Thief: Deadly Shadows

NviperO

KonsoliFIN Alumni
Eidos on julkaissut kuusi uutta kuvaa Thief -sarjan kolmannesta osasta nimeltään Thief: Deadly Shadows. Samalla vahvistettiin pelin julkaisupäivä Euroopassa, joka on 11.6 samanaikeisesti sekä Xboxille että PC:lle.
Aiemminhan Eidos pelotteli ilmoittamalla pelin Euroopanjulkaisun olevan joulukuussa, mikä ei onneksi sitten pitänytkään paikkaansa.

Kyseessä on yksi ehdokas kesäkuun kovimman pelin paikalle, vaikka kilpailua riittää. Ainakin itselleni kaksi aiempaa Thiefiä PC:llä ovat olleet todella mielekkäitä kokemuksia ja kyllä tuo alkuperäinen Thief on siinä omalla TOP10:llä varmaan vieläkin :)

Jos peli ei sano mitään niin aikasempiin Thief-uutisointeihimme voi tutustua täällä.
 

Napakettu

New Member
Oho! Tämäpä on positiivinen yllätys. Eipä omena kauas puusta pudonnut, vai miten se menikään (ei kyllä tuo sananlasku ihan tähän sovi oikeassa merkityksessään, mutta whatever.)

Täytyypä sitten kesällä ostaa jossain vaiheessa käytettynä. Turha sitä 60 euroa laittaa, kun on koko kesä aikaa pelailla.
 

XRay

New Member
Thief 2 onkin jo pelattu puhki :) parhaimpia hiippailuja koskaan, joten odotukset ovat kovat Deadly Shadowsia kohtaan.
 

Hakkiz

KonsoliFIN Alumni
Saapa nähdä, millainen soopa tuosta pelissä ilmenneestä vaikeusastebugista vielä kehkeytyy. Pekka Peruspelaajaa se tuskin hetkauttaa, mutta ne, jotka haluavat oikeasti hiiviskellä vaarallisessa ympäristössä, pettyvät varmasti. (Lisätietoa Xboxfinin uutisista.)

Pelissä on ilmennyt myös muita pieniä viimeistelemättömyyksiä, aivan kuten Ion Stormin edellisessä pelissä, Deus Ex: Invisible Warissa. Eikä takkuava ruudunpäivitys ole tässä kohtaa ainoa fiilistä laskeva tekijä.

Miksei pelejä viitsitä tai ehditä enää viimeistellä kunnolla? :(
 

FatBaldingGuy

New Member
Kyllä se olisi kiva saada pelit valmiina omaan koneeseen pyöritettäväksi. Konsolipeleihin tuntuu tulevan nykyään päivityksiä jotka olisivat pitäneet olla jo myytävässä tuotteessa. Erityisen harmillista tämä on kun on tällainen livetön rassukka, joka pelaa sitten sillä "viallisella" pelillä ilman toivoa pelastuksesta.

Tämä ei nyt tietenkään päde tähän tapaukseen, jos kyseinen peli ei tue liveä. Sitäkin kiusallisempaa valmistajalle. :( Kyllä jonkin sortin kuluttajansuojaa kaivattaisiin tähänkin osastolle.

Uutta sisältöä voidaan taas julkaista liven kautta oikein mielellään ja vaikka vähän joutuisi maksamaankin. Niitä voi sitten ottaa sieltä halutessaan, mutta eivät ole mitenkään välttämättömiä.
 

NviperO

KonsoliFIN Alumni
Surkea juttu, mutta minkäs teet. Eidos voisi edes korvata viallisen tuotteen vastaavalla ehjällä tuotteella. Varmaan olisi kuluttajansuojalaillakin (tjsp) jotain sanottavaa tälläisen kaltaiseen tapaukseen?
 

Yargo

New Member
Tämä osoittaa sen, että jonkinlainen Live-ominaisuus pitäisi olla oikeastaan kaikissa Xboxin peleissä nykyään, vaikka mitään monipeliä tai dlc:itä ei tulisikaan. Silloin tämänkin bugin voisi kätevästi korjata netin kautta. Tässäkin tapauksessa tosin livettömät jäisivät nuolemaan näppejään. *huoh*

Koska tätä kyseistä bugia ei voi korjata, ei se ole silloin bugi, vaan ominaisuus :rolleyes: nauttikaa siitä...

EDIT: sellainen mahdollisuus voisi olla olemassa tietenkin, että korjaustiedostoa levitettäisiin esimerkiksi eri lehtien mukana tulevilla demo-levyillä, jolloin livettömätkin saisivat sen. Ehkä näin voisi korjata jopa peliä, jossa ei ole Live-ominaisuutta?
 

Hakkiz

KonsoliFIN Alumni
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Yargo
sellainen mahdollisuus voisi olla olemassa tietenkin, että korjaustiedostoa levitettäisiin esimerkiksi eri lehtien mukana tulevilla demo-levyillä, jolloin livettömätkin saisivat sen. Ehkä näin voisi korjata jopa peliä, jossa ei ole Live-ominaisuutta?
Tuo on varmasti täysin mahdollista. Itse pelilevyähän mikään ei enää korjaa, kun sinne virheellistä koodia on kirjoitettu, mutta ehkä Xboxin kiintolevy tässä kohdin auttaisi sen verran, että sinne tallennettu korjaustiedosto voisi paikata vaikeustason resetoitumisen. Jotkut ovat huhuilleet myös sellaisesta ratkaisusta, että Eidos yrittäisi jollain ihmeen konstilla ujuttaa Live-tuen kyseiseen peliin Liven kautta. Miten se sitten olisi mahdollista, sitä varmaan Eidoksellakin ollaan mietitty. Jos Microsoft haluaisi olla avokätinen, se voisi jakaa Livestä automaattipäivityksen, joka koskisi Thief 3:a. Mutta pitäisikö se jakaa myös niille, joilla peliä ei ole? Kysymyksiä ilman vastauksia...
 

Sarine

New Member
Erittäin typerä asia tämäkin :mad: Minkä ihmeen takia tekijät eivät voi testa pelejänsä huolellisesti ja korjata viat? Ennenkuin suoltavat markkinoille jos minkälaisia bugillisia pelejä. Sen verran hekin ovat pelaajille velkaa että voisivat edes tehdä bugittoman/virheettömän pelin.

Ja kun on niin viisas asia keksitty kuin live, miksi sitä ei sitten hyödynnetä 100%:sti? Toivottavasti edes jonkunlainen korjaus tulisi, oli se sitten lehden mukana tai miten vaan.

Kuten jo mainittu, paljon kysymyksiä muttei vastauksia, joita toivottavasti saadaan piakkoin.
 

Oleanteri

New Member
Huh huh, onneksi itse kerkesin pelata pelin jo läpi ennen näitä bugi uutisia.. itse en huomannut mitään, kun kuitenkin normaalilla peliä pelasin koko ajan (mielessä kyllä kävi että hieman vaikeemmalla olisi voinut pelata)
Kyseessä kuitenkin tämän vuoden yksi parhaista peleistä, niin on kyllä todella harmi että tälläsiä mokia sitten sattuu.. :mad:
 

Hauki

New Member
Jos oikein ymmärsin niin se vaikeusaste resetoituu normaaliin aina
kun lataa tallennetun pelin... Tietääkö kukaan, voiko sen vaikeusasteen kuitenkin sen jälkeen nostaa taas manuaalisesti kovemmaksi?
 

Hakkiz

KonsoliFIN Alumni
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hauki
Jos oikein ymmärsin niin se vaikeusaste resetoituu normaaliin aina
kun lataa tallennetun pelin... Tietääkö kukaan, voiko sen vaikeusasteen kuitenkin sen jälkeen nostaa taas manuaalisesti kovemmaksi?
Olen käsittänyt asian niin, että vaikeustason voi valita vain uutta peliä aloittaessa. Muutenhan bugi ei olisi kovin vakavaa laatua oleva. En tosin ko. peliä omista, joten en voi varmuudella sanoa.
 

frozen9999

Active Member
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hakkiz
Olen käsittänyt asian niin, että vaikeustason voi valita vain uutta peliä aloittaessa. Muutenhan bugi ei olisi kovin vakavaa laatua oleva. En tosin ko. peliä omista, joten en voi varmuudella sanoa.
eli kun uusi tehtava alkaa niin silloin saa valita sen vaikeustason
 

remaster

New Member
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan frozen9999
eli kun uusi tehtava alkaa niin silloin saa valita sen vaikeustason
En omista koko peliä, mutta Hakkiz sanoi mielestäni aika selvästi, että vaikeustason voi valita vain, kun aloittaa uuden PELIN eli pelaamisen IHAN ALUSTA, ei siis joka kentän alussa.
 

Hakkiz

KonsoliFIN Alumni
Olisi tietysti ihan mukava, jos joku voisi vahvistaa sen, että voiko tehtävien alussa valita vaikeustason. Se ehkä helpottaisi tilannetta hieman. Tosin monet ovat kertoneet, että vaikeustaso resetoituu kaikkien lataustaukojen aikana, oli se sitten pelitallennuksen lataus tai uuden pelialueen lataus samassa tehtävässä, joten täysin eroon ongelmasta ei kai koskaan pääse.
 

frozen9999

Active Member
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan remaster
En omista koko peliä, mutta Hakkiz sanoi mielestäni aika selvästi, että vaikeustason voi valita vain, kun aloittaa uuden PELIN eli pelaamisen IHAN ALUSTA, ei siis joka kentän alussa.
ainakin pclla voi valita joka tehtavan alussa sen vaikeuden (eli kun saa uuden tehtavan niin silloin voi valita sen vaikeuden)
 

FatBaldingGuy

New Member
Olen ymmärtänyt asian niin, että vaikeustaso resetoituu tosiaan myös pelin ladatessa uuden alueen samassa tehtävässä. Näin ollen ei kovin kauan juhlita vaikeammalla vaikeustasolla vaikka sen saisi tehtävän alussa valitakin. :(
 

Hauki

New Member
Thief

No joo, ostin pelin pari viikkoa sitten. Pakko oli, Thief-friikki kun olen. Jos kiinnostaa niin kyllähän se niin on että aina kun lataa savepelin tai uuden alueen kartasta, vaikeustaso menee normaaliksi. Paskempi juttu...

Siitä huolimatta hieno peli, ja jos on sarjan diggari niin se kannattaa ostaa melkeinpä tarinan ja hienojen maisemien takia. Jotkut kentistä on myös parhaita mitä Thief-saagassa on nähty... Shalebridge Cradleä kun pelas yöllä niin piti pistää valot päälle ettei hermot pamahda... :-D
 

Hauki

New Member
Re: Thief

Äh niin, taisi olla vielä kysymys että voiko vaikeustason nostaa takaisin kesken levelin. Ei voi valitettavasti, ainoa optio on restartata koko taso. Ja silloin tulee samat ongelmat kuin aiemminkin.

Silti suosittelen melkeinpä pelkästään em. ton kentän takia pelin ostamista. Sanonpahan vaan että en ole pitkän pelihistoriani aikana ollut koskaan lähempänä paskat housuun -tilannetta kuin tuota tasoa läpipelattaessa.
 
Ylös Bottom