PS3 firmis-versio 2.40:n myötä Xbox360 Liven etumatka kapenee melko ohkaiseksi. Nyt vihdoin saadaan oman musiikin kuuntelumahdollisuus pelien aikana (täysin turha), pelinaikainen XMB:n käyttö (aivan jumaleissönin olennainen) ja -- mikä parasta -- Achievementeihin ja Gamerscoreen vertautuva Trophy Support!
Itsehän olen joskus aikaisemmin todennut Achievementien olevan paras yksittäinen uusi ominaisuus tämän sukupolven konsoleissa. Jokaisessa pelissä on jaossa 1000 pistettä, kaikkien pelien pisteet lasketaan yhteen ja se, jolla on eniten, on kuninkain.
Nyt PS3:een tulee palkintopokaalit. Jokaiseen peliin rakennetaan erilaisia haasteita, ja näitä suorittamalla kerätään pronssisia, hopeisia ja kultaisia pokaaleja. Omaa ja kaverin pokaalirivistöä voi helposti vertailla, ja se, jolla on enemmän pokaaleja, on parempi.
Mutta Trophyissa on yksi juttu, mitä Gamerscore ei osaa: Platina-pysti.
Platinaa voi saada ainoastaan keräämällä kaikki pokaalit yhdestä pelistä. Kuka tahansahan voi nyhtää 800 pistettä Bioshockista tai Mass Effectistä, mutta täydet tuhat pistettä on huomattavasti haasteellisempi juttu. Silti 500 pistettä GRAW:sta ja toiset 500 pistettä GRAW2:sta ovat saman arvoisia kuin täydet pisteet yhdestä pelistä. Siksi platinaisia pokaaleja keräämällä voi kasvattaa virtuaalipiliä huomattavasti vakuuttavammin kuin esittelemällä omaa gamerscoreaan.
Itse olen pelaillut joitakin XO-pelejä enimmäkseen pistesaalista kartuttaakseni ja Achievementit ovat monille olleet yksi peruste ostaa nimenomaan XO-versio PS3-version sijaan. Nyt trophyt voivat kallistaa vaakaa toiseen suuntaan.
Mikä on arvoisan seurakunnan suhtautuminen tällaisiin virtuaalipalkintoihin? Pelaisitteko Lairia ja Folklorea trophyjen takia? Vedättekö uudet kierrokset Ratchetia tai Heavenly Swordia platinankiilto silmissä? Kuinka pahaksi trophy-huoraksi aiot heittäytyä?
Itsehän olen joskus aikaisemmin todennut Achievementien olevan paras yksittäinen uusi ominaisuus tämän sukupolven konsoleissa. Jokaisessa pelissä on jaossa 1000 pistettä, kaikkien pelien pisteet lasketaan yhteen ja se, jolla on eniten, on kuninkain.
Nyt PS3:een tulee palkintopokaalit. Jokaiseen peliin rakennetaan erilaisia haasteita, ja näitä suorittamalla kerätään pronssisia, hopeisia ja kultaisia pokaaleja. Omaa ja kaverin pokaalirivistöä voi helposti vertailla, ja se, jolla on enemmän pokaaleja, on parempi.
Mutta Trophyissa on yksi juttu, mitä Gamerscore ei osaa: Platina-pysti.
Platinaa voi saada ainoastaan keräämällä kaikki pokaalit yhdestä pelistä. Kuka tahansahan voi nyhtää 800 pistettä Bioshockista tai Mass Effectistä, mutta täydet tuhat pistettä on huomattavasti haasteellisempi juttu. Silti 500 pistettä GRAW:sta ja toiset 500 pistettä GRAW2:sta ovat saman arvoisia kuin täydet pisteet yhdestä pelistä. Siksi platinaisia pokaaleja keräämällä voi kasvattaa virtuaalipiliä huomattavasti vakuuttavammin kuin esittelemällä omaa gamerscoreaan.
Itse olen pelaillut joitakin XO-pelejä enimmäkseen pistesaalista kartuttaakseni ja Achievementit ovat monille olleet yksi peruste ostaa nimenomaan XO-versio PS3-version sijaan. Nyt trophyt voivat kallistaa vaakaa toiseen suuntaan.
Mikä on arvoisan seurakunnan suhtautuminen tällaisiin virtuaalipalkintoihin? Pelaisitteko Lairia ja Folklorea trophyjen takia? Vedättekö uudet kierrokset Ratchetia tai Heavenly Swordia platinankiilto silmissä? Kuinka pahaksi trophy-huoraksi aiot heittäytyä?
Viimeksi muokannut moderaattori: