Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Olisko tämä mistään kotoisin PS4:n, ehkä
myöhemmin PS4 Pron kaveriks. Jos ei, niin mikä? Hintakatto sellaiset 700-800€. Kiitoksia! http://www.gigantti.fi/product/tv-j...5XXE/samsung-50-4k-uhd-smart-tv-ue50ku6075xxe

Ite ostin just kyseisen töllön, siinä kun hintoja kattelin niin aluks ostoon oli lähössä 43" samsung kun köyhäl ei ole varaa, vuorokauden kun odottelin niin ton telkkarin hinta laski juuri köyhälle sopivaks. Ite olen ollut tyytyväinen, en ole siis mikään telkkarin asiantuntija enkä tiedä niistä juuri mitään. Mutta kyllä tossa pelit näyttää mun silmään ihan tarpeeks teräviltä ja kauniilta verrattuna vanhaan 1080p töllöön.

Tottakai siinä kun tonnista ylöspäin alkaa olee jo varmasti huomattavia eroja, mutta mielestäni tässä hintalaadu suhde on kohdillaan. Ei nyt kuitenkaa mikää halpahallin procaster hintaan 299!

Suuret telkkariasiantuntija/hifistelijät tietenkin varmasti sanoo että, "ehaa pska"! älä osta! Jos jollain on parempaa tietoa kyseisestä telkkarista niin mielelläni itekin niitä lukisin, että tuliko tehty täysin pska sijoitus, vai tämmöselle köyhälle sopiva sijoitus. Muuten ehkä olisinki sijoittanut enemmän, mutta kun se PS4 PRO oli myös pakko saada niin jotain kompromissejä jouduin tekee.
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Mulla oli vanha 47" töllö 6 vuotta pelikäytössä. Aivan taatusti viive oli paljon huonompi papereilla, kuin uudessa Sonyssä, missä pitäisi olla todella hyvä.

Lisäksi mulla on ajopenkissä toinen tv, jossa viive on pieni.

Tähän asti aina pelasin kaikki normi pelitkin ajopenkissä istuen, koska esim änäri ja Fifa, nii oli tunne etten vain osaa pelata siltä päätelkkarilt, koska ajopenkin telkkarilla pelaaminen oli helpompaa ja nautinnollisempaa. Ajattelin sen johtuvan etäisyydestä televisioon, eli lähempänä=parempi.

Kun tuon Sonyn loppuvuodesta sain, tilanne kääntyi aivan päälaelleen. Yht äkkiä siitä päätelkkarista pelaaminen oli helppoa ja nautinnollista ja pelaan kaiken nykyisin siitä.

En ole muuta eroa keksinyt, kuin että uudessa on niin paljon pienempi viive. En koskaan sitä ole kokenut vanhassa, en ole siis mitään viivettä itse huomannut, mutta en muuten tuota ymmärrä. Tuskin olisin tuollaiseenkaan kiinnittänyt huomiota, ellei olisi kaksi telkkaria rinnakkain käytössä pelaamiseen.
Joten veikkaan, että huonolla tv:llä, isolla viiveellä siihen pelaamiseen kyllä tottuisi ihan hyvin, eikä se aiheuttaisi ongelmia.
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Olisko tämä mistään kotoisin PS4:n, ehkä
myöhemmin PS4 Pron kaveriks. Jos ei, niin mikä? Hintakatto sellaiset 700-800€. Kiitoksia! http://www.gigantti.fi/product/tv-j...5XXE/samsung-50-4k-uhd-smart-tv-ue50ku6075xxe

Mulla on 55-tuumainen versio tuosta telkusta ollut jokusen kuukauden ja ihan tyytyväinen kyllä ollut. Sitä on tarjouksissa myyty usein 599e-hintaan. Input lagihan noissa on suhteellisen pieni eli siinä mielessä pelikäyttöön sopii hyvin. Kunnon hdr-tukea ei tosiaan taida olla, mutta ei ole kyllä itseä haitannut.
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Hola!

Nyt kuumottaa sen verran, että pakko kysellä pelaajien raadilta mielipidettä televisiomallista LG 65UH625V.

Suuri koko tietysti houkuttaa, mutta erityisesti 999e hintalappu Powerissa.

Kysymys kuuluukin, että onko tässä mitään erityistä huomioitavaa noin niinQ negatiivisessa saati positiivisessa mielessä?

Lasken itseni Pekka Peruskäyttäjäksi eikä PS4 Protakaan vielä edes ole, mutta se ei ole asialistojen kärkipäässä muutenkaan.
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Tarvitsen apua. Arvatenkin televisio olisi hakusessa ja ominaisuuksista pitää tietysti löytyä 4K ja HDR. Televisioiden tarjonta vain menee yli tajunnan, kun malleja on tarjolla aivan järjetön määrä. Olin ajatellut, että ehdottomasti 65" tai ei ollenkaan, vaikka katseluetäisyyden puolesta 55" varmaan riittäisi hyvin.

Tämän mallin olin aikeissa ostaa, mutta sitten törmäsin tähän.

Minä en yksinkertaisesti tajua noilla tarjotuilla tiedoilla, kumpi kannattaa ostaa (vai kannattaako kumpaakaan). Järki sanoisi, että jos pieni on kalliimpi tai saman hintainen kuin suuri, niin tottahan se on myös parempi, mutta mutta... Tarkoitus on pelata pelejä ja katsoa sarjoja ja elokuvia suoratoistopalveluista. TV-lähetyksiä en ole katsonut enää vuosiin.

Nopealla googlauksella menin vain entistä enemmän sekaisin, kun siellä heitellään kaikkia hienoja termejä kuten: Dolby vision, 10bit paneeli, IPS, VA, local dimming, frame dimming, edge led, direct led. Led LCD:n ja OLED:n eron sentään tajuan.

Apua!

PS. Gigantin myyjä sanoi syvällä rintaäänellä, että Philipsin televisioissa on markkinoiden paras paneeli.
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Tarvitsen apua. Arvatenkin televisio olisi hakusessa ja ominaisuuksista pitää tietysti löytyä 4K ja HDR. Televisioiden tarjonta vain menee yli tajunnan, kun malleja on tarjolla aivan järjetön määrä. Olin ajatellut, että ehdottomasti 65" tai ei ollenkaan, vaikka katseluetäisyyden puolesta 55" varmaan riittäisi hyvin.

Tämän mallin olin aikeissa ostaa, mutta sitten törmäsin tähän.

Minä en yksinkertaisesti tajua noilla tarjotuilla tiedoilla, kumpi kannattaa ostaa (vai kannattaako kumpaakaan). Järki sanoisi, että jos pieni on kalliimpi tai saman hintainen kuin suuri, niin tottahan se on myös parempi, mutta mutta... Tarkoitus on pelata pelejä ja katsoa sarjoja ja elokuvia suoratoistopalveluista. TV-lähetyksiä en ole katsonut enää vuosiin.

Nopealla googlauksella menin vain entistä enemmän sekaisin, kun siellä heitellään kaikkia hienoja termejä kuten: Dolby vision, 10bit paneeli, IPS, VA, local dimming, frame dimming, edge led, direct led. Led LCD:n ja OLED:n eron sentään tajuan.

Apua!

PS. Gigantin myyjä sanoi syvällä rintaäänellä, että Philipsin televisioissa on markkinoiden paras paneeli.

9xx sonyt on ainakin loistavia https://youtu.be/KXkcH_iqW1c
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Rtings.com -> katsot halutun käyttötarkoituksen top listat ja arvostelut.

Rtings.com ja moni muu sivusto tuntuu suosittelevan Samsungin KS8000(7000) -sarjalaista. Sampan ongelmana pieni katselukulma. Meillä ei vaan yksinkertaisesti neljä henkilöä mahdu istumaan suoraan television eteen, ja hellasärö haluaa Katsomoa, Ruutua, HBO:ta ym. samassa paketissa. Eihän näistä televisioista taida tällä hetkellä löytyä kohtuuhintaista yksilöä, jossa ei joutuisi tekemään kompromissia jonkun ominaisuuden suhteen. Tulin viimein siihen tulokseen, että odotan ainakin tulevaan vuodenvaihteeseen ennen uuden television ostamista. Eiköhän OLED-televisio ole seuraavana hankintalistalla, koska huono mustan taso ja sitä kautta huono kontrasti ovat olleet aina ne harmituksen aiheet, kun olen uuden LCD-television ostanut. Hintakin alkaa olemaan jo kipurajan tuntumassa. Toivottavasti valmistajat pääsisivät tulevaisuudessa käyttöjärjestelmästä jonkinlaiseen konsensukseen, niin käytettävissä olevat sovellukset olisivat valmistajasta riippumatta kaikissa televisioissa samat (kuten esimerkiksi Android-puhelimissa).
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Rtings.com ja moni muu sivusto tuntuu suosittelevan Samsungin KS8000(7000) -sarjalaista. Sampan ongelmana pieni katselukulma. Meillä ei vaan yksinkertaisesti neljä henkilöä mahdu istumaan suoraan television eteen, ja hellasärö haluaa Katsomoa, Ruutua, HBO:ta ym. samassa paketissa. Eihän näistä televisioista taida tällä hetkellä löytyä kohtuuhintaista yksilöä, jossa ei joutuisi tekemään kompromissia jonkun ominaisuuden suhteen. Tulin viimein siihen tulokseen, että odotan ainakin tulevaan vuodenvaihteeseen ennen uuden television ostamista. Eiköhän OLED-televisio ole seuraavana hankintalistalla, koska huono mustan taso ja sitä kautta huono kontrasti ovat olleet aina ne harmituksen aiheet, kun olen uuden LCD-television ostanut. Hintakin alkaa olemaan jo kipurajan tuntumassa. Toivottavasti valmistajat pääsisivät tulevaisuudessa käyttöjärjestelmästä jonkinlaiseen konsensukseen, niin käytettävissä olevat sovellukset olisivat valmistajasta riippumatta kaikissa televisioissa samat (kuten esimerkiksi Android-puhelimissa).

Katselukulmia nuo arvostelijat tuntuvat aina kovin kritisoivan. Itseltäni löytyy Panasonicin 65DX902, jonka katselukulmaksi HDTVtest testasi olevan 46 astetta. Voin katsoa sitä melko sivustakin, eikä kyllä omissa silmissäni tuo kuva haalistu tai tummennu mitenkään kauheasti. Ei siis pitäisi olla lapsille ongelma, jos vähän sivummasta joutuisivat katsomaan. Tuolle KS7000:lle mittasivat katselukulmaksi 60 astetta, joten vielä parempi se on. Täällähän melko moni omistaa KS7000-sarjalaisen, joten voivat tuota kommentoida paremmin?

Mitä tulee mustan tasoon nykytöllöissä, mitkä eivät oledeja ole, niin Suomesta ei taida löytyä muuta kohtuuhintaista directledi-mallia kuin Samsungin KS9505? Taisi olla joskus aiemmin tarjouksessa 2500 euroa, ellen väärin muista. Täällä briteissä tuo samppa oli yli £1000 kalliimpi mitä tämä Panasonic, joten se oli itselleni melko helppo päätös. Sampan pitäisi kuitenkin olla se parempi näistä kahdesta.

Mustan taso ja kontrasti on tässä AVfoorumin plasmamiehien mukaan yhtä hyvä tai parempi, mitä oli plasmoissa (monet äijistä siirsivät plasman makkariin, joten pystyivät vertailemaan melko hyvin). Ongelmana toki välillä rumasti päätään nostava halo-efekti kun ledeja ei ole tarpeeksi/eivät pysy perässä. Oledeissa ilmeisesti vielä riittää jonkin verran ongelmia, mutta itselleni se isoin asia oli niiden "huono" maksimikirkkaus, mitä tulee HDR-toistoon. Panasonicissa se on 1310 cd/m2 kun taas tämän vuoden oledit taitavat päästä hieman yli 1000 cd/m2, jos pulitat sen 5000-6000 euroa 65-tuumaisesta kärkipään mallista. Itse maksoin pansusta ja kalleimmasta 4K-soittimesta £2400, joten en malttanut enää odotella:)

Summasumarum, KS9505 voi antaa mahdollisuuden tai sitten kannattaa juurikin odotella ensi vuoden oledeja kuten itsekin totesit...
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Philipsin PUS7601 lienee edukkain FALD tuon Samsungin sijaan, ja melkoisen kehuttukin.

Itselläni 65KS7005 ja aivan loistoruutu. Kuva on mustantasoa myöten todella hyvä ja laite on näyttävän näköinen leveällä tv-tasolla ohuine kehyksineen. Vasta julkaistiin myös Ruutu-sovellus Sampan 2016 Tizeneille eli myös tälle. Nyt löytyy kaikki mitä kaivata saattaa: Areena, Katsomo, Netflix, HBO, Viaplay, jopa Spotify. Myös itse Tizen on hyvä ja toimiva OS televisioon.

Kun isoon ruutuun tottuu niin ei voisi kuvitellakaan enää esim. 55 tuumaista. 65" Oledin hinnalla saa näitä Samppoja 2, kun Gigantissa taas tämän viikon 7005 tarjouksessa 1499e. Oledit ovat varmasti ylivertaisia, mutta omat pikkuongelmansa niilläkin ja jos et aivan pilkkopimeässä katso 90% ajasta niin itse en näkisi tarvetta Oledille. Kuvanlaatu koostuu niin monesta muustakin asiasta kuin pikimustasta mustasta.

Vahva peukku ja suositus. Pimeässäkään leffaa katsoessa ei "harmaata mustaa" ole näkynyt vaikka leffassa on mustat palkit ja kyseessä reunoilta valaistu paneeli.
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Philipsin PUS7601 lienee edukkain FALD tuon Samsungin sijaan, ja melkoisen kehuttukin.

Itselläni 65KS7005 ja aivan loistoruutu. Kuva on mustantasoa myöten todella hyvä ja laite on näyttävän näköinen leveällä tv-tasolla ohuine kehyksineen. Vasta julkaistiin myös Ruutu-sovellus Sampan 2016 Tizeneille eli myös tälle. Nyt löytyy kaikki mitä kaivata saattaa: Areena, Katsomo, Netflix, HBO, Viaplay, jopa Spotify. Myös itse Tizen on hyvä ja toimiva OS televisioon.

Kun isoon ruutuun tottuu niin ei voisi kuvitellakaan enää esim. 55 tuumaista. 65" Oledin hinnalla saa näitä Samppoja 2, kun Gigantissa taas tämän viikon 7005 tarjouksessa 1499e. Oledit ovat varmasti ylivertaisia, mutta omat pikkuongelmansa niilläkin ja jos et aivan pilkkopimeässä katso 90% ajasta niin itse en näkisi tarvetta Oledille. Kuvanlaatu koostuu niin monesta muustakin asiasta kuin pikimustasta mustasta.

Vahva peukku ja suositus. Pimeässäkään leffaa katsoessa ei "harmaata mustaa" ole näkynyt vaikka leffassa on mustat palkit ja kyseessä reunoilta valaistu paneeli.

Katsastin pikaisesti tuon Philipsin telkun ja vaikuttaa kyllä pätevältä laitteelta! Input lagi samaa luokkaa (38ms) mitä tässä omassa ja olen itse ollut tyytyväinen codin ja For Honorin aktiivipelaajana. Ei ollenkaan huono vaihtoehto! Nythän tuon tai Samsungin saattaisi kohta saada kovalla alennuksella kun alkavat puskemaan aktiivisesti noita uusia malleja markkinoille. Älä siis vielä ossr heitä pyyhettä kehään ;)
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys



Jos luontodokkareista pidätte ja haluutte nähdä mihin 4K ja HDR parhaimmillaan pystyy, niin ostakaa ihmeessä Planet Earth 2.
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys



Jos luontodokkareista pidätte ja haluutte nähdä mihin 4K ja HDR parhaimmillaan pystyy, niin ostakaa ihmeessä Planet Earth 2.

Joko uhd blu-ray versio on tullut myyntiin?!?!?
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Joko uhd blu-ray versio on tullut myyntiin?!?!?
https://hintaseuranta.fi/tuote/tv-sarjat/planet-earth-ii-4k-uhd-blu-ray-tv-sarja/5578487

Viihdemaassa näyttäisi olevan yksi saatavilla ja CDON on määritellyt julkaisupäiväksi koko maaliskuun tuontiversiolle. Täällä Briteissä lähettivät omani viime perjantaina, joten luulisi saavan jo Suomeenkin.

Kolme jaksoa takana ja on ollut kyllä täynnä toinen toistaan upeampia kohtauksia (ja kyllä, tiedän rajoitteet, mutta fiilistelyn vuoksi!)

 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys



Jos luontodokkareista pidätte ja haluutte nähdä mihin 4K ja HDR parhaimmillaan pystyy, niin ostakaa ihmeessä Planet Earth 2.

Voi olla hienon näköistä:) harmi vaan että kuulun täällähetkellä kaksikon samsung k8500/xbox leiriin eikä pääse nauttimaan kunnollisesta kuvasta. Boxilla kaikki tosin vielä enemmän vihreää:D
Tuosta kannattaa klikkailla miten samsung vääristää värit
http://www.hdtvtest.co.uk/news/dmpub700-201612114390.htm
 
Ylös Bottom