Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Last Of Us Part I - Sienipäät PS5:lle ja PC:lle

Voipi olla, että itse pelistä keskusteltiin tarpeeksi jo vuonna 2013, joten nyt ei porukalla ole muuta, kuin puida, onko pelin hinta sopiva ja tarviiko koko peli edes remakea...
Voi myös olla kirjoittamatta samoja mielipiteitä viiteen kertaan niin kuin muissakin ketjuissa, etenkin jos siitä hinnan jatkuvasta jauhamisesta on myös huomautettu. Ja eiköhän tuolla ylläpitäjän viestillä viitattu myös pari päivää sitten tapahtuneeseen agenda-keskusteluun Part 2:sta tämän pelin ketjussa (monesko kerta?) josta huomautettiin myös ylläpitäjän toimesta ja viestit siivottiin ja nyt viimeisimpänä Uncharted-jauhaminen.
 
Voipi olla, että itse pelistä keskusteltiin tarpeeksi jo vuonna 2013, joten nyt ei porukalla ole muuta, kuin puida, onko pelin hinta sopiva ja tarviiko koko peli edes remakea...
Tai voipi olla myös se että remake julkaistiin eilen. Mitä pelin keskusteluun tulee niin kiva olisi lukea käyttäjäkokemuksia. Nyt mennään lähinnä tubevideoiden muodossa koska monikaan ei tätä heti eilen ostanut. Itsekin meinasin alesta hankkia vaikka viimeisestä läpäisystä onkin vuosia jo aikaa.
 
Oon vasta muutama tuntia pelannut, Billin kaupunkiin asti. Remasteredin pelasin viimeksi PS4 Prolla ennen Part II:n julkaisua, joten siitä on toki jo pari vuotta.

The Last of Ushan tämä Part I on, mutta kaikin tavoin parempi. Uusitut grafiikat saa ympäristöt tuntumaan aidommilta paikoilta ja hahmot enemmän oikeilta ihmisiltä. 3D-audio on valtava lisä. Combat on tuotu samalle tasolle ohjaintuntumassa kuin Part II, ja haptiikka on erinomaista. Vastannut täysin omia odotuksia.

Ymmärrän hyvin, miksi itse pelin sisällöstä ei ole enempää keskustelua, sillä siinä ei ole mitään uutta.
 
Eipä tuosta varmaan ole mitään keskusteltavaa ellei tosiaan hinnasta ja halusta pelata vanhaa peliä.
 
Itselle tulee kyseisen pelin kanssa vähän sama kun Game of Thrones kanssa. Kun tietää mitä myöhemmin perseillään niin jopa tämä hyvin tehty alku menettää merkityksen.
 
Itselle tulee kyseisen pelin kanssa vähän sama kun Game of Thrones kanssa. Kun tietää mitä myöhemmin perseillään niin jopa tämä hyvin tehty alku menettää merkityksen.
Mitäs siellä sitten perseillään? Itse pelannut myös pelit läpi. Veikkaan että tällä kommentilla viitattiin jatko-osaan? Enkä kyllä henk.koht. näe sielläkään mitään perseilyä.
 
Itselle tulee kyseisen pelin kanssa vähän sama kun Game of Thrones kanssa. Kun tietää mitä myöhemmin perseillään niin jopa tämä hyvin tehty alku menettää merkityksen.

Kyllä tämä toimii mainiosti itsenäisenä teoksenaan. Olen pelannut vain ensimmäisen ja spoilaantunut kattavasti jatko-osasta ja sen merkityksellisistä tapahtumista. Näillä suppeilla tiedoilla voin nauttia ensimmäisestä osasta ja jättää jatko-osan omaan arvoonsa.
 
Revitään nyt vanhat haavat auki, mulle ei ole ongelma että
joel kuoli jatko-osassa vaan se miten se kuoli,
esim RDR2 tapa hoidella asia
Arthurin
kohdalla oli surullisempaa kun Titanicin loppu mutta se hoidettii niin että siitä ei jäänyt paska maku suuhun, tlou2 homman olisi voinut hoitaa miljoonalla eri tavalla paremmin kun tämä laiska käsikirjoitettu versio.
 
Revitään nyt vanhat haavat auki, mulle ei ole ongelma että
joel kuoli jatko-osassa vaan se miten se kuoli,
esim RDR2 tapa hoidella asia
Arthurin
kohdalla oli surullisempaa kun Titanicin loppu mutta se hoidettii niin että siitä ei jäänyt paska maku suuhun, tlou2 homman olisi voinut hoitaa miljoonalla eri tavalla paremmin kun tämä laiska käsikirjoitettu versio.
Millä tavalla miljoonasta sen olisi voinut sitten hoitaa mielestäsi?

En ymmärrä mitä siitäkin edelleen urputetaan kun se on kuitenkin tekijöinsä oma visio. Itse pidin myös kokonaisvaltaisesti Game of Thronesta

Tästä ykkösestä en pidä ihan niin paljoa kuin tokasta. Vaikka olihan tämäkin aika vaikuttava aikoinaan.
 
Millä tavalla miljoonasta sen olisi voinut sitten hoitaa mielestäsi?

En ymmärrä mitä siitäkin edelleen urputetaan kun se on kuitenkin tekijöinsä oma visio. Itse pidin myös kokonaisvaltaisesti Game of Thronesta

Tästä ykkösestä en pidä ihan niin paljoa kuin tokasta. Vaikka olihan tämäkin aika vaikuttava aikoinaan.

Ai perhana sori, en muistanutkaan että tekijöiden oma visio on pyhä asia johon kukaan ei voi sanoa omaa mielipidettä! Pahoittelut :(
 
Ai perhana sori, en muistanutkaan että tekijöiden oma visio on pyhä asia johon kukaan ei voi sanoa omaa mielipidettä! Pahoittelut :(
Täydellinen vastaus kysymykseen joka pätee jokaiseen peliin :rolleyes: Kai tässä lähinnä haettiin sitä mitä NG teki huonosti ja kuinka se sitten olisi pitänyt tehdä ?
 
Täydellinen vastaus kysymykseen joka pätee jokaiseen peliin :rolleyes: Kai tässä lähinnä haettiin sitä mitä NG teki huonosti ja kuinka se sitten olisi pitänyt tehdä ?

No mä en tiedä jaksanko kirjoittaa romaania ja koko last of us part 2 käsikirjoitusta uusiksi, mutta jos yleisöltä tulee tarpeeksi pyyntöjä niin ehkä voisin. Asiat on kuitenkin puitu jo pelin ketjussa niin puhki niin en tiedä miten tämä mun näkemys muuttaa mitään ja keskutelu menee sit kuitenkin taas siihen vääntelyyn mitä se oli.

Mun mielipide on muuttunut mitä se alkuun oli, kuinka sitä uskotteli itselleen että Joel ansaitsi sen mitä se sai, ehkä mutta asia tehtiin todella mauttomalla tavalla. Pelin läpi pelaattuaan ja kun sitä sisäisti koko tarinan se olisi voinut tehdä paremmin.

Se mikä peliä sit kantoi oli rautainen gameplay ja tarina oli myös sanotaan puoliksi hyvä sit oli sitä diibadaabaa.

Sit nämä Drukmannin twitterissä Troy Baker golfclubin edessä seisomassa ovat mun mielestä myös mautonta vittuilua, kyllä tässä on kyse fiktiivisestä hahmosta mut mun mielestä vähän mautonta menoa. Kyllähän tässä voisi jaaritella mut en tiedä onko siinä järkee.

Last of us toimii kuten jo sanottu itsenäisenä osana loistavasti, ei kakkonen huono pelinä ole mutta tarina ontuu.

Edit:
Kirjoitetaan sitten mahd lyhyt romaani.

Mun mielestä Part 2 olisi pitänyt olla Part 3 (kuvitellaan että 3 joskus tulee jos tulee) Ykköses luotiin todella vahva suhde kahden hahmon Joel ja Ellien välille, kakkoses sit koko suhde kustiin ja paskottiin ja se side katkasttiin. Ymmärrän että kakkosessa yritettiin näyttää "sodan molemmat puolet" mutta siinä epäonnistuttiin. Sit takaumina yritettiin kertoa Abbyn ja hänen isän tarina joka ei sit voinut vittuakaan kiinnostaa enkä minä pelaajana nähnyt mitään sympatiaa heitä kohtaan.

Puolet pelistä sit pelattiin Abbyllä, siinä alkoi ehkä hieman sympatisoimaan myös se toinen puoli tarinasta. Kuitenkin Part2 olisi ollut täydellinen jos se olisi kertonut pelkästään Abbyn ja hänen isän tarinan ja miten päädyttiin Part 1 loppuun, ja part 3 sitten olisi jatkunut siitä mistä part 2 jatkui. Meneekö monimutkaseks? Näin olisi saannut luotua se mahdollinen vahva tunneside myös sitä toista osapuolta kohtaan ja sen jälkeen olisi varmasti helpompi tehää se päätös oliko mikä oikein ja mikä väärin.

Kakkosen pituus ei riittänyt kertomaan ja luomaan sitä tunnesidettä sitä toista osapuolta vastaan, siinä aivan brutaalisti ja kusipää tyylillä hoidettiin homma niin että pelaaja lähinnä tunsi vihaa. Sekin olisi toiminut paremmin jos tarina sit olisi ollut pelkästään Ellien näkökulmasta ja pelkästään kostotarina mitä se olikin, mutta loppuunasti vietinyä, ei mitää rambo tyylillä ja lopussa sit tehty siitä että kosto ei kannata mitä se sit olikin. Mutta tässä vaan epäonnistuttiin siinä että sitä toista osapuolta vastaan tunsi vaan vihaa eikä mitään sympatiaa.

Kakkosessa yritettiin mustamaalata Joelista joku hemmetin kusipää, joka vaan murhaa ja on noh, kusipää. Tästä nyt sitten voi taas jokainen alkaa vääntää että oliko hän sitä vai ei, ite olen sitä mieltä että ei tod ollut ja hän näki Elliessä lopussa oman tyttären eikä voinut häntä jättää sinne leikattavaks joka ei välttämättä olisi edes pelastanut koko maailma, oli se sitten Ellien tahto tai ei.

Vaikka olikin, heidän välinen suhde mitä matkan varrella syntyi oli niin vahva että olivat valmiita luopumaan siitä alkuperäisestä suunitelmasta ja jatkaa elämää, yhdessä. Kaikella toki on seurauksensa ja myös se toinen osapuoli menetti jotain hänelle hyvin rakasta mutta se miten sitä yritettiin tuoda esille on surkeasti tehty. Ei ketää oikeesti kiinnostanut siinä vaiheessa kun golfia pelattiin että "noh ihan oikein ansaitsi" Sit sitä yritettiin uskotella itselleen ja miettiä mitä kaikkea pahaa se Joeli teki. Itse olen sitä mieltä että aivan liian tärkeä kahden hahmon välinen kemia tuhottiin eikä sitä saa enää takaisin, tuhottiin vain sen takia että yritettiin muka herättää jotain tunteita ja keskustelua, en tiedä. Se tehtiin rumalla ja epäreilulla tavalla.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Aika kattavasti spoilasit.

Muttajoo, tuo on tietenkin yksi tapa millä homman olisi voinut hoitaa varmasti monenkin mielestä. Kuitenkin omasta mielestä kaikki asiat oli tehty hyvin. Ja itse arvostan sitä että pelaajan yllätetään. Eikä ketään hahmoa mielestäni pilattu tuossa, kun kuitenkin hahmot voi nähdä monella eri tapaa näissä peleissä. Siksi hahmot tuntuukin näissä uskottavalta.
Eli hyvä vain ettei peli ollut fanservicea. Ei kaikkien pelien tarvitse olla sitä.

Nii ja itse ostin tämän remaken ja pari tuntia pelattu. Peli tuntuu tutulta, mutta en odottanutkaa muuta. Ja on remasterin peluusta sen verran aikaa muutenkin. Pirun hienon näköinen on ja tuntuu että PS5 pääsee tässäkin oikeuksiinsa. On kyllä nextgen laatua todellakin.

Voisi myös tämän jälkeen tosiaan pelata kakkosen uusiksi, kun pelasin sen viimeksi suihkumoottorilla.
 
Keskustelu tuntuu menevän taas väärille urille. Jokaisella on varmasti mielipide Part II:n juonesta, mutta ne voi spoilia itselleen vaikka aamupalapöydässä.
 
Pistetään tänne, kun tähän peliin kuitenkin liittyy...


Ei helvetti... Mikä siinä on nyt niin vaikeata korvata omille asiakkailleen myymänsä virheelliset tuotteet ?
 
Jos on vika Sonyn päässä niin eiköhän näistä korvauksia anneta niin kuin yleensäkin on ollut tapana. Sony nyt vain on aina pari päivää myöhässä ilmoituksiensa kanssa.
 
Ylös Bottom