Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Mulla ois tarkoitus ostaa uusi tv ps5:n seuraksi. Pitkään tätä ketjua seuranneena ilmeisesti LG CX olisi yksi parhaista vaihtoehdoista. Haaveilin 65" mutta en ajatellut käyttää yli 1500€ telkkariin. Tuolla hinnalla saisi sen 55" mallin. Mulla katselu etäisyys on kuitenkin melkein 3m niin onko 55" riittävä? Kohta on black friday ja palaan sitten kyselemään vinkkejä tv:n hankintaan
 
Mulla katselu etäisyys on kuitenkin melkein 3m niin onko 55" riittävä? Kohta on black friday ja palaan sitten kyselemään vinkkejä tv:n hankintaan

Tuolla etäisyydellä omien kokemuksieni mukaan saisi olla isompi kuvakoko. Pelaan itse 65" ruudusta 1,5 metrin päässä, ja muuten seuraan sitä kahdesta metristä.

Panostaisin enemmän kuvakokoon. Kaikkeen tottuu nopeasti ja kuten joku täällä osuvasti sanoi, kahdessa päivässä on jo sinut ison ruudun kanssa.
 
Mulla ois tarkoitus ostaa uusi tv ps5:n seuraksi. Pitkään tätä ketjua seuranneena ilmeisesti LG CX olisi yksi parhaista vaihtoehdoista. Haaveilin 65" mutta en ajatellut käyttää yli 1500€ telkkariin. Tuolla hinnalla saisi sen 55" mallin. Mulla katselu etäisyys on kuitenkin melkein 3m niin onko 55" riittävä? Kohta on black friday ja palaan sitten kyselemään vinkkejä tv:n hankintaan
3m etäisyydeltä 55" on kyllä mielestäni turhan pieni. Jos mitenkään mahdollista niin 65" niin ei ala myöhemmin harmittamaan.
 
Mulla ois tarkoitus ostaa uusi tv ps5:n seuraksi. Pitkään tätä ketjua seuranneena ilmeisesti LG CX olisi yksi parhaista vaihtoehdoista. Haaveilin 65" mutta en ajatellut käyttää yli 1500€ telkkariin. Tuolla hinnalla saisi sen 55" mallin. Mulla katselu etäisyys on kuitenkin melkein 3m niin onko 55" riittävä? Kohta on black friday ja palaan sitten kyselemään vinkkejä tv:n hankintaan
Katso täällä se vertailu, jossa valittiin paras peli TV. Ei ne erot niin suuria ole, joten osta se minkä sulle sopii parhaiten. Aika säätämistä on ollut tuon Lg cx:n kanssakin, toki oli testaajien valinta, mutta siitä huolimatta.
 
Uusin Firmware (5.00.03) sisältää ärsyttävän bugin, joka blokkaa kaukosäätimen käytön pelikonsolin valikoissa. Workaroundina ongelman voisi kiertää napauttamalla LG:n asetuksista (... -yhteydet-hdmi asetukset) simplinkin (cec) pois päältä, mutta tämän myötä vastaavasti konsolin ARC yhteys katoaa Soundbariin ja äänet tulee telkun omista kaiuttimista.
Hmm, tuolla firmiksellä olen mennyt tässä hyvän aikaa, ja kaukosäätimellä ohjaus toimii niin PS4 Pron kuin myös tänään käyttöön otetun PS5:n kanssa. Mitään (e)ARC-laitteita mulla tosin ei ole.
 
Gigantti on aloittanut tänään Black Friday tarjousten mainostamisen. Siellä on telkkareitakin vaikka millä mitalla tarjolla (kuten paljon puhuttua LG CX:ää). Itse olen alkanut kallistumaan Samsungin Q70 tai Q80:een, PS5 kaveriksi. Osaako joku sanoa, että onko noissa jotain mainittavaa eroa? (muuta kuin hinta + jalka...). Tuo 70-sarjalainen on kuitenkin ovh. hinnalta 400€ halvempi 65" kokoisena.
 
Kannattaa olla tarkkana noiden ”alennusten” kanssa. Vielä ei näy gigantin black friday samsung q80t 65” hintaa mutta näyttää ”normaali hinta 1599” kun verkkokaupassa telkku ollut kauan jo 1399 hintainen ja jo jonkun aikaa kampanja alennuksessa 1179. Olen ite aikoinaan ollut jonkun aikaa gigantin varastopuolella hommissa ja nähnyt mitä toi touhu on oikeasti.
 
Gigantti on aloittanut tänään Black Friday tarjousten mainostamisen. Siellä on telkkareitakin vaikka millä mitalla tarjolla (kuten paljon puhuttua LG CX:ää). Itse olen alkanut kallistumaan Samsungin Q70 tai Q80:een, PS5 kaveriksi. Osaako joku sanoa, että onko noissa jotain mainittavaa eroa? (muuta kuin hinta + jalka...). Tuo 70-sarjalainen on kuitenkin ovh. hinnalta 400€ halvempi 65" kokoisena.
Muistaakseni kattelin jotain vertailua (rtings?) näistä ja Q70T olis soveltunu paremmin pelaamiseen?
Muistaakseni kattelin jotain vertailua (rtings?) näistä ja Q70T olis soveltunu paremmin pelaamiseen?
Näköjään Gigantti paljastaa Q70T ja Q80T hinnat sunnuntaina klo 18. Luulis että Q80T 55" on vähintään hintaan 699€ mitä se oli tässä hiljattain.

Täytyy kans varmaan joku töllö ostaa tarjouksesta ja lyödä vanha (Q6F) makuuhuoneen seinälle niin saa rauhas tykittää olohuoneessa. Emäntä ku on sanonu että ei saa enää kattoa televisiota ku XSX on tulilla jatkuvasti ku minä oon kotona. :D
 
Viimeksi muokattu:
Ryppyjä rakkaudessa LG C9:

Uusin Firmware (5.00.03) sisältää ärsyttävän bugin, joka blokkaa kaukosäätimen käytön pelikonsolin valikoissa. Workaroundina ongelman voisi kiertää napauttamalla LG:n asetuksista (... -yhteydet-hdmi asetukset) simplinkin (cec) pois päältä, mutta tämän myötä vastaavasti konsolin ARC yhteys katoaa Soundbariin ja äänet tulee telkun omista kaiuttimista.

Eli nyt saa miettiä kumpi on pienempi paha; PS2 ajoilta tuttu laitteen käyttö peliohjaimen kautta ja kunnon äänet, vai kaukosäätimen käyttö valikoissa ilman kunnon ääniä...

LG:n omistajat: jos telkku tarjoaa päivityksiä niin ei ole mitään syytä päivittää.

Täällä toimii C9 (uusin firmis) + PS5 combo = PS5 tottelee C9:n säädintä. eArc toimii myös eli DTS:X ja Dolby Atmos (lossless) kulkeutuu C9:n kautta Soundbarille (Q90R).

Huomiona muille, että jos löytyy soundbar takakaiuttimilla niin asetuksista pitää valita HDMI Device kohdasta AV ampliflier eikä soundbar ja näin ollen toimii monikanavaäänet.

Linear PCM (7.1ch) ei toimi (pelejä varten,leffat sitten bitstreamina) vaikka kaikki ketjun laitteet tätä tukevat ja PS4 Prolla toimi hyvin...
 
Hakusessa olisi pieni 28"-32" obaut televisio pojalle joululahjaksi PS4:n kaveriksi. Mikään huippulaatuinen ei tarvitse olla, mutta sen verran hyvä kuiteskin, että Netflixin katsominen olisi kivutonta ja samoin PS4:lla pelaaminen. Olisiko mitään suosituksia?
 
Hakusessa olisi pieni 28"-32" obaut televisio pojalle joululahjaksi PS4:n kaveriksi. Mikään huippulaatuinen ei tarvitse olla, mutta sen verran hyvä kuiteskin, että Netflixin katsominen olisi kivutonta ja samoin PS4:lla pelaaminen. Olisiko mitään suosituksia?

Jos on sitä ikäluokkaa että pelaa fortniteä yms verkkopeliä niin kannattaa tolla kokoluokalla katella jotain tietokoneen näyttöä. Niissä on ainakin vasteajat kohillaan.
 
Joo, ei auttanut kirkkauden säätö itselläkään välkkymiseen. Vaihdoin kuvamoodin 4k@60hz, tuolla loppui gammavälke kokonaan omassa C9 tv:ssä. Ärsyttävä bugi kyllä. Pienempi paha kuitenkin tuo, että joutuu pelaamaan "vain" 60 fps, kuin se, että joutuu joissain peleissä katsomaan jatkuvaa välkkymistä.

Esimerkkinä Dark Pictures - Man of Medan on yksi peleistä, jossa välke häiritsee suunnattomasti.
Ei kyllä itsellä auttanut vaihtaa 4k@60hz moodiinkaan. Enkä rehellisesti sanoen ymmärrä miksi olisi voinutkaan auttaa, jos välkkymistä tapahtuu kuvataajuuden laskiessa alle 120hz:n, kun tuossahan se on sitä pommin varmasti koko ajan. Vai otitko VRR:nkin vaan pois?

Lisäksihän tuossa Warzonessa näkyy tulevan myös sekä 4k@60hz, että 4k@120hz tiloissa (VRR) semmoista outoa nykimistä/häntimistä.

Molemmat ongelmat ovat sekä Series X:n omalla lyhyellä HDMI:llä että nyt kun sain vihdoin 10 metrisen aktiivisen 2.1 HDMI:n. Sekin olin Jimm's:ltä ostettu "halpis" (https://www.jimms.fi/fi/Product/Sho...0hz-8k60hz-yksisuuntainen-uros-uros-10m-musta).

Nyt kun miettii, että on ostettuna Series X, tolkuttoman iso LG CX, melkein 200€:n HDMI-kaapeli ja lisäks näitä asentaessa hajos kotiteatterivahvistin (sai jonkun virtapiikin ja subin ulostulosta tulee nyt jatkuvaa huminaa) ja lopputulos on välkkyvää ja nykivää kuvaa, niin en kyllä kieltämättä ihan hirveän suuria tsemppipeukaloita voi antaa toisille, jotka suunnittelevat investoivan kunnolla next-geniin. On kyllä paskaa ja keskeneräistä tekniikkaa.
 
Eilen tuli taloon PS5 ja 3h sisällä 65" CX. Verkkokaupasta lähti 1799,90e hintaan + 3v ilmainen takuu (en tiedä mitä kattaa mutta ilmainen on ilmainen) ja tuo kotiin kuljetettuna 24,90e 3h kuluessa. Kallis viikko mut kelpaa ainakin lomaa pitää koko ensi viikko vielä näiden parissa :D
 
Muistakaa ettei kannata ostaa lisä takuuta. Kotivakuutus korvaa takuu ajan jälkeen
 
Hakusessa olisi pieni 28"-32" obaut televisio pojalle joululahjaksi PS4:n kaveriksi. Mikään huippulaatuinen ei tarvitse olla, mutta sen verran hyvä kuiteskin, että Netflixin katsominen olisi kivutonta ja samoin PS4:lla pelaaminen. Olisiko mitään suosituksia?
Kumpi? https://www.gigantti.fi/product/tv-ja-video/televisiot/24386/lg-32-lm6300-full-hd-smart-tv-32lm6300#
Vai
 
Muistakaa ettei kannata ostaa lisä takuuta. Kotivakuutus korvaa takuu ajan jälkeen

Hyvä olisi tietää mitä esimerkiksi lisävuosi takuussa kattaa ja onko siinä omavastuuta?
Kotivakuutuksesta voi tosiaan korvata jos laite hajoaa syystä X. Kannattaakin varmistaa mikä on irtaimistossa omavastuu. ( + ikävähennys)
 
Ei kyllä itsellä auttanut vaihtaa 4k@60hz moodiinkaan. Enkä rehellisesti sanoen ymmärrä miksi olisi voinutkaan auttaa, jos välkkymistä tapahtuu kuvataajuuden laskiessa alle 120hz:n, kun tuossahan se on sitä pommin varmasti koko ajan. Vai otitko VRR:nkin vaan pois?

Jostain luin, että ongelma koskee lähinnä 120hz moodia ja välkkymistä ilmenee vain kun kuvataajuus vaihtelee, ei niinkään jos se on locked. Vaihto 60hz tilaan ei myöskään käytä hdmi:n täyttä kaistaa, vaan tippuu käytännössä 2.0:an, liekö sillä vaikutusta?

Kuvamoodi boxin puolelta 4k@60hz, vrr päällä ja kaikissa kuva-asetuksissa raksi, paitsi "salli 4.2.2". Kuvatila 10bit. Tv:ssä aiemmin linkatun hdtvtest/ Vincentin ehdottamat kuva-asetukset ja hdmi-deep colour ja vrr päällä.

Noilla asetuksilla 120hz tilassa näkynyt gammavälke on poissa. Kuva on edelleen harmaampi kuin ilman vrr, mutta sietämätön välkkyminen hävisi. Testattu useissa peleissä kuten Gears 5, AC:Valhalla, BO:Cold War ym. Esim. Man of medanin ensimmäinen 10 minuuttia oli 120hz tilassa pelikelvoton välkyttelyn takia, mutta 60hz ei välky ollenkaan.

En tiedä, onko kyse tv:n eroista c9 vs cx (vaikuttaisiko freesyncin puute c9:ssä?), vai mikä mutta itsellä välkeongelma hävisi TAI väheni siten, etten sitä enää huomaa.

E. Samaa mieltä tuosta, että keskeneräistä teknologiaa ja olisi näköjään pitänyt hieman odottaa näiden vrr-töllöjen kanssa. Ei tämmöistä säätöä pitäisi joutua tekemään 1000e+ televisioiden kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Hyvä olisi tietää mitä esimerkiksi lisävuosi takuussa kattaa ja onko siinä omavastuuta?
Kotivakuutuksesta voi tosiaan korvata jos laite hajoaa syystä X. Kannattaakin varmistaa mikä on irtaimistossa omavastuu. ( + ikävähennys)
Laajassa kotivakuutuksessa ei yleensä ole ikävähennystä
 
Ylös Bottom