Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Mistä niistä ?
Pitäis varmaan nukkua enemmän, katoin että Erard 400e :D Tai lukea paremmin. Ei oo mun päivä.
siihen GX myydään erikseen jalat jos haluaa laitaa tasolle

minulla on Erard 400 jalusta käykö toi Lg CX 65 tuohon Erand 400 jalustaan ??
Juu, niin myydään. Mutta saa myös tohon G1 sitten ostettua erillisjalat, ei tosin lg:tä itseltään (jos kerran kuvien mukaan näyttäisi VESA-kiinnitys olla)

Ja sopii se CX:ään.
Mitä olette mieltä, että paljon kehtaan pyytää joulukuussa 2018 ostetusta Samsung
65" NU8005 Smart
Premium 4K UHD töllöstä jos päättäisin myydä pois uuden tieltä?
Riippu varmaan kuinka paljon jaksat kikkailla hinnan kanssa, itse löisin varmaan 700e hinnaksi ja katsoisin kiinnostuuko kukaan. TU mallia (joka on huomattavasti huonompi rtingsin testissä, eikä 100hz paneelilla) näkyy torissa olevan pyynnissä 750e, se on pari kuukautta vanha.

Itse mietiskelin kun meillä on toisella osapuolella pelitelkkarina vielä 65" Q9FNAT jossa on vielä takuutakin 6kk voimassa ja muutaman kuukauden vanha paneeli. Että mitähän siitä pyytelisi. Mahtaakohan löytyä ostajaa sillä hinnalla mikä mua kiinnostaisi :D
 
Viimeksi muokattu:
Mitä olette mieltä, että paljon kehtaan pyytää joulukuussa 2018 ostetusta Samsung
65" NU8005 Smart
Premium 4K UHD töllöstä jos päättäisin myydä pois uuden tieltä?
Uuden LG CX 55:n saa 999€, joten vasten tuota, pyytäisin max 500€. Parhaiten hinnan pystyt määrittelemään, kun mietit, mitä itse maksaisit.
 
BX olisi Gigantissa ja Verkkiksessä 1199 65". Ei varmaan huono vaihtoehto tämäkään.

Ei läheskään niin kirkas HDR modessa kuin CX ja vain kaksi HDMI 2.1 paikkaa neljän sijasta mutta muuten aika samanlaisia.

 
Viimeksi muokattu:
Hitto, että on inhoittava tilanne kun töllökuume on päässyt ihon alle ja CX polttelee jo ostokorissa. On vain niin kovin vaikeaa perustella itselleen miksi painaisi ostonappia koska "vanha" töllö on jo parivuotias eikä siinä ole kertakaikkiaan mitään vikaa. Mutta silti tekee jo uutta mieli :D olisi kyllä helpompaa tehdä päätös jos saisi vanhan myytyä tai jos tuo vaikka tippuisi vahingossa seinältä :D
 
Hitto, että on inhoittava tilanne kun töllökuume on päässyt ihon alle ja CX polttelee jo ostokorissa. On vain niin kovin vaikeaa perustella itselleen miksi painaisi ostonappia koska "vanha" töllö on jo parivuotias eikä siinä ole kertakaikkiaan mitään vikaa. Mutta silti tekee jo uutta mieli :D olisi kyllä helpompaa tehdä päätös jos saisi vanhan myytyä tai jos tuo vaikka tippuisi vahingossa seinältä :D
Itse täysin samalla linjalla, paitsi vanhalle töllölle olis jo ostajakin. "Tarvitsenko todellakin uuden töllön, ja kuinka ison?" :D

Ei kiasus. o_O
 
Jos on uudet konsolit tai tehokas PC, haluaa niistä kaiken saada irti ja vanha tv ei tue esim 120hz ja VRR niin eikun ostoon vaan.

TV:n koon voi halutessaan käydä tsekkaamassa vaikka kaupassa, ottaa mittanuhan mukaan ja mittaa saman matkan kun kotona on ja seisoskelee erikokosten töllöjen edessä saa jonkinnäkösen kuvan miltä se näyttää, toki korona aikana vaikka maski olisikin niin kauppaan lähtö voi olla ahdistavaa. Kotonakin voi testata vaikka taiteilemalla erikokosia pahvi/paperi läpysköjä miltä se näyttää tai on myös erilaisia puhelin appeja millä voi testata miten sopii sisustukseen erikokoiset tölsyt.
 
Hitto, että on inhoittava tilanne kun töllökuume on päässyt ihon alle ja CX polttelee jo ostokorissa. On vain niin kovin vaikeaa perustella itselleen miksi painaisi ostonappia koska "vanha" töllö on jo parivuotias eikä siinä ole kertakaikkiaan mitään vikaa. Mutta silti tekee jo uutta mieli :D olisi kyllä helpompaa tehdä päätös jos saisi vanhan myytyä tai jos tuo vaikka tippuisi vahingossa seinältä :D
Onko siitä muka jo pari vuotta, kun ostit sen?

Jotenkin mulla oli semmoinen muistikuva, että olisit ihan lähiaikoina sen hommannut :D
 
Pitäisi nyt itsekin päivittää tv uuteen.
2,5v vanha OLED55C7V heti takuun jälkeen poltti näyttöön kuvat kiinni (vain liikkuvaa kuvaa ollut mutta silti). Eilen tv verkkokauppa.comiin soveltaen heidän omaa 3v takuuta ja tänään tuli jo tieto ettei sitä korjata. Hyvitys on 685€, mielestäni ihan ok ikä ja palamiset huomioon ottaen / vastaavasti voin hakea sen vielä takasin sellaisenaan.

Xbox Series X on konsolina, nyt kun tuo CX on 1179€ niin varmaan paras valinta?
Ainoat vaatimukset on, että on OLED + HDMI 2.1 + 55". LG:seen olen tykästynyt joten mielelläni samassa merkissä pysyisin.
 
Xbox Series X on konsolina, nyt kun tuo CX on 1179€ niin varmaan paras valinta?
Ainoat vaatimukset on, että on OLED + HDMI 2.1 + 55". LG:seen olen tykästynyt joten mielelläni samassa merkissä pysyisin.
Niin pieni hinta hyppäys 65" että ei kannata nyt säästellä.. hellasäröt, pieni huone, pieni tv-taso ei ole oikea syy ;)
 
Niin pieni hinta hyppäys 65" että ei kannata nyt säästellä.. hellasäröt, pieni huone, pieni tv-taso ei ole oikea syy ;)

Emäntä kieltää.. :cool: plus nyt ei muutenkaan ollut tarkoitus uutta telkkaria hommata vaan huollattaa toi vanha, joten tili ei oo samaa mieltä 65" kanssa.
 
Olen ihmetellytkin miksi eivät testaa kirkkautta ja paikallishimmennystä pelitilassa.. noille Sampoille tuntuu käyvän tuossa vähän huonosti.. esim q80t 500nits pelimoodissa, q90t 1000nits..
Mittasin tuossa omasta Sonysta, pelitila, ei mitään keinotekoisia vivid tiloja tai dynaamisia virityksiä, 1700..1800nits välillä ihan pelikuvassa parhaimmillaan. (Mittari +-5%)
Säädin kuvaa kokeilun vuoksi siten että tuli 700nits paikkeille sama pelikuva niin huh huh, olipa laimea se aurinkoinen kohta ruudulla.. tuo on suurin oledin käyttö este itsellä, se ei vaan ole sananmukaisesti kirkas. A90J herättää vähän toivoa mutta sielläkin tuntuu testeissä vilisevän noita vivid moodeja, jotenkin tuntuu että meneekö kuva sitten muuten huonoksi kuten vivid tiloissa tapana.

Kuvatiloja testatessani huomasin kyllä sen että cinema home ja -pro molemmat teki hieman erilaisen sävyskaalauksen vaikka asetukset samat.. toisen kuva näytti kirkkaammalta mutta tekikin kikan maksimikirkkauden kustannuksella.. tehosäätö iskee, riippuu sitten vähän miten kirkas pohjakuva on että kumpi vetää paremman lopputuloksenn.
 
Ylös Bottom