Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Etsin kaverille pelitelkkua , 55 tuumaista tai isompaa 4K hdr
Budjetti on tonnin paikkeilla
Mielellään Sony tai samsung sillä hänellä on LGstä huonoja kokemuksia
 
Viimeksi muokattu:
Tuota 9005 olisin itsekkin ehdottanut, sen uusi malli maksaa 1600€ ja parannukset on niin pieniä että vanha on hinta/laatu suhteelta pljon parempi
 

Hyvä tarjous tuon kokoiseksi, pieniä heikkouksia mitä nyt pitää sietää "tuon hintaisessa" :) mm. väriavaruus suppeampi HDR materiaalissa kuin esim. sonyn 9005:ssa, HDR kirkkaus kohtuullinen mutta ei wow efektiä tuova.(parempi kuin halpis telkuissa toki) Perus pelitilassa 60fps pelit rasittavaa katsottavaa taustavalon pulssituksen takia, tulee kaksois/haamukuvaa. 50ms kuvanparannusmoodissa saa tuota kaksoiskuvajaista vähennettyä/poistettua kun TV konvertoi kuvan 120fps tilaan.. pientä kuvabugitusta joutuu sietämään (kilpailevissa telkuissa tuo ei vaan toimi, 8102:ssa toimii ok)
 
Xbox pelaajille olisi freesynciä nyt tarjolla: https://tekniikanmaailma.fi/suunnit...a-freesync-aikaan/?shared=854554-e4d4776b-500

Itellä on n.puoli vuotta vanha Q7F 2017, ei ihan heti lompakko kestä uuden päivitystä että pääsis tosta ominaisuudesta nauttimaan.

Edit: Toki freesync on ollut mahdollista siihen kykenevillä näytöillä aikasemminkin, tv puolella vähä tuoreempi ominaisuus
Tämäpä hienoa!
Onneksi ei ole tullut hätäiltyä tuon 4K telkun hankinnassa.
Nyt vain odotellaan muiden valmistajien freesync telkkuja, luetaan arvostelut ja pomitaan se parhaiten tuosta ominaisuudesta selviävä töllötin.
 
Tämäpä hienoa!
Onneksi ei ole tullut hätäiltyä tuon 4K telkun hankinnassa.
Nyt vain odotellaan muiden valmistajien freesync telkkuja, luetaan arvostelut ja pomitaan se parhaiten tuosta ominaisuudesta selviävä töllötin.

Freesyncin puute on osaltaan minullakin rajoittanut uuden television hankintaa. Taitaa tosin vielä tänäkin vuonna olla melko kuivahkoa, sillä käsittääkseni HDMI 2.1 nuijittiin lukkoon niin myöhään viime vuonna, että siinä ja tässä moneen malliin ehtii. Olenkin hivenen kääntänyt katsettani Nvidian Big gaming displayn (tai joku vastaava nimi) suuntaan, mutta eipä niistäkään taida vielä olla mitään hirveän konkreettista tiedossa.
 
Kysytääs tällä, kun tää koskee sekä xboxia, että pleikkaa.

Eli kun avaan pleikan/boxin, tv käynnistyy oikealle hdmi kanavalle. Hyvä!

Mutta jos pleikka on päävalikossa ja sammutan tv:n, niin pleikka sammuu. Hyvä ominaisuus tykkään. Jos sammutan pleikan, niin tv ei kuitenkaan sammu.

Sit taas Xbox One ei sammu jos sammutan tv:n, mutta jos sammutan Xboxin niin sammuu myös tv.

Saako näitä kumpaakin konsolia toimimaan samalla tavalla? Nyt kun siirryn vaikka boxilta pleikalle niin sammuu tv:kin.
Eikö sais silleen et molemmat sammuttais tv:n, tai sitten tv sammuttais molemmat?
 
Omenanraato: Kaksi ihan erilaista tekniikkaa käytöss, siksi toimivat eri tavalla. PS4:llä on käytössä HDMI-CEC, eli ns. HDMI-ohjaus. Ja vaikka se salliikin myös sen, että ohjattavan laitteen sammutus sammuttaa myös telkkarin, se ei ole PS4:llä mahdollista.

Xbox One puolestaan käyttää ihan kaukosäätimistä tuttuja infrapunakomentoja. S- ja X-malleissa on sisäänrakennettu IR-blaster, joka niitä komentoja ampuu. Alkuperäisellä mallilla vaaditaan Kinect, koska itse konsolissa ei tuota ominaisuutta ollut.

Kummassakin tavassa on hyvät ja huonot puolensa. Itse pidän enemmän HDMI-ohjauksesta, etenkin kun meillä on tuo Onen ihan karvalakkimalli ilman Kinectiä. Niinpä sen kanssa täytyy oikea sisäänmenokin aina käsin valita.
 
Ai, ei käynyt mielessäkään, etteikö boxillakin olisi hdmi ohjauksella toteutettu.
Mulla välilä molemmat konsolit päällä ja pelailen hetken toisella jotain kun odotan toisella päivityksiä tms, niin ois ollu kätevää sammuttaa tv ja molemmat sammuis siihen, mutta ei sitte. :)

Täytyy melkein sit boxin puolelta heittää pois tuo sammutus ominaisuus.
 
Terve,

Eikös tämä

TCL 55&quote; 4K UHD LED Smart TV 55DP660 - Televisiot

ole tämä

TCL P Series 2017 P607 Review (55P607)

Sain luvan hommata uuden TV:n ja oikeastaan olisin ostamassa tätä

Sony 55 4K UHD Smart TV KD-55XE9005 - Televisiot

mutta ajattelin, että pari satkua säästäisi tuolla TLC:llä.
Samsungin mu6195 ei viitsi ostaa koska siinä ei ole HDR prota kun kuitenkin PS4 Pron kaveriksi tulee.

Eri mallia nuo TCL:t, suomeen ei käsittääkseni ole tuotu tuota P607:aa joka on FALD ja tuo DP660 on reunaledi ja huomattavan paljon himmeämpi HDR:ssä..
 
Eri mallia nuo TCL:t, suomeen ei käsittääkseni ole tuotu tuota P607:aa joka on FALD ja tuo DP660 on reunaledi ja huomattavan paljon himmeämpi HDR:ssä..


Ok,

Nuo Samsungin KS,Mu,Nu -sarjathan on myös edge led ja KS8000 kehuttu kovasti HDR käytössä.
Onkohan tuo nyt kuinka karsea sitten oikeasti.. Menin jo tilaamaan kun kaikki muut specsit näytti olevan samaa (android käyttis tosin) :).

300e kalliimpi olisi tuo Sony.
 
Joo,

Toi TCL:n valoisuusarvo on surkea kun sain netistä tarkemmin kaivettua. Ei siis ole mihinkään HDR:n kanssa.
Sonyllä mennään.
 
Pitäisi uutta telkkaria kattella, mutta itse olen ainakin tippunut täysin kärryiltä näiden telkkareiden suhteen. Joten en oikeen tiedä mitä pitää nykyään ottaa huomioon, kun uutta tv:tä on ostamassa. Koko voisi olla 65"-75" mutta ei mielellään tuota pienempi merkkejä mitä itse olen katsonut niin on ollut pääasiassa Sonyn tv:t. Muitakin saa toki ehdottaa. Käyttö on pääasiassa PS4 pelailu ja leffojen katsominen kiire ei telkkarin ostolla ole joten voin aivan hyvin odottaa vaikka Black Friday tarjouksia, kun vaan tietäisi mitä telvisiota on ostamassa niin voi odottaa hyviä tarjouksia kyseisestä mallista.
 
Ok,

Nuo Samsungin KS,Mu,Nu -sarjathan on myös edge led ja KS8000 kehuttu kovasti HDR käytössä.
Onkohan tuo nyt kuinka karsea sitten oikeasti.. Menin jo tilaamaan kun kaikki muut specsit näytti olevan samaa (android käyttis tosin) :).

300e kalliimpi olisi tuo Sony.

Vaihdoit jo Sonyyn, parempi vaihtoehto. Reunaledi tai fald ei ole itseisarvo vaan millaisen kuvan ne lopulta tuottaa. KS sarjalainen oli ja siinä oli hyvä kuva, hieno hdr jne, philipsin fald 8102 oli myös mutta huonompihan se kuvan puolesta oli hdr:ssä kuin KS.
Nää on niin mallikohtaisia että mitkä on hyviä.. tarkkana saa olla että saa hyvän vastineen rahoille.
 
Pitäisi uutta telkkaria kattella, mutta itse olen ainakin tippunut täysin kärryiltä näiden telkkareiden suhteen. Joten en oikeen tiedä mitä pitää nykyään ottaa huomioon, kun uutta tv:tä on ostamassa. Koko voisi olla 65"-75" mutta ei mielellään tuota pienempi merkkejä mitä itse olen katsonut niin on ollut pääasiassa Sonyn tv:t. Muitakin saa toki ehdottaa. Käyttö on pääasiassa PS4 pelailu ja leffojen katsominen kiire ei telkkarin ostolla ole joten voin aivan hyvin odottaa vaikka Black Friday tarjouksia, kun vaan tietäisi mitä telvisiota on ostamassa niin voi odottaa hyviä tarjouksia kyseisestä mallista.

Samsungin tän vuoden qled9 sarja on aika kova..hinta vaan nyt ihan kaamea. Jos haluaa hyvää hdr kirkkautta niin sonyn 2017 xe93 on aika voittaja tällä hetkellä 65" lienee 1800..1999 hujakoilla.
 
Vähän tuli eilen ja tänään katseltua televisio tarjontaa mitä Sonyltä löytyisi 65"-75" televisioista ja muutamia malleja sieltä löytyi.
Näitä neljää mallia olen nyt katsonut, mutta mitä eroa näillä XE9005 ja XF9005 malleilla on. XF malli on vissiin tullut tänä vuonna myyntiin ja ainakin tuo 75" XF malli on ihan järkyttävän hintainen ainakin vielä. XE malli 75" koko luokassa on ihan kohtuu hintainen ja varmaan hinta vielä tippuu loppuvuoteen mennessä. Mutta mitä kaikkea kannattaa ottaa huomioon televisiota ostaessa ja kannattaako televisioon panostaa lähemmäs 3000€ vai onko telkkareissa kuinka kova kehitysvauhti, että 3000€ telkkari mikä on tänä vuonna hyvä niin on jo ensi vuonna ihan surkea.

https://www.verkkokauppa.com/fi/pro...5-75-Android-4K-HDR-Ultra-HD-Smart-LED-televi
https://www.verkkokauppa.com/fi/pro...05-75-Smart-Android-4K-Ultra-HD-LED-televisio
https://www.verkkokauppa.com/fi/pro...5-65-Android-4K-HDR-Ultra-HD-Smart-LED-televi
https://www.verkkokauppa.com/fi/pro...5-65-Android-4K-HDR-Ultra-HD-Smart-LED-televi

Vielä löytyi yksi telkkari 65" kokoinen ja itse mitä huomasin eroa on se, että tämä XF8599 on pari sataa kalliimpi XF9005 mallia.
https://www.verkkokauppa.com/fi/pro...9-65-Android-4K-HDR-Ultra-HD-Smart-LED-televi

Vaikea on valita nykyään televisiota, kun valmistajalla on malleja vaikka kuinka monta erilaista pienillä eroavaisuuksilla. Sais valmistajat tehä vaan yhen mallin ja siitä erikokoisia versioita myyntiin pääsisi kaikki helpommalla.
 
Ylös Bottom