Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Tai jos ei halua maksaa extraa hopeasta väristä ja hieman erilaisesta jalustasta, sisuskaluiltaan identtinen 65 tuuman XH9005-malli lähtee 400 euroa halvemmalla.

Totta. Tuota kalliimpaa mallia puollustaa ehkä ainoastaan kapeampi jalkojen väli, mahtuu pienemmälle tv-tasolle.
 
Jos haluat parhaan, niin se on Oled. Kaikki muu on höpöpuhetta. Jos budjetti vain antaa periksi, niin älä edes mieti muita vaihtoehtoja.
Eiköhän tämä riipu myös siitä mihin televisiota käyttää ja missä. Esimerkiksi heijastuksien käsittely tai huoneen valoisuus/pimeys yleensäkin sekä tietenkin käyttääkö pelaamiseen, leffoihin, normi-kanavien katseluun vai mihin.

Oledia en itse hanki sen vuoksi ettei tarvitse stressata kiinnipalamista. Sen vuoksi itselläni qled. Ei varmastikaan "paras" (sikäli kuin sellaista voisi yksiselitteisesti ja universaalisti edes olla) mutta oikein hyvä se on ollut. Itse asiassa niitä on taloudessa kaksi: toinen olohuoneessa ja toinen "pelihuoneessa". Olohuoneeseen olisi voinut oledin jopa hankkia television katseluun mutta lapsia taloudessa ja jo nyt se qled on naarmuilla siellä niin mieluusti jokin halvempi joka ei niin harmita jos/kun on ollut taiteen kohteena. Onneksi ei ne naarmut näy kuin sivusta katsottuna valoa vasten mutta harmittaisihan tuo kerralla enemmän jos olisi ollut yli tonnin oled kuin mitä nyt tarjouksesta hankittu 700e qled.

Pelihuoneen qled on sitten kalliimpi, parempaa sarjaa ja uudempi koska saan sen pidettyä paremmassa turvassa. Mutta koska se on peli- (ja ajoittaisessa pc-käytössä) niin ei kiitos oledille siinä käytössä. Varmasti pelit näyttää oledilta hienolta, varsinkin pimeät kohtaukset mutta enpä ole kaivannut yhtään parempaa kun tuo qledin sain.
 
Viimeksi muokattu:
minulla on todella valoisa huonne sitä ei oikein saa millään kovin pimeaksi ja minulle ei oo tärkeä se kuinka musta on musta
vaan mikä sopii valoisaa huoneeseen,minulla on ollut 2 oledia kumpaakin on tullut 2 raitaa vaakatasoon kumpaakiin tv sen takia harkitsen tv vahtoa
 
minulla on todella valoisa huonne sitä ei oikein saa millään kovin pimeaksi ja minulle ei oo tärkeä se kuinka musta on musta
vaan mikä sopii valoisaa huoneeseen,minulla on ollut 2 oledia kumpaakin on tullut 2 raitaa vaakatasoon kumpaakiin tv sen takia harkitsen tv vahtoa
Tässä tapauksessa ja jos kuvanlaatua haluaa, niin Samsungin Q80/Q90 tai Sonyn H90/H95 niin isona kuin mahtuu ja rahat riittää.

Toisaalta varmaan halvempikin menettelee, jolloin esim. Samsungin Q70, Sonyn 8-alkuiset mallit tai jokin Philips voisi olla sopiva.
 
minulla on todella valoisa huonne sitä ei oikein saa millään kovin pimeaksi ja minulle ei oo tärkeä se kuinka musta on musta
vaan mikä sopii valoisaa huoneeseen,minulla on ollut 2 oledia kumpaakin on tullut 2 raitaa vaakatasoon kumpaakiin tv sen takia harkitsen tv vahtoa
Niin on minullakin valoisa huone ja ei ole ollut ongelmia kuvan näkemisen kanssa. Se, että Oledit ei olisi tarpeeksi kirkkaita on jotain mielikuvitelmaa. Iltaisin meinaa silmiä häikäistä, kun ruudulla on paljon valkoista taustaa. Toki, jos sinulla on Oled ollut niin osaat arvioida, miten päivänvalo tv:n heijastuu. Harmi, että on käynyt noin huono tuuri kahden television kanssa.
 
Aukaisemmin postasin tuon mutta laitellaan nyt vielä kerran eli tuossa tämän hetken "raskassarjalaiset"

Monet arvostelut ovat myös rankanneet tällä hetkellä LG:n ja etenkin cx malliston kärkipäähän.

Samsung on petrannut myös mainiosti viime vuosina Highend televisioissa.

Mitä arvosteluja ym seurannut Niin taitaa LG sekä Samsung olla ne "raskas sarjalaiset" ja kolmantena tullut edullisempi Sony.


Oled eroaa aika paljon myös perinteisistä tautavalaistuista LCD näytöistä joten tekniikkakin aika erilaista.

Eli lyhyesti:

1 LG Oled CX

2. Samsung Q80/Q80T QLED

3. SONY X900H

Lähde:


 
Viimeksi muokattu:
Ja täällä euroopassa se Q80T ei ole sama mitä näissä arvosteluissa yleensä on. Fald-alueita vähemmän ja huonompi heijastusten käsittely.

Itselläni siis juuri on Q80T ja nämä euroopan mallin "puutteet" eivät ole haitanneet. Monissa paikoin parhaiden vaihtoehtojen joukossa. Nyt perushinnalla about 1200e mutta bf- ja jouluaikaan sai vajaalla 900 eurolla 55-tuumaisen.

Samoin tuo Sony X900H, joka täällä jokin X95 tms. muotoinen sarjanumeroltaan, on usein suositeltu televisio.
 
Niin on minullakin valoisa huone ja ei ole ollut ongelmia kuvan näkemisen kanssa. Se, että Oledit ei olisi tarpeeksi kirkkaita on jotain mielikuvitelmaa. Iltaisin meinaa silmiä häikäistä, kun ruudulla on paljon valkoista taustaa. Toki, jos sinulla on Oled ollut niin osaat arvioida, miten päivänvalo tv:n heijastuu. Harmi, että on käynyt noin huono tuuri kahden television kanssa.
Samaa mieltä kyllä tästä. CX ollut tarpeeksi kirkas suht valoisaan olohuoneeseen. Oledeissa tuo heijastuvuus näkyy vähän voimakkaammin mustaa taustaa vasten johtuen siitä että kun täysin musta on oikesti musta (eli pikseleitä ei ole mitenkään valaistu toisin kuin lcd näytöissä) niin tämän kääntöpuolena heijastuksia tulee vähän enemmän. Nyt Oledia 4kk käyttäneenä otan paljon mieluummin ajoittaiset päivällä tulevat heijastelut mustassa taustassa kuin lcd näyttöjen tuhnuiset "mustat" vaikka heijastelua onkin vähemmän. Mutta joo makuasioitahan nämä mikä haittaa ketäkin.

2021 vuoden malleissa on nyt enemmänkin tulossa kunnollisia 2.1 liitännöillä varustettuja ruutuja muiltakin kuin LG:ltä joten jos malttia on niin sieltä voisi löytyä mahdollisesti hyviä vaihtoehtoja nyt tv:tä miettivälle.Toistaalta kohta voi irrota LG CX ehkä jo sillä vähän päälle tonnilla. Kävi kyllä hyvä tuuri kun omani sain marraskuun alussa gigantista 1196€:lla klubitarjouksesta.

XH9005 jos irtoaa halvalla niin sekin hyvä vaihtoehto kahdella 2.1 liitännällä, joskin taitaa uupua vieläkin suurin osa luvatuista 2.1 ominaisuuksista, jotka toivottavati rantauvat jonkin päivityksen mukana ennemmin kuin myöhemmin. Nuo Samsungin viime vuoden 80 ja 90 Qledit voivat myös alesta olla hyvä löytö jos pärjää yhdellä 2.1 liitännällä.
 
Viimeksi muokattu:
Missäs vaiheessa LG CX 77" on tullut tarjolle 2999 euron hintaan? :O Näin ainakin Verkkiksessä. Nyt harmittaa että emäntä ei anna laittaa noin isoa ruutua olkkarin seinälle. Tuossa olisi jo wow-factoria.

Myös 2021 mallista päästy ottamaan ensipuraisuja. Vaikuttaa tekevän pieniä parannuksia ja uutena nyt tarjolla 83" koossa, siis suurin tarjolla 4K Oled. Hintakin varmasti sen mukainen:
 
Missäs vaiheessa LG CX 77" on tullut tarjolle 2999 euron hintaan? :O Näin ainakin Verkkiksessä. Nyt harmittaa että emäntä ei anna laittaa noin isoa ruutua olkkarin seinälle. Tuossa olisi jo wow-factoria.

Myös 2021 mallista päästy ottamaan ensipuraisuja. Vaikuttaa tekevän pieniä parannuksia ja uutena nyt tarjolla 83" koossa, siis suurin tarjolla 4K Oled. Hintakin varmasti sen mukainen:
Hommaat sellaisen peilikalvon tuohon, jolloin telkkari näyttää peililtä ollessaan kiinni. Johan alkaa emäntä lämpeämään ;) :D
 
Onkos LG:ssä sellaista tauluominaisuutta kuten Samsungissa (Ambient Mode)? Sillä saa ihan kätevästi televisiota sopimaan sisustukseen, jos sellainen tarve on. Itselle ei toki sille käyttöä ole ollut, mutta ei se huonolta ominaisuudelta vaikuttanut.

 
Onkos LG:ssä sellaista tauluominaisuutta kuten Samsungissa (Ambient Mode)? Sillä saa ihan kätevästi televisiota sopimaan sisustukseen, jos sellainen tarve on. Itselle ei toki sille käyttöä ole ollut, mutta ei se huonolta ominaisuudelta vaikuttanut.

Löytyy ainakin omasta C9:stä ja on erittäin komean näköinenkin. Koska kyseessä Oled niin näyttää ihan oikealta taululta kehyksineen, kun laittaa eri taideteoksia pyörimääm looppina. Saa toki myös muunlaisia kuvia. Tuota on kyllä kauniimpi puoliskokin ihastellut, siinä voisikin olla saumani perustella isomman taulun hankinta hänelle.
 
Pystyykö sd kanavia poistamaan luettelosta millään laitteella?
 
Ylös Bottom