Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Tämmöinen 65 tuuman qled tv ois alta tonnin. Onko mitään suosituksia tai kokemuksia. Peli ja elokuva käyttöön tulee.
Ei ole mitään kokemusta, mutta Rtingsin arvostelun perusteella ihan hyvä laite etenkin tuohon hintaan. Suurimmat heikkoudet on katselukulmat, äänenlaatu TV:n omilla kaiuttimilla sekä Samsungin varmaan about kaikkia älytelkkareita piinaavat pakkomainokset käyttöliittymässä.

Lähde: Rtings
 

Tämmöinen 65 tuuman qled tv ois alta tonnin. Onko mitään suosituksia tai kokemuksia. Peli ja elokuva käyttöön tulee. Vai oisko samaan hintaan jossain jotain laadukkaampaakin tarjolla. Kiitoksia jos joku vastailisi :)

Itse ostin kyseisen telkan viime marraskuussa black friday tarjouksesta juurikin tuolla samalla hinnalla, ollut kaikinpuolinen tyytyväinen.
Varsinkin pelikäytössä 4K:na ollut todella hienoa katseltavaa, ainut ehkä häiritsevä asia ollut että elokuvia katsoessa niin aina tekstien ilmestyessä valaisee koko kuvan.
Täysin tyytyväinen olen silti ollut ja tuntuu että tuolle tonnille saanut hyvin vastinetta, nyt jälkikäteen mietittynä olisin ehkä silti panostanut Olediin.
 
Tuli tilattua verkkokaupasta tuollainen : https://www.verkkokauppa.com/fi/pro...orderemail&utm_campaign=order_fullydispatched

Tulee lähes täysin pelikäyttöön, ollut jo jonkin aikaa pelitelkka hakusessa ja nyt tuli sitten ostettua tuo sen enempää miettimättä kun tarjouksessa oli (377e)
Katsotaan nyt miltä näyttää kun olen viime aikoina pelannut Samsungin Qled tv:llä (65") että lähteekö tuo curved bumerangina takaisin.
Tuntuu vain tuo 65" liian isolta pelitelkkana ja ei ehkä muuten mutta ratilla & polkimilla kun tulee suurin osa peliajasta täytettyä niin tuntuu jotenki hullulta pelata kovin kaukana tv:stä ja sitten taas lähellä.. noh, kuva on liian suuri.
 
Kiitos vastauksesta ja suuresti avusta. Tuli luettua tarkkaan kyllä tuo arviokin sanasta sanaan :) Pitää nyt tarkkaan miettiä kun kuitenkin tonni tai 1299e on isohko summa rahaa. Pitäisikö nyt napata joku noista vai jaksaa odottaa seuraavaan aleen. Haluaisi kyllä uuden töllön kun edellinen 50 tuumanen on vuodelta 2014. Ei kehtaa spammata mutta kun on aika tärkeä ostos kuitenkin niin onko tässä 300 euroa kalliimmassa versiossa mitä eroja ja onko niin isoa syytä että kannattaisi panostaa sittenkin tuohon. Enempää en enää kysele.
https://www.gigantti.fi/product/tv-...AxpEAAYASAAEgIiPvD_BwE#ProductRatingReviewTab
 
Viimeksi muokattu:
Pelitila päälle ja hdmi hdr päälle sekä menoksi. Ei kannata maksaa ylimääräiatä 300€, kun se ekana mainitsemasikin on jo todella hyvä.
 
Kiitos vastauksesta ja suuresti avusta. Tuli luettua tarkkaan kyllä tuo arviokin sanasta sanaan :) Pitää nyt tarkkaan miettiä kun kuitenkin tonni tai 1299e on isohko summa rahaa. Pitäisikö nyt napata joku noista vai jaksaa odottaa seuraavaan aleen. Haluaisi kyllä uuden töllön kun edellinen 50 tuumanen on vuodelta 2014. Ei kehtaa spammata mutta kun on aika tärkeä ostos kuitenkin niin onko tässä 300 euroa kalliimmassa versiossa mitä eroja ja onko niin isoa syytä että kannattaisi panostaa sittenkin tuohon. Enempää en enää kysele.
https://www.gigantti.fi/product/tv-...AxpEAAYASAAEgIiPvD_BwE#ProductRatingReviewTab

En mikään expertti ole mutta tuntuu ettei nyt noissa kahdessa mitään suurta eroa ole, kyllä tuo Q6f itsellä on ollut todella hyvä ja kuvanlaatu on aivan häikäisevän hyvä 4k:na.
Jos sinun edellinen tv on vuodelta 2014 niin voin kyllä sanoa että tuo tv on aivan eri planeetalta, et tule pettymään.
Onneksi myös gigantissa on hyvä palautusoikeus että jos sikseen menee niin takaisin vaan, itse olen ollut kyllä kyseiseen malliin todella tyytyväinen hinta/ laatusuhteesen nähden.

Tottakai jos tulee kysymyksiä niin kysy vain, sitä vartenhan tää foorumi on:), olen nyt yli puolivuotta tuota katsellut että jos jokin asia askarruttaa niin kysy ihmeessä
 
Kiitos vastauksesta ja suuresti avusta. Tuli luettua tarkkaan kyllä tuo arviokin sanasta sanaan :) Pitää nyt tarkkaan miettiä kun kuitenkin tonni tai 1299e on isohko summa rahaa. Pitäisikö nyt napata joku noista vai jaksaa odottaa seuraavaan aleen. Haluaisi kyllä uuden töllön kun edellinen 50 tuumanen on vuodelta 2014. Ei kehtaa spammata mutta kun on aika tärkeä ostos kuitenkin niin onko tässä 300 euroa kalliimmassa versiossa mitä eroja ja onko niin isoa syytä että kannattaisi panostaa sittenkin tuohon. Enempää en enää kysele.

Jos kerran lisäpanostus on mahdollinen, niin kannattaa ehdottomasti harkita Oledia. Tällöin toki ruudun koosta on tingittävä.

 
Tonnilla saa myös viime vuoden 8 sarjan ruudun missä one connection liitäntä ja 2.1 äänet subilla. Ei kotiteatteri tasoa mut paljon parempi kuin vakio ruudun äänet!
Smart TV QE55Q8FNAT.
Tämä ollut itsellä tovin ja ollut kyllä tyytyväinen
 


mitä tuumaisitte jommastakummasta? ite oon ajatellut tota alempaa, ylempänä ainakin 50 hz näyttö, en tiiä kuinka paljon vaikuttaa pelaamiseen.
 
https://www.displayspecifications.com/en/model/2b52184d
olisiko esimerkiksi tälläinen sopiva vehje? Peleinä toimii yleensä NHL taikka Call of Duty.
Rtingsin arvostelun perusteella on oikein oiva laite pelaamiseen.

Pelikäyttöön tulevissa telkkarissa input lagin olisi hyvä alle 20-30* millisekuntia, tuossa on ~6-22 ms riippuen käytetystä resoluutiosta sekä laitteesta. Mikään PS4-malli (Pro mukaan lukien) ei tue Variable Refresh Ratea, mutta Xbox One S ja X tukevat, joten niillä pääsee tuonne n. 6 millisekuntiin 1080p-tilassa.

* Mitään absoluuttista totuutta ei ole, ja jotkut eivät huomaa mitään eroa, vaikka viivettä olisi reilusti enemmänkin.
 
Pitäis ostaa uus telkkari tai näyttö ihan vaan pelaamista varten enkä tiiä noista oikeen mtn niin onko mitään suosituksia ynm? Ehkä mielummin näyttö koska telkkaria ei tule oikeen katottua. 32" olis passeli koko.

Tosin kyllä tuntuu, että näytöt on paljon kalliimpia.
 
Kauheaa kuinka alas tämä ketju on valunut vaikka viimeisen viestin jälkeen on ollut Black Friday, Cyber Monday, joulun jälkeiset alennusmyynnit ja CES.

Eli nostoa ylös, sillä itse tein hankinnan ja päädyin viiden vuoden jälkeen uusille urille kokoluokkaan 55”, 4K ja OLED.

Verkkokauppa.com: LG OLED55C9 55” Smart 4K UltraHD OLED televisio

Hinta on noussut 300€ oston jälkeen joten kerrankin onnistuin oston ajoittamisessa. Töllö kannetaan huomenna kotiin, joten aiheesta lisää myöhemmin.

On muuten minun elämäni ensimmäinen ei-Sony televisio, joten jännän äärelle mennään.
 
Kauheaa kuinka alas tämä ketju on valunut vaikka viimeisen viestin jälkeen on ollut Black Friday, Cyber Monday, joulun jälkeiset alennusmyynnit ja CES.

Eli nostoa ylös, sillä itse tein hankinnan ja päädyin viiden vuoden jälkeen uusille urille kokoluokkaan 55”, 4K ja OLED.

Verkkokauppa.com: LG OLED55C9 55” Smart 4K UltraHD OLED televisio

Hinta on noussut 300€ oston jälkeen joten kerrankin onnistuin oston ajoittamisessa. Töllö kannetaan huomenna kotiin, joten aiheesta lisää myöhemmin.

On muuten minun elämäni ensimmäinen ei-Sony televisio, joten jännän äärelle mennään.
Black friday tv keskustelu oli freesync ketjussa. Keskustelijoita kiinnosti samsung qled kun niissä on toi freesync pelaamista varten. Kyllä lq oled tai samsung qled on juuri se oikea valinta tv :cool:
 
Black friday tv keskustelu oli freesync ketjussa. Keskustelijoita kiinnosti samsung qled kun niissä on toi freesync pelaamista varten. Kyllä lq oled tai samsung qled on juuri se oikea valinta tv :cool:

Itse tuli hankittua pelaamiseen BF:nä Samsungin Q70r ja olen kyllä ollut todella tyytyväinen.
Itselläni vaikutti todella vahvasti päätyminen Qlediin tuo Oledin kuvan palamisen riski
 
Itse tuli hankittua pelaamiseen BF:nä Samsungin Q70r ja olen kyllä ollut todella tyytyväinen.
Itselläni vaikutti todella vahvasti päätyminen Qlediin tuo Oledin kuvan palamisen riski
Itsellä lähti mopo keulimaan ja ostin suoraan sen q90r "65 qled ei tosiaan ole kuvan palamis riskiä 10v takuu tuli paneeliin. Musta on aivan kuin olisi tv kiinni ja kirkkaat värir aivan huippua ja freesync menee pelit kyllä niin jouhevasti. Ei näitä turhaan ole testeissä ylistetty on kyllä niin kaunis kuva...
 
Normaali käytössä palamis riski Oledien kanssa on luokkaa olematon.

Itse ostin loppuvuodesta uuden C9 mallin, pitäisi pärjätä hyvin myös seuraava sukupolvi tämän kanssa.
 
Itsellä lähti mopo keulimaan ja ostin suoraan sen q90r "65 qled ei tosiaan ole kuvan palamis riskiä 10v takuu tuli paneeliin. Musta on aivan kuin olisi tv kiinni ja kirkkaat värir aivan huippua ja freesync menee pelit kyllä niin jouhevasti. Ei näitä turhaan ole testeissä ylistetty on kyllä niin kaunis kuva...

Tämä telkku kiinnostais sen 4K 120Hz freesync ominaisuuksien takia, ainut ongelma on että PCllä freesync toimii vain AMD korteilla ja kun heillä ei ole tarjota high end 4K korttia vielä niin sitä ei voi hyödyntää. Täytyy katsoa loppuvuodesta kun uudet konsolit ja näytönohjaimet ilmestyvät mikä on tarjonta ja hinnatkin varmaan alentunut. Tämä on kuitenkin varmaan paras peli TV joka on saatavilla tällä hetkellä.
 
Ylös Bottom