Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Vähän rimaa hipoen kuuluuko ihan tähän ketjuun mutta mistä hankittu ja millaisia Led nauhoja olette laittaneet tv:n taakse?

Taisi olla jotain rajoituksia Philipsin integroituun ambilightiin verrattuna.
 
Vähän rimaa hipoen kuuluuko ihan tähän ketjuun mutta mistä hankittu ja millaisia Led nauhoja olette laittaneet tv:n taakse?

Taisi olla jotain rajoituksia Philipsin integroituun ambilightiin verrattuna.

Täällä on Saksan Amazonista tilattu malli, joka ottaa sähköt suoraan television USB-liitännästä.

 
Itse olen käyttänyt ambient valaistukseen nimenomaan Philipsin Hue:ta. Vielä ei ole TV:n takana nauhaa mutta muutoin on valoilla päästy fiilistelemään. Jos hinta ei haittaa niin suosittelen lämpimästi.

Tässä esim valonauha:

Ja jos haluaa samanlaiset setit kuin esim philipsin TV:issä, voi miettiä Hue sync boxia. Itse hankin sen siinä vaiheessa kun löytyy hdmi 2.1 kaikilla herkuilla.

Tässä sitten uusinta ja parasta mutta vaatii nimenomaan sync boxin ja Hue sillan (jotta saa homman rokkaamaan wifin välityksellä)
 
Itse olen käyttänyt ambient valaistukseen nimenomaan Philipsin Hue:ta. Vielä ei ole TV:n takana nauhaa mutta muutoin on valoilla päästy fiilistelemään. Jos hinta ei haittaa niin suosittelen lämpimästi.

Tässä esim valonauha:

Ja jos haluaa samanlaiset setit kuin esim philipsin TV:issä, voi miettiä Hue sync boxia. Itse hankin sen siinä vaiheessa kun löytyy hdmi 2.1 kaikilla herkuilla.

Tässä sitten uusinta ja parasta mutta vaatii nimenomaan sync boxin ja Hue sillan (jotta saa homman rokkaamaan wifin välityksellä)
Kerro miten asennus sujui
 
Kerro miten asennus sujui


Hah, kaveri ei osannut edes asentaa tuota. Olisin kuvitellut, että asennuksen alussa olisi kääntänyt telkan ympäri. Eikä yritä asentaa telkan ja seinän välissä noita. Ja tuo on "kolmion" muotoinen ja yksi musta sivu tulee kiinnikkeeseen päin. Ei kahden mustan sivun kulma :p Taas tehty haukkuma video, jolla yritetään kalastella katselijoita. Eikä mitään tekemistä todellisuuden kanssa.

Muken linkittämässä videossa menee oikein.
 
Viimeksi muokattu:
Toi Flatpanels valehteli mulle vuonna 2018 että ostamassani philips pus7805:ssä olisi VA-Paneeli. IPS sieltä kuitenkin löytyi. Sikäli ikävää kun halusin nimenomaan VA-paneelin ja philips ei paneeleitaan missään ilmoittanut.

Mun Q80T on valmistettu Unkarissa. Epäilen vähän että ne samalta tuotantolinjalta työntäisi ympäri palloa telsuja ulos vaan taitaa jenkkitöllöjen kokoonpano olla Meksikossa.
Samalla tavalla mä ihmettelen että miksi Samsung työntää ulos 49" Q80:stä 50" Q80:stä jos ei niissä ole mitään muuta kuin tuuman kokoero?

Mutta tuskin tää ratkeaa ennen kuin joku tulee oikeasti kertomaan onko 60 vai 120hz.
Luulisi että täälläkin joku sellainen pyörii joka on 50" ostanut kun on ollut hyvällä hintaa monesti tarjouksessa.
60hz2.png
Piti tehdä acco ihan tätä varten. Tuo on Samsungin suomenkielisestä e-manuaalista. Siellä on myös maininta, että UHD-tulosignaalien tuetuissa resoissa kuvanopeus (fps) 120: "Vähintään 55 tuuman mallit (TU9-sarja, QLED TV lukuun ottamatta Q6-sarjaa, The Serif, The Frame, The Terrace, The Terrace for business)". Noilla tiedoilla itse ainakin jätin vastaanottamatta kyseistä telkkua. Oishan se 50 tuumanen ollu myös liian pieni. Lisäksi Samsungin suomalaisilla sivuilla on tuossa 50 tuumasessa tiedot: PQI (Picture Quality Index) 3200 ja Quantum HDR 1000. Mitä sitten nuo tarkoittavatkaan. Sen sijaan 55 tuumasista lähtien: PQI (Picture Quality Index) 3800 ja Quantum HDR 1500. Esim. Gigantti myy noita linkittäen tietoihin arvostelut isommista kokoluokista, vaikka selvästi kyseessä eri tuotteet.
 
Viimeksi muokattu:
Mielenkiintoista mitä tulevan pitää ja meinaako esim. LG jäädä ja kehittää OLEDia.

Voi olla kuitenkin piitkä aika ennekuin microledit tulevat koteihin järkihintaan.
Eniten kiinnostaa onko se nyt niin paljon parempi kuin mahtava oled
 
Eniten kiinnostaa onko se nyt niin paljon parempi kuin mahtava oled
Eiköhän se ole, oledin pullonkaula on se kirkkaus (..ja anteeksi jo etukäteen, ei, oled ei ole tarpeeksi kirkas kaikille ;) )
Taitaa vaan mennä vielä pitkään ennen kuin tulee lompakko ystävälliseksi uLedit..
 
Selvähän se on että tekniikka kehittyy, tuskin LGkään OLEDejä ikuisesti tekee, jossain vaiheessa tulee parempi malli tai täysin uusi.
 
Eiköhän se ole, oledin pullonkaula on se kirkkaus (..ja anteeksi jo etukäteen, ei, oled ei ole tarpeeksi kirkas kaikille ;) )
Taitaa vaan mennä vielä pitkään ennen kuin tulee lompakko ystävälliseksi uLedit..
Tämä on yksi niistä seikoista miksi päädyin vuosi sitten qled lippulaiva malliin mutta harmittaa silti etten ottanut oled on siinä kuitenkin parempi kuva
 
OLED on kyllä eka telkkari mistä leffoja katsellessa on kirkkaissa kohtauksissa joutunut siristämään silmiä, että en ole kyllä itse osannut kaivata kirkkautta yhtään lisää. Toisaalta minulla on mancavessa pimeää 24/7/365, joten se varmasti auttaa. Näissä olosuhteissa OLED on kyllä varsin mainio laitos, koska sitä katsellessa unohtaa varsin katsovansa mitään ruutua. Pimeydessä näkyy pelkästään kuva elokuvan kuvasuhteista huolimatta ilman mitään sururantuja tai reunuksia tai muita immersiota rikkovia häiriötekijöitä.
 
Onko joku kytkenyt PS5 FullHD televisioon? Tälläinen ruutu on tällähetkellä käytettävissä, kun 4K telkkua ei vielä ole.
 
Onko joku kytkenyt PS5 FullHD televisioon?
Kyllä olen. Lopputulokseen olen ihan tyytyväinen, sillä ihan PS4-pelitkin näyttävät PS5:llä pelatessa terävämmiltä ja tarkemmilta. Samaa sanoi myös hyvä ystäväni, joka kytki myös uuden PS5-konsolinsa FullHD-ruutuun.

FullHD-telkkari on ihan toimiva ratkaisu PS5:n kanssa, jos ei vielä 4K-ruutua ole, tai ei juuri nyt ole samaan aikaan uuden konsolin kanssa sellaiseen päivittämässä.
 
Miten PS5 pelit? Huomaako eroa PS4 peleihin FullHD ruudulla?
Eihän ne 4K pelit tietenkään näytä yhtä hyvälle kuin 4K telkulla.

Ja 4K töllöt skaalaa reson paremmaksi HD laatuisissa peleissä/ohjelmissa. Ei tietenkään vastaa 4K laatua mutta kuitenkin.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom