Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Last Of Us Part I - Sienipäät PS5:lle ja PC:lle

Vastaan vanhaan viestiin...
Välillä tuntuu, että isommat pelitalot nimenomaan tarkkailevat tarkkaankin indiepelejä, joilla "testataan" pelimekaniikkoja, ja hyväksi todetut ominaisuudet napataan itselle. Ubisoft tekee näin myös omilla ilmaispeleillään. Saadaan iso pelaajakunta, joilla testataan pelejä.
Varmasti näinkin, mutta muutokset isoissa peleissä näkyvät aika hitaasti, mikä on ymmärrettävää, kun pitää pelata kalliin investoinnin kanssa varman päälle.
 
Hienostihan siinä markkinointiosasto taas ohjailee viestintää. Kysymyshän kuuluu toki, että miksei ollut parempaakaan tekemistä kuin alkaa kyhäämään nimenomaan remakea jo kahteen kertaan tehdystä teknisesti edelleen hyvin toimivasta remasteroidusta pelistä?

Ja jos taas noin vain voidaan studio/studioita laittaa varsinaisen oman projektinsa pre-production vaiheessa tekemään jotain remakea, niin taitaapa se vähäsen todentaa sitä, ettei tuon remaken tekemiseen ihan hirveästi taida aikaa ja resursseja tässäkään tapauksessa mennä, koska muutoinhan tuo olisi pre-productionissa tällä hetkellä olevien pelien tekemisen kannalta melkoisen kova riski…
Et tainnut lukea edes artikkelia? Mikä ihmeen markkinointiosasto? Kuuluuko Jason Schreier johonkin Sonyn markkinointiosastoon?

Hämmentää aina se määrä minkälaisen työn ihmiset käyvät päänsä sisällä jotta saadaan faktat muutettua fiktioiksi. Silmät ummistetaan tosiasioille vaikka ne tanssisi alasti naaman edessä.

Alkaa muistuttamaan Part 2:n ketjussa tapahtunutta ajojahtia tämä meininki jälleen kerran. Älä lähre sinne, Ippe!
 
Et tainnut lukea edes artikkelia? Mikä ihmeen markkinointiosasto? Kuuluuko Jason Schreier johonkin Sonyn markkinointiosastoon?

Hämmentää aina se määrä minkälaisen työn ihmiset käyvät päänsä sisällä jotta saadaan faktat muutettua fiktioiksi. Silmät ummistetaan tosiasioille vaikka ne tanssisi alasti naaman edessä.

Alkaa muistuttamaan Part 2:n ketjussa tapahtunutta ajojahtia tämä meininki jälleen kerran. Älä lähre sinne, Ippe!
Tottakai luin jutun. Schreier saa syötteet kuitenkin aina jostakin. Ja tuntuu tuo kaveri muutenkin olevan aikalailla Sonyn mantroja hokeva lakeija. Aika sinisilmäisesti tunnut suhtautuvan kaikkiin tietoihin mitä luet Sonysta. Kirkkain silmin uskot kaiken mitä netissä lukee.

Tottakai markkinoinnin/pr-viestinnän kautta ohjaillaan hyvinkin paljon sitä mitä tietoja annetaan toimittajille. Mutta juu, onhan se tullut selväksi, että haluat uskoa Sonyn ajattelevan jotenkin aidosti pelaajan parasta ja olevan jotenkin reilu ja luotettava. Eivät ne kilpailijatkaan toki sitä ole, mutta Sony on kuitenkin ottanut sen ylimielisemmän ja kuluttajia selvästi eniten aliarvioivan linjan. Se näkyy erityisesti heidän peliensä hinnoittelussa, mutta myös siinä, että nämä remaket tuntuvat olevan vielä korostuneemmin nimenomaan Sonyn juttu. Ja vieläpä erityisesti niillä rahastaminen mahdollisimman korkeilla hinnoilla.
 
Tuleeko tämä peli tuonne Playstation Plussaan? Voisi hommata PS5 jos tuosta plussasta tulee Gamepassia vastaava palvelu eikä tarvis maksaa näistä sikahintoja.

Peli nimittäin kiinnostaa, mulla on jäänyt kaikki PS4-pelit välistä. PC taas ei jaksa pyörittää.
 
Tuleeko tämä peli tuonne Playstation Plussaan? Voisi hommata PS5 jos tuosta plussasta tulee Gamepassia vastaava palvelu eikä tarvis maksaa näistä sikahintoja.

Peli nimittäin kiinnostaa, mulla on jäänyt kaikki PS4-pelit välistä. PC taas ei jaksa pyörittää.

Jos tarkoitat sitä PS plus premiumia nii ei sekään nyt mikään ihan halpa lysti ole, oliko muistaakseni 119e vuosi? Toki jos palvelua sit käyttää tosi paljon ja pelaa kaikkea nii kai se sit suhteessa on halvempi, ite en vuokrapalvelujen (pelien) kovinkaan suuri fani ole kun ne pelit on sulla vaan vuokralla ja kun palvelu lakkaa loppuu pelitkin siihen.
 
Sekin on huono asia että lähdetään etukäteen haukkumaan pelejä, odotetaan tässäkin tapauksessa rauhassa pelikuvaa ja haukutaan sitten, jos haukuttavaa on. Tämmöiset pelaamatta paskaa jutut ei palvele oikein ketään.
Edelleen kyse ei ole nyt itse pelistä. Vaan siitä politiikasta, että ihmisten odotetaan maksavan kolmannen kerran täysi hinta samasta pelistä 10 vuoden sisällä. Jos hinta olisi vaikka 39,90€ Niin valituksen äänet olisivat huomattavasti pienemmät.
 
Ostan tän ps5 version kokoelmaan vasta kun saa jollain 25€. Mitään 60-70€ en todellakaan ala maksamaan vaikka hyvä peli onkin.
Itse aion äänestää lompakollani, enkä osta peliä edes alehintaan. Minulla on peli jo PS3:lla (joka on edelleen ihan pelattava peli) sekä PS4 versio (se ensimmäinen remake) Haluan, että peliyhtiöt keskittyvät uusiin peleihin eikä käytä aikaansa uudelleen lämmittelyyn. Raha on ainoa asia jonka yhtiöt huomaavat. Valitus foorumeilla ei yhtiöitä kiinnosta.
 
Itse aion äänestää lompakollani, enkä osta peliä edes alehintaan. Minulla on peli jo PS3:lla (joka on edelleen ihan pelattava peli) sekä PS4 versio (se ensimmäinen remake) Haluan, että peliyhtiöt keskittyvät uusiin peleihin eikä käytä aikaansa uudelleen lämmittelyyn. Raha on ainoa asia jonka yhtiöt huomaavat. Valitus foorumeilla ei yhtiöitä kiinnosta.

Korjaan vähäsen että PS4 versio on Remasterointia ei Remake.
 
Nimike voi olla mikä tahansa. Se ei silti poista sitä tosiasiaa, että kiiltävän pinnan alla on edelleen se sama peli joka julkaistiin 2013.

Mutta sekin on totta että 2014 vuoden versio on Remastered eikä Remake, kyllä näistä kannattaa ihan oikeilla nimellä puhua eikä alkaa huuhata höpöttään ja valehtelemaan.
 
Hyvältä vaikuttaa kaiken kaikkiaan. Lähtee varmaankin julkaisussa ostoon. Toivottavasti täälläkin keskustelu kääntyy itse peliin, jahka saadaan kunnon pelikuvaa tulille ja remakekeskustelu siirtyisi omalle alueelleen.

Itse toivoisin, että kakkosen mekaniikkoja olisi mukana, kuten ryömiminen ja laajempi craftaaminen. Silloin tosin pitäisi muuttaa pelinalueita, jotta uudet mekaniikat sopii mukaan.
 
Nimike voi olla mikä tahansa. Se ei silti poista sitä tosiasiaa, että kiiltävän pinnan alla on edelleen se sama peli joka julkaistiin 2013.
Edelleenkään tämä ei pidä paikkaansa. Gameplay muutoksia on myös luvassa. Siitä kuinka isoja ne tulevat olemaan ei ole vielä varmaa tietoa, mutta jos päästään lähelle Part 2:n muutoksia pelattavuudessa, niin silloin ei voida puhua kyllä enää samasta pelistä kiiltävän pinnan alla. Ero pelattavuudessa TLOU1:lla ja TLOU2:lla on minun papereissani todella iso.
 
Nimike voi olla mikä tahansa. Se ei silti poista sitä tosiasiaa, että kiiltävän pinnan alla on edelleen se sama peli joka julkaistiin 2013.
Starfield taitaa olla sitten vuoden 2006 Oblivion modi.

Tosiaan ei kannata tuomita ennenkuin peli julkaistaan. Itsellä on ihan hyvät fiilikset tämän suhteen, vaikka en varmaan ihan julkaisussa osta, kun ei edes nykyisiä pelejä tällä hetkellä kerkiä pelaamaan läpi.
 
Ylös Bottom