Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Koetappa ihan vaan buutata Xbox. Itellä ollut joskus samaa ongelmaa vaikka mitään asetuksia ei olisi edes muuttanut ja aiemmin toiminut. :)
 
Koetappa ihan vaan buutata Xbox. Itellä ollut joskus samaa ongelmaa vaikka mitään asetuksia ei olisi edes muuttanut ja aiemmin toiminut. :)

Joo pitää kokeilla. Ja sitäkin että vaikuttaako se, onko boxi kiinni TV:ssä vai soundbarissa. Tuntuu että välillä näitä joutuu buuttaamaan ja sit joku toimiikin taas.
 
Huvittavaa miten pieneltä jopa 65” ruutu voi isossa myymälätilassa tuntua. Jostain syystä niitä tuumia tulee lisää kun sitten aikanaan sellaisen kantaa kotiin. :D
 
Joo nälkä kasvaa syödessä. Kun tämä 65 on seinällä niin alkaa silmillään mittailee että olisi se 77" mennyt tuohon samaan kohtaan sittenkin. :D Noh, olisihan sillä ollut hintaa puolet enemmän että ehkä tämä riittää tällä erää.
 
Joo nälkä kasvaa syödessä. Kun tämä 65 on seinällä niin alkaa silmillään mittailee että olisi se 77" mennyt tuohon samaan kohtaan sittenkin. :D Noh, olisihan sillä ollut hintaa puolet enemmän että ehkä tämä riittää tällä erää.
Jos muutaman vuoden yrittää pärjätä 65" ja sit siirtyis 75" 8k töllöön tai en kyllä tiedä onko 8k tv mitään järkeä vielä moneen vuoteen :D
 
Jos muutaman vuoden yrittää pärjätä 65" ja sit siirtyis 75" 8k töllöön tai en kyllä tiedä onko 8k tv mitään järkeä vielä moneen vuoteen :D

Katsoin kivijalassa Samsungin lippulaivamallia 8k:ta ja näyttihän se huikealta. MUTTA omasta mielestä menee vielä muutama vuosi ennenkuin noita kannattaa harkita tarkemmin.

Omalla kohdalla ( TV, Soundbar, Xbox/PS4, yhteydet) tapahtui jotain ihmeellistä. Kokeilin tänään laittaa taas konsolit suoraan kiinni TV:hen ja kaikki toimiikin oikein ja loistavasti. Enkä tehnyt mitään muutoksia! Atmos toimii oikein, Xbox kertoo että TV tukee Dolby visionia eli kaikki on vihreällä TV:n tiedoissa.
Välitön pelivaste (freesync jne) toimii... Tässähän innostuu ihan oikeasti! :D
 
Katsoin kivijalassa Samsungin lippulaivamallia 8k:ta ja näyttihän se huikealta. MUTTA omasta mielestä menee vielä muutama vuosi ennenkuin noita kannattaa harkita tarkemmin.

Omalla kohdalla ( TV, Soundbar, Xbox/PS4, yhteydet) tapahtui jotain ihmeellistä. Kokeilin tänään laittaa taas konsolit suoraan kiinni TV:hen ja kaikki toimiikin oikein ja loistavasti. Enkä tehnyt mitään muutoksia! Atmos toimii oikein, Xbox kertoo että TV tukee Dolby visionia eli kaikki on vihreällä TV:n tiedoissa.
Välitön pelivaste (freesync jne) toimii... Tässähän innostuu ihan oikeasti! :D
Samaa mieltä 8k töllöistä. Freesync on kyllä kova vanha gtav toimii paljon sulavemmin vaikka kuinka pyörittelis ukkoa :)
 
Katsoin kivijalassa Samsungin lippulaivamallia 8k:ta ja näyttihän se huikealta. MUTTA omasta mielestä menee vielä muutama vuosi ennenkuin noita kannattaa harkita tarkemmin.

Omalla kohdalla ( TV, Soundbar, Xbox/PS4, yhteydet) tapahtui jotain ihmeellistä. Kokeilin tänään laittaa taas konsolit suoraan kiinni TV:hen ja kaikki toimiikin oikein ja loistavasti. Enkä tehnyt mitään muutoksia! Atmos toimii oikein, Xbox kertoo että TV tukee Dolby visionia eli kaikki on vihreällä TV:n tiedoissa.
Välitön pelivaste (freesync jne) toimii... Tässähän innostuu ihan oikeasti! :D

Miten hyvin noi soundbarit muuten toimii vs kotiteatterivermeet? Miettiny, että hankkisko jossain välissä toisen töllön Kaveriksi jossain välissä.
 
Miten hyvin noi soundbarit muuten toimii vs kotiteatterivermeet? Miettiny, että hankkisko jossain välissä toisen töllön Kaveriksi jossain välissä.

Toimii! Toki riippuu millainen soundbar ja millaiseen kotiteatteri vehkeeseen vertaa.
Mulla oli ennen (tai edelleen mutta toisessa huoneessa nyt) Onkyon 7.1 vahvari ja Warfedalen 5.1. kajarit ja JAMO:n iso subbari. Edessä oli Onkyon atmos kaiuttimet suuntaamaan ylös.
Soi äärimmäisen hyvin ja basso tuntui, ei vain kuulunut. Mutta halusin itselleni täydellisen atmoksen ja minimalistisemman sisustuksen. Siksi päädyin LG:n uusimpaan Soundbariin joka on 7.1.4 Atmos äänellä ja e-arc tuella.
Äänenlaatu ei ole ihan yhtä hyvä mutta kun volyymia laittaa, bassoakin löytyy ja tuntuu ja toki tilaäänivaikutelma on parempaa.
Tässä on se hyvä että esim. subbari ja takakaiuttimet ovat langattomat.

Eli suosittelen tätä LG:n SN11RG soundbaria mutta en ostaisi 1999€ ovh hintaan. (Itse maksoin noin 1k)
 
Kyllähän soundbari on aina iso kompromissi sisustuksen ehdoilla. Vaikka ostais miten kalliin, niin oikea 5.1 saati 7.1 vie äänessä voiton kirkkaasti.
Juu itse olen täysin samaa mieltä.
Kyllä tuo sounbar aina parempi on, kun tv:n omat kajarit, mutta ei tuo muovinen pötkylä kyllä päihitä kunnon vahvistinta ja kajareita.
Toki, jos puoliso vaatisi olohuoneeseen hillittyä sisustusta niin kai tuo sounbar olisi sitten paras vaihtoehto.
 
Juu itse olen täysin samaa mieltä.
Kyllä tuo sounbar aina parempi on, kun tv:n omat kajarit, mutta ei tuo muovinen pötkylä kyllä päihitä kunnon vahvistinta ja kajareita.
Toki, jos puoliso vaatisi olohuoneeseen hillittyä sisustusta niin kai tuo sounbar olisi sitten paras vaihtoehto.

En epäile yhtään mutta ei nyt viitsi ihan joka huonetta kaiuttimilla täyttää kuitenkaan :)
 
Juu itse olen täysin samaa mieltä.
Kyllä tuo sounbar aina parempi on, kun tv:n omat kajarit, mutta ei tuo muovinen pötkylä kyllä päihitä kunnon vahvistinta ja kajareita.
Toki, jos puoliso vaatisi olohuoneeseen hillittyä sisustusta niin kai tuo sounbar olisi sitten paras vaihtoehto.

Ei kyllä tulisi mieleenkään maksaa tonnia muovipötkylästä, kun sillä hinnalla saa jo perushyvän 2.1 setin. Jos tilasta tai vaimosta riippuu, niin ostaa pienemmät kaiuttimet, jotka saa seinälle.
 
Nämähän on tietty mielipide kysymyksiä mutta kyllä tämä LG:n sn11rg soundbar on loistavan kuuloinen ja etenkin kun puhutaan täydestä Atmos äänestä eli 7.1.4. niin kyllä tämä setti on leffoihin ihan omiaan. Toki jos saisi tuon setin vahvistimen ja kaiuttimien kanssa, olisi se toki parasta mutta sitten puhutaan useiden tonnien summista.

Tosiaan itse vaihdoin hyvänkuuloiset 5.1.2 järjestelmän tähän soundbariin siksi että homma toimii niinkuin haluan ja sisutuksen paremmaksi ja minimalistisemmaksi.

Tosin saatan vielä hankkia kuitenkin tähän vierelle musiikin kuunteluun erillisen vahvistimen ja bowers & wilkinsin kaiuttimet eteen.
 
Verkkokauppa tuntuu tekevän tätä kokoajan. (65CX kävi jopa 2399€ kun nyt on taas 2999€) Itse sain tuohon edullisempaan hintaan.
Muut yleensä menevät perässä (Gigantti, Power) Joskus Gigantti voi olla se ensimmäinen hinnan alentaja. En tiedä mistä johtuu.. ehkä välillä koitetaan hetkeksi tiputtaa hintaa jolloin saadaan kuluttajat liikkeelle.

Verkkokaupasta et saa koskaan tingittyä hintaa mutta muualta saat.. se kannattaa ottaa huomioon.
 
Verkkokauppa tuntuu tekevän tätä kokoajan. (65CX kävi jopa 2399€ kun nyt on taas 2999€) Itse sain tuohon edullisempaan hintaan.
Muut yleensä menevät perässä (Gigantti, Power) Joskus Gigantti voi olla se ensimmäinen hinnan alentaja. En tiedä mistä johtuu.. ehkä välillä koitetaan hetkeksi tiputtaa hintaa jolloin saadaan kuluttajat liikkeelle.

Jep, tämä malli ollut myös seurannassa ja huomasin saman. Tosin, luulin muistaneeni alemman hinnan väärin koska tuntui aika uskomattomalta nousulta.

Yrittänyt metsästää kilpailijaa joka tässä Sonyn tapauksessa voisi olla selittävä tekijä. Gigantilta ei uutuusmallia XH90 vielä löydy ja Power tarjoaa samaa korkeaa hintaa.

Sieltä on TV-taso luvattu syyskuun puoleen väliin, joten tässä on aikaa seurailla hintojen kehittymistä.
 
Ylös Bottom