Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

TW-EA510v3(c)&3G/4G + Huawei E353 - Yhteys pätkii

_wickedtah69

New Member
Moro, mulla kokoonpanona Soneran Prepaid-paketin mukana tullut Huawei E353-nettitikku, jossa oma SIM-kortti sisällä ja Telewellin TW-EA510v3(c)&3G/4G reititin. Yhteys on siis 3G. Siitä olen yhdistänyt johdolla pleikan nettiin.

Toimivuuteen yleensä olen ollut todella tyytyväinen. Ei tarvinnut kuin tökätä tikku USB-porttiin ja heti alkoi pelittämään. Pelit toimii yleensä lagittomasti ja yhteystestikin antaa säännöllisesti latausnopeudeksi yli viisi megaa ja lähetykseksi noin megan.

MUTTA! Mä en tiedä mikä tässä mättää, sillä nimenomaan NHL:ää pelatessa yhteys katkeaa noin 5-10 sekunniksi, eli juuri tarpeeksi että putoan pelistä. Ennen tippumista ei ole lagia ja homma menee kuulemma niin, että saatan juuri vaikka veivailla kulmassa ja nimi ilmestyy samalla sekunnilla yläkulmaan, missä kerrotaan jos joku lopettaa kesken. Ikinä ei katkea yhteys PSN:ään eikä joukkueen chattikaan aina sulkeudu. Tuo tapahtuu noin joka kolmannessa pelissä (vaihtelee). Codia pelatessa tätä ei ole ikinä tapahtunut.

DMZ on käytössä, uusin päivitys asennettu ja letku lähtee pleikkaan nelosportista eli noistakaan se ei voi olla kiinni. Samassa taloudessa käytössä myös kaksi läppäriä jotka toimii langattomasti ongelmitta.

Komentokehoitteesta:

Windows IP-määritykset

Isäntänimi . . . . . . . . . . . : T-TOSH
Ensisijainen DNS-liite . . . . . :
Solmutyyppi . . . . . . . . . . . : Yhdistetty
IP-reititys käytössä . . . . . . : Ei
WINS-välityspalvelin käytössä . . : Ei

Ethernet-sovitin Lähiverkkoyhteys 3:

Yhteyskohtainen DNS-liite . . . . :
Kuvaus . . . . . . . . . . . . . : Remote NDIS based Internet Sharing D
evice
Fyysinen osoite . . . . . . . . . : 58-2C-80-13-92-63
DHCP käytössä . . . . . . . . . . : Kyllä
Automaattinen määritys käytössä . : Kyllä
Linkin paikallinen IPv6-osoite. . : fe80::d9a1:a2c3:550a:846f%26(Ensisijainen
)
IPv4-osoite . . . . . . . . . . . : 192.168.1.100(Ensisijainen)
Aliverkon peite . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Käyttölupa myönnetty . . . . . . : 30. syyskuuta 2012 4:09:17
Käyttölupa vanhenee . . . . . . : 1. lokakuuta 2012 4:09:17
Oletusyhdyskäytävä. . . . . . . . : 192.168.1.1
DHCP-palvelin . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
DHCPv6-IAID . . . . . . . . . . . : 643312768
DHCPv6-asiakkaan DUID-tunnus . . : 00-01-00-01-13-22-B6-10-00-26-22-48-84-E2

DNS-palvelimet . . . . . . . . . : 192.168.1.1
192.168.1.1
NetBIOS TCP/IP:n päällä . . . . . : Käytössä

Langattoman lähiverkon sovitin Langaton verkkoyhteys 2:

Laitteen tila . . . . . . . . . . : Ei kytketty
Yhteyskohtainen DNS-liite . . . . :
Kuvaus . . . . . . . . . . . . . : Microsoft Virtual WiFi Miniport Adap
ter
Fyysinen osoite . . . . . . . . . : 70-1A-04-49-72-E5
DHCP käytössä . . . . . . . . . . : Kyllä
Automaattinen määritys käytössä . : Kyllä

Langattoman lähiverkon sovitin Langaton verkkoyhteys:

Laitteen tila . . . . . . . . . . : Ei kytketty
Yhteyskohtainen DNS-liite . . . . : home.gateway
Kuvaus . . . . . . . . . . . . . : Realtek RTL8187SE Wireless 802.11b/g
54Mbps PCIE -verkkosovitin
Fyysinen osoite . . . . . . . . . : 70-1A-04-49-72-E5
DHCP käytössä . . . . . . . . . . : Kyllä
Automaattinen määritys käytössä . : Kyllä

Ethernet-sovitin Lähiverkkoyhteys:

Laitteen tila . . . . . . . . . . : Ei kytketty
Yhteyskohtainen DNS-liite . . . . : home.gateway
Kuvaus . . . . . . . . . . . . . : Realtek PCIe FE Family Controller
Fyysinen osoite . . . . . . . . . : 00-26-22-48-84-E2
DHCP käytössä . . . . . . . . . . : Kyllä
Automaattinen määritys käytössä . : Kyllä

Tunnelisovitin isatap.{8237710B-8085-4ED9-8077-4C099C784AF5}:

Laitteen tila . . . . . . . . . . : Ei kytketty
Yhteyskohtainen DNS-liite . . . . :
Kuvaus . . . . . . . . . . . . . : Microsoft ISATAP -sovitin
Fyysinen osoite . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
DHCP käytössä . . . . . . . . . . : Ei
Automaattinen määritys käytössä . : Kyllä

Tunnelisovitin Lähiverkkoyhteys* 11:

Laitteen tila . . . . . . . . . . : Ei kytketty
Yhteyskohtainen DNS-liite . . . . :
Kuvaus . . . . . . . . . . . . . : Teredo Tunneling Pseudo-Interface
Fyysinen osoite . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
DHCP käytössä . . . . . . . . . . : Ei
Automaattinen määritys käytössä . : Kyllä

Pleikalta:

IP-osoite: 192.168.0.150
Aliverkon peite: 255.255.255.0
Oletusreititin: 192.168.0.254
Ensisijainen DNS: 192.168.0.254
Toissijainen DNS: 0.0.0.0
NAT-tyyppi 2
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: TW-EA510v3(c)&3G/4G + Huawei E353 - Yhteys pätkii

Mulla on nykyään melkein sama ongelma, katkeilua tapahtuu vaan joka kerta kun pelaan jos ei ekassa niin yleensä toisessa erässä viimeistään tulee: "ethernet kaapelia ei ole kytketty" ja kirjautuu kuitenkin samantien takaisin sisään.
Vanhassa änärissä tätä pätkimistä kyllä joskus tapahtui, mutta yleensä max 1pätkäsy/6tuntia tai sitten ei ollenkaan. Vaikka tuskin se vika nyt pelissä kuitenkaan on :D ostin uuden ps3 ja nhl13 ja nyt vasta ongelma ilmenny.

Yhtään hut peliä en oo vielä saanu loppuun asti pelattua :s perskele.

soneran 24mb netti ja Telewell EA501 adsl motukka kolmannesta portista ps:ssään piuhalla.

edit: ja kone siis menee nettiin ensimmäisestä portista, ja netti ei koneella katkee, ainaostaan ps3
 
Vastaus: TW-EA510v3(c)&3G/4G + Huawei E353 - Yhteys pätkii

Tossa muilla foorumeilla mitä oon udellu ni mun tapauksessa taitaa kyse olla auttamatta jälkeen jääneestä modeemista.
Tai sitten modeemi on vaan yksinkertasesti paskana. Joka tapauksessa ei tule mitään, vieläkään en oo saanu pelattua yhtään
online matsia alusta loppuun :D
 
Vastaus: TW-EA510v3(c)&3G/4G + Huawei E353 - Yhteys pätkii

Ei taida johtua netistä taikka modeemista tuo, olen kokenut tuota samaa. Yhteys EA:n servereihin katkeaa hetkeksi peli heittää pihalle. Pelinä NHL 11 NHL 12 ja jopa NHL 13. EA:lla "tiedossa", että Suomen laajakaista operaattorit jotenkin estää täyden yhteyden noihin EA:n servereihin. (Miksei olisi toisinpäin?) Ajoittain peli kulkee eikä katko yhteyksiä, pahimpina aikoina ei ole pariin viikkoon asiaa nettiin pelaamaan. Olen ollut yhteydessä EA:n asiakaspalveluun josta kehoitettiin hakemaan joku softa koneelle ja laittaa EA:n yhteystesti menemään. Vaikka portit oli auki modeemista/reitittimestä, NAT avattu ja kaikki virustorjunta softat alhaalla niin ei tunnistanut noita servereitä ohjelma, vaikka kuulemma pitäisi. EA:sta sanottiin, että operaattorin päässä vikaa ja operaattorilla toisin päin. 3KK tuota asiaa puin kunnes hermo meni ja en jaksa useaan paikkaan olla yhteydessä tuosta. (Ja puhelinlaskulla olisin ostanut parit pelit, kiitos maksullisten asiakaspalveluiden.)

Operaattorit ja yhteydet joilla kokeilin: Sonera: Kaapeli 100/10, ADSL 24/1, Saunalahti: 10/1 ADSL, Mokkula Huawei E353+A-Link reititin & Nopsa liittymä, LPO/DNA: ADSL 8/1, Mokkula Sierra 4G + Liikkuva Laajakaista L, Elisa: ADSL 8/1. Kaikilla jäi 2-3 porttia tunnistamatta. Yhteydet kokeiltu Porvoon alueella omassa kaveripiirissä joissa samaa ongelmaa ilmenee.

Pahoittelen sekavaa tekstiä asiasta, mutta lyhykäisyydessä vastaukset EA:lta oli: muuta toiseen maahan ja operaattorit puolestaan: pelaa toista peliä. En nyt väitä että tuo olisi Suomalaisten ongelma, nimittäin tuota tuntuu tapahtuvan ympäri Euroopan, ainakin eri Forumeita lukiessa näin väitetään.

Koitan löytää jos tuo minun ja EA:n asiakaspalvelijan jutustelu löytyisi jostain ja linkitän sen sitten tähän liitteeksi.


Loppujen lopuksi ei siis ole varmaa, kumpi noista on se paholainen, mutta epäilen EA:ta ja jenkkilän tiukkoja turvatoimia. (Tuo siis oma henkilökohtainen mielipide)
 
Ylös Bottom