Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Triangle Strategy

Remeded

Well-Known Member
triangle.jpg

Nimi: Triangle Strategy
Kehittäjä: Artdink, Square Enix
Julkaisija: Square Enix, Nintendo
Alustat: Nintendo Switch
Lajityyppi: Strategiapeli, Seikkailupeli
Julkaisu: 4.3.2022
Traileri:



En löytänyt ainakaan tälle ketjua joten tästä lähtee.

Muuten todennäköisesti en olisi tähän kiinnittänyt huomiota, mutta kun Nintendo Direct sen näytti niin silmään pisti heti Octopath Traveler graafinen ulkoasu ja tekijätkin taitaa olla samoja? Joten tämä hyppäsi heti odotetuimpien pelien listalle itselläni. Miten tätä muka voi vastustaa?

Jatketaan taas nostalgisella 16bit tyylisellä kuitenkin modernilla nykyaikaisella tekniikalla tehty JRPG turn based strategia peli, jossa sinun valinnat vaikuttaa lopputulokseen ja ketkä tulee mukaan taisteluun, luvassa sodankäyntiä ja konflikteja.

Collectors Edition varattu koska vieläkin harmittaa Octopath Traveler keräilyversio kun sitä en saannut, näyttää muuten kuuluvan samaan sarjaan mitä OPT samalla diorama kirjalla. Lompakko kiittää! Noh makaroni on halpaa.



triangle2.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Uutta vireoo, ensikuussa pääsee pellaa!

Prologi-demo ilmeisesti tarjolla kuitenkin jo nyt ja vielä sellainen, johon upotettu peliaika ja kehitys siirtyy varsinaiseen peliin, joten pelaamaan pääsee jo nyt ja ensi viikolla sitten varsinainen julkaisu.

Ja hyvältä vaikuttaa videot näin Octopath Travelerin ystävänä, eli jälleen kerran pitenee JRPG-jono Switchillä, jos tämäkin lunastaa odotukset SMT V:n ja Pokemon Legends: Arceuksen tapaan.
 
Joo pääsis mut ite haluun ihan tuoreeltaan sitten pelata ilman mitää prologueita. Se demo riitti.
 
Mitenköhän muuten, voisiko tämä olla vielä tulossa tehokonsoleille? Octopath Travelerhan tuli sitten myöhemmin ainakin boxille ja PC:lle. Henkilökohtaisesti en näe mitään järkeä ostaa tätä Switchillle, mikäli on kuitenkin mahdollista, että tulee myös boxille jossain vaiheessa. Paremmin pyörii kuitenkin boxilla ja sitten vielä achievementit pienenä bonuksena. En osta Switchille kuin takuuvarmat Nintendon yksinoikeuspelit. Muuten pelit toki ostoon aina boxille tai pleikkarille.
 
Mitenköhän muuten, voisiko tämä olla vielä tulossa tehokonsoleille? Octopath Travelerhan tuli sitten myöhemmin ainakin boxille ja PC:lle. Henkilökohtaisesti en näe mitään järkeä ostaa tätä Switchillle, mikäli on kuitenkin mahdollista, että tulee myös boxille jossain vaiheessa. Paremmin pyörii kuitenkin boxilla ja sitten vielä achievementit pienenä bonuksena. En osta Switchille kuin takuuvarmat Nintendon yksinoikeuspelit. Muuten pelit toki ostoon aina boxille tai pleikkarille.
Octopath Travelerin kanssa meni monta vuotta ennenkuin tuli Xboxille. Eikä silloinkaan ollut mitään vihjeitä, että on edes tulossa. Tässä on nyt ihan sama tilanne. Jos ei ole kiire päästä peliä pelaamaan, niin voihan sitä odotella, mutta kun ei ole annettu mitään viitteitä, että olisi tulossa muille alustoille, niin omalla kohdalla en viitsi jäädä odottelemaan. Jos kyseessä olisi selkeästi ajallinen yksinoikeus, niin ehkä odottelisin.

Onni onnettomuudessa on se, että tämän tyylinen grafiikka näyttää todella hienolta myös tehottomammalla laitteella, kuten Switchillä. Siitä täysin samaa mieltä, että achievementit olisi kyllä kiva lisä.
 
Octopath Travelerin kanssa meni monta vuotta ennenkuin tuli Xboxille. Eikä silloinkaan ollut mitään vihjeitä, että on edes tulossa. Tässä on nyt ihan sama tilanne. Jos ei ole kiire päästä peliä pelaamaan, niin voihan sitä odotella, mutta kun ei ole annettu mitään viitteitä, että olisi tulossa muille alustoille, niin omalla kohdalla en viitsi jäädä odottelemaan. Jos kyseessä olisi selkeästi ajallinen yksinoikeus, niin ehkä odottelisin.

Onni onnettomuudessa on se, että tämän tyylinen grafiikka näyttää todella hienolta myös tehottomammalla laitteella, kuten Switchillä. Siitä täysin samaa mieltä, että achievementit olisi kyllä kiva lisä.
Nyt on niin paljon muutakin pelattavaa, että enköhän jää odottelemaan mahdollista boxille tuloa. Toisaalta tämä kyllä kuumottaisi varsin paljon, koska tämän henkiset edeltäjät Final Fantasy Tactics sekä Tactics Ogre: Let Us Cling Together iskivät aikoinaan kuin miljoona volttia. Siitä huolimatta taidan siis jäädä tarkkailemaan tilannetta.
 
Viimeksi muokattu:
Ai hitto, vielä pitäisi vähän päälle viikko jaksaa odottaa. Ensi viikon perjantai tulee olemaan kyllä ihan järjetön päivä, kun Gran Turismo 7 ja tämä julkaistaan samana päivänä. Tuleekin olemaan hyvin vaikeaa päättää kumpaa pelaa ekana...
 
Mitenköhän muuten, voisiko tämä olla vielä tulossa tehokonsoleille? Octopath Travelerhan tuli sitten myöhemmin ainakin boxille ja PC:lle. Henkilökohtaisesti en näe mitään järkeä ostaa tätä Switchillle, mikäli on kuitenkin mahdollista, että tulee myös boxille jossain vaiheessa. Paremmin pyörii kuitenkin boxilla ja sitten vielä achievementit pienenä bonuksena. En osta Switchille kuin takuuvarmat Nintendon yksinoikeuspelit. Muuten pelit toki ostoon aina boxille tai pleikkarille.

Meitsi ku on jonkinlainen trophyhunter, niin välillä sitä on vaan niin vapauttavaa pelata nintendon pelejä kun ei tarvii välittää niistä. Keskittyy vaa peliin, joo tiedän voi sitä niin muutenkin ja niin teenkin. Mut silti sitä on tullut vuosien mittaan tapa että aina ennen ku alottaa pelin vilkuilee trophylistan ja sit alottaa pelin. Tuohan ne kilkuttimet ns "lisää haastetta" ja pelattavaa kieltämättä. Nintendon pelit toimii vaan loistavasti trophyjen vierottajina.
 
Meitsi ku on jonkinlainen trophyhunter, niin välillä sitä on vaan niin vapauttavaa pelata nintendon pelejä kun ei tarvii välittää niistä. Keskittyy vaa peliin, joo tiedän voi sitä niin muutenkin ja niin teenkin. Mut silti sitä on tullut vuosien mittaan tapa että aina ennen ku alottaa pelin vilkuilee trophylistan ja sit alottaa pelin. Tuohan ne kilkuttimet ns "lisää haastetta" ja pelattavaa kieltämättä. Nintendon pelit toimii vaan loistavasti trophyjen vierottajina.
Joo on se noinkin. Mutta itselleni riittävät ne Nintendon yksinoikeuspelit sitten tuohon mainitsemaasi kuvioon. Pleikkarilla ja boxilla kerään sitten ne trophyt ja achievementit niistä peleistä joita niillä voi pelata. Eli niitä pelejä en sitten Switchille tosiaan koskaan hanki.
 


hyvältä näyttää rewikat, tykännyt kyllä toistaiseksi pelistä erittäin paljon :) (tänään tuli postissa), jatkoin tuota omaa Demon saveani, soundtrack kyllä ihan älyttömän kovalla tasolla, mukavasti on tarinakin lähtenyt käyntiin ja itse tykkään tuosta pacingista et välillä on actionia ja välillä syvennytään hahmoihin, ja mukavasti noita eri valintoja :)
 
Viimeksi muokattu:
Itte odotan omaa postiani viel, kattoo ny tuleeko julkkariks. Oha täs pelejä vaik myöhästyiski. Gigantin kohalla aina on ollu nii ettei tuu mittää seurata ym koodia ja omat sivut näyttää vaa "tilaus tehty". Mut yleensä ne on tullut vaik ei mittää koodia tuukka.

Kuvitteleksmää vai onks tässä(kin) pelissä hieman game of thrones vibat?
 
Viimeksi muokattu:
Onkohan tämä miten vaikea? Olen ihan onneton näissä taktisissa peleissä. Jäi aikoinaan Final Fantasy Tactics kesken sen pirullisen vaikeustason takia. Tämä vähän kiinnostais, mutta jää kyllä kauppaan jos on liian vaikea.
 
Onkohan tämä miten vaikea? Olen ihan onneton näissä taktisissa peleissä. Jäi aikoinaan Final Fantasy Tactics kesken sen pirullisen vaikeustason takia. Tämä vähän kiinnostais, mutta jää kyllä kauppaan jos on liian vaikea.

tässähän tosiaan löytyy vaikeusasteet, very easy, easy, normal ja hard, itse pelaan normaalilla kun ajattelin että hardi voi olla nihkeä varsinki jos joutuu sit ottamaan pitkän taistelun alusta, tykännyt kyllä tuosta normalista, seki on sopivan haastava :)
 
Onkohan tämä miten vaikea? Olen ihan onneton näissä taktisissa peleissä. Jäi aikoinaan Final Fantasy Tactics kesken sen pirullisen vaikeustason takia. Tämä vähän kiinnostais, mutta jää kyllä kauppaan jos on liian vaikea.

Minua näissä ei ärsytä vaikeus vaan monimutkaisuus ja eri valintojen vaikutus tapahtumiin. En vain tajua miten näitä pelataan. Rakastan strategiapelejä esim Civeistä kokemusta 25v, samoin xcomit ym kasuaalimmat starcraftit jne. Mut monessa pelissä ymmärrys loppuu kesken :D
 
Mitenköhän muuten, voisiko tämä olla vielä tulossa tehokonsoleille? Octopath Travelerhan tuli sitten myöhemmin ainakin boxille ja PC:lle. Henkilökohtaisesti en näe mitään järkeä ostaa tätä Switchillle, mikäli on kuitenkin mahdollista, että tulee myös boxille jossain vaiheessa. Paremmin pyörii kuitenkin boxilla ja sitten vielä achievementit pienenä bonuksena. En osta Switchille kuin takuuvarmat Nintendon yksinoikeuspelit. Muuten pelit toki ostoon aina boxille tai pleikkarille.

Viimeinen asia, jota tällaiselta peliltä odottaisin, olisi tuleminen "tehokonsoleille" :D Eihän tämä hyödy tehoista pätkääkään, kuten Dragonflykin totesi. Sen sijaan tällaiset strategiapelit, aivan kuten Fire Emblemit, Advance Warsit ja FF Tacticsit, ovat omiaan juuri kannettaville konsoleille, koska kevytstrategia toimii niin hyvin bussimatkoilla, eri oleskelupaikoissa jne. Switch olisi ainakin minulle ensisijainen laite hankkia tämä, jos pelin ostaisin...

... mutta tuskin ostan. Eräskin arvostelu sanoi, että narratiivia on aivan liikaa suhteessa gameplay-osuuksiin. Viihdyn nykyään pelien parissa enimmäkseen itse pelaamisen vuoksi, en tarinan seuraamisen, joten aika kuivalta vaikuttaa.
 
Viimeinen asia, jota tällaiselta peliltä odottaisin, olisi tuleminen "tehokonsoleille" :D Eihän tämä hyödy tehoista pätkääkään, kuten Dragonflykin totesi. Sen sijaan tällaiset strategiapelit, aivan kuten Fire Emblemit, Advance Warsit ja FF Tacticsit, ovat omiaan juuri kannettaville konsoleille, koska kevytstrategia toimii niin hyvin bussimatkoilla, eri oleskelupaikoissa jne. Switch olisi ainakin minulle ensisijainen laite hankkia tämä, jos pelin ostaisin...

... mutta tuskin ostan. Eräskin arvostelu sanoi, että narratiivia on aivan liikaa suhteessa gameplay-osuuksiin. Viihdyn nykyään pelien parissa enimmäkseen itse pelaamisen vuoksi, en tarinan seuraamisen, joten aika kuivalta vaikuttaa.
Juu itsellenikin se pääpointti oli, että jos on tehokonsoleille saatavilla, niin ostan siltikin niille, kun on saavutukset, joita ei sitten Switch-
versiossa ole. Itselleni Switchin kannettavuus on nimittäin täysin nollatasoa merkitykseltään. En pelaa enää mobiilisti mitenkään muuten, kuin joskus äärimmäisen harvoin PSVitalla, ja silläkin vain kotona jotain pelejä, joita en muutoin voisi pelata. Liikkeellä ollessa pelaaminen ei kiinnosta minua pätkääkään, ja jos reissuun lähden sitten pidemmälle, niin siellä perillä on normaalisti paljon muuta tekemistä kuin pelaaminen. Pieni ruutukaan ei nyt vain kiinnosta peleissä, ja ohjattavuushan on melkoista kuraa järjestään käsikonsoleilla tai mobiiliisti pelattaessa.
 
Viimeksi muokattu:
Minua näissä ei ärsytä vaikeus vaan monimutkaisuus ja eri valintojen vaikutus tapahtumiin. En vain tajua miten näitä pelataan. Rakastan strategiapelejä esim Civeistä kokemusta 25v, samoin xcomit ym kasuaalimmat starcraftit jne. Mut monessa pelissä ymmärrys loppuu kesken :D

Itseäni kiinnostaa tämä juuri sen takia että en tajua miten näitä pelataan. Peli vakuutti minut ostamaan octopath traveler ulkoasun vuoksi, demo koukutti nii paljon et koko peli piti ostaa, uuden oppiminen on osa viehätystä. En siis ole ennen pelannut strategisia roolipelejä, muutenkin roolipelit ovat mulle tullut tutuksi hyvin hyvin myöhään, tyyliin ps4 aikoihin ja jotain hyvin pientä ehkä ps3. Ennen sitä ne on ollut mulle vaan jotain mitä olen tiennyt olevan ja nähnyt muiden pelaavan. Nyt ihan aikuis iässä olen oivaltanut sen miten paljon hienoja jrpg/rpg/strategy rpg pelejä olen missannut ps1/2 ja 3 aikoina. Nyt korvaan sen nykyaikana ja kaikki vähänki poikkeavat tulevat tutkaani, triangle strategy osui ja uppos ja muistuttaa hyvin paljon just 16bit/ps1 eraa mut tietenkin hd mausteilla ja ääninäyttelijöillä. Joten tässä on myös sitä nostalgista vanhan ajan fiilistä.

Paitsi kusti ei tänää poljennut joten katotaa ensiviikolla, noh palataan takas elden ringiin siihen asti.
 


Tämä takia itse tykkään pelistä erittäin paljon, peli tosiaan muistuttaa hyvin paljon Game of thronesia , pääset tekemään todella isoja ja kriittisiä valintoja, joilla on sitten myös isoja seurauksia, itselle tämän peli suola ei olekkaan combat ja gameplay vaan juuri nuo henkilöhahmojen väliset keskustelut ja poliittinen valtaistuinpeli :), ja varsinkin se, että välillä joudut tekemään semmosia valintoja että on vain 2 huonoa vaihtoehtoa :)
 
Viimeksi muokattu:


Tämä takia itse tykkään pelistä erittäin paljon, peli tosiaan muistuttaa hyvin paljon Game of thronesia , pääset tekemään todella isoja ja kriittisiä valintoja, joilla on sitten myös isoja seurauksia, itselle tämän peli suola ei olekkaan combat ja gameplay vaan juuri nuo henkilöhahmojen väliset keskustelut ja poliittinen valtaistuinpeli :), ja varsinkin se, että välillä joudut tekemään semmosia valintoja että on vain 2 huonoa vaihtoehtoa :)


Toi on kyl hyvä, ettei anneta vaan valita hyvän ja pahan väliltä jolloi itte ottaisin tietysti aina sen hyvän. Joutuu vaa pähkäilee kumpi on vähempi paha kun toinen paha. Vai onko molemmat yhtä pahoja o_O kuulosta kyl hyvältä ja tuskin maltan odottaa ku posti kusi et saan oman käsiini.
 
Ylös Bottom