Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Last Of Us Part I - Sienipäät PS5:lle ja PC:lle

Tämäpä juuri. Kyse on kuitenkin viihdetuotteesta, jotka lähtökohtaisesti kaikki ovat jossain määrin tarpeettomia. Tarvitseeko joku uutta Call of Dutya, Assassin's Creedia tai Marvel-elokuvaa? Ei. Voi niiden parissa silti viettää aikaa ja viihtyä.

Aiheeseen enemmän liittyen olisi mielenkiintoista tietää myyntitilastoja myöhemmin vaikkapa kuukauden jälkeen tai PC-version ilmestyttyä. Ja näistä puolestaan kiinnostaisi, että kuinka moni on dipannut ensimmäisen, toisen tai kolmannen kerran. Tosin tuosta voi olla vähän hankalampi saada tietoa, kun ihmisten PSN-tunnukset ovat voineet vuosien varrella vaihtua.

Tuo "Dippailu" kiinnostaa itseäkin, olisi kiva tietää moniko päätti kokea tämän toisen tai kolmannen kerran.
 
Ideaalissa mailmassa täällä puhuttaisiin vaikkapa edes siitä että kuinka tämä uusversio nyt sitten pelittää jne. Tosin onhan sekin jo mainittu ettää ei tästä ole mitään muuta keskusteltavaa enään kuin, hinta. Sensijaan tänne kokoontuu samat käyttäjät (joojoo, minä mukaanlukien) kertomaan kerta toisensa jälkeen että miksi minä ostan, tai miksi minä en.
Jos yhtään on netissä aikaansa viettänyt ja on ylipäänsä ihminen ja elänyt, niin voisi tiedostaa että keskustelut pyörii aina ympäri siinä missä muoti ja kaikki muu. Kaikki on jo keksitty, kaikesta on jo puhuttu, jne.

Mutta se mikä minua ihmetyttää on se, että miten porukka jaksaa valittaa eri puheenaiheista kun voisivat vain jättää asian lukematta?

Voiko oikeesti turhempaa vääntämistä olla? Se vatun peli on nyt siinä. Oli se sitten oikeutettu, tovottu, liian kallis tai ei. Ostakaa tai älkää ostako, mut lopetetaan tää jankuttaminen.
No esimerkiksi turhempaa on valittaa tästä asiasta sen sijaan että sivuuttaa sen :p

Tämäpä juuri. Kyse on kuitenkin viihdetuotteesta, jotka lähtökohtaisesti kaikki ovat jossain määrin tarpeettomia. Tarvitseeko joku uutta Call of Dutya, Assassin's Creedia tai Marvel-elokuvaa? Ei. Voi niiden parissa silti viettää aikaa ja viihtyä.
Huoh. Mutta näiden viihdetuotteiden kontekstissa voidaan varmaan keskustella onko jokin peli hyvä vai huono ja onko jostain hyvästäkään pelistä tarpeen tehdä remasteria/remakea jos on olemassa jo täysin toimiva ja nykyaikainen versio.

Totta kai voi tulla viisastelemaan että kaikki viihde on turhaa mutta senkin kategorian sisään mahtuun vähemmän turhaa ja enemmän turhaa teosta.

Aiheeseen enemmän liittyen olisi mielenkiintoista tietää myyntitilastoja myöhemmin vaikkapa kuukauden jälkeen tai PC-version ilmestyttyä. Ja näistä puolestaan kiinnostaisi, että kuinka moni on dipannut ensimmäisen, toisen tai kolmannen kerran. Tosin tuosta voi olla vähän hankalampi saada tietoa, kun ihmisten PSN-tunnukset ovat voineet vuosien varrella vaihtua.
Mutta myyntimääriinhän tämä nykyinenkin keskustelu liittyy vahvasti: kuka ostaa ja millä hintaa, miten perustelee ostoksen, onko pelannut aiemmin, jne.

Minua kiinnostaa enemmän yksilöiden omat kommentit aiheesta kuin kylmät tilastot vaikka toki molempi parempi tämänkin keskustelun kannalta. Ja onhan ne kommentit toki kärjistettynä vain joko "kyllä" tai "ei" mutta aina siellä jotain perusteluita on, joita lukea ja joihin ottaa kantaa jos tarvetta.
 
Viimeksi muokattu:
Itseä kiinnostaa myös myyntiluvut pelistä. Koska uskon sen vaikuttavan Sonyn tuleviin julkaisuihin. Jos rahaa tulee ovista ja ikkunoista niin hintapolitiikka pysyy samana. Jos taas alisuorittaa voi hinnat jopa laskea. Itse olen pelannut pelin kahdesti läpi (PS3 ja PS4)
 
Veikkaan et myy kun häkä :confused: :eek:
Mahtaakohan sentään tuolla ohjehinnalla vielä niin käydä? Toki on suhteellista mikä sitten on hyvä myyntiluku? Itse kuitenkin veikkaan, että moni odottaa kärsivällisesti pelin hinnan tipahtavan ainakin ensimmäisiin aleisiin ennen kuin peliä aletaan ostamaan.
 
Mahtaakohan sentään tuolla ohjehinnalla vielä niin käydä? Toki on suhteellista mikä sitten on hyvä myyntiluku? Itse kuitenkin veikkaan, että moni odottaa kärsivällisesti pelin hinnan tipahtavan ainakin ensimmäisiin aleisiin ennen kuin peliä aletaan ostamaan.
Juuri näin ainakin omalla kohdalla. Itse pelannut tämän läpi jo kahtena eri versiona ja tämä kolmas lähtee mukaan vasta juurikin sieltä kuuluisasta alelaarista. Täytyy kyllä olla todella uskollinen pelisarjan fani, jos tästä täyden hinnan meinaa maksaa.
 
Juuri näin ainakin omalla kohdalla. Itse pelannut tämän läpi jo kahtena eri versiona ja tämä kolmas lähtee mukaan vasta juurikin sieltä kuuluisasta alelaarista. Täytyy kyllä olla todella uskollinen pelisarjan fani, jos tästä täyden hinnan meinaa maksaa.
Varsinkin kun ne uskolliset fanit petettiin pahan kerran ja kallein Firefly edition lähetettiin surkeasti pakattuna. Ei tällä ole mitään keräilyarvoa! Kuvat: Google
 

Liitetiedostot

  • IMG_2022-9-7-194523.jpg
    IMG_2022-9-7-194523.jpg
    78 KB · Lukukerrat: 23
  • IMG_2022-9-7-194949.jpg
    IMG_2022-9-7-194949.jpg
    140,7 KB · Lukukerrat: 23
Nyt kun katoin ite oikean videon remastered vs part 1 niin oikeesti täytyy olla sokee jos on sitä mieltä että "pieni kosmeettinen korjaus" Ohan tää siis vedetty ihan uusiksi, tottakai ympäristöt ja kaikki ovat tuttuja mut niissä ei oo mitään samaa. Part 1 näyttää oikeesti valovuosien päästä siitä mitä remastered. Henkilkohtaisesti last of ussi part 1 on mulle ehkä se kaikkien aikojen peli, saa nähää onko liha heikko ja haenkin pelin. Huikeita tarjouksia veikkaan saa odottaa tovi, kymppi nyt varmaa lähteeki pelistä mut mitään 29.90 voi mennä parikin vuotta.
Toisaalta Digital Foundrynkin tyypit sanoivat, että hyvä edes huomasivat aluksi mitään eroa kun Part1:stä rupesivat pelaamaan. Eron huomasi vasta sitten, kun käynnisti vanhan pelin ja rupesi vertaamaan pelejä keskenään.

Muutoksia siis on ja Part1 on hyvä versio pelistä, mutta kokemukset voivat silti vaihdella eri ihmisillä riippuen esim. lähtökohdista.
 
Näissä on useasti sekin että aika kultaa muistot. Sitten kun pelit laittaa vierekkäin niin oikeasti huomaa kuinka suuri se ero todellisuudessa on. Useasti riittää pelkästään se että pelaa remasteroituna versiota 4k/60 eikä tunnu huomaavan eroa vaikka peli on alunperin pyörinyt 1080p/30.

8ec696e7-6607-4f61-bulkzp.jpeg
 
Noh liha oli heikko ja peli tuli hommattua :p

Kyllähän sitä aika oli tosiaan kullannu muistot ja tän näkösenä mä sen olevinaan olin kuvitellut näyttävän, kaikki asiat ovat paikallaan kuten ennenki ja peli on sitä samaa siitä ei ole epäillystäkään. Mut nyt kun tätä pelaa nii ei voi muuta kun suu ammollaan vaan möllöttää, tämä oli varmasti tekijöillä se tavoite mut piti puristaa irti vanhasta raudasta mitä pystyi, tai mistä minä tiien. Peli on yhtä hyvä kun 10 vuotta sitten, tarina yhtä hyvä kun ennenkin kaikki vaan x100 kertaa paremman näköistä, yksityiskohtia on aivan mieletön määrä. Onhan tässä lisätty ja muutettu myös rakennuksia, samoilla paikoilla edelleen mut ei mitään mössöä ja mistään ei oo karsittu. Myös valaistus ja sade ja kaikki lätäköt ja niistä heijastukset todella näyttäviä. Kasvoanimaatioista puhumattaan.

Kyllä tämä ihan ehta remake on, toki tästäki voidaan olla kuten monista asioista eri mieltä. Mut meitsi diggaa, edelliestä kerrasta viel sen verran aikaa ettei ihan kaikki ole täysin tuorees muistis, toki aina kun uus kenttä tulee vastaan niin muistaa yllättävän paljon mut peliä onkin pelattu jo 8 kertaa ennestään läpi.

Mutta, tämä tosiaan on lähinnä vaan uudelleen kaunista katseltaavaa, itse peli on sitä samaa mitä se oli 10 vuotta sitten, joten jokainen sit voi tehää ne omat ostopäätökset, haluuko nyt ihastella vai joskus vai ollenkaan.
 
Enää ei muista, mut oliks vanhois versiois kun ampuu örkkiä jalkaan nii jalka irtoo ja jää maahan örisee ja siitä sit potkua perään? Muutenkin brutaalia ku ampuu piäähän nii soossit lentää, tietenkin nyt sitäkin on varmaa hiottu että näyttä entistä brutaalimmalta.

Sitten hieman huumoria kansalle.


tlou ps3-6.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä tämä ihan ehta remake on, toki tästäki voidaan olla kuten monista asioista eri mieltä.
Tartun nyt vain tähän, eli ei kai kukaan nyt olekaan väittänyt ettei kyse olisi remakesta. On vain puhuttu että kuinka paljon se eroaa, onko tarvetta, onko hintansa arvoinen jne.

Ei kai noista termeistä edes kannata kiistellä kun remasterin ja remaken eron luulisi olevan selvän.

Tai no, ehkä siellä (täällä, internetissä, jossain) on sanottu että vaikuttaa/näyttää remasterilta. Mikä ei tarkoita etteikö peli silti voi olla remake.
 
No ei sitä lähinnä itselleni nyt kirjoitin ton kun alkuun mitä pikaseen peliä kattoi ja vertaili nii äkkiseltään oli vaan et "no hieman vaa kiilotettu versio" pelaamalla muuttui ääni kellossa radikaalisti. Siitä toki voidaan olla sit jokainen omaa mieltä että oliko tämä tarpeellinen jne, ainakin arvosteluihin vaikka kyseessä sama peli mitä 10v sitten joka sai jotain 94 scorea saikin nyt 88 vaikka kyseessä entistä parempi versio niin kyllä tämä tarpeettomuus taitaa näkyä arvosteluissa. En tiedä oisko järkevä hinta antanut paremmat arvostelut.
 
Sitten hieman huumoria kansalle.


Näytä liitetiedosto 9507
PS7-versiossa nähdään vihdoin muutoksia:

halla_aho_hakkarainen.png
 
Täytyy kyllä sanoa kun muutama päivä sitten aloitin tämän, niin nostaahan se alku edelleen tunteet pintaan. Yksi vaikuttavimmista pelien aloituksista ikinä. Ja vielä tällä uudella pelimoottorilla.. Ai että. Taistelutki ovat tosiaan vielä brutaalimpaa menoa.
 
Oha se alku legendaarinen ja kyl siin leuka alkaa väpättää olkoot kuinka kova jätkä tahansa, pääsin just billin kylästä eteenpäin, siis tässä on vaa nii vaikee edetä kun mä jään vaa möllöttää ja ihastelee maisemia ja napsii kuvia, toki peli jo sinänsä tuttu nii mikäs siinä hitaasti möllöttäen edetä. Meno näyttää ja tuntuu tosi brutaalilta hyvällä tavalla (ei en ole psykopaatti). Monet kohtaukset saa edelleen hymyn huulille.
 
Ylös Bottom