Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Työsimulaattorit (Car Mechanic Simulator, House Flipper jne.)

Omenanraato

Well-Known Member
Ketju oli Car Mechanic Simulatorille, mutta koska näitäkin pelejä pelaa niin äärettömän pieni joukko, niin yhdistellään nää kaikki vastaavat samaan ketjuun.

Switchille julkaistiin nimittäin nyt myös tulevaksi Train Mechanic Simulator joka näyttää siistiltä. Voi etsiä uusia junia ja nostella ne raiteille ja korjata. Traileria löytyy tästä:


Lisäksi näiden Mechanic pelien kehittäjä on sama kuin House Flipper pelillä ja he ovat vahvistaneet tuovansa myös sen konsoleille, aikataulu on kysymysmerkki, mutta ehkä jopa vielä tänä vuonna. Konsoliversiosta ei ole enempää tietoa, mutta pelissä siis korjataan ja kunnostetaan taloja. Pc traileri viimevuodelta:


Näiden lisäksi myös kullankaivuusta kertova peli Gold Rush on jo viime vuonna kerrottu tulevan konsoleille, joten siitä myös pc traileria tarjolle:



Alla vielä alkuperäinen avaus tuosta Car Mechanic Simulatorista:
Julkaisija/kehittäjä: Red Dot Games
Genre: Auton rakentelu/korjaus
Alustat: PC, Xbox One, PS4
Julkaisupäivä (konsolit): PS4 & Xbox One 25.6.2019
Muuta: Switchille on jo samanniminen peli tarjolla, mutta se on mobiiliporttaus, joka ei vastaa alkuunkaan tätä alunperin PC:llä ollutta. Mutta myös tästä voidaan täällä keskustella.

Traileri:


Vpd.fi:n esittelyteksti:
Automekaanikon simulaattori, joka haastaa Sinut etsimään autoja korjattavaksi ja entisöitäväksi.
Autoja voi korjata, maalata, virittää, testata ja tietenkin lopullinen tavoite on myydä valmis ajokki voitollisesti.
Kaupankäynti hoidetaan huutokaupoissa, joissa voit tehdä löytöjä tai myydä oman ajoneuvosi.
Ajokkia pääsee testaamaan myös radalle, jossa voit todeta virittämäsi auton tehokkuutta.
Pelissä on mukana yli 40 ajoneuvoa sisältäen mm. Jeep ja Mazda –merkkisiä autoja.
Käytössäsi on automekaanikon työkaluja sekä yli 1000 vara-osaa.
Aloita työt pienestä pajasta, kerää rahaa, jonka avulla voit hankkia uusia laitteita tai vuokrata vaikkapa suuremman autokorjaamon.
Autoeditorissa voi rakentaa oman auton ja lisätä sen peliin.

Ensinnäkin upeaa, että näitä pienen piirin pelejä ilmestyy konsoleille kokoajan enemmänkin ja enemmän. Olen näitä katsellut kateellisena YouTubesta vuosia ja tyytynyt karsittuihin mobiili painoksiin tähän asti. Fyysinen näyttää olevan 30e, joten oisko diginä 35-39e (Edit: xboxille voi jo ennakkotilata, hintaa 29,99e). Ostoon menee heti tässä kuussa kyllä!

Pistetään loppuun yksi suomenkielinen video pelin Pc versiosta, mutta tän tosiaan pitäis olla isoille konsoleille nyt vihdoin sama:
 
Viimeksi muokattu:
Muutin tän ketjun nyt koskemaan kaikkia näitä niinsanottua tosielämän töitä koskevia simuja, koska olen varmaan foorumin ainut joka näitä pelaa, niin ihan järkevää nämäkin niputtaa samaan noiden moottoripyöräpelien tapaan.

Car Mechanic simun tosiaan voi jo xboxille ennakkotilata kolmellakympillä diginäkin. Muutama päivä sitten pistivät traileri tuosta train Mechanic Simulator pelistä Switchille ja se näytti kyllä todella hyvältä kanssa. Pääsee itse ajelemaan junalla ja etsimään vanhoja vetureita, sit nosturilla nostellaan ylös ja kunnostetaan myytäväksi. :D

House flipperiä ja gold rushia olen odotellut pelien pc ilmestymisestä asti konsoleille ja molemmat on luvattu tuoda. Molemmissa vissiin pieni porukka tekee ja pc versiot halutaan parempaan kuntoon ennen todellista konsolipuolen julkaisuun keskittymistä.


Näiden kaikkien pelien julkaisijana toimii playway niminen firma, joten en ihmettelisi jos juuri julkaistu kokkaussimulaattori Cooking Simulator tulisi myös konsoleille joskus.
Tässä suomalaista videota tuosta pelistä:
 
Vihdoin Car Mechanic Simulatorin konsoli versiosta (Xbox) videota ja hyvältä näyttää. Viime päivät pelaillut tota iOS alustan karsittua versiota mihin kyllästyy heti. Switch versio on se sama. Joten ai että kun odotan tiistaita, jotta pääsen pleikka version kimppuun kunnon pelin äärelle.

 
Vihdoin Car Mechanic Simulatorin konsoli versiosta (Xbox) videota ja hyvältä näyttää. Viime päivät pelaillut tota iOS alustan karsittua versiota mihin kyllästyy heti. Switch versio on se sama. Joten ai että kun odotan tiistaita, jotta pääsen pleikka version kimppuun kunnon pelin äärelle.


"Video ei ole käytettävissä"
 
Oon nyt semmosen viitisen tuntia pelannu tätä arvostelua varten. Ensivaikutelmat ihan hyvät. Mukavasti kuluu aika värkätessä eikä malttais lopettaa.
 
Oon nyt semmosen viitisen tuntia pelannu tätä arvostelua varten. Ensivaikutelmat ihan hyvät. Mukavasti kuluu aika värkätessä eikä malttais lopettaa.
Oliko tässä jo suoraan myös lisensoituja autoja, vai tuleeko ne jotenkin jälkeenpäin dlc:nä?

Pc:llä löysin keskusteluja dlc:stä, mutta suomalaiset kaupat myy itse peliä jeepin/Mazdan nimellä.
 
Oliko tässä jo suoraan myös lisensoituja autoja, vai tuleeko ne jotenkin jälkeenpäin dlc:nä?

Pc:llä löysin keskusteluja dlc:stä, mutta suomalaiset kaupat myy itse peliä jeepin/Mazdan nimellä.

Ainakin nuo mainitsemasi Mazda ja Jeep on jo tuossa julkkarissa mukana.
 
Tarkistin asian. Ei ole, mikä on hieman outoa kerran puuceella moinen on.
Ei ole eka peli jossa näin käy. Tehdäänkö pc:lle jotenkin nuo kielipaketit pelaajayhteisön voimin, vai onko konsoleilla vain tarkastusprosessi kalliimpaa, kun on useita kieliä.
 
Sen verran @spydeZ6 vielä kysyisin, että koititko sitä expert modea?
Konsoleilla kun ilmeisesti pultit aukeaa kaikki pitämällä nappia pohjassa, niin pääseekö expert modessa edes aukomaan yksitellen?
Ja mitä muuta eroa tuo vaikeustaso tuo mukanaan, kun en edes pc puolen 2018 version expert modesta meinaa löytää kunnon infoja.
 
Sen verran @spydeZ6 vielä kysyisin, että koititko sitä expert modea?
Konsoleilla kun ilmeisesti pultit aukeaa kaikki pitämällä nappia pohjassa, niin pääseekö expert modessa edes aukomaan yksitellen?
Ja mitä muuta eroa tuo vaikeustaso tuo mukanaan, kun en edes pc puolen 2018 version expert modesta meinaa löytää kunnon infoja.

Kokeilin tuota experttiä. Näköjään säilyi tuo helpotus, ettei pultteja tarvi aukoa yksitellen. Sinänsä ihan ok juttu, koska kunnon kursoria ei ole. Tai siis on kursori, mutta sitä on pädillä työläs liikuttaa yksittäisten pulttien kohdalle. Muutenhan tuo vaikeustaso taitaa liittyä lähinnä visuaalisiin helpotuksiin. Eli ruudulle ei ilmesty osien nimiä tai hehkuvia reunoja ympärille katsottaessa. Tämä vaikeuttaa esimerkiksi moottorin purkamista, koska ruutu ei kerro, mikä osa täytyy irrottaa ensin. Täytyy siis tietää mitä on tekemässä.
 
Kokeilin tuota experttiä. Näköjään säilyi tuo helpotus, ettei pultteja tarvi aukoa yksitellen. Sinänsä ihan ok juttu, koska kunnon kursoria ei ole. Muutenhan tuo vaikeustaso taitaa liittyä lähinnä visuaalisiin helpotuksiin. Eli ruudulle ei ilmesty osien nimiä tai hehkuvia reunoja ympärille katsottaessa. Tämä vaikeuttaa esimerkiksi moottorin purkamista, koska ruutu ei kerro, mikä osa täytyy irrottaa ensin. Täytyy siis tietää mitä on tekemässä.
No voi harmi, ymmärrän ratkaisun, mutta kyllä tosiasentaja silti olisi yksitellen ruuvaillut.
Täytynee silti aloittaa suoraan expertillä, koska muuten toi on vaan osien irroittelua ruudun ohjeiden mukaan.
Ja autonasentajan poikana pitäs sentää jotai ymmärtää. (Todellisuus: ei ymmärrä yhtää)
 
No voi harmi, ymmärrän ratkaisun, mutta kyllä tosiasentaja silti olisi yksitellen ruuvaillut.
Täytynee silti aloittaa suoraan expertillä, koska muuten toi on vaan osien irroittelua ruudun ohjeiden mukaan.
Ja autonasentajan poikana pitäs sentää jotai ymmärtää. (Todellisuus: ei ymmärrä yhtää)

Pelailen normaalilla, koska en mitään tajua noista hommista, mutta onhan siinä expertissä viehätyksensä. Tuossa normaalillakin on aika paljon tilauksesta kiinni, kuinka vaikea autoa on korjata. Asiakkaiden vikakuvaukset kun on välillä sen verran epämääräisiä, että kiesiä saa purkaa aikalailla ennen kuin vialliset osat löytyy.
 
Ai että, tää oli just sellanen ku oon kaivannut. Expert modella lähdin sokkona painelemaan ilman mitään tutoriaaleja. :D


Tuo meni vielä ihan hyvin, seuraavassa osassa ei enää niin hyvin. Tosin kahdelta yöllä on silmät niin ristissä, ettei nähnyt mitään enää ja ajatus ei kulje.
Jumitin nimittäin jeepin vaihdelaatikon kimpussa hyvän tovin ja vasta nyt kun olen jo pelaamisen lopettanut, niin tajusin ehkä missä ongelma.

On tuo hieno kun joutuu joka osan tutkimaan ja missään ei neuvota mitä tehdä.
Tykkään.

Ohjaus on pirun kankea, täytyy herkkyyttä lisätä vieläkin reilusti kyllä. Nostin jo 100->200 eikä riitä mihinkään.
 
Ai että, tää oli just sellanen ku oon kaivannut. Expert modella lähdin sokkona painelemaan ilman mitään tutoriaaleja. :D


Tuo meni vielä ihan hyvin, seuraavassa osassa ei enää niin hyvin. Tosin kahdelta yöllä on silmät niin ristissä, ettei nähnyt mitään enää ja ajatus ei kulje.
Jumitin nimittäin jeepin vaihdelaatikon kimpussa hyvän tovin ja vasta nyt kun olen jo pelaamisen lopettanut, niin tajusin ehkä missä ongelma.

On tuo hieno kun joutuu joka osan tutkimaan ja missään ei neuvota mitä tehdä.
Tykkään.

Ohjaus on pirun kankea, täytyy herkkyyttä lisätä vieläkin reilusti kyllä. Nostin jo 100->200 eikä riitä mihinkään.


Joo se on ihan mukavaa puuhaa, kun saa purkaa ja tutkiskella. Kunnon tutoriaaliahan tuossa ei ole edes normaalimoodissa, että aika paljon joutuu itse opettelemaan.
 
Joo se on ihan mukavaa puuhaa, kun saa purkaa ja tutkiskella. Kunnon tutoriaaliahan tuossa ei ole edes normaalimoodissa, että aika paljon joutuu itse opettelemaan.
Se sentään näyttää minkä vuoksi joku osa ei irtoa.
Itsehän kun jumittelin tän vaihdelaatikon kanssa. Täytyy tänään irrottaa se vielä.


Samoin ton ekan videon viime hetkillä huomasin radion mistä sain ärsyttävät musat pois. :D
 
Nyt alkaa peli ja sen jutut aukeamaan jo paremmin ja on kyllä äärettömän kivaa ollut korjailla. Ja olen erittöin tyytyväinen, että aloitin heti expert modella.

Nyt vihdoin sain ensimmäisen oman projektin ostettua romuttamolta, mutta yhtään ehjää osaahan siinä ei ollut. Ostin jo ulkoiset ostettavat osat ja uudet renkaat/vanteet.
Muutoin auto on täysin rullaavassa kunnossa. Vaihdelaatikko löytyy iteltä, mutta muuten täytyy ostaa kaikki uutta.
 
Huomasin muuten sellaisen, että kun olet tutkimis moodissa, niin ohjaimen väri vaihtuu sen mukaan mikä on osan kunto.
Eli nekin osat mitä ei voi tarkastaa irroittamatta, kuten esim puslat jne. Näin expert moodissa pelaavalle todella iso etu.
 
Ylös Bottom