Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ultimaattisen pelitelkun metsästys

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja noose01
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Mulla kanssa siis tuo PKG2.294EUA nyt tv:ssä ja SOnyn sivuilta löytyy tuo uudempi mikä ilmeisesti 828:iin on päivittynyt automaattisesti. TV:n mukaan kanssa uusin softa käytössä vaikka tuon uusimman pitäis ikäydä tähänkin malliin. Mutta eipä haittaa kun ei mitään vikoja ole ilmennyt :)

Niin ja vielä yks kyssäri, tai siis kaksi! :D

Miski ihmeessä EPG:ssä osa ohjelmannimistä ja tiedoista näkyy ruotsiksi (ja vain osa suomeksi) vaikka suomi on asetettu maaksi ja käyttiskielenä englanti? Saako ton EPG:n ohjelmatiedot kokonaan suomeksi? Vaikea välillä arvailla mikä ohjelma on kyseessä kun nimi on ruotsiksi!

TOinen kysymys: Saako jostain oletuksena tekstityksen päälle engl ohjelmiin, nyt joutuu välillä tota teksitysnappia käyttämään että saa subit ohjelmiin, jännä että se ei oletuksena ole päällä..

Näihin pariin kohtaan kaipaisin neuvoja / miten teillä nuo näkyy :)
 
Minulla on tuo KDL-55W805B ja tv näyttää ohjelmistoversioksi PKG2.303EUA. Netin kautta tullut aina päivitykset, kertaakaan en ole tikulla tuota päivittänyt.

Niin ja kyllä minulla ainakin tekstitykset tulevat automaattisesti. Kokeileppa mennä Home nappulan kautta asetuksiin ja sieltä digi-tv-asetuksiin. Sieltä pääsee muuttamaan tekstitysasetuksia.
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Minulla on tuo KDL-55W805B ja tv näyttää ohjelmistoversioksi PKG2.303EUA. Netin kautta tullut aina päivitykset, kertaakaan en ole tikulla tuota päivittänyt.

Niin ja kyllä minulla ainakin tekstitykset tulevat automaattisesti. Kokeileppa mennä Home nappulan kautta asetuksiin ja sieltä digi-tv-asetuksiin. Sieltä pääsee muuttamaan tekstitysasetuksia.

No niin, nyt löyty tekstityksiin asetus, oli oletuksena ENG molemmissa vaihtoehdoissa niin laitoin ekaan suomen niin varmaan auttanee! Kiitos! :)

Enää ihmetyttää tuo automaattisten päivitysten puutos ja se että esim ylen kanavat mm Hero EPG:ssä ruotsinkielisinä. Näihin kun vielä ratkaisu löytyisi niin olis tosi jees!! :)
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Olisi hakusessa pelitelkku...

Olen koittanut lueskella tätä ketjua jo jonkin aikaa mutta kun innostun jostain telkusta niin sitä ei tahdo saada Suomen maalta enään tai hinta menee minusta aivan liiallisuuksia (ei millään pahalla ketään kohtaa).

Tuumia voi olla mahdollisimman lähelle 50" mutta ei ole pakko olla. Sanotaan että kaikkia 45" - 50" harkitsen vakavasti.

Pelilaite on PS4 joka tulisi kiinni telkkuun... tietenkin olisi hyvä että normaali telkun käyttö (blu-ray/dvd, kanavien katselu jne.) sujuisi myös ;) Mutta PS4 on nyt se joka tarvitsisi hyvän kaverin.

Hinta on oikeastaan joka ratkaisee valintani aika kovaa kaikkeen ominaisuuksiin ja kokoon nähden... mutta olen avoin ehdotuksille.
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Mulla kanssa siis tuo PKG2.294EUA nyt tv:ssä ja SOnyn sivuilta löytyy tuo uudempi mikä ilmeisesti 828:iin on päivittynyt automaattisesti. TV:n mukaan kanssa uusin softa käytössä vaikka tuon uusimman pitäis ikäydä tähänkin malliin. Mutta eipä haittaa kun ei mitään vikoja ole ilmennyt :)
Itselläni on televisiona Sony Bravia KDL-55W828B johon siis edellinen päivitys tuli ihan tv:n wlanin kautta ladattua. Tätä viimeisintä PKG2.303EUA päivitystä ei ruennut lataamaan jostain syystä sitten millään joten latasin sitten tikun kautta. Ainakin sain kaipaamani Hybridi-tv palvelut tällä softalla toimimaan, aiemmin eivät toimineet. Lisää Hybridi-tvstä-> http://www.digita.fi/hybriditv

Tässä mitä Sonyn mukaan muuttaa:

Sony Support sanoi:
TIETOJA TÄSTÄ LATAUSOHJELMASTA

Nimi: PKG2.303EUA
Julkaisupäivämäärä: 23-06-2015
Edut ja parannukset:
Improved access to Football search
Improved Widget security
Adds support for Cinema mode in IPTV_Auto24P
Improves the performance and stability of the TV user interface
This update removes the following services:

Social Friend
Friend Invite
Rajoitukset: käytettävissä vain Euroopassa myydyissä TV:issä. Kaikkia malleja ei ole julkaistu myyntiin kaikissa maissa

Nämä tiedot koskevat seuraavia TV-malleja:

KD-79X9005B
KD-70X8505B
KD-75S9005B
KD-65S9005B
KD-65X9005B / X8505B / X9505B
KD-55X9005B / X8505B
KD-49X8505B
KDL-65W955B
KDL-60W605B / W855B
KDL-55W955B / W829B /W828B / W817B / W815B / W805B
KDL-50W805B / W815B / W817B / W828B / W829B / W706B / W705B
KDL-48W585B / W605B / W705C
KDL-42W705B / W706B / W805B / W815B / W817B / W828B / W829B
KDL-40W605B / W705C
KDL-32W705B / W706B / W705C

Tuolta lisätietoja ja linkki päivityksen lataukseen. -> http://www.sony.fi/support/fi/conte...kdlw-firmware-update-v2303/KDL-55W828B#issues
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

^Kiitos! Pitää varmaan huomenna laittaa tuo softa tikulta telkkaan. :) Pitää kyllä yks läppärikin saada toimimaan, siivota, ja tehdä vaikka mitä mutta laitetaan tämä jonon jatkoksi! :D
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Minulla on tuo KDL-55W805B ja tv näyttää ohjelmistoversioksi PKG2.303EUA. Netin kautta tullut aina päivitykset, kertaakaan en ole tikulla tuota päivittänyt.

Tänään telkkaa käynnistäessä TV ilmoitti uudesta ohjelmistopäivityksestä. Nyt TV:ssä on versio PK2.304EUA, ja tämäkin siis tuli netin kautta. Mitään muutoksia en nopealla vilkaisulla huomannut.
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Tänään telkkaa käynnistäessä TV ilmoitti uudesta ohjelmistopäivityksestä. Nyt TV:ssä on versio PK2.304EUA, ja tämäkin siis tuli netin kautta. Mitään muutoksia en nopealla vilkaisulla huomannut.

Improves the general performance of the TV. Sanoo Sonyn supportti.
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Tänään telkkaa käynnistäessä TV ilmoitti uudesta ohjelmistopäivityksestä. Nyt TV:ssä on versio PK2.304EUA, ja tämäkin siis tuli netin kautta. Mitään muutoksia en nopealla vilkaisulla huomannut.
Joo tämän päivityksen kyllä oma telkkari latasi mukisematta,toisin kuin edellistä.
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Olin muutaman päivän poissa kotoa enkä mustianut tikun kanssa alkaa päivittämään. Tänään tv:n avatessa päivitti tuon uuden version suitsaitsukkelaa. :)
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Tarvitsisin uuden näytön (n. 24") tai vaihtoehtoisesti pienen telkkarin. Onko olemassa järkevän hintaisia mutta spekseiltään kunnollisia alle 30" full hd -telkkareita? Taitaa olla niin, että tuossa kokoluokassa näytöt vievät voiton.
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Sehän on toki mahdollista etten saa, mutta tulen kyllä sen jälkeen vääntämään viimesen päälle gigsun kanssa että antavat hinnanalennuksen. Säätimen myyntihinta on erikseen kuitenkin 10% tuon television ostohimnasta eli aika merkittävä, plus siihen turhat matkakulut päälle.

Tänään kävin hakemassa Gigantilta oman one-flick säätimen ja palautun sen väärän jonka lähettivät. Eli kyllä näitä luulisi muillekin löytyvän. Jos muuta väittävät ni melko varmaan valehtelevat päin naamaa niinkuin itselle silloin kun alunperin menin kapulaa vaatimaan. (Ei valehdeltu ettei näitä olisi vaan valehdeltiin että mainoksessa ei olisi kapulasta mainintaa.)

Plus sitten vielä 20€:n lahjakortti giganttiin tuli siitä kun kysyin että minnekkäs laitetaan korvaushakemus matkakuluista.
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

http://cdon.fi/kodin_elektroniikka/philips/58-led-tv-philips-58pus6809-12-smart-3d-uhd-p32613570

Onko tällainen ihan susi, vaiko meneekö olkkaripelailussa. Lähinnä fifaa ja hiukan jotain jotain muita, forza 6, metal gear yms.

Älä nyt 4K telkkaria osta konsolilla pelaamiseen. Et hyödy siitä 4K:sta yhtään. Jos katsot 4K:na esim elokuvia niin sitten (näissäkin tarjonta vielä aika heikkoa). Vähän vaikeaa sanoa tosta telkusta mitään, koska ei tosta näytä oikeen löytyvän arvosteluja mistään. Itse en ostaisi Phillipsia (huonoja kokemuksia).
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Ei mua se 4k siinä pelaamisessa kiinnosta. Leffakäyttöä olis myös. Mua toi ambilight houkuttaa koska tykkää kattella telkkaa pimeässä ja noi ebay lediviritykset Töllön taakse kyllästyttää. Eikös ton 4k:n saa pois pelaamisen ajaksi?

Tulee siis olkkariin päätöllöksi eikä pelkkään pelikäyttöön. Smart ominaisuudet ei myöskään kiinnosta koska omistan htpc:n ja xbonen / ps4:n jotka on kiinni tölsyssä
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Ei mua se 4k siinä pelaamisessa kiinnosta. Leffakäyttöä olis myös. Mua toi ambilight houkuttaa koska tykkää kattella telkkaa pimeässä ja noi ebay lediviritykset Töllön taakse kyllästyttää. Eikös ton 4k:n saa pois pelaamisen ajaksi?

Tulee siis olkkariin päätöllöksi eikä pelkkään pelikäyttöön. Smart ominaisuudet ei myöskään kiinnosta koska omistan htpc:n ja xbonen / ps4:n jotka on kiinni tölsyssä

Joo kyllähän tuota voi käyttää myös ei 4K:na. Kannattaa kattoa olisko jossain kaupassa (vaikka Gigantti) näytillä tota telkkua. Varsinkaan kun tosta ei oikeen löydy arvosteluja mistään.

EDIT. Tosta on Phillipsin omilta sivuilta jotain käyttäjä kokemusta: http://www.philips.co.uk/c-p/58PUS6...rt-tv-and-pixel-plus-ultra-hd/reviewandawards
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Itse itselleni vastaten: päädyin sitten 28" näyttöön. Tuossa kokoluokassa ei tosiaan telkkareilla juurikaan ole jakoa. Vaikea myöskin pakittaa enää sohvalle pelaamaan kun on tottunut pelaamaan työpöydän ääressä näytöltä.
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Ei ole ihan oikea paikka tälle kysymykselle ja muutenkin ehkä vähän hölmö, mutta menköön: eli mulla on tollanen suht halpa Toshiban L1-sarjaa oleva Full HD-telkkari ja oon tässä viime aikoina alkanut epäilemään, että onko se oikeasti niin huono telkkari, että se ei näytä 60fps? :D Esim. kun vertaan omaa PS4:sen Advanced Warfaren pelikuvaa ja Youtubesta löytyvää 60fps pelikuvaa, niin kyllä se youtuben pelikuva on sulavampaa. Tää telkkari on ilmeisesti vaan 50Hz, joten voisko johtua siitä? Tosin kun pelaan peliä, niin TV:n info-ruutu näyttää, että olis kuitenkin 60Hz. Oon ihan pihalla näistä. Luulin, että näytöllä ei olis hirveästi väliä tuon fps:n suhteen kunhan vaan pleikkari sitä pyörittää sillä 60 fps:llä? :D
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Kyllä siinä on 60hz moodikin..ei ole nykyaikana tullut vastaan telkkua jossa ei olisi. Voisiko olla että siinä on päällä se 100 tai 200hz taustavalon välkyttely? (Paneeli on 50/60hz päivityksellä) Peli moodilienee päällä ja ns kuvan parannukset kytketty pois?

En tiedä saako kaikista edes pois tuota tiheämpää taustavalo välkyttelyä ja se tosiaan voi tehdä hallaa sulavuudelle...
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Onko pelikäyttöön kelvollisen telkkarin hankkiminen alle 200 euromarkan mahdoton tehtävä?

Kolmospleikalle pitäisi saada ruutu, ja telkkareita alkaa olla jo vaikea saada alle 32-tuumaisina - ainakaan uutena.
Katseluetäisyyttä on vajaa kaksi metriä, joten pienempi olisi parempi.

Joten pitäisikö telkkarin sijaan hankkia näyttö? Niitä olisi joskus tarjouksessa jopa hintaan ysiysi. Olisiko näissä myös paremmat ominaisuudet nimenomaan pelikäyttöön, esim. vasteajan osalta?

Olen avoin myös ehdotuksille jostain tietystä laitteesta. Mielellään ei Philips. En tiedä Acerin näyttöjen laadusta, mutta tutuilla on Acerin tietokoneista sen verran huonoja kokemuksia, että pitäisikö välttää sitäkin.

Saa myös sanoa suoraan, jos tuo budjetti ei ole realistinen.
 
Ylös Bottom