kuten veri näkyisi edelleen punaisena. Ja mikäli päähenkilö sekoaisi pelinaikana esimerkiksi pelosta tai muusta syystä pitäisi tämä myös elävöityä peliin erikoisin tavoin. Lyhyesti visuaalinen tyyli pitäisi olla todella uniikki ja juonen mukaan vaihteleva.

Päähenkilö:
Alussa täysin tavallinen eteläeurooppalainen, mutta riippuen pelaajan valinnoista ja onnistumisista hahmosta muodostuisi joko verenhimoinen psykopaatti, hiljainen pelkuri, viekas juonittelia, rohkea sankari yms.




Eli lyhyesti unelma pelini olisi todellinen interaktiivisen juonen mullistuma.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Tällainen olisi unelma pelini

mutta miksi ihmeessä tämä ei ole yleisessä? :confused: vai onko boxi-puolellakin omansa?
 
Vastaus: Tällainen olisi unelma pelini

Ninja peli hyvällä juonella joka sisältäisi armotonta mättöä, varjoissa ja katoilla hiiviskelemistä, paljon erilaisia aseita, co-op ja pulmaratkontaa.
 
Vastaus: Tällainen olisi unelma pelini

Playstation Home + Age of Conan + World of Warcraft + palasia muista virtuaalitodellisuuksista. Näiden yhdistelmä, jossa voisi myös vain olla ja ihmetellä. Sotiminen niille, jotka sen taitavat ja taloudellista ym. statusta voisi hakea myös ihan vain käsityöläisammattien ja muiden harrasteiden (taiteet, rakentaminen jne.) kautta. Riittävästi tilaa politikoinnille ja diplomatialle. Talouden veturiksi mahdollisuus vaihtaa virtuaaliraha käypään valuuttaan irl.

Tuhansien maleksijoiden serverit, ja instanceja vain välttämättömimpään. Tarvittaessa täydellinen lokalisaatio, kattaen mahdollisuuksien mukaan simultaanitulkkauksen aina chattiin asti. Valtaisa hiekkalaatikko, jonka jokaista soppea tuskin kukaan ehtisi läpi koluta. Jatkuva kehitys, muutos ja taustalla kenties tieteellisiä tutkimuksia. Paikka, joka synnyttäisi jotain uutta ja jalostaisi vanhaa.

Joku tälläinen sekametelisoppa :)

Tämä voisi olla aika eeppinen tapaus kyllä myöskin :D

Traddashilla oli myös mielenkiintoinen kunnes zombit ja mutantit ja räiskintä pilasi kaiken :s mutta kukin tyylillään.
 
Vastaus: Tällainen olisi unelma pelini

Ylhäältä kuvattu autopeli:)
Vähän slicks n slides tyylinen esim. Harmi ettei tuommoisia enää oikein tehdä.
 
Vastaus: Tällainen olisi unelma pelini

Noh, oma unelmapeli;) on varmaan tällä hetkellä CoD4:n grafiikoilla ja pelimekaniikalla pyörivä FPS, joka sijoittuisi Vietnamin viidakoihin. Välillä ryvettäisiin mudassa kunnolla, kruisailtaisiin jokiveneillä tyyliin Apocalypse Now ja lenneltäisiin helikoptereilla taisteluihin CCR:n soidessa taustalla. Pelin perusfiilis pitäisi olla yhtä karu kuin Platoon-leffassa. Yksinpelikampanja saisi kestää ainakin semmoiset 70h.
 
Ylös Bottom