Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Getaway kommentit

No, ensimmäisen kahden tehtävän perusteella peliä voisi kuvailla yhdellä sanalla: KANKEA! Vice Cityn kontrolleja jäi kyllä kaipailemaan; GA:n kontrolleja ei voi konfikuroida mitenkään! Autolla ajaessa ei pysty muuttamaan kuvakulmaa(takaa ylhäältä), ei katsomaan sivuille tai taakse. Vähän outo ajella kun ei esim. pakitettaessa ei hitaan kameran takia näe taakse ollenkaan... Kamera tuntuu tosiaan myös kankealta kävellessä. Ympäristöä tarkkkaillessa joutuu R2:sta pitämään pohjassa ja ohjaamaan KANKEAA kuvaa vasemmasta tatista. Tämä tuntuu Vice Cityn jälkeen todella oudolta ja hankalalta. Oikea tatti on käytössä vain autoillessa(kaasu/jarru).
"Taistelut" tökkivät juuri kameran vuoksi ja vähän väliä ukkoon joutuu "lataamaan" lisää energiaa lepäilemällä seinää vasten. Ukko(Mark) ei kestä kovin montaa osumaa, mutta lepäilemällä veritahrat takista häipyvät ja kunto nousee. Tämä ei sovi muuten realismia tavoittelevaan taistelu systeemiin ja pelaamisesta tulee ainaista lepäilyä juuri huonon kestävyyden vuoksi. Aseita kulkee mukana kerralla peruspistoolin lisäksi ainoastaan yksi. Tähtäin systeemi on myös mielestäni aika susi.
Autoiluosiosta vielä sen verran, että esim. parkkimittari pysäyttää sataa kiitävän Alfa-Romeon tai minkä tahansa muunkin auton kuin seinään! Hei hei peli ilo....
Jos jotain hyvää haetaan niin yleinen tunnelma ja ääninäyttely on ihan OK! Jos kontrolleja olisi päässyt itse säätämään olisi se pelastanut paljon tätä rajoitettua tekelettä. Tällaisenaan peli olisi mielestäni saanut jäädä hyllyyn, mutta ostettu mikä ostettu...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
mun mielestä pelin voisi supistaa yhteen sanaan : Vaikea. 3, ja ööh..8 tehtävät(Hammondilla) on aivan siperian vaikeita. Tappelut on hyviä, jos tykkää Syphon Filteristä.Kamerakulmat joo..ja hahmon ohjaus analoogilla, ne ei ole mun lempi asioita.
 
Jep. Kahtena iltana tullut pelailtua, ja aika hyvähän tuo on. Vaikeutta tuntuu riittävän, tosiaan tuossa 3. tehtävässä riittää kiinalaisia sitten aika tavalla. Pitää varmaan jättää toi tehtävä sitten huomisillaksi, kun ei tänään tunnu menevän läpi.

Kamerakulmat toimii vähän miten toimii, kontrolleja ei voi säätää jne. En itse alussa huomannut, että toi äijä paranee itsekseen kun jää seinää vasten huilimaan. Se kyllä vinkkaili tuohon suuntaan sanomalla "I need a rest". Kaksi ekaa tehtävää tuotti vaikeuksia just tuon takia, kun painoin koko ajan menemään täysillä :cool: . Äijän liikkeistä tosiaan huomaa kun osumia on tullut vähän enemmän. Meno on todella vaivalloista, ja liikkeet hidastuu.

Asearsenaalista sen verran, että kolmen ekan mission aikana oon päässyt räiskimään pistooleilla (tuplat), haulikolla ja rynkyllä. Tähtäys "automaattitähtäyksellä" on suhteellisen helppoa. Muutamat niskatkin on tullut nurin niksautettua.

Autoista on tullut ajeltua mm. Saabilla, Alfalla ja kiikku-Mersulla. Ja pääsin pöllimään jo aidon enkkulaisen bussinkin. Ja tietty poliisiauton. Liikennettä tuntuu kaduilla löytyvän, tähän asti oon liikkunut ainoastaan päiväsaikaan. En sitten tiedä onko tuossa pelissä mukana minkäänlaisia vuorokauden ajan vaihteluita. Oishan tuolla ihan kivaa kaahailla sitten yöaikaankin.

Tallennuksista sen verran, että noi tehtävät tuntuu olevan jaettu alitehtäviin. Ekassa tais olla kaksi alitehtävää, eli takaa-ajo, ja sen jälkeen tulitaistelu. Peliä ei pystynyt tallentamaan ennen kuin molemmat alitehtävät oli suoritettu. Jos tulitaistelussa heitti veivit, niin pääsi kuiteskin jatkamaan suoraan sen tulitaistelun alusta, ei tarvinnut hanskata takaa-ajoa uudelleen. Toisessa tehtävässä taisi sitten olla kolme vaihetta, eli autolla paikkaan a, massateurastus, ja karkumatka.

Kaiken kaikkiaan ihan hyvä peli. GTA: VC löytyy hyllystä, ja sitä voi pelata aina välillä vähän leppoisammin. Tämä taasen vaatii enemmän paneutumista, ja noita tehtäviä saa varmaan jatkossakin yrittää useampaan otteeseen. Arvosanaksi antaisin tälle varmaan 8 1/2, saattaa kuiteskin kiivetä tuonne 9 kieppeille, riippuu kuinka tehtävät tuosta kehittyvät.
 
Hmm, eikö tossa saa kaasua ja jarrua x napille ja neliö napille? vai joutuuko pakosta kaasuttaa ja jarruttaa tatilla???
 
Saa siinä tosiaan kaasutella X:stäkin. Mutta Mieluiten pelaisin peliä ilman tuskaista(IMO) autoilu osiota. Tulitaistelut alkavat sen sijaan jo maistumaan. Niissä on mukava Tarantino-fiilis, kun vain omaksuu rauhallisemman pelitavan :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kaitsu-71

En itse alussa huomannut, että toi äijä paranee itsekseen kun jää seinää vasten huilimaan. Se kyllä vinkkaili tuohon suuntaan sanomalla "I need a rest". Kaksi ekaa tehtävää tuotti vaikeuksia just tuon takia, kun painoin koko ajan menemään.
Mä painoin 7 ekaa tehtävää ennen kuin huomasin että se voi levähtää. Lisäksi 5 ekaa ilman R1 auto aimia :D
 
Itse kävin kaverin luona testaamassa tuota ja kivalta vaikutti. Tosin kaikki eivät varmaan pidä, kankeus karkoittaa osan pelaajista.

Autoillessa kaikki on lähes ok, ajotuntuma on pääosin ihan toimiva, ehkä silti turhan yliohjaava. Eniten ajaessa ärsyttää juuri nuo kameraongelmat, kyllähän eteen näkee ihan nätisti, mutta sivulle ei mitenkään ja taaksekin vain pakittamalla. Ei olisi ollut niin vaikeaa laittaa taakse katsominen vaikka käyttämättömään (?) L1- tai L2-nappiin?
Miinusta tulee myös vilkkusysteemistä. Sen kanssa elää, mutta kartta olisi kyllä paljon helpompi. Toisaalta, aidoista autoista suuri plussa. Vastaan tuli mm. Saab 900 ja 9-3, Alfa 156, Brabuksen virittämä A-sarjan Mersu, Lexus IS200 ja LS340, Lontoon Busseja ja takseja, Range Rover ja muita vastaavia.

Taisteluissa on myös omat ongelmansa, liikkuminen on hidasta ja kankeaa, sekä kamera näyttää vähän väliä jonnekin muualle. Ampuminen on ihan kohtalaisen helppoa tuon automaattitähtäyksen ansiosta, mutta eikö kohdetta voi vaihtaa mitenkään? Tyyppi alkaa kituamaan jo parista luodista, joten puolet taistelusta käytetystä ajasta muodostuu seinään nojaamisesta. Realistista?

Kaikesta kritiikistä huolimatta pidin pelistä varsin paljon. Kannattaa ehdottomasti testata ennen ostamista.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lastsoul
Itse kävin kaverin luona testaamassa tuota ja kivalta vaikutti. Tosin kaikki eivät varmaan pidä, kankeus karkoittaa osan pelaajista.

Autoillessa kaikki on lähes ok, ajotuntuma on pääosin ihan toimiva, ehkä silti turhan yliohjaava. Eniten ajaessa ärsyttää juuri nuo kameraongelmat, kyllähän eteen näkee ihan nätisti, mutta sivulle ei mitenkään ja taaksekin vain pakittamalla. Ei olisi ollut niin vaikeaa laittaa taakse katsominen vaikka käyttämättömään (?) L1- tai L2-nappiin?
Miinusta tulee myös vilkkusysteemistä. Sen kanssa elää, mutta kartta olisi kyllä paljon helpompi. Toisaalta, aidoista autoista suuri plussa. Vastaan tuli mm. Saab 900 ja 9-3, Alfa 156, Brabuksen virittämä A-sarjan Mersu, Lexus IS200 ja LS340, Lontoon Busseja ja takseja, Range Rover ja muita vastaavia.

Taisteluissa on myös omat ongelmansa, liikkuminen on hidasta ja kankeaa, sekä kamera näyttää vähän väliä jonnekin muualle. Ampuminen on ihan kohtalaisen helppoa tuon automaattitähtäyksen ansiosta, mutta eikö kohdetta voi vaihtaa mitenkään? Tyyppi alkaa kituamaan jo parista luodista, joten puolet taistelusta käytetystä ajasta muodostuu seinään nojaamisesta. Realistista?

Kaikesta kritiikistä huolimatta pidin pelistä varsin paljon. Kannattaa ehdottomasti testata ennen ostamista.
Kohdetta voi vaihtaa näpäyttämällä R1:ä.
 
Onkos ne ohjaimet niin kauheet kun Pelaaja-lehdessä haukutaan? Meinasin jo ostaa pelin, mutta luettuani Pelaaja-lehden arvostelun, tuli semmonen olo että olis paha virhe ostaa. Taidan sitten hankkia Ratchet & Clankin..
 
Mielestäni tämän pelaaminen on todella realistisella tasolla. Autoissa on todella tuntumaa ja taistelut voi hoitaa monella eri tavalla.

Tämän pelin kontrolleja kannattaa todella reenata, jotta saa parhaimman fiiliksen pelistä. Lontoo tuntuu todella suurelta ja ensimmäiset pelikerrat ovat olleet varsin kaoottista sekoilua.

Tässä on yksi hupivinkki kun ei jaksa taisteluita mättää:
Kaverin kanssa kelloa vastaan paikasta A paikkaa B tai kolme kierrosta siltojen rajoittaman vesialueen ympäri :)

Kun vain olisi riittävästi aikaa pelata.
 
Niin, tuo pelialueen laajuus minuakin kiinnostaa, 50 neliökilometriä pitäisi olla mallinnettu, mutta tuntuuko pelialue todella valtavalta?
Miten sitten, onko pelissä jotain poliisivoimia tms. valvomassa liikennesääntöjä tai yleistä järjestystä, vai voiko pelissä riehua vapaasti?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
Ne keillä peli jo on, niin vastatkaa. Onko peli alue iso? Onko se isompi kuin Vice City?

On se isompi kuin Vice City ja aika helvetin iso, muttei läheskään niin monipuolinen. Pelkkiä teitä ja kävelyteitä, ei ns. salapaikkoja ja satamia (yksi satama taitaa löytyä, mutta ei pelissä merille pääsi, saati sitten ilmaan). Tosin nuo kunnon sisätilat piristävät Vice Cityn jälkeen. Jotain 50 neliökilometriä tarttui korvaan mallinnetusta Lontoosta tämän päivän Tiltin arviosta (8/10, Viikon Peli :O ).
 
Äkkiseltään voisi laskea seuraavaa: 50 neliökilometriä = n. 7 x 7 km, jolloin 60 km/h tunnissa ajaen pelialueen läpi ajaisi seitsemässä minuutissa.
Jos näin todellakin on, niin aikamoisen laaja alue peliin on mallinnettu. ;)
 
Ciao!

Joooo peli on kyllä minusta loistava! Olen nyt läpäissyt 12 kenttää eli kaikki Hammondin sekoilut ja bloody way loistavampaa en ole ennen kokenut!

Autoilu on pienen treenauksen jälkeen hauskaa ja poliiseja voi jekuttaa kun taidot ovat kohdallaan kuten taydestä vauhdista paina jarrut pohjaan ja jos poliisi on sivullasi se liukuu toista autoa päin...
Oikeastaan repesin nauruun kun lähdin pakoon Kiinalaisesta taidegalleriasta kun mafia pojat ja poliisit olivat kokoajan kintereillä ja ajaminen oli oikeastaan vain yhtä komediaa ja aitoa kunnon mafia meininkiä!!;)

Taistelut en nyt käsitä miten niin kamera muka on häiritsevä aluksi kyllä mutta heti kun olin päässyt sisälle varastoon eka kenttä niin kaikki oli kondiksessa pitää vain olla harkitummat liikkeet niin kamera pysyy mukakana!

Juoni: Loistava lyö kaikki Driverit ja muut (hyvä + että näkyy englannin tekstitys) ! Juoni on se mikä sai minut istumaan 7 kentää putkeen pelin saatuani!

Paikat eli talot: Tyylikkäitä ja hienosti suunniteltuja vain josssakin hieman liian pimeää kuten Hammondin 12 kenttä johon meni vähän liikaa aikaa hukkaan! Mutta se olikin laiva. Saattaa olla että monella menee hermot tuohon.

Tunnelma on välillä piinaava mutta letkeä ja tähän asti TOP 3 kentää ovat

1. Tunkeutuminen Charlien taloon (tulihan sitä indiana jonesiakin mukaan;)
2. Reissu mustien crack miesten taloon!!
3. Poliisiasemmalla meno (helppo kun se tajuaa ja muuten yksi uusi asekin löytyy!)

Niin ja nuo controllit on hyvä opetella ja paras tapa tappaa joitan vihollisia on murtaa niiltä niskat kuten tuossa kentässä jossa etsit salaa tietoa pojastasi. Itse asiassa joudut vain tappamaan kolme henkilöä siinä.

Pelin arvosana on kyllä 10/10!
No vielä on jäljellä 12 missionia kytällä joten vielä on uutta edessä.

+Action
+ Juoni
+Hahmot
+Kokonaisuus ja musiikki!

-Välillä bugit ja tekoäly.

Jos jotain ongelmia jossain 12 ekassa kentässä on mikä estää pelissä etenemisen, kirjoittakaa niin voin avustaa.

MAMA MIA!
 
Prkl,kun tiputtelet noita juonikohtauksia vähän väliä :)
Eipä ne nyt kyllä paljoa paljasta,mutta parempi kun en tiedä mitään.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan prawn
Prkl,kun tiputtelet noita juonikohtauksia vähän väliä :)
Eipä ne nyt kyllä paljoa paljasta,mutta parempi kun en tiedä mitään.

Mä tiedän vain sen, että pelissä on oikeat autot ja Lontoo. The Getaway TV mainos on muuten siisti, jos joku on nähnyt joskus. Vaikka peli on saanut paljon haukkujakin, luotan silti siihen, että tämä on hyvä peli. Olen odottanut sitä jo monta vuotta.
 
Ylös Bottom