Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Työsimulaattorit (Car Mechanic Simulator, House Flipper jne.)

Peli kiinnostaa niin että ostin sen sitten ja tässä olisi pari ekaa tehtävää. Ekana huomiona että hiirtä pitää painaa ja liu'uttaa että kuva kääntyy. Toisena noi nostolaitteen käyttö ym muut controllit vaatii harjottelua, aluksi tosi vaikeita käyttää. Steamissa ei ole näköjään saavutuksia ollenkaan.
Mutta hyvin peli pyörii 3060 Ti näyttiksellä. Mielenkiintoinen peli tuntuu olevan.

 
Viimeksi muokattu:
Tää on aika kopio jo 7v takaa silloisesta versiosta. Graffat parantuneet ja ”fysiikat” (ei ne edelleenkään oikeasti oikeita fysiikoita oo, mutta vs esim road maintance simuun ollaan valovuoden edellä).

Tismalleen kaikki samat ongelmat kuin jo ps4 aikakaudella, mutta siitä huolimatta hauskaa ollut kuten oli silloin aikanaankin.

Ohjaimella kun pelaa niin edelleen saa ihan alan standardien mukaiset ”joystickin liikkeet” tatteihin, joten koneiden käyttö on paljon mielekkäämpää kuin vaikka Farming simussa.

Koska tatit varattu koneen varsille, niin täytyy pädilläkin vasenta tattia painaa jotta kameraa voi liikuttaa. Täysin identtinen kontrollien osalta siis kuin sarjan ekassa osassa ennenmuinoin.

Pelin isoin peli-iloa latistava elementti on nimenomaan kameran käyttö yhdistettynä umpisurkeisiin kamerakulmiin. Laitteen takaa kolmelta eri etäisyydeltä. Ei konepelti/ohjaamonäkymää, ei nosturi/kaivurin kauhanäkymää jne, jolloin jo kaivinkoneen käyttö on todella hankalaa kun ei näe minne yrittää pistää kauhaa.

Iteltäni tulee kaksi ekaa videota ulos huomenna ja perjantaina klo 12 Youtube kanavalleni https://m.youtube.com/c/MikkoKummelus

edit: ja onhan tää ihan julmetun raskas grafiikkaan nähden. Grafiikat on ”välttävät” ja 4k ultra jaksaa vetää 40-55fps. Pakko oli laskea muutamia juttuja et pysyy ees about 60fps:.
 
Asetuksista saakin hiiren niin ettei tarvii painaa kun kääntää kameraa. Kyllä ainakin tuossa ekassa kuorma-autossa saa ohjaamo näkymän, ajoin siitä. Mä en oo tätä pleikalla pelannut, alku ainakin vaikuttaa nyt pc hauskalta pelaamiselta ja oman firman kehittämiseltä. Jatketaan huomenna.
 
Asetuksista saakin hiiren niin ettei tarvii painaa kun kääntää kameraa. Kyllä ainakin tuossa ekassa kuorma-autossa saa ohjaamo näkymän, ajoin siitä. Mä en oo tätä pleikalla pelannut, alku ainakin vaikuttaa nyt pc hauskalta pelaamiselta ja oman firman kehittämiseltä. Jatketaan huomenna.
Jahas, mikäs näppäin se on? Toisesta tatista vaan meni nuo kolme ulkonäkymää. Koitin näppikseltä C:tä mikä usein on kameralle ni jätin etsinnän kun se ei toiminut.
 
Tässä hiiren asetus, helpottaa todella paljon pelaamista kun kamera liikkuu hiiren liikkeiden mukaan ilman mitään painalluksia:
bandicam 2022-09-21 08-34-30-327.jpg

Kun istut autoon ja painat F niin sieltä kamera ja interior. Tässä on näköjään erikoisesti näitä näppäimiä. esim. puskurtraktori peruuttaa c napista. Kaupassa kuorma-auto on sitten nimetty traktoriksi jostain ihmeellisestä syystä, en meinannut sitä löytää yhdessä tehtävässä kun piti vuokrata.
Kyllä peliin onkin steamissa saavutukset, jostain syystä ei heti julkaisussa näkynyt.
bandicam 2022-09-21 08-35-01-704.jpg
 
Viimeksi muokattu:
@rap Öö, miten auto pidetään käynnissä kun sieltä hyppää pois?
Betoniautolla kun puran pumppuautoon, niin se lopettaa heti kun hyppään pumppuautoon ja kun pumppuautolla alan betonia purkamaan työmaalle, se loppuu sekunnissa. Eli jouduin hyppimään näiden autojen välillä varmaan 50 kertaa pelkästään sen autotallitehtävän kohdalla.

Kamera on edelleen aivan hirveä, sillä esim juuri pumppuautossa ei ole kuin ohjaamo mistä et näe mitään. Ja sit surkeat ulkokamera. Nostokurjessa oli sentään sellanen kamera mistä näit missä se koukku menee.

Sit esim ohjaamossa FOV ihan hirveä ja jos yrität liikuttaa kameran niin et näkis edes peilin, niin se palauttaa sen aina eteenpäin.
 
Itsekin jumitun varmaan 20 min siinä autotalli tehtävässä että miten tää betoni homma tehdään. Mulla pysyi auto kyllä käynnissä vaikka normaalisti tulis autosta pois. Ensin pumppuautosta avaa luukun jonne betoni menee. Sitten auto jossa betoni pyörii pitää peruuttaa pumppuauton perään kiinni ja jättää se laskemaan betonit pumppu autoon. Sitten siirryt pumppuautoon ja betoni menee tallin katolle. Mulla toimi näin ja auto jäi laskemaan betonit pumppuautoon luukusta vaikka poistuin autosta.
 
Itsekin jumitun varmaan 20 min siinä autotalli tehtävässä että miten tää betoni homma tehdään. Mulla pysyi auto kyllä käynnissä vaikka normaalisti tulis autosta pois. Ensin pumppuautosta avaa luukun jonne betoni menee. Sitten auto jossa betoni pyörii pitää peruuttaa pumppuauton perään kiinni ja jättää se laskemaan betonit pumppu autoon. Sitten siirryt pumppuautoon ja betoni menee tallin katolle. Mulla toimi näin ja auto jäi laskemaan betonit pumppuautoon luukusta vaikka poistuin autosta.
Näin mä just tein. Mutta se sammuttaa auton aina ku hyppään ulos. Myös jos valikoista teleporttaa toiseen. Ja ku auto sammuu ni betonin valuminen loppuu.
 
Näin mä just tein. Mutta se sammuttaa auton aina ku hyppään ulos. Myös jos valikoista teleporttaa toiseen. Ja ku auto sammuu ni betonin valuminen loppuu.
Onkohan sitten bugi. Kokeile toisella autolla. Mulla nyt 7 tuntia takana. Jäin tähän heti koukkuun :p Sain kampanja tehtäviä auki, tullu tietä rakennettua ja nyt menossa isompi parkkipaikka. Onneks tässä on pikasiirtyminen olemassa, olis ihan painajainen pelata ilman sitä kun joutuu koko ajan siirtymään paikasta toiseen.
 
Onkohan sitten bugi. Kokeile toisella autolla. Mulla nyt 7 tuntia takana. Jäin tähän heti koukkuun :p Sain kampanja tehtäviä auki, tullu tietä rakennettua ja nyt menossa isompi parkkipaikka. Onneks tässä on pikasiirtyminen olemassa, olis ihan painajainen pelata ilman sitä kun joutuu koko ajan siirtymään paikasta toiseen.
Fast travelia itse käytän kans kaikkeen. Tein ite jonkun ison varastohallin kans jo. Siinä sai nosturilla ihan jo tosissaan pistää palkkia ja seinän osia paikalleen.
 
Nyt tuli eka tehtävä mikä tekee mieli skipata. Pitäis sellasen omakotitalon pohja kaivaa koko alueelta noin 1-1,5m syvyyteen. Oon yli tunnin kaivurilla vetäny ja 5% menny.. ei jumaliste….
 
Onneks tässä voi skipata tehtävien osioita. Kampanja tehtävässä missä pitää jotain argeologisia löydöksiä ensin kaivaa, sitten nostaa laatikkoon ja laatikot konttiin ja kontti kuljettaa niin bugaa. Repesin kun se nosturi auto resetin jälkeen ampui kieppumaan taivaan tuuliin ja laskeutu metsään :p Hitto kun en sillä hetkellä tallentanut pelaamista. Nosturiauto tökkii tässä tehtävässä. Kun pitää kontti siirtää kaupunkiin niin sitä ei voi tehdä kun konttia ei saa perävaunuun... Ei ole muuta mahdollisuutta kun skipata.

Kiva tehtävä tulossa kun saa melkein puolitoista miljoonaa rahaa. Mulla rahaa nyt melkein 600k
hotel.jpg
 
Huhuh. On tuossa Construction Simulatorissa ainakin tekemistä. Piti tutorial tehdä niin neljän tunnin jälkeen vielä pelasin. Mukavaa hommaa. Vielä kun sais tuota kameraa paremmaksi ja kaikki nostureiden ja varsien liikuttelu. Onko se noin vaikeaa esim. Farming simulatorissa vai mikä tässä mättää? Tää on kaverin kanssa varmasti netissä kivaa.
 
Viimeksi muokattu:
Huhuh. On tuossa Construction Simulatorissa ainakin tekemistä. Piti tutorial tehdä niin neljän tunnin jälkeen vielä pelasin. Mukavaa hommaa. Vielä kun sais tuota kameras paremmaksi ja kaikki nostureiden ja varsien liikuttelu. Onko se noin vaikeaa esim. Farming simulatorissa vai mikä tässä mättää? Tää on kaverin kanssa varmasti netissä kivaa.
Muutitko ne varsien liikuttelut asetuksista? Siellä on kolme eri moodia niille.
 
Koitin mä niitä, mutta en huomannu paljon eroa. Vaihtu oikealta vasemmalle ja jottain. Eiköhän tuo ala sujumaan kun pelailee vaan menemään.
Nuo kaksi sen arcaden lisäksihän on siis ihan oikean elämän standardeja minkä mukaan esim kaivinkone toimii. Sen takia esimerkiksi puuhommat Farming simussa on itselle ihan tuskaa kun kaikki menee yhdellä tatilla siinä.
 
Construction Simulatoria nyt 25 tuntia pelattuna. On kyllä hyvä ja koukuttava peli. Mua ei toi kamera niinkään häiritse. Tehny vaan kampanja tehtäviä, yhdessä tehtävässä kun piti uusi museo rakentaa niin oli tekemistä, meni jotain 8 tuntia yhteen tehtävään.
Tehtävien eteneminen tehty kyllä hyvin kun yksittäisiä osioita voi skipata jos ei vaan nappaa. Rahat jää tietty saamatta. Esim. maapinnan rikkominen on hiton tylsää ja todella hidasta hommaa niin se tullu skipattua. Mun firmalla nyt 2,2milj. rahaa kun en ole ostanut työkoneita omaksi vaan vuokrannut.

Sanoisin arvosanaksi 8.5. Tosi hyvä rakennussimu.
 
Ylös Bottom