Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ultimaattisen pelitelkun metsästys

LG NANO voisi olla ihan varteenotettava vaihtoehto. Löytyy aika paljon pelaamisen kannalta hyviä ominaisuuksia.
Hyvä vaihtoehto myös mitä arvosteluja katsellut.
Et määritellyt kokoa tai että tarviiko olla HDMI 2.1, mutta tää Sony on aika varma valinta.


(Tämä on muuten sama malli kuin tuo yllä linkattu XH9005, mutta ilmeisesti eroa jalustassa ja/tai TV:n värityksessä.)
Juu itsekään huomannut mitään ero kun tietoja katselin nopeasti.

Vaikka luulisi nyt satasella saavan jotain extraa.
 
Mikäs nyt olis hyvä pelitelkkari jos budjetti on vaikkapa 700€?

Et ihan speksannut mitä kaipaat, 120 Hz? Freesync?

Jos erityisemmin et katso em. ominaisuuksia must have jutuiksi, niin tämä voisi myös olla ihan soiva peli edellämainittujen lisäksi. Samsungissa on Input Lag 10 ms luokkaa kuin edellämainituissa pyörii lähempänä 15 ms huitteilla. Ainakin minun silmälle aikas perhanan tärkeä ominaisuus pelitelkalle.


Tämmönen osui myös silmään, mutta en tiedä tarkemmin voisiko tuollakin pärjäillä 60 Hz peluussa ja miten se makaa Input Lagin suhteen se pitäisi selvittää. Inan isompi ja jäisi vähän säästöön rahnua.

 
Et määritellyt kokoa tai että tarviiko olla HDMI 2.1, mutta tää Sony on aika varma valinta.


(Tämä on muuten sama malli kuin tuo yllä linkattu XH9005, mutta ilmeisesti eroa jalustassa ja/tai TV:n värityksessä.)
No perkule, pitäisköhän se tuo Sony ostaa.

Siitä onkin aikaa, kun olen Sonyn telkkarin omistanut :)

Edit: Sony tilattu, kiitos kaikille ehdotuksista.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
No perkule, pitäisköhän se tuo Sony ostaa.

Siitä onkin aikaa, kun olen Sonyn telkkarin omistanut :)

Edit: Sony tilattu, kiitos kaikille ehdotuksista.
Eipä kestä, noi kaksi siis sama laite, mitään eroja en nähnyt ainakaan kun tietoja katsoin. Ja kuten sanoin niin omaan silmään riittää ja sitten vuoden/kahden päästä vanha myyntiin ja uusi tilalle. Sori noista tuplista, en tiedä miksi tekee tuota.
 
Viimeksi muokattu:
Hyvä, otit Sonyn. Samsungin QLED on Game Modessa aika kehnoja, vaikka paperilla peli ominaisuuksia löytyy. Niissä on kuitenkin huono local dimming Game Modessa, liiketoisto Movie-tilaa selkeästi huonompi ja Sonylla myös väritoisto aavistuksen tasokkaampi.

Itse pettynyt omaan QLED:n Game Modeen kilpailjoihin verrattuna ja sama jatkunut QLED:n uudemmissakin malleissa. Markkinointi on Sampan isoin myyntivaltti.
 
Hyvä, otit Sonyn. Samsungin QLED on Game Modessa aika kehnoja, vaikka paperilla peli ominaisuuksia löytyy. Niissä on kuitenkin huono local dimming Game Modessa, liiketoisto Movie-tilaa selkeästi huonompi ja Sonylla myös väritoisto aavistuksen tasokkaampi.

Itse pettynyt omaan QLED:n Game Modeen kilpailjoihin verrattuna ja sama jatkunut QLED:n uudemmissakin malleissa. Markkinointi on Sampan isoin myyntivaltti.
Moro,

Onko todella edelleen noin uusissakin sampan malleissa :O itse jouduin tuosta syystä muuten loistavan Q9FN vaihtamaan. Leffat oli herkkua ja kontrasti loistava mutta pelitilassa localdimming vain luovutti (ilmeisesti paremman vasteen saavuttamiseksi)

On kyllä käsittämätöntä jos tuota ei vieläkään ole korjattu. Muuten tuo oli kyllä paras led TV mitä olen omistanut.
 
Viimeksi muokattu:
Moro,

Onko todella edelleen noin uusissakin sampan malleissa :O itse jouduin tuosta syystä muuten loistavan Q9FN vaihtamaan. Leffat oli herkkua ja kontrasti loistava mutta pelitilassa localdimming vain luovutti (ilmeisesti paremman vasteen saavuttamiseksi)

On kyllä käsittämätöntä jos tuota ei vieläkään ole korjattu. Muuten tuo oli kyllä paras led TV mitä olen omistanut.
Joo, on se uusissakin malleissa. Onhan se hämmentävää miten eivät saa sitä paremmaksi, kun Sonyn LED TV:ssä vastaavaa ongelmaa ei ole.

Tässä 2021 OLED vs QLED:
 
Joo, on se uusissakin malleissa. Onhan se hämmentävää miten eivät saa sitä paremmaksi, kun Sonyn LED TV:ssä vastaavaa ongelmaa ei ole.
No kyllä. Harmittavaa todella. Nyt on 65 C9 oled ja siihen olen edelleen täysin tyytyväinen. Ajoittain (hyvin harvoin :D) toki kaipaa sampan lisäkirkkautta joka teki varsinkin Marvelin leffoista aika leukaa tipauttavia.

Onko täällä kenelläkään Philipsin oledeja / kokemuksia. Harkitsen seuraavaksi todennäköisesti Philipsin oledia ambilightin takia ja olen ehkä peli ominaisuuksista jopa sen takia valmis karsimaan.
 
Tekniset kysymykset eivät ole vahvinta alaani ja siksi kysyn apua täältä. Mitä ominaisuuksista menetän jos laitan PS5:n Samsungin Q80T 55” HDMI eArc liittimeen? Xbox Series X on siinä 2.1 portissa. Kannattaako nähdä vaiva vaihdella kaapeleita? Switchille taitaa riittää ne kaksi muuta HDMI paikkaa?
 
Tuosta tarjouksessa olevasta Sonysta heräsi täällä suunnassa kiinnostus, kun ps5 sain hommattua, selailtua eri nettikauppoja omat havaintoni olivat että hintalaatusuhde tuossa kohdillaan. Sitten herää kysymys, onko markkinoilla ollenkaan tuossa hintaluokassa vastaavia, koska itselle vaikutti käytännössä kerran elämässä löydöltä?
 
No kyllä. Harmittavaa todella. Nyt on 65 C9 oled ja siihen olen edelleen täysin tyytyväinen. Ajoittain (hyvin harvoin :D) toki kaipaa sampan lisäkirkkautta joka teki varsinkin Marvelin leffoista aika leukaa tipauttavia.

Onko täällä kenelläkään Philipsin oledeja / kokemuksia. Harkitsen seuraavaksi todennäköisesti Philipsin oledia ambilightin takia ja olen ehkä peli ominaisuuksista jopa sen takia valmis karsimaan.
Edellisellä sivulla oli @Jiz kirjoitellut omia kokemuksia Philipsin Oled telkusta.

 
Tekniset kysymykset eivät ole vahvinta alaani ja siksi kysyn apua täältä. Mitä ominaisuuksista menetän jos laitan PS5:n Samsungin Q80T 55” HDMI eArc liittimeen? Xbox Series X on siinä 2.1 portissa. Kannattaako nähdä vaiva vaihdella kaapeleita? Switchille taitaa riittää ne kaksi muuta HDMI paikkaa?
Ei kai tuossa muuta menetä kuin mahdollisuuden 120 fps-pelaamiseen 4k-resoluutiolla. En ole juuri tuohon malliin perehtynyt, mutta koska pleikkarilla ei ole VRR:ää tai ALLM:ia vielä ja muut peliominaisuudet toimivat luultavasti muissakin porteissa, niin tuskin tuossa hirveästi menettää. Ei tule ainakaan heti mieleen mitään olennaista, mitä HDMI 2.1:sta jäisi kaipaamaan. Tilanne muuttuu sitten, jos PS5 saa tuen puuttuville ominaisuuksille, mutta en oikeasti usko, että on ihan HDMI-portin jatkuvan vaihtamisen arvoista. Kokeilemalla tietää paremmin sitten aikanaan.
 
Viimeksi muokattu:
Hyvä, otit Sonyn. Samsungin QLED on Game Modessa aika kehnoja, vaikka paperilla peli ominaisuuksia löytyy. Niissä on kuitenkin huono local dimming Game Modessa, liiketoisto Movie-tilaa selkeästi huonompi ja Sonylla myös väritoisto aavistuksen tasokkaampi.

Itse pettynyt omaan QLED:n Game Modeen kilpailjoihin verrattuna ja sama jatkunut QLED:n uudemmissakin malleissa. Markkinointi on Sampan isoin myyntivaltti.

Itsehän en edes käytä game modea Q80T telkkarilla pelatessa. Värit huononevat hienoisesti sen myötä, ja input lagissa ei ainakaan minun silmillä eroa huomaa game moden ja ns normaalin välillä. Ei se ero suuri ole, mutta kuitenkin.
 
Itsehän en edes käytä game modea Q80T telkkarilla pelatessa. Värit huononevat hienoisesti sen myötä, ja input lagissa ei ainakaan minun silmillä eroa huomaa game moden ja ns normaalin välillä. Ei se ero suuri ole, mutta kuitenkin.
No ei se Freesync siellä ihan turhaan ole...
 
Jos laitat päälle pelitilan ja freesync päälle perus asetuksella niin uskon et eroa tulee normi asetuksilla olevaan peli kuvaan!
Ainakin itselle ne on aivan pakolliset päällä.

Jaajaa. Itse omistan vain Pleikkarin niin enpä tiedä. Telkkarin hankkiessani tuli useiden pelien kanssa testailtua huomaanko eroa, ainut huomattava juttu itselle oli tosiaan tuo värien hienoinen huonontuminen pelitilassa. Ehkä kun joskus PS5 saa tuon Freesync/VRR-tuen ja tulee pelailtua peliä jossa fps tippuilee paljon, pitää testata uudestaan parantaako pelitila kokemusta.

Tällä hetkellä en näe syytä pitää sitä päällä omassa telkkarissa.
 
Jaajaa. Itse omistan vain Pleikkarin niin enpä tiedä. Telkkarin hankkiessani tuli useiden pelien kanssa testailtua huomaanko eroa, ainut huomattava juttu itselle oli tosiaan tuo värien hienoinen huonontuminen pelitilassa. Ehkä kun joskus PS5 saa tuon Freesync/VRR-tuen ja tulee pelailtua peliä jossa fps tippuilee paljon, pitää testata uudestaan parantaako pelitila kokemusta.

Tällä hetkellä en näe syytä pitää sitä päällä omassa telkkarissa.
PS5 itselläkin ja kyllä tuo freesync antaa sulavuutta tosi paljon!
 
PS5 itselläkin ja kyllä tuo freesync antaa sulavuutta tosi paljon!

Hetkinen, siis kuinka? Itse olen ymmärtänyt ettei PS5 itsessään vielä tue mitään VRR-tekniikoita. Toisekseen, en nyt ainakaan äkkiseltään onnistunut löytämään sellaista tietoa, että ainakaan oman telkkarini pitäisi olla nimenomaan Game modessa, että se voisi noita VRR-tekniikoita tukea.
 
Ylös Bottom