Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Jos LG:n OLEDiin olit tyytyväinen, niin pari vuotta uudempi C2-malli lähtisi 1 799 eurolla.



Auts! Saitko edes kotivakuutuksesta mitään helpotusta tuohon tuskaan?
Eipä tuossa CX ollut oikeastaan mitään moitittavaa, ehkä kirkkautta ei ollut tarpeeksi ihan aina, mutta en alkanut sitä enempiä sääteleen kun näytti muuten niin hyvältä.

Pitääpä alkaa vertailemaan tuota sinun C2 ja Dark3:n mainitsemaa S95B.

Vakuutuksesta tuli täysi hinta vielä onneksi, siitä tietysti ottivat omavastuun ja ikävähennystä olikohan 10%.
 
Noniin, pitkän pohdinnan jälkeen päätin tyytyä arvosteluihin (kun en itse tiedä noista nykyään näköjään enää mitään) ja tilasin S95B joka saapui tänään!

Ensimmäinen televisio mistä en saanut kanavaviritysten jälkeen näkymään HD kanavia, onko muilla ollut ongelmaa vai voiko olla mahdollista etten osaa. Yritin myös manuaalisesti hakea kanavapaketit, mutta ei näyttänyt signaalia outoa.
 
Noniin, pitkän pohdinnan jälkeen päätin tyytyä arvosteluihin (kun en itse tiedä noista nykyään näköjään enää mitään) ja tilasin S95B joka saapui tänään!

Ensimmäinen televisio mistä en saanut kanavaviritysten jälkeen näkymään HD kanavia, onko muilla ollut ongelmaa vai voiko olla mahdollista etten osaa. Yritin myös manuaalisesti hakea kanavapaketit, mutta ei näyttänyt signaalia outoa.
Onneksi olkoon! Et olis paremmin voinut valita! Huippu TV se on.
 
Nyt on tullut aika tsiigailla uutta töllöä Xbox Series X'n kaveriksi. Nykyinen on hyvin palvellut Sony KD-55XE7096, mutta nähtävästi sen aika on tullut päätökseensä, näin yli 5 vuoden jälkeen. Ajattelin ensin 55" LG C1:stä, sitä kovasti kehuttu eikä hinnallakaan pilattu, mutta nyt kun googlailin, ei sitä enää tunnu löytyvän. Joten, onko nyt sen tilalle tullut joku vastaava uudempi malli? C2?
 
Nyt on tullut aika tsiigailla uutta töllöä Xbox Series X'n kaveriksi. Nykyinen on hyvin palvellut Sony KD-55XE7096, mutta nähtävästi sen aika on tullut päätökseensä, näin yli 5 vuoden jälkeen. Ajattelin ensin 55" LG C1:stä, sitä kovasti kehuttu eikä hinnallakaan pilattu, mutta nyt kun googlailin, ei sitä enää tunnu löytyvän. Joten, onko nyt sen tilalle tullut joku vastaava uudempi malli? C2?
C2 tai S95B (jos ei Dolby Visionin puute haittaa). Pelaamiseen parhaat hinta/laatusuhteiltaan.

Edit. Tällä hetkellä C2 maksaa 500€ vähemmän.
 
Viimeksi muokattu:
C2:kin on nimensä mukaisesti viime vuoden (2022) malli, ja kohta markkinoille tulee C3, joka on olevinaan taas himpun verran parempi.
C3:a en suosittele vasta kuin Black Fridayn aikaan ostamaan. Hinta tippuu 30% siihen aikaan. Tai ostaa C2:n kun C3 tulee markkinoille, niin silloinkin säästää.
 
C2:kin on nimensä mukaisesti viime vuoden (2022) malli, ja kohta markkinoille tulee C3, joka on olevinaan taas himpun verran parempi.
Aa se menee noin. Olen taas hitusen viisaampi. :D

C3:a en suosittele vasta kuin Black Fridayn aikaan ostamaan. Hinta tippuu 30% siihen aikaan. Tai ostaa C2:n kun C3 tulee markkinoille, niin silloinkin säästää.
Joo, ei tässä vielä mikään hirveä kiire ole. Tuo C2 tosiaan näyttäisi olevan tarjouksessa tällä hetkellä. Pitää vähän tsiigailla käyttäjäkokemuksia. Kiitoksia. :D
 
20230302_083057.jpg

Monesti olen täällä OLEDia hehkuttanut, mutta itsekin arvellut, että vaikka kirkkautta riittää, niin ei se varmaan suoralle auringon valolle pärjää ja joutuu verhoja laittamaan. Nyt on myönnettävä, että olen ollut väärässä. Absoluuttisen suora auringonpaistekaan ei haittaa ainakaan normaalia TVn katselua. Heijastuksen esto on siis varsin vakuuttava.

Toki edelleen ja aina tulevaisuudessa tulen leffat, pelit ja laatusarjat nauttimaan mahdollisimman pimeässä.

Kyseessä LG C1, kalibroitu, mutta mitään huoltovalikkohommia ei ole tehty.
 
Näytä liitetiedosto 10768

Monesti olen täällä OLEDia hehkuttanut, mutta itsekin arvellut, että vaikka kirkkautta riittää, niin ei se varmaan suoralle auringon valolle pärjää ja joutuu verhoja laittamaan. Nyt on myönnettävä, että olen ollut väärässä. Absoluuttisen suora auringonpaistekaan ei haittaa ainakaan normaalia TVn katselua. Heijastuksen esto on siis varsin vakuuttava.
Mielestäni C1:n paneeli on kuin musta peili, heijastaa ihan pirusti. Kirkkauttakaan ei meinaa olla tarpeeksi, jos vertaa vaikkapa B7:aan tai C8:iin. Pitääpä kattoo mihin G3:n tai S95C:n hinta tippuu Black Fridaynä, niissä pitäisi olla huomattavasti kirkkaampi kuva ja sit vois C1:n myydä. Tämä siis vain mun mielipide.
 
Vajaa 10v tv hajosi nyt viikonloppuna, joten joutuu vähän ex-tempore hankkimaan uuden. LG C2 55" näyttäisi olevan kohtuulliseen alle 1300 hintaan (Verkkis, Hobbyhall), kun C3 on jo ennakkotilattavissa. Samppa S95B olisi tietysti "parempi" jollain mittarilla, ainakin kuvan laadun osalta, mutta on tällä hetkellä selkeästi kalliimpi. TV on ns. kakkosruutu olkkarissa, kun pääruutu on 120" kangas, joten ihan kaikkein kalleinta ei viitsi tähän tarkoitukseen hankkia. Hobyhallin hinta vielä tänään itse asiassa 1210€, kun käyttää siellä olevan 20€ alennuskoodin :)

Vähän hämmennystä aiheuttaa C2 eri variantit ja niiden erot, C21, C22, C24 ja C26 löytyy ainakin. Osassa erona on jalustan ja kuoren väri, osassa kait jotain eroja analogisissa ääniliitännöissä.
 
Viimeksi muokattu:
Vajaa 10v tv hajosi nyt viikonloppuna, joten joutuu vähän ex-tempore hankkimaan uuden. LG C2 55" näyttäisi olevan kohtuulliseen alle 1300 hintaan (Verkkis, Hobbyhall), kun C3 on jo ennakkotilattavissa. Samppa S95B olisi tietysti "parempi" jollain mittarilla, ainakin kuvan laadun osalta, mutta on tällä hetkellä selkeästi kalliimpi. TV on ns. kakkosruutu olkkarissa, kun pääruutu on 120" kangas, joten ihan kaikkein kalleinta ei viitsi tähän tarkoitukseen hankkia. Hobyhallin hinta vielä tänään itse asiassa 1210€, kun käyttää siellä olevan 20€ alennuskoodin :)

Vähän hämmenntystä aiheuttaa C2 eri variantit ja niiden erot, on C21, C22, C24 ja C26 löytyy ainakin. Osassa erona on jalustan ja kuoren väri, osassa kait jotain eroja analogisissa ääniliitännöissä.
C2 varmasti hyvä valinta. Taitaa vaan kuoren väriin liittyä, en tiedä onko paneeleissa mitään eroa.
 
Vajaa 10v tv hajosi nyt viikonloppuna, joten joutuu vähän ex-tempore hankkimaan uuden. LG C2 55" näyttäisi olevan kohtuulliseen alle 1300 hintaan (Verkkis, Hobbyhall), kun C3 on jo ennakkotilattavissa. Samppa S95B olisi tietysti "parempi" jollain mittarilla, ainakin kuvan laadun osalta, mutta on tällä hetkellä selkeästi kalliimpi. TV on ns. kakkosruutu olkkarissa, kun pääruutu on 120" kangas, joten ihan kaikkein kalleinta ei viitsi tähän tarkoitukseen hankkia. Hobyhallin hinta vielä tänään itse asiassa 1210€, kun käyttää siellä olevan 20€ alennuskoodin :)

Vähän hämmennystä aiheuttaa C2 eri variantit ja niiden erot, C21, C22, C24 ja C26 löytyy ainakin. Osassa erona on jalustan ja kuoren väri, osassa kait jotain eroja analogisissa ääniliitännöissä.
En prkl tiedä mitä kaikkea ihmiset odottavat töllöiltänsä, mutta itse täysin tyytyväisenä katselen kolmatta vuotta sampan q80t -pöllöstäni kaiken viihteen.

Paitsi nyt tietysti tuo vr2 tuli häiritsemään.
 
En prkl tiedä mitä kaikkea ihmiset odottavat töllöiltänsä, mutta itse täysin tyytyväisenä katselen kolmatta vuotta sampan q80t -pöllöstäni kaiken viihteen.

Paitsi nyt tietysti tuo vr2 tuli häiritsemään.
En muista tiedä, mutta itse en uusi tv:tä muutaman vuoden välein, joten sen kerran kun ostaa, niin haen järkevään hintaan mahdollisimman hyvää kuvanlaatua ja ostohetkellä oleellisten standardien tukea, ettei ole heti valmiiksi vanhentunut.

Aiempi oli lähes reilu 9v vanha halpis FullHD Philips, josta kuva näkyi kunnes ei enää näkynyt, mutta jo monta vuotta oli raivostuttanut Philipsin paskuus melkein kaikessa muussa paitsi kuvanlaadussa.

PS VR2 ei tietääkseni mitenkään liity tv:n ominaisuuksiin.
 
Playstation 5 konsolille olisi uusi näyttö hankinnassa. Vaihtoehtoja on monia. Onko porukalla suositella jotakin hyvää ( ja halpaa)?
 
Playstation 5 konsolille olisi uusi näyttö hankinnassa. Vaihtoehtoja on monia. Onko porukalla suositella jotakin hyvää ( ja halpaa)?
Suosituksia löytyy lukemalla ketjua taaksepäin ajatuksen kanssa. Tai sitten pitää antaa hieman tarkemmat speksit. Varsinkin ”halpa” on hyvin epämääräinen käsite.
 
Playstation 5 konsolille olisi uusi näyttö hankinnassa. Vaihtoehtoja on monia. Onko porukalla suositella jotakin hyvää ( ja halpaa)?
Kyllähän noille ps5/series x kannattaa hommata televisio joka tukee 4k/120 hz/VRR.... Ja niitä ei ihan halvimmista kyllä saa. Budjettiluokassa varmaan pelitelkkareista halvimmat jotain samsung qled 70/80 sarjalaiset.... Suosituimmat pelitelkkarit ollut akselilta samsungin miniledit, sonyn XR Faldit ja oledit sekä Lg n oledit.... Niistä sitten omalle kukkarolle parasta vaan valitsemaan.
 
Ylös Bottom