Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Onhan sulla PS4 kuva asetuksissa automaatti asetus _kaikissa_ mahdollisissa? (suljetaan pois joku asetusvajaus..) Normipeleissä pitäisi heittää kyllä väriformaatiksi silloin RGB ja vaihtua YUV formaatiksi vasta HDR materiaalissa. Ja meneehän sulla suoraan PS4 telkulle, ei vahvistimen kautta?
Kaikki on joo automaatilla. Johtokin menee suoraan televisioon.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Kaikki on joo automaatilla. Johtokin menee suoraan televisioon.

Mä voin illalla tarkastaa asetukset. Mulla on se 55UH850V joka mielestäni on tuon 770V:n sisarmalli (ainoa ero 3D-tuki). se HDMI deep color oli mielestäni ainoa asetus mikä piti muuttaa (laittaa päälle). kun HDR tavaraa katsoo, tulee oikeaan yläkulmaan pieni puhekupla jossa teksti HDR, signaalin merkiksi. Dolby Vision masteroidulla kamalla tulee Dolby Vision logo. kun HDR signaali on päällä, lukee telkkarissa "info" painikkeen takaa signaalina 2160P BT.2020 HDR.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Mä voin illalla tarkastaa asetukset. Mulla on se 55UH850V joka mielestäni on tuon 770V:n sisarmalli (ainoa ero 3D-tuki). se HDMI deep color oli mielestäni ainoa asetus mikä piti muuttaa (laittaa päälle). kun HDR tavaraa katsoo, tulee oikeaan yläkulmaan pieni puhekupla jossa teksti HDR, signaalin merkiksi. Dolby Vision masteroidulla kamalla tulee Dolby Vision logo. kun HDR signaali on päällä, lukee telkkarissa "info" painikkeen takaa signaalina 2160P BT.2020 HDR.
Netflixistä kun katoin Dolby Vision sarjaa niin silloin tuli se kupla oikeaan reunaan missä luki Dolby vision
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Netflixistä kun katoin Dolby Vision sarjaa niin silloin tuli se kupla oikeaan reunaan missä luki Dolby vision

Lähetetty minun SM-G935F laitteesta Tapatalkilla

OK, eli silloin tuo ongelma on siinä telkkarin ja ps4:n yhteydessä. Vähän kuulostaa just siltä että deep color ei olisi päällä, kokeileppa käyttää pois päältä ja laittaa uusiksi. Muistaakseni edellyttää telkkarin boottaamista. Ja samoin laita PS4 päästä kaikki asetukset "auto" asentoon, ja virrat poist pleikastakin sitten ensin telkkari päälle ja vasta sen jälkeen ps4 jotta hdmi kättely menee oikein.
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Mikäs HDMI piuha on käytössä? Tukeeko se hdr:ää?

Jotenkin ajattelin automaattisesti että PS4:n oma piuha. Aika vanha piuha pitäisi olla että HDR ei olisi tuettuna, lueskelin jonkin verran netistä tästå HDR/HDMI asiasta ja se piuha vaan kuljettaa dataa, se tuki pitää olla niissä päätelaitteissa. Toki jossain tosi vanhassa piuhassa ei vaan se kaistanleveys riitä, mutta kaikki piuhat viimeisen viiden (?) vuoden ajalta pitäisi kai toimia.
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Voitko vielä tarkistanee kuitista / myyntipakkauksesta minkä piuhan ostit?
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Koitappa pron mukana tullella piuhalla - ellet ole jo koittanut? Ainakin sillä toimii mitä itse kokeillut - piuhat tosin vaihdoin kokeilun jälkeen.

Monsterin piuhat ostin itse ja niillä toimii moitteitta. https://www.gigantti.fi/product/tv-...747/monster-hdmi-kaapeli-black-platinum-1-5-m
Ei ole ollut ongelmia LG65UH625V mallin kanssa mikä itsellä käytössä pron rinnalla vaikka signaali kiertää erillisen av virittimen kautta.

kts alla oleva linkki / kuva:
http://www.avproconnect.com/uploads/5/2/9/0/52903137/line-of-innovation_orig.jpg
 
Nyt selvis. Koitin tosiaan sitä PS4 pron mukana tullutta johtoa ja sillä toimi hdr heti. Ostin uuden sen takia kokeilematta kun mukana tullut johto oli vähän lyhyt. Pitääkin mennä giganttiin vaatiin rahoja takaisin piuhasta mikä ei tehny mitä piti. Kiitos kaikille jotka mua tässä auttaa :)

Nyt pääsee ihasteleen Horizon Zero Dawn peliä täydesdä loistossaan :)
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Ehkäpä sitä joutuu 4K HDR - telkkarin ostamaan, joten eikös Samsungin KS - sarja ole tällä hetkellä paras vaihtoehto 4K HDR pelaamiseen.
Pienimmät lagit ja parhain HDR toisto kohtuulliseen hintaan.

Tämä olisi parhaalla paneelilla, mutta curved. Curvedin ongelmathan ovat lähinnä siinä, että heijaustukset valoista voi olla vahvemmat kuin suorassa paneelissa. Eli huone tulisi olla hieman "normaalia" pimeämpi. Sekä katselukulma pitää olla melko suoraana edestä, että kuva näyttää parhaimmalta. Onko näin? Onko jotain muuta syytä olla ostamatta kaarevaa tai onko ongelmat oikeasti sellaisia mitkä rupeaa häiritsemään?
Samsung Curved 65" LED Smart 4K SUHD TV UE65KS9005

Tämä lienee sitten se paras hinta/laatu - suhteeltaan.
Samsung 65" 4K UHD Smart TV UE65KS7005

Sillä vain ajattelin tuota ks9005 - mallia kun saisi "paremman" samaan hintaan, tosin se on kaareva.

Eikös nämä nyt ole kuitenkin sellaiset mallit joilla pärjäisi jatkossakin?
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Kyllä itse ottaisin tuon ks9005:n noista. Itselle tuli eka kaareva Sonyn SD85:n myötä loppuvuonna, enkä ole kyllä kaarevuudesta mitään haittaa löytänyt. Ei se sellainen ole, että "pakko saada kaareva", mutta pikemminkin sellainen, että otan paremman telkkarin jatkossa, oli se kaareva tai ei.
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Ehkäpä sitä joutuu 4K HDR - telkkarin ostamaan, joten eikös Samsungin KS - sarja ole tällä hetkellä paras vaihtoehto 4K HDR pelaamiseen.
Pienimmät lagit ja parhain HDR toisto kohtuulliseen hintaan.

Tämä olisi parhaalla paneelilla, mutta curved. Curvedin ongelmathan ovat lähinnä siinä, että heijaustukset valoista voi olla vahvemmat kuin suorassa paneelissa. Eli huone tulisi olla hieman "normaalia" pimeämpi. Sekä katselukulma pitää olla melko suoraana edestä, että kuva näyttää parhaimmalta. Onko näin? Onko jotain muuta syytä olla ostamatta kaarevaa tai onko ongelmat oikeasti sellaisia mitkä rupeaa häiritsemään?
Samsung Curved 65" LED Smart 4K SUHD TV UE65KS9005

Tämä lienee sitten se paras hinta/laatu - suhteeltaan.
Samsung 65" 4K UHD Smart TV UE65KS7005

Sillä vain ajattelin tuota ks9005 - mallia kun saisi "paremman" samaan hintaan, tosin se on kaareva.

Eikös nämä nyt ole kuitenkin sellaiset mallit joilla pärjäisi jatkossakin?

Kyllä noilla pärjää kohtuu pitkään teknisesti, riittävän kirkas HDR, riittävän musta musta kun katselee keskeltä, väriavaruus suuri. (kaikki nuo hinta/laatusuhteelta huippua)

Miinukset tietynlainen "paneelilotto" kuten melkein kaikissa LCD paneeleissa, eli onko taustavalo tasainen, kaarevalla suurempi riski "laikukkuuteen" taustavalo heijastimen "asettumisesta" kaarevuuden takia oikeaan kohtaan mutta teoriassa kaarevuuden takia katsot paneelia jokaista kohtaan keskeltä (eli VA paneelin heikkous tulee helpommin näkyviin suoralla näytöllä kun jo keskeltä katsoessa kuvan reunat on tietyssä kulmassa silmään)

65KS7005 järkihinta on se 1499€ missä sitä on usein myyty (itse ostin tuolla hintaa), jos ei sillä lähiaikoina löydy niin tuo 65KS9005 on ihan ok hintainen tuolla linkittämälläsi hinnalla. Itse päätät onko 300€ hintaero sopiva kaarevuudesta, kuvanlaadullisesti "identtisiä". Rakenteellinen laatu/muotoilu lienee KS9:ssä parempi mutta ei sille moni laske arvoa.
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Yksi merkittävä erohan noissa on, jos katsoo myös tv:tä. 9000:ssa on kaksi viritintä ja 7000:ssa vain yksi. Tuo olisi esim itselle ratkaiseva tekijä, jos tv käytössä olisi myös.
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Curved on käsittääkseni riskialttiimpi valovuodoille kuin flätti. Muutenkaan en itse ottaisi kaarevaa, olisi varmasti hieno hetken aikaa mutta uskon että ainakin itseäni se alkaisi pian kyllästyttää ja haluaisi taas flättiä. Uskon myös että lähitulevaisuudessa koko kaarevuudelle hieman hihitellään oman aikakautensa kikkana kuten 3D. Että sellaisia ruutuja vain piti hetken aikaa valmistaa kun kykyjä oli, ilman sen suurempaa tarkoitusta.

Oma KS7005 roikkuu nykyään seinällä ja onhan se hyvän kuvan lisäksi kuin sisustuselementti. Voi suositella, hintalaatusuhde kohdallaan.
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Hyviä pointteja, kiitos niistä.


Kaarevuus taitaa kyllä olle minullekkin sellainen mitä en halua.

Tuo Jogin vinkki hinnasta oli kyllä hyvä. En tiennytkään, että tuota ks7005 on saanut tarjouksista tuohon 1499e hintaan. Myös kuvanlaatu merkkaa ei muu, joten 300e on liikaa same same but different - ratkaisusta. Tykkään ostaa laitteita joilla on paras hinta/laatu - suhde, siksipä nykyinen telkkarinikin on Sony KDL-50w656a. Taidan jäädä väijymään tarjouksia tuosta ks7005 telkusta kun juuri nyt ei ole tarvetta saada. Näköjään uusi MU7005 - sarja on juuri tulossa kauppoihin niin varmaan vanhempien hinnat laskee kohta. Silloin on hyvä iskeä näihin vanhempiin. Tuskin mitään mullistavaa parannusta ole näissä uusissa sarjoissa.
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Hyviä pointteja, kiitos niistä.

Näköjään uusi MU7005 - sarja on juuri tulossa kauppoihin niin varmaan vanhempien hinnat laskee kohta. Silloin on hyvä iskeä näihin vanhempiin. Tuskin mitään mullistavaa parannusta ole näissä uusissa sarjoissa.

Mitä olen seurannut niin MU sarja on tavallaan parempi korvaaja KU sarjalle ja on huonompi kuin KS sarjalainen, Q7/8/9 taas on speksien perusteella KS sarjan seuraaja mutta Q7 on tuottanut pientä pettymystä kuvan ja varsinkin hinnan kohdalla, Q9 taas kuva kohdallaan mutta hinta pompsahti, kuten koko Q sarjassa. Eli KS sarja on aika helkutin hyvässä asemassa nyt ja niin kauan kuin sitä saa. Ei täydellinen edelleenkään mutta parhaalla hinta/laatu suhteella silti.

65KS7005 käppyröitä löytyy esim. http://hintaseuranta.fi/tuote/televisiot/samsung-ue65ks7005-65-led-televisio/4761149
 
Ylös Bottom