Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Elder Scrolls Online

Näköjään olisi beta vaihe auki, eli kipin kapin osoitteeseen https://www.elderscrollsonline.com/en-uk/beta
ja pyytämään beta-oikeutta. Harmi, olin itse täyttämässä lomaketta, kun huomasin että konsoleista oli vain uudet mallit tuettuna. Jäi siis hakematta.

Mutta sinä, jolla on uusi konsoli tai PC, joka pyörittää viimeistintä ja vaatimuksiltaan kovinta shittiä ja haluat saada uutta The Elder Scroll:ia kokeilla, kannattaa harkita. :)
 
Vastaus: The Elder Scroll: Online

PC, joka pyörittää viimeistintä ja vaatimuksiltaan kovinta shittiä

Muuten en kommentoi mitään tähän peliin liittyen koska en ole pelannut ja beta ei kiinnosta sen perusteella mitä olen kokemuksia lukenut, mutta pelin on tarkoitus pyöriä millä tahansa 5 vuoden sisällä ostetulla PC:llä tai Macillä (viime vuonna sanottu eli 2008 eteenpäin kone kuin kone ja pitäisi toimia), joten eipä toi juuri mitään vaadi tietokoneelta. 5 vuotta sitten taisi Core 2 Duot ja 8800:set olla vielä sitä "kovinta shittiä"?

MMO:t ei yleensä vaadi hirveitä koneelta, kun tärkeämpää on saada mahdollisimman suuri asiakaskunta ja MMO-pelaajat ei hirveän usein mun kokemuksen mukaan päivitä tietokoneitaan ja siellä on paljon porukkaa jotka pelaa halvoilla läppäreillä yms.

Mulle tuli kyllä vähän yllärinä että PC, X1 ja PS4-pelaajat on kaikki omilla servereillään. Eikös Final Fantasy XI:ssä ja XIV:ssä kaikki pelaajat ole samoilla servereillä alustasta riippumatta (onko XIV edes konsoleilla vielä?)? Mikähän lienee pointtina tässä jaottelussa sitten...
 
Vastaus: The Elder Scroll: Online

Itsellä tämä on ollut jo pidemmän aikaa odotuslistalla ja betaan on haettu jo muutama kuukausi sitten. Itsellä löytyy puolisen vuotta vanha PC, joten pelin pitäisi kyllä ultra-/high-asetuksilla pyöriä. Julkaisuhan tällä on 4.4.2014 PC:lle, ja Next-Genin julkaisu on alustavasti suunniteltu kesälle. Ennakkotilaukseen lähtee itsellä hieman lähempänä julkaisua.

Kuukausimaksu on mielestäni erittäin kaksipiippuinen juttu, enkä oikein tiedä miten siihen tulisi suhtautua. Toisaalta tuntuu erittäin turhalta maksaa joka kuukausi se 10-15€, mutta luulisi sen myös karsivan trolleja sieltä pelikentiltä. Jos peli on hyvä, niin mielelläni tuon kk-maksun voin ainakin parin kuukauden ajalta maksaa, mutta onhan tällä pelillä iso potentiaali flopata...

Siitä olen melko varma, että tulen pelistä jollakin tasolla nauttimaan, mutta Elder Scrolls onkin suosikkipelisarjani. Tarinasta en ole aivan vakuuttunut, sillä 2nd Era, johon tämäkin peli sijoittuu, ei ajanjaksona vaikuta hirveän mielenkiintoiselta tapahtumien osalta. Kuitenkin monille Elder Scrollsien "juttu" on se vapaa maailma, jota tutkitaan. Itse veikkaan maailman onnistuvan jälleen kerran erinomaisen hyvin, mutta tarinan jäävän keskinkertaiseksi.

Yksi MMORPG:n iso osa on PvP, joka tällä kertaa keskittyy Cyrodiilin provinssiin. Näkemäni perusteella tähän osa-alueeseen on panostettu vähintäänkin riittävästi, ehkä jopa liikaakin. Itseäni ei hirveästi kiinnosta ottaa matsia muita pelaajia vastaan. Tähän tarkoitukseen esim. Battlefield toimii paljon paremmin. Kuitenkin olen kaikkia Eldereitä pelatessani viimeiseen asti yrittänyt välttää taistelua, joten tuskin tulen tekemään tähän muutosta ESOn kohdalla, vaikka vastustajina tekoälyn sijasta olisivatkin oikeat ihmiset.

Loppukaneetteina voisin sanoa, että pelillä on kaikki edellytykset sekä menestyä että flopata. Mielenkiinnolla jään odottelemaan tätä tekelettä ja varmasti tännekin tulee kirjoiteltua fiiliksistä pelin suhteen heti, kun jonkunlaista kokemusta Tamrielin tanteereelta löytyy.
 
Vastaus: The Elder Scroll: Online

Eikös toi Beta-vaihe ole ollut jo pidemmän aikaa? Muistan itse ainakin, että olisin itse ainakin puoli vuotta sitten jo yrittänyt päästä betaan, mutta eipä onni napannut silloin.
 
Vastaus: The Elder Scroll: Online

Eikös toi Beta-vaihe ole ollut jo pidemmän aikaa? Muistan itse ainakin, että olisin itse ainakin puoli vuotta sitten jo yrittänyt päästä betaan, mutta eipä onni napannut silloin.

PC:llä on muistaakseni ollut muutama beta-viikonloppu, viimeisin taisi olla viime viikonloppuna. Kommentit pääosin ei ole mitään kovin positiivisia olleet, mutta kun NDA estää pelikuvan näyttämisen ja ei ole itse päässyt kokeilemaan niin ei varmaan vielä pitäisi vetää kovin isoja johtopäätöksiä.
 
Vastaus: The Elder Scroll: Online

Ihan mielenkiinnosta laitoin hakemuksen sisään. Varovaisen toiveikkaasti olen tätä odotellut, vaikka en tämän genren pelejä olekaan erityisemmin viime vuosina pelaillut. Alustaksi valitsin PS4:sen. Katsotaan miten äijän käy.
 
Vastaus: The Elder Scroll: Online

Ihan mielenkiinnosta laitoin hakemuksen sisään. Varovaisen toiveikkaasti olen tätä odotellut, vaikka en tämän genren pelejä olekaan erityisemmin viime vuosina pelaillut. Alustaksi valitsin PS4:sen. Katsotaan miten äijän käy.

Minäkin laitoin vissiin elämäni ensimmäisen betahakemuksen menemään, kun sarjan ystävä olen. MMO-pelejä en ole koskaan aiemmin pelannut, kun eivät juurikaan ole kiinnostaneet, ja tästäkin varmaan eniten odotan sitä luvattua mahdollisuutta seikkailla yksin. No, koskaanhan sitä ei tiedä kuinka hommasta innostuu. PS4:llä minäkin haen.
 
Vastaus: The Elder Scroll: Online

Sama homma, eka beta hakemus koskaan, sen verti rautainen pläjäys tuo skyrim oli että taitaa mennä kaikkienaikojen top 5 listaan täällä.
 
Vastaus: The Elder Scroll: Online

Oonko ainut jolla kusee toi verify emaili? EI oo mitään linkkiä, vaikka sellasta käsketään klikata.

edit. no sainpas kikkailulla sen linkin sieltä kaivettua.
 
Vastaus: The Elder Scrolls Online

Betaan olen hakenut jo aiemmin. Muistaakseni silloin oli mahdollisuus valita vanhempiakin konsoleita. Nyt valitsin PS4:n.

Odotan mielenkiinnolla tätä peliä, mutta voi olla että hankinta kaatuu tuohon kuukausimaksuun. Olen aina ihan periaatteesta karttanut näitä kkmaksullisia pelejä. Tosin Tamrielin mantuja olisi kiva päästä koluamaan.
 
Vastaus: The Elder Scrolls Online

[video=youtube_share;-fOi7xdcpdU]http://youtu.be/-fOi7xdcpdU[/video]
 
Vastaus: The Elder Scrolls Online

Kieltämättä oli hivenen hankalaa (Click here) vastata tuohon sähköpostiin tulleeseen varmistuspostiin. Webmaililla ei meinannut onnistua, piti todellakin kikkailla (kokeilin sekä chromella että firefoxilla). Nyt jäädään odottamaan osuuko tyhjä arpa.

Ovatko kehittäjät sanoneet, onnistuuko kaukopelaus Vitalla?
 
Vastaus: The Elder Scrolls Online

[video=youtube_share;-fOi7xdcpdU]http://youtu.be/-fOi7xdcpdU[/video]
Mielestäni taistelu näyttää erittäin jäykältä ja epämukavalta verrattuna muihin MMORPG:in, joissa on saman kaltainen tastelutyyli (Guild wars 2 ja Tera). Tämä silti taitaa johtua, että Elder Scrolls Online on myös konsoleille. Ei sitä silti tiedä, kun en ole vielä kokeillut, mutta tuskin tulen kokeilemaankaan.
 
Vastaus: The Elder Scrolls Online

Omasta mielestäni tuo taistelu näytti ihan toimivalta. Itse en tosin tiedä, mitä MMORPG:n taistelusysteemi vaatii toimiakseen, mutta tämä näytti ihan pätevältä. Toisin kuin nuo golemit. Sanokaa mitä sanotte, mutta Atronachien ei pidä näyttää tuollaisilta. Ylipäätään vihollisten suunnittelussa ollaan otettu tuntuvasti takapakkia ainakin mitä näkemäni perusteella voin sanoa. Toivottavasti tällaiset ryhmä-eventit eivät ole välttämättömiä hyvän levelin tai muun vastaavan saamiseen, sillä itse aion pelata lähes poikkeuksetta yksin. Hieman tuo video latisti fiiliksiä pelin suhteen, mutta silti odotan innolla, mitä tuleman pitää.
 
Vastaus: The Elder Scrolls Online

Mielestäni taistelu näyttää erittäin jäykältä ja epämukavalta verrattuna muihin MMORPG:in, joissa on saman kaltainen tastelutyyli (Guild wars 2 ja Tera).
Sama havaintohan tuosta on helppo tehdä, eli varsin vanhahtavan jäykän näköisillä animaatioilla siinä hahmot liikehtivät ja taistelivat. Lienee tuolla First Person -kuvakulman käyttömahdollisuudella tuohon vaikutusta.
 
Vastaus: The Elder Scrolls Online

Pleikkarilla ei tarvitse olla PS+ palvelua välissä, jotta pääsisi tätä pelaamaan. Lisäksi pitää myös muistaa ettei Party Chat ole maksumuurin takana. Tärkeä ennakkotapaus AAA-luokan verkkoroolipeleissä.

@NathanaelMoner Will playing online with The Elder Scrolls Online have a separate subscription compared to PlayStation Plus?

A PlayStation Plus membership is not required to play The Elder Scrolls Online. PS4 players will only be required to pay the same monthly subscription associated with The Elder Scrolls Online that PC and Mac users will pay — nothing more.

Lisää vastauksia kysymyksiin: http://blog.eu.playstation.com/2014/01/28/the-elder-scrolls-online-on-ps4-your-questions-answered/
 
Vastaus: The Elder Scrolls Online

Sinänsä vähän tyhmö tuo, että PS4:llä ei vaadita PS Plussaa pelaamiseen, koska kyllähän nyt suurimalla osalla PS4:n käyttäjistä PS Plus on, koska muut nettipelit sen vaativat ja muutenkin PS Plus on todella hyvä systeemi. Miksei oltaisi voitu tehdä sillain, että sisällytettäisiin PS Plus ja TES online samaan maksuun?
 
Ylös Bottom