Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Ascent - Isometristä räiskintää Alienationin tapaan Cyberpunk-ympäristössä

helppo ei ainakaan. en tiiä johtuuko oluesta vai omasta pelaamisesta. cosmodronen vihreämöhkäle lopetti tämänillan pelailun.
Edit menihänse hetki meni hammasta purressa
 
Viimeksi muokattu:
Ihmetellykin että peli on nätti kun mikä, mutta vähän värit on "haaleen" oloset. No MS storen versiostahan puuttuu RT ja DLSS. Kokeilin vaihdella RT asetuksia, niin eihän sielä mitn tapahdu ruudulla, vaikka asetukset muuttuukin. Steam versiossa kaikki pelittää kuten pitääkin.

 
Pelistähän on kehkeytymässä melkoinen hitti. Steamissa näköjään myynyt todella hyvin. Kyllähän tälle pelille suo menestystä. 12 devaajan tiimilläkin saa tehtyä huippupelejä. Ainakin meikä on ihan koukussa peliin, pelin maailma on niin eläväinen, heikko tarinakaan ei ole haitannut yhtään. Tämä peli on enemmän kyberpunk kuin Cyberpunk 2077 ;)
 
Pelistähän on kehkeytymässä melkonen hitti. Steamissakin näköjään myynyt todella hyvin. Kyllähän tälle pelille suo menestystä. 12 devaajan teamilläkin saa tehtyä huippu pelejä. Ainakin meikä on ihan koukussa peliin, pelin maailma on niin eläväinen, heikko tarinakaan ei ole haitannut yhtään. Tämä peli on enemmän kyberpunk kuin Cyberpunk 2077 ;)

Vissiin ovat aikamoisen helmen leiponeet. Tässä melko spoilerivapaata liikkuvaa kuvaa aiheesta.

 


Omaa mölinää ja ihmetystä. Aika paljon tuon pätkän jälkeen pelaillut ja on paljon hyvää, mutta myös paljon huonoa.

3/5
 
Peli on puraissut sitä kovempaan otteeseen mitä enemmän sille on antanut aikaa. Hahmo on nyt lvl 25 ja alkaa olla aika harvassa että enää jää vihollisjoukkion jalkoihin. Peli on kaatunut muutamaan otteeseen ja joskus tuo navigointi ohjaa ihan väärään paikkaan, mutta muuten on teknisesti toiminut hyvin. Äänipuolella tosin kaupoissa jää joku kummallinen efecti/musiikki-looppi päälle joka meinaa repiä hieaman hermoja (lentoautojen vinkunaa yms). Muuten olen ihan sulaa tuolle cyberpunk-maailmalle, sen yksityiskohtiin ja väreihin (Hue toimii erittäin hienosti tämän pelin kanssa). Musiikit ja äänet osuu ja uppoaa myös ja kun pelattavuuskin on huippuluokkaa niin tässä on kyllä sellainen Game Pass julkaisu itselleni että paremmin ei olisi voinut osua. Välillä pelistä on huomannut että se on tarkoitettu enemmänkin moninpeliksi kuin yksinpeliksi, mutta hyvinhän tuolla yksinkin selviää kun alkaa aseet ja hahmokehitys olemaan oikealla tasolla + miettii hieman erilaisia ase compoja ja taktiikoita erilaisia vihuja vastaan. Testasin viikonloppuna myös hetken kaksinpeliä poikani kanssa ja kyllähän tuo jo kaksinkin oli vielä parempaa viihdettä.
 
Onkos tässä joku end game? Mietiskelen kun yksin ollut aika ongelmatonta ja haastetta voisi olla enempi.

Coopitellut yhden illan enkä osaa sanoa, että onko viholliset sen vaikeampia tai onko niitä enemmän. Mikähän on asian laita?

Silleensä harmillista, että tietyt aseet ovat niin ylivoimaisia, ettei valtaosaa ole oikein järkeä käyttää.
 
En tiedä onko kehittäjillä ollut mitään puhetta, että milloin ovat tähän päivitystä tuomassa mutta taidan jäädä sitä odottelemaan. Tuossa reilun tunnin pelasin ja peli kaatu kahdesti ja sivutehtävä taas bugaa.
 
Onkos tässä joku end game? Mietiskelen kun yksin ollut aika ongelmatonta ja haastetta voisi olla enempi.

Coopitellut yhden illan enkä osaa sanoa, että onko viholliset sen vaikeampia tai onko niitä enemmän. Mikähän on asian laita?

Silleensä harmillista, että tietyt aseet ovat niin ylivoimaisia, ettei valtaosaa ole oikein järkeä käyttää.

Just pelailin tuon läpi ja ei siinä mitään ylitsepääsemättömän vaikeaa yksinkään ollut. Lyhyellä kokemuksella kaksinpelinä voisin väittää että aikalailla sama peli viholliseten vaikeustason ja määrän mukaan sekä yksin että kaksin pelattuna.
Ja on tuossa jonkinlainen end game... jossain kohtaa mietin että voisin lähteä takaisin tekemään jotain muuta välillä, mutta eihän se ollutkaan mahdollista. Jouduin sitten pelaamaan sen loppuun ja sen jälkeen pääsin tekemään pari puttunutta sivutehtävää.
 
Aika paljon tosiaan tullut ilmi, että osalla pelaajista on pelissä bugeja. Osalla taas ei tunnu olevan juurikaan. Kannattaa varmaan odotella päivityksiä, jos tulee peliä pilaavia bugeja. Vähän sellainen kuva on tullut, että tämäkin olisi keskeneräisenä julkaistu.
 
Kertaakaan ei oo kaatuillu vielä. Huomasin tossa että se opastus tosin välillä vie harhaan ja sitten jos jotain kiertotietä pitkin tuut kohteelle, niin peli ei anna tehdä mitään esim jonkun konsolin kohdalla.

Muuten tykkään tästä kun hullu puurosta! :D Tää on silleen harvinaista, koska en yleensä innostu mistään pelistä sen kummemin. Kaikki on yleensä vähän osastoa: Joo, tää on ihan kiva, mutta...

Nyt kun tekisivät vielä sitten pleikalle version tästä, koska tätä helmeä ei pidä lukita yhden alustan(PC&boksi) iloksi. :)
 
Olen huolestuneena lukenut näitä pelin arvioita, jotka vaihtelevat 30-91 pisteen välillä. Suuret media ovat antaneet kovaa palautetta, kuten IGN ja Gamespot. Onko tosiaan niin ettei aseissa ole mitään eroa, siinä miltä ne tuntuvat pelatessa?

"As fun as the gunplay can be, there's a surprising lack of weight to it. Whether you're holding a machine gun, precision rifle, rocket launcher, or multi-barrel shotgun, the weapons feel largely the same." The Ascent review: "Beautiful-looking but overburdened by ambition"
 
Nyt kun tekisivät vielä sitten pleikalle version tästä, koska tätä helmeä ei pidä lukita yhden alustan(PC&boksi) iloksi. :)
Kyseessä on pieni 12 henkilön tiimi ja selvästi myös jonkin sortin Game Pass diili taustalla. Keskittyivät siis yhteen konsolialustaan, mutta varsinkin jos peli menestyy, niin eiköhän tämä ajan kanssa tule pleikkarillekin.
 
Olen huolestuneena lukenut näitä pelin arvioita, jotka vaihtelevat 30-91 pisteen välillä. Suuret media ovat antaneet kovaa palautetta, kuten IGN ja Gamespot. Onko tosiaan niin ettei aseissa ole mitään eroa, siinä miltä ne tuntuvat pelatessa?

"As fun as the gunplay can be, there's a surprising lack of weight to it. Whether you're holding a machine gun, precision rifle, rocket launcher, or multi-barrel shotgun, the weapons feel largely the same." The Ascent review: "Beautiful-looking but overburdened by ambition"
On tuossa osa totta, mutta ei se ihan noin suoraviivaisesti mene. Käsiaseet on keskenään hyvin samanlaisia, samoin submachinet keskenään jne. mutta kyllä asetyyppien välillä on kuitenkin eri tuntumaa. Ja aseiden vaikutukset vaihtelee myös vihollisten tyypin mukaan, toiset on tehokkaampia tiettyjä vihollisia kohtaan kuin toiset. Erikoisaseet on sitten taas oma luokkansa, niiden sisällä on mielestäni suurin vaihtelu miltä ne tuntuu... hauskimmaksi aseeksi tuli itselleni lopulta Dismember.
Lisäksi kun aseiden rinnalla on käytettävänä nippu erilaisia augmentointeja joita käytetään taistelun yhteydessä, en ainakaan itse kyllästynyt käytettävissä oleviin tuhon välineisiin tuon kohtuu lyhyen pelin aikana.
Mutta tosiaan, on tuossa silti osa totuutta... vaihtelua olisi voinut olla enemmänkin.
 
Ihmettelen eniten sitä että miten nuo arvotelut voivat olla niin ristiriitaisia? 30 pistettä on rikkinäinen peli, jota tuskin pystyy pelata. Yli 90 on lähes mestariteos. Pelaajat ovat tykänneet todella paljon, mutta sielläkin on osa. Sanotaan vaikka 20 % jotka antavat pelille 1/10.

En saa siitä kiinni mikä pelissä on nyt vialla? Koska niin moni kehuu oikeastaan kaikkea siinä.
 
Ihmettelen eniten sitä että miten nuo arvotelut voivat olla niin ristiriitaisia? 30 pistettä on rikkinäinen peli, jota tuskin pystyy pelata. Yli 90 on lähes mestariteos. Pelaajat ovat tykänneet todella paljon, mutta sielläkin on osa. Sanotaan vaikka 20 % jotka antavat pelille 1/10.

En saa siitä kiinni mikä pelissä on nyt vialla? Koska niin moni kehuu oikeastaan kaikkea siinä.
Tätä se nykyaika on. Melkein kaikkien pelien kohdalla löytyy erittäin polarisoituneita näkemyksiä. Some tähänkin vaikuttaa omasta mielestäni. Tiettyä porukkaa alkaa yleensä hehkuttamiset ja hypettämiset häiritsemään ja suhtautuvat sitten helposti hypetettyyn peliin äärikriittisesti tai jopa tarkoituksellisen negatiivisesti. Usein näin käy myös puskista tulleeseen peliin liittyen, jos pelin hehkuttaminen menee heti varsin kovalle tasolle.

Omasta mielestäni parasta kaikkien kannalta olisi välttää kaikenlaista hypeä ennen kunkin pelin pelaamista, jos haluaa sinänsä peleissä pettymyksiltä välttyä.
 
Viimeksi muokattu:
Ei heikompia arvosanoja tarvitse hirveästi pähkäillä jos joillakin on kovastikin bugeja tämän kanssa.

Yksinpelaillen en mahdottoman isoihin bugeihin törmännyt, mutta kaksin kaverin kanssa jauhaessa sitäkin enemmän. Mielenkiintoisin bugi ehkä tuo, että mun hahmo ei voi ottaa sidequesteja vaikka kaverille tulevat ja trackaantyvät ihan normisti - vaikuttaa kivasti pelimotivaatioon varsinkin jos ensimmäistä kertaa olisi tarkoitus pelata yhdessä. Kaikenlaista toimimatonta hissiä, vinksahtaneita questtrackkereitä sun muuta paskaa ollut, mitkä ovat vaatineet yksinpelissä pyörähtämisen (kiitos Google). Niin, ja mun hahmolla vielä sekin että aseen lataaminen pyöräyttää reload-kiekon kaksi kertaa syystä tai toisesta. Aina.

Aika randomia miten hyvin peli toimii. Kertaakaan en ole onnistunut peliä lopettamaan niin, ettei olisi tarvinnut ottaa ALT+F4 kun perinteinen quit ei toimi.

Ilman bugeja ei tämä omissa kirjoissa 3/5 korkeammalle yltäisi. Kaunishan tämä on kuin sika pienenä, mutta ytimessä oleva tulittelu on aika lapsenkengissä kun on aivan sama, että millä aseella ammut tai mitä erikoishyökkäyksiä käytät. Olisi voinut olla kovakin peli jos tuota taistelua olisi hieman mietitty. Ihan lupsakkaa ja mukiinmenevää, mutta täysin ilman syvyyttä.
 
Kovaa tekstiä. Pelissä ei ole syvyyttä. Olen pelannut esim. Nex Machina, niin eikö tämän pelattavuus sitten yllä tuolle tasolle tai ylipäätään suunnittelu, aseet, vihut, kentät? Pelit ovat erilaiset, mutta verrattuna Twin Stick genreen yleisesti.
 
Ylös Bottom