Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Telkkari vai tykki?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HC76
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

HC76

New Member
Millasen ruudun kautta ne papat pelailee? Itellä tauluna 37" LG (HD-ready). Alussa tuntu tuokin isolta, nyt olen siirtäny pelituolin 2m päähän ruudusta. :cool: Himottas joku 42-50" FULL HD, hinnat vaan vielä liian hulppeat. Tykkikin ois mahtava, en tosin ehkä jaksais sitä säätämistä; huone täysin pimentoon jne.

Surround-järjestelmä löytyy, tosin ei subbaria vielä. Millanen "pelikenttä" muilla papseilla on?

Vastaus: Telkkari vai tykki?

Millasen ruudun kautta ne papat pelailee? Itellä tauluna 37" LG (HD-ready). Alussa tuntu tuokin isolta, nyt olen siirtäny pelituolin 2m päähän ruudusta. :cool: Himottas joku 42-50" FULL HD, hinnat vaan vielä liian hulppeat. Tykkikin ois mahtava, en tosin ehkä jaksais sitä säätämistä; huone täysin pimentoon jne.

Surround-järjestelmä löytyy, tosin ei subbaria vielä. Millanen "pelikenttä" muilla papseilla on?

Mulla on Philipsin 42" Full-HD n.3m päässä soffasta ja aluks se tuntu, että pitää liikuttaa päätä et näkee mitä toises reunas tapahtuu. Nyt siihen on jo tottunut. Äänet tulee pelkästään TV:n kajareista. Aika perussetti. Kattoo mitä tulee sitten tulevaan asuntoon (rakennusprojekti käynnisty juuri), et kai sinne oma leikkikenttä pitää väsätä.

Täältä löytyy Sony 32D3000 töllö ja Onkyo TX-555 virva joka ohjailee Bosen acoustimass monikanavasettiä. Oon ollut kyllä tyytyväinen noihin vempeleisiin. Bosetkin meni seinäsijoituksena ja pienen kokonsa vuoksi hallitukselta läpi. :rolleyes:

En tiedä onko silmissä vikaa (testattu on, ei pitäisi olla) mutta lattialla istuen tulee pelejä pelattua, 2,5m olevalta sohvalta joutuu tihrustamaan ja ainakaan COD4 ei suju.

Sellaista oikein hyvää pelituolia saa ehdottaa!

Elän väliaikaismajoituksessa nyt vielä parin kuukauden ajan, enkä tänne nykyiseen läävään ole investoinut mitenkään kummemmin. Vanha 5.1-äänijärjestelmä ja HDready-telkkari löytyvät, eikä niissä varsinaisesti ole mitään vikaa. Mutta toukokuussa kun valmistuu uusi asunto ja sinne kotiteatterihuone, niin meinaan investoida Panasonicin Full-HD-tykkiin ja sitten alkaa aivan eläimellinen meno. Kolmen metrin päässä olevan sadan tuuman näytön luulisi näkyvän vanhemmankin patun silmään...

Tykillä (Pana ae500) tullut jo tykiteltyä (muistaakseni) 5 vuotta. 720p/1080i resoilla mennään ja n. 72" screeni tällä hetkellä. Vahvistimen päivitin juuri Denonin AVR-1908 malliin - aah pakkaamatonta pcm soundia :) Viva Blu-ray.. Tannoyn Fusion 2:et edessä ja 1:et takana. 5.0 systeemi, 2x takaskobea ei tähän tilaan tuo juuri mitään lisäarvoa, mutta 10" peerless + passiivisäteilijä X2-klooni-subbari on rakenteilla hitaaasti ja melko varmasti.. Myös fullHD tykki kutkuttaisi kovasti mieltä (mutta kutkuttaa vähän liikaa tuota talouspuoltakin..)

Ja juu kotiteatteri on ollut pelailun ohessa myös täällä harrastuksena :D

Elän väliaikaismajoituksessa nyt vielä parin kuukauden ajan, enkä tänne nykyiseen läävään ole investoinut mitenkään kummemmin. Vanha 5.1-äänijärjestelmä ja HDready-telkkari löytyvät, eikä niissä varsinaisesti ole mitään vikaa. Mutta toukokuussa kun valmistuu uusi asunto ja sinne kotiteatterihuone, niin meinaan investoida Panasonicin Full-HD-tykkiin ja sitten alkaa aivan eläimellinen meno. Kolmen metrin päässä olevan sadan tuuman näytön luulisi näkyvän vanhemmankin patun silmään...

Jep, hyvin näkee tuolla wanhuskin, itsellä todnäk samanlainen kombo eli Pana 2000AE full-hd tykki ja kangas 108' 3.3m päässä. Joskus leffoja katsellessa joutuu hieman silmiä kääntelee mutta pelattaessa ei ongelmia esim. CODissa vihulaiset näkee aika kaukaa.

Äänimaailma tulee yleensä Sony MDR-DS4000 5.1-surround kuulokkeiden kautta kun perhe ei kestä pelien mölinää, muuten äänet tulee wanhasta Sonyn 5.1 vahvarista, Onkyo TX SR 605 on ollut jo tilauksessa mutta peruin kun eipä noita 7.1/DTS-HD/Dolby TrueHD tukevia leffoja/pelejä vielä juuri ole, odotetaan niitä ja hinnanlaskua.

Joo ja kotiteatteria täälläkin harrastetaan :D

EDIT piti vielä lisätä että silloin joskus harvoin kun pystyy kutsumaan kavereita niin iso taulu on must, jokaiselle oma 54' ruutu esim CODn 4-pelissä on juhlaa

EDIT2 Onkyo SR606 eksyi taloon kahden uuden takakajarin kanssa, 7.1:sta puskee (tosin harvoin) läpi...

Viimeksi muokannut moderaattori:

Heh, te olette ihan friikkejä kaikki! :D Mulla on 27" HD-ready Samppa makuuhuoneessa eli ihan niin peruskauraa ku olla voi! 37" FullHD harkinnassa, pitänee malttaa vielä hetki. Äänimaailma on suoraan TV:N kajareista, kun vaimo nukkuu vieressä! Olen miettiny kyllä kuulokkeita, mutta en ole vielä jaksanu hommata...

Viimeksi muokannut moderaattori:

Sony 32D(?)3000 1080p + Harman Kardon 5.1. Päivitin olohuoneen AV:t syyskuussa.

Katseluetäisyys noin metri. Katselukulma ja kuvan laatu ratkaisevat mun mielestä - ei näytön koko. 1-1.5 metristä näkee riittävän hyvin ilman että päätä tarvitsee kääntää tai vilkuilla liikaa ( juuri sopivasti ). Pelasin sohvalta 2.5 metrin päästä ja silloin ei saanut samaa fiilistä aikaiseksi ja peli meni jotenkin huonommin.

Sony on erittäin hyvä kakkostelkkari, mutta menee jossain vaiheessa päivitykseen noin 42" full HD:hen, kunhan vain niiden hinnat tulee alas ... ja alkaa olla full HD pelejä ! Silloin 32" siirtyy kakkostelkkariksi.

Pitäisi ehkä harkita sopivia 5.1. kuulokkeita, ettei muut häiritse. Onneksi talossa on hyvät äänieristykset ja tähän saakka ei sotiminen ole valvottanut muita.

Näillä Mennään!

- Sony Bravia 40" Full-HD
- Yamaha RX-V1800
- Kaiuttimet: etu/keski ProAc, taka JPW minimonitor
- kaapelit teetetty kruunuradiossa
- Panasonic ea700 ( kaapissa muuton jäljiltä )
- Sennheiser HD595 ( Perheellisen pelastus )

Subbarin hankinta lähiaikoina... Vanha ollut pois käytöstä ProAcien hankinnan jälkeen.

Äänimaailma on suoraan TV:N kajareista, kun vaimo nukkuu vieressä! Olen miettiny kyllä kuulokkeita, mutta en ole vielä jaksanu hommata...
Suosittelen kuulokkeita, ettei vaimostasi tule friikkiä :D (helpottaa yöunia ja äänet kuuluvat paljon paremmin itsellesikin :)). Itsellä langattomat Philipsin kuulokkeet ja erittäin tyytyväinen olen ollut.

Full-HD tykki olisi tietysti parhautta pelaamiseen ja leffojen katseluun, jos olisi varaa.

Sony BRAVIA KDL-40W2000 Full HD

Tässä mun tv:ä ei ole kaapelidigiviritintä, mutta uutuusmallissa (Sony BRAVIA KDL-40W3000 Full HD) http://www.sony.fi/view/ShowProduct.action?product=KDL-40W3000 on molemmat muuten sama toosa, maksaa jotain 1500-1600 egee, jos paat siihen rahas et tule katumaan.
Itsekkin alotan pelailun kolmen metrin päästä mutta kohta huomaan olevani metrin päässä toosasta niin siinä pelintiimellyksessä käy vaikka olis kuin iso ruutu :)
Varma valinta LCD toosista.

Sony BRAVIA KDL-40W2000 Full HD

Tässä mun tv:ä ei ole kaapelidigiviritintä, mutta uutuusmallissa (Sony BRAVIA KDL-40W3000 Full HD) http://www.sony.fi/view/ShowProduct.action?product=KDL-40W3000 on molemmat muuten sama toosa, maksaa jotain 1500-1600 egee, jos paat siihen rahas et tule katumaan.
Itsekkin alotan pelailun kolmen metrin päästä mutta kohta huomaan olevani metrin päässä toosasta niin siinä pelintiimellyksessä käy vaikka olis kuin iso ruutu :)
Varma valinta LCD toosista.

Oma ruutuni mallia Sony KDL-40V3000 ja ollut erittäin tyytyväinen. SUOSITTELEN!

Jouluna ostin ja hintaa oli 1850 , nyt ko. ruutua saa n. 1400

-Samsung lcd LE40R77BD ,pelailen sohvalta n.4m päästä/tai 2m päästä lattialta
-ääntä tulee hiljattain hankitusta teatteri setistä :Sonyn vahvistin( STR-DG510), ja siihen Jamo A102 HCS5-sarja aktiivisubbarilla.Ihan jees setti hintaansa nähden(600 +30 m kaiutin johtoo+ optinen kaapeli,hirmu tinkaamisella), muijan mielestä TODELLA turha hankinta:D

Näillä mennään LG 37LC2RR (80G), Onkyo TX-SR605 ja Audioproon kajarit. Itse jos hommaisin Fullin nyt, niin panostaisin siihen todella paljon.....niinpä toivonkin et LG hajoisi, vaikka on vain reilu vuoden vanha.

Onko kukaan päässyt vertaamaan full HD vs. 1080i / HD ready -lättyjen näyttöjen eroja?

Onko niitä ?

-bb-

ps : H-K:n perussettiä voin myös suositella. Riittävästi ( mutta ei liikaa ) liittymiä. Iso subba. Kustannuksiltaan vielä suhteellisen "järkevä".

Vanhalla 32-perustöllöllä mennään, äänentoisto H/K 7.1. Pikku piru kuiskuttaa olkapäällä FullHD-tykin suuntaan, mutta, mutta, elokuviin se tietysti toisi oman uuden ulottuvuuden, myöskin DVD-rintamalle mutta tuosiko se uutta ulottuvuutta tähän pelaamiseen muuta kuin ison ruudun vai jäisikö osittain ominaisuudet käyttämättä nykyisellä pelirintamalla?

..mutta tuosiko se uutta ulottuvuutta tähän pelaamiseen muuta kuin ison ruudun vai jäisikö osittain ominaisuudet käyttämättä nykyisellä pelirintamalla?

Veikkaan ettei se peliin tuo mitään suurta lisäarvoa. Joku 42" Full-HD telkku ja pelipaikka tarpeeksi lähellä niin veikkaan ettei sen paremmaksi kuvanautintoa saa.

Tykki vaatii aina TÄYSIN pimennetyn huoneen jotta se kuva olisi yhtä tarkka kun normitelsulla.

Yamahan RX-V 650 tuottaa 5.1 ääntä ja Panan PT-AE700 tykki on tällä hetkellä n. 100 tuuman kuvaa näyttämässä.
Tosin saas nähdä miten pitkään tällä mennään..
Kovasti tekisi mieli vaihtaa tuo tykki johonkin Full HD malliin :D

Ylös Bottom