Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Last Of Us Part I - Sienipäät PS5:lle ja PC:lle

Ja olihan Last of Us ykkösessäkin yksi homo mukana. Kummasti se ei tarinaa kuitenkaan näille pilannut.

Nyt en muista että kuka, laitatko spoilereihin :D ei siinä että olisi ikinä haitannut tai kyseenalaistaisin viestiäsi vaan en saa päähäni että kuka hahmoista se oli.
 
Nyt en muista että kuka, laitatko spoilereihin :D ei siinä että olisi ikinä haitannut tai kyseenalaistaisin viestiäsi vaan en saa päähäni että kuka hahmoista se oli.

Bill. Sen lisäksi, että miekkonen oli aavistuksen liian pulska post-apokalyptiseen maailmaan, niin kaiken lisäksi vielä tekivät hänestä homoseksuaalin. Ai kauheeta. Tähän sitten tuhat hymiötä ja ihmettely miksei tästä asiasta nostettu aikanaan minkäänlaista öyhötystä kun jatko-osan kohdilla oltiin/ollaan vieläkin niin huolissaan realismista ynnä muusta joutavasta.

ps: Bill on yksi omia suosikkihahmoja ykkösestä, hyvin kirjoitettu moniulotteinen hahmo.
 
Bill. Sen lisäksi, että miekkonen oli aavistuksen liian pulska post-apokalyptiseen maailmaan, niin kaiken lisäksi vielä tekivät hänestä homoseksuaalin. Ai kauheeta. Tähän sitten tuhat hymiötä ja ihmettely miksei tästä asiasta nostettu aikanaan minkäänlaista öyhötystä kun jatko-osan kohdilla oltiin/ollaan vieläkin niin huolissaan realismista ynnä muusta joutavasta.

ps: Bill on yksi omia suosikkihahmoja ykkösestä, hyvin kirjoitettu moniulotteinen hahmo.
On kyllä jännä miten tämä ei noussut aikoinaan esille. Kuitenkin aika selvästi esiin tuotu asia.
 
Bill. Sen lisäksi, että miekkonen oli aavistuksen liian pulska post-apokalyptiseen maailmaan, niin kaiken lisäksi vielä tekivät hänestä homoseksuaalin. Ai kauheeta. Tähän sitten tuhat hymiötä ja ihmettely miksei tästä asiasta nostettu aikanaan minkäänlaista öyhötystä kun jatko-osan kohdilla oltiin/ollaan vieläkin niin huolissaan realismista ynnä muusta joutavasta.

ps: Bill on yksi omia suosikkihahmoja ykkösestä, hyvin kirjoitettu moniulotteinen hahmo.
Aivan loistava kohtaus oli kun Ellie ihmettelee miksi Billin jossain lehdessä on sivut liimautuneet yhteen :D
 
Never underestimate the tyhmyys ja epäloogisuus of nettikohut.
Eihän nämä juuri koskaan perustu mihinkään omakohtaiseen ärsytykseen tai huomioon, vaan jonkun toisen esiin nostaman valituksen papukaijana toistamiseen.

Tämähän se. Sen lisäksi, tässä TLou2 puntinnosto sössötyksessä on vahvasti misogynia mukana. Se on ilmiönä niin sisäänrakennettu maailmaan ihan kaikkialla, että liekkö siitä eroon pääsee ennenkuin seuraavat homot sapiensin jälkeen saapuvat paikalle. Tiedä häntä, mutta toivotaan parasta ja tehdään oma osamme pitämällä tämä foorumi mahdollisimman vapaana moisesta roskasta.

Vaan jotta aiheessakin hieman pysytään, niin kyllä tässä sen verran mieli on muuttunut tämän remaken suhteen, että kyllä tämä viimeistään PC:lle tulee hommattua kunhan pieneen aleen tulee. Part 2 pelattavuus yhdistettynä Part 1 tiiviimmän kokonaisuuden kanssa kuulostaa kuitenkin paperilla ihan hyvältä.

PC version julkaisupäivästä ei taida vieläkään olla mitään tarkkaa päivää?
 
Siivottu viestejä kohteeseen Palautteet ja tiedotteet >> Henkilökohtaiset avautumiset, kun aihe karkasi juonen sivupoluille. Ei nyt periaatteessa mitään isoa "avautumista", mutta pääasia, että osittainen tai pelkkä offtopic saadaan ketjusta pois.
Hyvä. Ei tarvitsisi tulla uutta jatkoajan foorumia tästäkin palstasta, as in vähän liiankin lukukelvotonta kun joka ketjussa väännetään ties mistä typerästä sivutolkulla.

Itse ketjun asiaan: Jos nyt jotain hyvää, niin ainakin voi rauhassa katsoa miltä peli näyttää julkaisussa, kun jengi pelailee läpi Twitchissä tätä. Voi sitten itse ostaa joskus kun hinta on omaan mieleen oikea ja myös tämän taas haluaa pelata läpi, ihan pariin vuoteen tuskin tuota halua tulee.
 
Siivottu viestejä kohteeseen Palautteet ja tiedotteet >> Henkilökohtaiset avautumiset, kun aihe karkasi juonen sivupoluille. Ei nyt periaatteessa mitään isoa "avautumista", mutta pääasia, että osittainen tai pelkkä offtopic saadaan ketjusta pois.
Huomasin myös itse, että avautumiseni muutti tämän keskustelufoorumin Twitter kanavaksi, ja aihe karkasi käsistä. Minulla on asiasta yksi näkökulma, jokainen saa sitten olla siitä mitä mieltä haluavat. Ehkä ne voisi sitten laittaa tulevaisuudessa vaikka yksityisviestinä suoraan minulle? Niin ei tukita koko foorumia juupas, eipäs väittelyyn.
 
Mielestäni Last of Us ykkönen on aivan törkeän yliarvostettu peli täynnä puuduttavia hahmoja ja naurettavia kuvioita ja typerää pelattavuutta, eikä siitä todellakaan pitäisi tehdä jälleen kerran uusioversiota. Mutta ilmeisesti riittävän iso osa pelaajista on aivan typeriä pellejä, jotka pelaavat kuola valuen vähän mitä tahansa, kunhan se näyttää Hollywood-elokuvalta.

Vastaukset yksityisviesteinä, kiitos.

(Jos jollekin ei tullut jo muuten selväksi, niin tämä oli kevennys. Rauhaa ja rakkautta kaikille :D)
 
Ok, varmaan hyvä käytäntö, että voi paskantaa mitä tahansa trollausta foorumille ja odotella sitten yksityisviesteillä kommentteja, ettei keskustelu mene pilalle :D Varmaan voisi ensin miettiä, onko tarpeen avautua mielipiteistään
Ihan muiden viihtyvyyttä ajattelin. Itse olen sitä sukupolvea joka ei laita päätä pensaaseen kun vähän paskaa lentää tuulettimeen.
 
Ihan muiden viihtyvyyttä ajattelin. Itse olen sitä sukupolvea joka ei laita päätä pensaaseen kun vähän paskaa lentää tuulettimeen.
Silti vain tämä spämmi ja offtopic senkun jatkuu.

Syyskuussahan tämä Remake vissiin jo tulee. Melkein tekisi mieli pistää enakkotilausta kun niin kova hinku on hypätä peliin takaisin. Ehkä odottelen sitä ja heti sen jälkeen pelaan kakkosen uusiksi. Ja tottakai vaikeimmalla kun se on tekemättä.
 
Viimeksi muokattu:
Silti vain tämä spämmi ja offtopic senkun jatkuu.

Syyskuussahan tämä Remake vissiin jo tulee. Melkein tekisi mieli pistää enakkotilausta kun niin kova hinku on hypätä peliin takaisin. Ehkä odottelen sitä ja heti sen pelaan kakkosen uusiksi. Ja tottakai vaikeimmalla kun se on tekemättä.
Jep. Mä mietin että olisin remaken ostanut joskus alesta mutta tää on niin hyvin pinnalla kokoajan näiden vääntöjen takia että kiinnostaa kokoajan vaan enemmän. Jos 50+€ löytyy jostain fyysinen niin lähtee jo julkaisussa. Isot julkaisut kerää aina keskustelua, oli se sitten negatiivista, positiivista, leffa tai peli.
 
Totta minuakin tämä peli kiinnostaa ja melko varmasti joskus pelaan mutta kuten olen sanonut on 70-80 euroa (ovh) liikaa jopa uudesta pelistä, joten tällaisesta, jossa on pohjatyö jo tehty, se on vielä samalla logiikalla ekstrasti liikaa.

Mutta kuten sanottu on, pc-versio on todellakin hyvä syy tehdä peli ja jos sen tekeminen ei ole muusta pois, niin mikäs siinä.

Minun ongelmani siis pohjimmaltaan on Sonyn yleinen hintataso peleilleen, joka korostuu kun samaa pyydetään teoksesta, jossa osa työstä on jo tehty eikä kyse ole teoksesta, joka on tehty täysin tyhjästä. Vaikka eihän tietenkään mitään täysin tyhjästä nykyään tarvitse tehdä kun on pelimoottorit, assetit, opit ja muut aiemmista hyödynnettävissä. Mikä siis yhä korostaa sitä "ongelmaa" että pyydetään sama hinta teoksesta jossa on enemmän valmiina kuin täysin tuoreessa tekeleessä.

Mutta ne jotka ostaa joka vuosi uuden änärin tai muun olisivat ainakin varmaan ihan eri mieltä kanssani. Sitäkin hommaa olen aina ihmetellyt.
 
Kyllä tämä minullekin on pakko-ostos. Mutta vasta kun hinta on alle viidenkympin.
Onneksi siitä on jo vierähtänyt joku tovi kun tämän pelannut viimeksi niin ei ihan kaikkea muista :)
Ja teille jotka ikinään tätä pelannut, vahva suositus täältä. Vastoinajattelijat saa tykittää yksityisviesteillä :D
 
Pc-versio tästä kiinnostaa sitten joskus, mutta PS3- ja PS4-versioista jo maksaneena ei kärsi täyteen hintaan ostaa. Veikkaisin, että tämä on jo aika piankin hyvissä alennuksissa. Part II:n lähes varma tulo pc:lle on kuitenkin minulle melkein se suurempi juttu, koska parin vuoden märehtimisen seurauksena sen tarina on noussut minulle yhdeksi vaikuttavimmista missään mediassa. Palaa edelleen säännöllisin väliajoin kummittelemaan mieleen. Sen rinnalla Part I on ehkä latistunut ainakin muistoissa julkaisuajalleen vähän turhankin tyypilliseksi isähahmosimulaattoriksi, jossa toki oli omat juonelliset koukkunsa.

Tavallisesti en nillitä pelistä joka ei itselle maistu. Last Of Us on vain itselle tärkeä peli. Sitten naughty dog meni ja kusi alkuperäisen pelin päälle, vain saadakseen joltain lgbtqia+ Twitter väeltä ylistystä. (Se samainen porukka ei myöskään osta tuotteita joilta vaativat sitä sun tätä) Niin kyllä se ärsytti.
Täällä ilmoittautuu yksi pelaaja, joka osti Part II:n käytännössä pelkästään sen kohun seurauksena. Ennen sitä pidin tätä turhana jatkona edellisen lähes täydelliselle lopetukselle, mutta kun kävi ilmi, että nyt on uskallettu tehdä jotain mikä ei varmasti miellytä kaikkia, niin peli oli pakko kokea omin aistein. Loppu on sitten historiaa, niin kuin ylempää voi lukea.

Äärimmäisen surullista, miten Part II edelleen typistetään pelkäksi woketukseksi niinkin pinnallisten asioiden kuin muutaman vähemmistöhahmon ja lihaksikkaan naisen takia. Miten tämä voi vielä parin vuoden jälkeenkin olla joillekin ihmisille tällainen avoin haava? Mielestäni peli toimii metakommentaarina juuri tällaisiin tilanteisiin: Jos vihastaan ei halua päästää irti, niin sen voi kyllä viedä mukanaan vaikka hautaan asti, mutta matkalla sinne se kylvää pelkkää tuhoa. Jos ei muulle, niin vähintään vihaajan omalle mielenlaadulle.
 
Sen verran on vuotanut gameplayta tästä pelistä nyt ulos jonka perusteella näkee ettei siellä olekaan esimerkiksi dodgea tai pronea tuotu Part 2:sta mukaan. Harmi.

Odotin enemmän ja nyt kyllä täytyy sanoa, että ne muutokset ovat itsellenikin sen verran pieniä, että taitaa jäädä day one vielä hyllyyn tämä. Part 2 gameplaylla tämä olisi ollut itselleni no-brainer hankinta. Nyt jäädään sitten Spiderman remasterin tapaan odottamaan 50 prosentin alea tai pelin saapumista PS Plussaan.
 
Ylös Bottom