Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lloope
Toni haukka sarja on vai tylsistynyt ajan myötä.
Itse pidän thps2:sta sarjan parhaana osana ja sitten tulee ykkönen.
Kenttäsuunnittelusta olen samaa ja eri mieltä. Sellaisia mielikuvituskenttiä, joita aiemmissa oli, saisi olla myös uusissa eli THUGissa ja THUG kakkosessa, mutta mielestäni myös kaupungit ovat mahtavia kenttiä pelata. En ymmärrä esim. Tampan, Manhattanin, San Diegon tai Hawaiin tylsyyttä. Nehän ovat aivan loistavia kenttiä. Koko ajan löytyy uusia transfereita, pelaamisen mielikuvitukselle ei periaatteessa ole rajaa ja esimerkiksi Manhattanin "flow" on lähes täydellinen.
Temppuvalikoima on jo todella laaja ja se mahdollistaa koko ajan monipuolisemman ja monipuolisemman temppujen käytön. Mitä enemmän pelissä kehittyy, sitä enemmän tempuista saa irti. Ja nyt kun on create-a-trick ominaisuus (tuo nimenomaan sitä omalaatuisuutta temppuihin), jota varmasti vielä kehitetään tulevissa osissa, niin minulla ei ole ainakaan kritisoitavaa temppusysteemissä.
Hahmonkehityssysteemi-ideasi on sinänsä hyvä. Toisaalta se toisi vaihtelua peliin, mutta toisaalta se veisi pelaamisen kilpailupuolelta tasapuolisuuden. Mielestäni tällaisissa peleissä kuin SSX tai Tony Hawk tai vastaavat, on hyvä olla niin, että maksimi-statsit ovat aina samat kaikilla hamoilla. Tietysti moni on varmasti eri mieltä, mutta minä ajattelen niin.(lähinnä hahmojen omalaatuisuus pitää mielestäni tulla nimenomaan siten, miten se näissä uusimmissa peleissä tulee, siis esim. THUG ja SSX3, eli mahdollisimman paljon eri asusteita ja kaikkea härpäkkää, joilla ulkonäköä voi muokata).
Toisaalta ymmärrän ehdottamasi uudistusideat siinä mielessä, että jos en pelaisi verkossa, en tiedä jaksaisinko pelailla Hawkeja niin ahkerasti ilman mullistavia uudistuksia, kuin mitä nyt teen. Mutta kun ajattelen verkkopuolta, ei mielestäni hahmonkehityssysteemi pitäisi olla sellainen kuin mitä ehdotat. Neversoftin pitäisi tehdä kaksi erilaista versiota hahmonkehityksestä. Toinen olisi tällainen perinteinen ja toinen sinun ehdottamasi kaltainen.
Vielä lopuksi. Itse pidän osia 3-5 huomattavan paljon parempina, jos sarjan kaikkia pelejä verrataan nykyaikana keskenään. Miksi? Koska nykyään ykkönen ja kakkonen ovat niin avuttoman yksipuolisia. Periaatteessa vielä kolmonenkin on todella yksipuolinen, jos sitä verrataan neloseen ja THUGiin. Kakkosessa oli edes manual. Kolmosessa tuli revert, joka avasi pelaamista melko paljon. Nelosessa pelisysteemi kuitenkin vasta todella aukesi, kun R2:lla pystyi muodostamaan transfereita. Kolmonenkin tuntuu suht avuttomalta nelosen ja THUGin jälkeen. Pelaaminen tuntuu jotenkin yksinkertaiselta. Mutta jos pelejä vertailtaisiin niin, että jokainen arvosteltaisi sen ilmestymisajan kriteerien mukaan, en osaisi laittaa pelejä mihinkään järjestykseen.
Kuitenkin parhaat ovat omasta mielestäni nykyaikana THUG ja THPS 4, seuraavaksi tulee kolmonen, sitten THPS 2 ja viimeisenä THPS 1.