Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tony Hawk's Underground 2

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Oliver

KonsoliFIN Alumni
Tony Hawk tulossa taas 08.05.2004

Samalla kun Activision ilmoitti osakkeenomistajille mm. viime tilivuotensa lähes 950 miljoonaan dollariin kohonneesta liikevaihdosta ja vajaaseen 80 miljoonaan dollariin kasvaneesta tuloksesta, mainittiin kuluvan tilivuoden yhtenä tärkeänä tuotteena, uusien Spiderman ja X-Men -pelien lisäksi, Tony Hawk's Underground 2. Vaikka pelistä ei muuta kerrottu ja Activisionin tilivuosikin vaihtuu vasta maaliskuun lopussa, voidaan peliä lieneekin odotella jo jouluksi useammalle eri alustalle.

Ja lisää infoa varmaan taas vaihteeksi E3-messuilla ensi viikolla.
 
No huh-huh. Jos vielä uusi tony hawks peli tulee niin kyllä siihen aika roimasti uutta pitäisi keksiä. Nimittäin undergroundin kävely,autoilu ja story mode eivät olleet mielestäni mitään aivan uskomatonta, ja pelin pitäisi olla paljon pidempi.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan olge
No huh-huh. Jos vielä uusi tony hawks peli tulee niin kyllä siihen aika roimasti uutta pitäisi keksiä. Nimittäin undergroundin kävely,autoilu ja story mode eivät olleet mielestäni mitään aivan uskomatonta, ja pelin pitäisi olla paljon pidempi.

Tuntuu, että Tony Hawk -sarja on käyttänyt kaikki ideat mitä pelintekijöillä on. En usko, että hankin enää THUG2:sta. Mikään ei voi enää tuoda pelille mielenkiintoa. THPS3:n jälkeen ollaan menty alamäkeä ja vaikka THPS4 ja THUG ovat aivan loistavia pelejä ne eivät vain tarjoa mitään niille keillä on kaikki TH -sarjan pelit. Tuon sarjan voisi lopettaa toistaiseksi ja sitten PS3:n tultua heittää joku uusi Tony Hawk peli markkinoille. Tämän sukupolven Tony Haukat on mielestäni nyt nähty.
 
Tämän sukupolven Tony Haukat on mielestäni nyt nähty
Ei todellakaan!:D Itse ainakin odotan THUG 2:sta kuin kuuta nousevaa. Trailerin perusteella kentät näyttävät mahtavilta ja CAS-ominaisuuksista ja muista muokkauksista tulee vielä monipuolisempia. Pakko saada!
 
Toni haukka sarja on vai tylsistynyt ajan myötä. Miksi piti siirtyä niistä yleismaallisista "the school" ja "hangaar" tyylisistä kentistä oikeisiin kaupunkeihin. Tuollasissa paikoissa mitä thps 1-3:ssa oli on paljon mielenkiintoisempi skeitata kuin oikeissa betoniviidakoissa, koissa on vain katua, katua, kerrostaloja ja kerrostaloja. Hiukan mielikuvitusta kenttiin, kiitos.

Ja temppuvalikoimaa olisi myös hyvä vähän uudistaa sikäli kuin se oikeita tai edes melkein oikeita temppuja käyttämällä on enää mahdollista. thps3:sta thuggiin on ollut juuri samat temput, kun taas aiemmissa osissa sai kaikki temput aina opetella uudestaan ja uutta thps:ää ei automaattisesti osannutkaan pelata, kuten nykyään.

Itse pidän thps2:sta sarjan parhaana osana ja sitten tulee ykkönen. Täydellistä paluuta vanhoihin sarjoihin ei tarvisi tehdä. Vaikka sellainen välimuoto tehtäväjärjestelmän suhteen olisi hyvä, että kentässä olisi aina muutama (tai näitten uusien toni waakkien kenttien koon huomioon ottaen vaikka enemmänkin) kiinteitä heti kentän alussa ilmoitettavia tehtäviä, kuten secret tape, jonka etsimisestä ykkösosan joka kentässä jäi vain hyviä muistoja.

Myös pelin hahmonkehityssysteemille voisi tehdä jotain; kun on mennyt pelin läpi ei ole enää mitään väliä millä ukkelilla pelaa, kun kaikilla on samat taidot ja temputkin saa itse muokata. Kiinteät special-temput niin, että alussa jokaisella olisi vaikka kaksi täysin omaa erikoistemppua ja pelin edetessä määrä kasvaisi vaikka viiteen, mutta kuitenkin niin että jokaisen ukon temput olisivat aivan omalaatuiset, olisi hyvä juttu. Ja hahmo voisi kehittyä niin, että hahmolla nousee ne taidot, mitä pelaaja eniten käyttää. Tietenkin eri liikkeiden pisteytyssysteemit ja ukkeleiden taidot pitäisi tehdä niin, että jos hahmo esim. on alkujaan hyvä grindaamaan, niin sitten grindaamalla on helpompi saada pisteitä ja näin ollen sitä taitoa on helpompi kehittää kuin muita. Näin saisi ukkeleille yksilöllisiä eroja myös pelin läpimenon jälkeenkin.

Vähän mielikuvitusta kehiin, Neversoft (eikös juuri tämä firma tee toni waakkeja?)!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lloope
Toni haukka sarja on vai tylsistynyt ajan myötä.

Itse pidän thps2:sta sarjan parhaana osana ja sitten tulee ykkönen.

Kenttäsuunnittelusta olen samaa ja eri mieltä. Sellaisia mielikuvituskenttiä, joita aiemmissa oli, saisi olla myös uusissa eli THUGissa ja THUG kakkosessa, mutta mielestäni myös kaupungit ovat mahtavia kenttiä pelata. En ymmärrä esim. Tampan, Manhattanin, San Diegon tai Hawaiin tylsyyttä. Nehän ovat aivan loistavia kenttiä. Koko ajan löytyy uusia transfereita, pelaamisen mielikuvitukselle ei periaatteessa ole rajaa ja esimerkiksi Manhattanin "flow" on lähes täydellinen.

Temppuvalikoima on jo todella laaja ja se mahdollistaa koko ajan monipuolisemman ja monipuolisemman temppujen käytön. Mitä enemmän pelissä kehittyy, sitä enemmän tempuista saa irti. Ja nyt kun on create-a-trick ominaisuus (tuo nimenomaan sitä omalaatuisuutta temppuihin), jota varmasti vielä kehitetään tulevissa osissa, niin minulla ei ole ainakaan kritisoitavaa temppusysteemissä.

Hahmonkehityssysteemi-ideasi on sinänsä hyvä. Toisaalta se toisi vaihtelua peliin, mutta toisaalta se veisi pelaamisen kilpailupuolelta tasapuolisuuden. Mielestäni tällaisissa peleissä kuin SSX tai Tony Hawk tai vastaavat, on hyvä olla niin, että maksimi-statsit ovat aina samat kaikilla hamoilla. Tietysti moni on varmasti eri mieltä, mutta minä ajattelen niin.(lähinnä hahmojen omalaatuisuus pitää mielestäni tulla nimenomaan siten, miten se näissä uusimmissa peleissä tulee, siis esim. THUG ja SSX3, eli mahdollisimman paljon eri asusteita ja kaikkea härpäkkää, joilla ulkonäköä voi muokata).

Toisaalta ymmärrän ehdottamasi uudistusideat siinä mielessä, että jos en pelaisi verkossa, en tiedä jaksaisinko pelailla Hawkeja niin ahkerasti ilman mullistavia uudistuksia, kuin mitä nyt teen. Mutta kun ajattelen verkkopuolta, ei mielestäni hahmonkehityssysteemi pitäisi olla sellainen kuin mitä ehdotat. Neversoftin pitäisi tehdä kaksi erilaista versiota hahmonkehityksestä. Toinen olisi tällainen perinteinen ja toinen sinun ehdottamasi kaltainen.

Vielä lopuksi. Itse pidän osia 3-5 huomattavan paljon parempina, jos sarjan kaikkia pelejä verrataan nykyaikana keskenään. Miksi? Koska nykyään ykkönen ja kakkonen ovat niin avuttoman yksipuolisia. Periaatteessa vielä kolmonenkin on todella yksipuolinen, jos sitä verrataan neloseen ja THUGiin. Kakkosessa oli edes manual. Kolmosessa tuli revert, joka avasi pelaamista melko paljon. Nelosessa pelisysteemi kuitenkin vasta todella aukesi, kun R2:lla pystyi muodostamaan transfereita. Kolmonenkin tuntuu suht avuttomalta nelosen ja THUGin jälkeen. Pelaaminen tuntuu jotenkin yksinkertaiselta. Mutta jos pelejä vertailtaisiin niin, että jokainen arvosteltaisi sen ilmestymisajan kriteerien mukaan, en osaisi laittaa pelejä mihinkään järjestykseen.
Kuitenkin parhaat ovat omasta mielestäni nykyaikana THUG ja THPS 4, seuraavaksi tulee kolmonen, sitten THPS 2 ja viimeisenä THPS 1.
 
Katsoin tuon e3-trailerin ja siitä päätellen ainakin yhteen ja osittain toiseenkin moittimaani asiaan on tullut ratkaisu. Pelitila jakautuu 'classic-modeen' jossa on ihan niitä perinteisiä "collect S-K-A-T-E", yms. tehtäviin, joita pitäisi olla 100 erilaista, sekä story modeen. Kentätkin ainakin videon perusteella näyttivät vaihtelevaisemmilta kuin thug:ssa ja thps4:ssä, vaikka vieläkin ainakin trailerissa näytetyt kentät olivat niitä tylsiä betoniviidakoita - mutta ainakin vähän vaihtelevampia sellaisia.
 
Mielestäni ne kahden minuutin runit olivat kaikkein parhaimpia ja Tony Hawk 3 on vieläkin paras. Meni pahasti herne nenään Undergroundin juoksu ja auto tehtävissä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Dr Evil
Mielestäni ne kahden minuutin runit olivat kaikkein parhaimpia Meni pahasti herne nenään Undergroundin juoksu ja auto tehtävissä.

Joo, olen samaa mieltä. Kahden minuutin runit olivat jollain tapaa parempia. Thugin yksinpelissä minuakin potuttivat suuresti juoksu- ja autotehtävät. Varsinkin autotehtävät (ja autoilu yleensäkin) olivat todella huonosti toteutettuja. Oli koko autot lisätty peliin, jotta trailerissa saataisiin näkyville yksi uusi hieno ominaisuus. "Mahtavaa, aja autolla ympäri valtavia kaupunkeja ja etsi uusia skeittauspaikkoja". Aivan turha uudistus. Toisaalta THUGin yksinpeli oli ehkä viihdyttävämpi, tarina toi paljon lisää.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lloope
Pelitila jakautuu 'classic-modeen' jossa on ihan niitä perinteisiä "collect S-K-A-T-E", yms. tehtäviin, joita pitäisi olla 100 erilaista, sekä story modeen.

Joo tuo classic-mode on kyllä hyvä juttu.
 
Ääh... T.h.u.g 2 sais tulla myöhemmin tony hawk sarjaan ei tule mitään kunnon uudistuksia. Eiköhän tän 3.pelisukupolven haukat oo jo nähty sit ku tulee Ps3 nii sit haukka on paikallaan.:rolleyes:
 
Ostin aikoinaan thps2:n, tykkäsin hirveästi, mutta nyt meininki on ruvennut tylsistyttämään.
Kaverilta on nyt THUG lainassa ja kerran sen pelasin normalilla läpi, sickillä ei varmaankaan jaksa.
Seuraavan kerran kiinnostun th-peleistä varmaan sillon kun realistinen skeittipeli tehdään(=kun lehmät lentävät).
 
Joo ,realistista peliä ei ikinä tule olemaan ainakaan haukka sarjoissa ,mutta jos grafiikasta ei ole paljoa kiinni niin kannattaa etsiä jostain ale-laarista Trasherin skate and destroy. Se oli omalta osalta aika realistinen ja hyvä sellainen joten sitä suosittelen lämpimästi realismia etsivälle.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Nyt tässä oikein enemmän thug:ia pelattuani (aikaisemmin vain kaverilla silloin tällöin pelanneena) täytyy sanoa, että kyllä se story-modekin on aivan mahtavava, mutta aivan liian lyhyt; normalilla parissa päivässä gapseja vaille läpi; kaikki tehtävät, kaikki secret tapet, kaikki salajutut, yms., mutta saisi kyllä olla MYÖS se classic-mode. Molempi parempi. Ja tuo skeittilaudan suunnittelujuttu on aivan turha, koska siinä saa käyttää vain valmiita kuvioita sun muita. Oliskohan sellainen mahdollista, että ps2:n usb-porttiin vaikka voisi lykätä digitaalikameran tai usb-muistipalikan, miltä saisi ottaa kuvia ja sama juttu kasvokuvien kanssa, että meitä ps2-onlinettomiakin muistettaisiin.

Ja nuo autoilu- ja kävelykohdat kyllä sukkasivat pahasti. Vaikka ennenkin kumpaistakin olen kokeillut, mutta kyllä se on ärsyttävää mennä niillä kokonaisia tehtäviä läpi, vaikkei mitään vaikeaa olisikaan, mutta se autolla-ajo varsinkin on aivan persiistä. Auto kulkee epä-automaisemmin kuin jak II:n lentoautot.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lloope
täytyy sanoa, että kyllä se story-modekin on aivan mahtavava, mutta aivan liian lyhyt; mutta saisi kyllä olla MYÖS se classic-mode. Molempi parempi.

Ja nuo autoilu- ja kävelykohdat kyllä sukkasivat pahasti. Vaikka ennenkin kumpaistakin olen kokeillut, mutta kyllä se on ärsyttävää mennä niillä kokonaisia tehtäviä läpi, vaikkei mitään vaikeaa olisikaan, mutta se autolla-ajo varsinkin on aivan persiistä. Auto kulkee epä-automaisemmin kuin jak II:n lentoautot.

Juuri näin. Kuitenkin yleensä ottaen kävely oli hyvä uudistus peliin, vaikka itse tehtävät joissa kävelyä tarvitsi, olivat aivan turhia.

Skeittilaudan suunnittelusta sen verran, että vaikka siinä onkin vain valmiita kuvioita, voi sillä luoda silti yllättävän paljon erilaisia ja omaperäisiä lautoja. Ideasi create-a-deckin uudistamisesta/laajentamisesta oli kuitenkin hyvä.
 
En kyllä enää osta THUG2:sta. Ygönen oli jo liikaa. THPS:t ei vaan enää innosta. THPS3 oli loistava ja nelonen vielä meni, mutta nyt kyllästyttää ja kovasti.
 
Njääh... !

THUG. 1 on ihan super-ihq-mega-paras-kaikkienaikojenpeli, mutta katsoin juuri pari päivää sit THUG 2. trailerin...

ei hyvältä näytä, nyt tähänkin peliin tulee jo ns. "bullet time" !!
 
Hmmm... toivottavasti et anna yhden pienen tehosteen, jota luultavasti pystyy käyttämään yhden combon aikana todella vähän, pilata koko muuta peliä. Enpä oikein usko, että kyseisestä ominaisuudesta tulee kovinkaan hallitseva osio peliä. Itseasiassa minusta siitä saattaa tulla hyvä uusi ominaisuus, kun tietyn osan combostaan saa näyttämään ehkäpä vielä komeammalle.
 
Ylös Bottom