Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Witness

• Viestiketjun aloittaja OK
  • Aloituspäivämäärä

OK

ku-xlarge.jpg

Kehittäjä:
Thekla Inc
Julkaisija: Thekla Inc
Alusta: PS4, PC, iOS, Xbox One
Julkaisu: 26.1.2016 (PS4, PC) 13.9.2016 (Xbox One)
Genre: Puzzle
Pelimuoto: Yksinpeli
Kotisivut: the-witness.net
Arvostelut: OpenCritic
KonsoliFIN Pelisivu: The Witness
KonsoliFIN Arvostelu: The Witness

Jonathan Blown (Braidin luoja) tuleva projekti esiteltiin laajemmalle yleisölle Playstation 4:n julkistuksen yhteydessä. Lähemmäs neljä vuotta kehityksessä ollut The Witness asettaa pelaajan saarelle, mihin kehittäjät ovat luoneet reilut 400 uniikkia ongelmaa pelaajien ratkaistavaksi. Toisin kuin nykypäivänä on totuttu, studion tavoitteena on ollut luoda avoin pelimaailma mikä on suunniteltu mahdollisimman kompaktiksi. Täten turha täyte on pyritty jättämään täysin pois pelistä.

Konsolipuolella tämä "tutkimus-puzzleilu" nähdään aluksi vain PS4:lla, jonka jälkeen käännöstyöt aloitetaan Xbox Onen suhteen. WiiU versiota ei ole suunnitteilla.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: The Witness

Saaren kartta:
rsz_witness_03_zps842557ad.jpg

Reveal trailer:
[video=youtube;DgGeaIo0oyU]http://www.youtube.com/watch?v=DgGeaIo0oyU&feature=player_embedded[/video]

Conversation with creator:
[video=youtube;ew9PGn4GsMI]http://www.youtube.com/watch?v=ew9PGn4GsMI&feature=player_embedded[/video]

Vastaus: The Witness [Hype]

(Toisesta ketjusta....)

Mun käsitykseni mukaan on jo varmistunut se että Witness on ajastettu yksinoikeus ja se ilmestyy myös Xbox Onelle kunhan Sonyn maksama konsoliyksinoikeusaika loppuu.

Virallisella sivulla homma selitettiin tähän tapaan helmikuussa. Xbox One ei ainakaan silloin tuntunut olevan tapetilla:

"We haven’t been disclosed on Microsoft’s next console, so I don’t know anything about that platform besides the rumors that are on the internet."

"I don’t have good communication with anyone at Microsoft right now, but all our technical people like the PS4 specs a lot more than the leaked Durango specs, and we like the positioning of the PS4 (it’s about games) more than what we perceive Microsoft’s positioning is going to be."

Devaajan mukaan Sony ei ole "maksanut" jotain extraa pelistä vaan devaajat ovat valinneet PS4:n koska Sony oli aidosti kiinnostunut, PS4:n speksit miellyttivät silmää, jne. Mitä tulevaisuus sitten tuo tullessaan on tietysti eri juttu. Harva näistä peleistä lopulta jämähtää vain yhdelle konsolille, onhan se jo nähty monta kertaa.

( A clarification about our PS4 exclusivity. )

(Toisesta ketjusta....)

Virallisella sivulla homma selitettiin tähän tapaan helmikuussa. Xbox One ei ainakaan silloin tuntunut olevan tapetilla:

"We haven’t been disclosed on Microsoft’s next console, so I don’t know anything about that platform besides the rumors that are on the internet."

"I don’t have good communication with anyone at Microsoft right now, but all our technical people like the PS4 specs a lot more than the leaked Durango specs, and we like the positioning of the PS4 (it’s about games) more than what we perceive Microsoft’s positioning is going to be."

Devaajan mukaan Sony ei ole "maksanut" jotain extraa pelistä vaan devaajat ovat valinneet PS4:n koska Sony oli aidosti kiinnostunut, PS4:n speksit miellyttivät silmää, jne. Mitä tulevaisuus sitten tuo tullessaan on tietysti eri juttu. Harva näistä peleistä lopulta jämähtää vain yhdelle konsolille, onhan se jo nähty monta kertaa.

( A clarification about our PS4 exclusivity. )

Our deal with Sony is a limited-time exclusivity that applies to competing console platforms.

100% varmasti tulee sitten kun tulee myös X1:lle, mutta PC:lle ja iOS:lle tuo on jokatapauksessa tulossa samaan aikaan kuin PS4:lle.

Lisäksi: https://twitter.com/Jonathan_Blow/status/361141979666583552

When the XB1 version of The Witness comes out, internet fanboys' heads are going to explode or something.

Pointti oli vähän suitsia noita "Sony on maksanut yksinoikeudesta" yms puheita, koska aika selvästi päätös PS4:sta on tehty jo hyvissä ajoin. Yksinoikeusdiilit kestävät yleensä vähintään sen vuoden, joten tulee muille sitten aikanaan.

Toinen pointti on että pelien kanssa listataan ne varmistetut alustat mille peli on oikeasti tulossa. Peliä ei ole twittereistä ja huhuista huolimatta julkistettu Xbox Onelle. Sekin on hyvä muistaa että myyntimäärät ja suosiohan lopulta vaikuttavat myös mahd. tuleviin alustoihin. Jos peli on aivan susi ja se myy jotain rippeitä, niin "satavarma" MS voikin olla peliä haluamatta. Nyt ollaan vasta perinteisessä hype-vaiheessa.

Ymmärtääkseni kyseessä on varsin pieni studio, joten on järkeenkäypää että priorisoidaan mihin alustalle peli halutaan ensiksi julkaista. Eli nou worries, kaiken järjen mukaan The Witness julkaistaan myös X1:lle, kuten aloitusviestissä on mainittu.

Vaikea sanoa onko X1 versio edelleen suunnitteilla vai onko tämä vain pelkkää räyhäämistä Blow suunnalta. Vanhat kaunat kaivelevat ja skeptisyys pinnassa.

They threatened to ruin my life, and I am not the only indie they treated this way. So I do not give them the benefit of the doubt. Actually some other indies (like Team Meat) got treated way worse than I did.

They have a cultural habit of treating small developers like shit. Hopefully they will manage to get away from this on the new console, but I have reason to be skeptical, as many of the people who treated devs badly still work there.

- Jonathan Blow: Microsoft ‘have a cultural habit of treating small developers like s**t’

Tätä odotetaan kuin kuuta nousevaa. Olin aikoinaan Myst-sarjan fani ja koen että tässä ratkotaan hieman samaan tapaan mysteerejä saarella. Ja niitä ratkottavia tehtäviä tuntuu sitten riittävän, sillä witness-sivustolla kerrotaan seuraavaa:

Current puzzle count: 595

EDIT: Suhteellisen tuoretta videokuvaa, kun Jonathan Blow pelaa yhden pelin puzzleista:

[video=youtube_share;WgSL54NAT5Q]http://youtu.be/WgSL54NAT5Q[/video]

Ja kuten videon lopussa todetaan, peli ilmestynee vuoden ekalla puoliskolla. Virallinen saitti kertoo sen ilmestyvän vasta puolivälissä 2014: The Witness is an exploration-puzzle game to be released in mid-2014

Saitilta saa vastauksia myös paljon puhuttaneeseen alusta-kysymykseen:

The Witness will be released on the PC and the PlayStation4 simultaneously; the game will come to iOS shortly after that, and other platforms a bit later.

http://the-witness.net/news/about/

The Witness tulee olemaan E3 messuilla osittain pelattavana. Tekijät pitävät paraikaa nettisaitilla päiväkirjaa teemalla "road to E3" ja sitä voi käydä lukemassa alla olevan linkin kautta:

http://the-witness.net/news/

Pikkuhiljaa tämäkin alkaa onneksi olemaan loppusuoralla. Jos ilmestyy syksyllä, niin toivottavasti ei jää isojen julkaisujen jalkoihin.

Just wanted to do a quick post saying that we are all working hard on the game, figuring out some of the last unknowns and polishing things up. We are definitely in finish-the-game mode, that’s why the posts have gotten more rare.

http://the-witness.net/news/

Ja vielä uusi kuva aiemmin julkaistusta:

Näytä liitetiedosto 13200

UPDATE

Progress!
On Friday we officially reached the Puzzle Complete milestone. This means that all puzzles that will be in the game when it ships are in the game now.

It does *not* mean that the game is done. We still have a lot to do! But it *does* mean that the nature of the work changes and becomes simpler, because we don’t have to be making high-level creative decisions any more. It is now much more about turning the finish-the-game crank (making sure stuff plays well and polishing it up) for anything related to game design, modeling and texturing.

There are a few categories that still need creative decisions (story stuff, the menu system, etc), but for those of you who are awaiting the game’s release, this is pretty good news.

There are currently 677 puzzles in the game. That number might be slightly different when it ships (we might cut a few, for example!)

lähde http://the-witness.net/news/

Nyt aletaan olla lähellä :)

Hienoa että kuuluu tästä projektista pitkästä aikaa uutisia. Odotus on kova!

Hmm, mikähän tässä pelissä on tilanne kun äsken yritin mennä osoitteeseen the-witness.net, niin sivua ei löytynyt. Stalkkeri kun olen, niin myös Twitter ja Face näyttävät hiljentyneen. Myös Jonathan Blow on ollut yllättävän hiljaa....

Veikkaan loppuviilausta ja uuden sivuston pystytystä eli peli tulee kesällä! Siis ihan vaan veikkaus :)

Kotisivujen "uutis" osiota on päivitetty viimeksi toukokuun alussa*, joten eiköhän kehitys kulje hyvää vauhtia eteenpäin. Joskin kesäjulkaisuun en usko.

*Sculpture

As some of you may have noticed in old screenshots, we had a few placeholder statues around the island. I designed these when I joined the project almost four years ago, and a while back Luis sculpted a couple of nice final ones. However, as we were finalizing some areas, we wanted to add even more statues. We realized that Luis would never have the time to sculpt all of them as well as help me finish the rest of the art, so we searched for a sculptor.

We managed to find Andrea Blasich, a most excellent artist skilled at both traditional and 3D sculpture. He is blowing through the statues and continues to wow us with his stuff. He just finished this giant lady sculpted into the mountainside, and it turned out so beautiful, I wanted to share it:

shot_2015.05.05__time_18_24_n011-512x288.png

shot_2015.05.05__time_18_25_n02-512x288.png

Tuli ihan unohdettua kuinka hyvältä The Witness näyttää.

Ylös Bottom