Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ultimaattisen pelitelkun metsästys

No hyi. Eilen lueskelin täällä ja vakuutuin että tarvitsen LG CX:n. Tänään ostin.

Hyi hitto teitä kaikkia. Teidän vika.

Vertasin muuten kaupassa CX ja C1, ja CX käyttiksestä tykkäsin 10 kertaa enemmän! Kiva alapalkin valikko eikä koko ruudun vievä vastaava uudessa mallissa.
 
No hyi. Eilen lueskelin täällä ja vakuutuin että tarvitsen LG CX:n. Tänään ostin.

Hyi hitto teitä kaikkia. Teidän vika.
Tervetuloa joukkoon! :D

1*J6RqTBUnubqslEvGO89mWQ.gif


T. Toinen mainospuheiden uhri
 
Upeaa! Onko vielä kukaan joutunut katumaan tuota samaista päätöstään täällä? :D

T: Yksi mainosmiehistä
Olen joutunut katumaan...ensimmäinen yksilö mikä tuli tähän huusholliin oli muuten ihan jees mutta oli niin pahaa black crushia ettei toennut vaikka antoi kunnolla tunteja toosalle.

Vedet silmissä joutui pistämään takaisin pakettiin ja kohti ääretöntä ja yli, eli giganttiin.

Ja toisella kerralla ei sitten kaduttanut ollenkaan kun hinta oli laskenut 65" 1399€ ja tälläkertaa paneelikin aivan loistava :). Hintalaatusuhde kyllä enemmän kuin kohdallaan. Voin suositella, mutta voi olla tässäkin paneelilottoa tiedossa.
 
Itsekin mietin että voisi toimia, koska kaapelin/liitännän rajoitukset ei pitäisi vaikuttaa skaalauksen.
Tämä juuri, toki sekin voi olla telkkarista kiinni.

Edit: meinasin siis, että kaikilla malleilla ei välttämättä toimi, voin ainakin braviaani testata, koska sen kyllä pitäisi.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt tuli tuo LG CX 03.21.21 päivitys ja heti perään 03.21.22 päivitys. Oliko sitten joku pika korjaus päivitys tuo jälkimmäinen.
 
LG CX kyssäri: oletteko saaneet toimimaan tuon Chromen browserin cast ominaisuuden TV:n kanssa? Minulla ei meinannut ensiksi löytää millään vaikka kuinka oli molemmat samassa wifi verkossa ja nyt kun löysivät toisensa ja elämän mittainen (max. 4v) rakkaustarina piti alkaa niin ei oikein löydy yhteensopivaa materiaalia, nopeasti testattuna ei toimi ainakaan Youtube ja Discovery plus. Onko mulla joku asetus viturallaan vai onko tuo vain noin rajoittanut LG:llä? Sonyllä sai peilattua kenen valmistajan matskua tahansa.

1622713937694.png

Ainut miten olen saanut läppärin peilattua uuteen telkkariin on läppäristä: näytön asetukset -> langattomat näytöt -> yhdistä, mutta toi yksi klikkaus browserista oli kyllä huomattavasti helpompi tapa.

Yritin googlata, mutta kaikki neuvoo menemään screen share kohtaan telkkarissa, mutta en löydä sellaista kuvaketta. Kotihallintapaneelistakaan en löydä näytön jako etc. kohtaa, help me, helpo you :D
 
Power ja Gigantti tarjoo Sampan Q70t 65" hintaan 799€.
Tuossahan on käsittääkseni 2.1 hdmi, (portti 4).
Kokemuksia/mielipiteitä?
No tuli hommattua kun halvalla sai.
Ja täytyy sanoo et tässä kyllä hinta (799), ja laatu kohtaavat.
En onneksi ole mikään kultasilmä hifisti, jotka aina löytävät kaikista jotain itkemistä.

Sen verran Powerista että olisivat kivijalasta ostettuna ottaneet 49e toim.kuluja.
Tilasin Powerin verkkokaupasta, niin toim.kulut kotiin kannettuna 8,90e.
 
No tuli hommattua kun halvalla sai.
Ja täytyy sanoo et tässä kyllä hinta (799), ja laatu kohtaavat.
En onneksi ole mikään kultasilmä hifisti, jotka aina löytävät kaikista jotain itkemistä.

Sen verran Powerista että olisivat kivijalasta ostettuna ottaneet 49e toim.kuluja.
Tilasin Powerin verkkokaupasta, niin toim.kulut kotiin kannettuna 8,90e.
Onneksi olkoon! Loistava hankinta ja lopuilla rahoilla voi ostaa sitten pelejä.
 
LG CX kyssäri: oletteko saaneet toimimaan tuon Chromen browserin cast ominaisuuden TV:n kanssa? Minulla ei meinannut ensiksi löytää millään vaikka kuinka oli molemmat samassa wifi verkossa ja nyt kun löysivät toisensa ja elämän mittainen (max. 4v) rakkaustarina piti alkaa niin ei oikein löydy yhteensopivaa materiaalia, nopeasti testattuna ei toimi ainakaan Youtube ja Discovery plus. Onko mulla joku asetus viturallaan vai onko tuo vain noin rajoittanut LG:llä? Sonyllä sai peilattua kenen valmistajan matskua tahansa.

Ei sen pitäisikään toimia kuin Youtuben kanssa. Sonyssa on Android Tv joka tukee Google Castia.

Tarvitset erillisen Chromecastin
 
Uudet LG OLED telkkarit saavat piakkoin päivityksen joka tuo tuen 4K 120hz Dolby Vision pelaamiseen Xbox Series X -konsolilla.

 
75" tuumaisen telkkarin ajattelin laittaa ja nyt näyttäisi siltä, että nämä kaksi olisi hinta/laadultaan parhaimmat vaihtoehdot. OLED menee 75" hinnaltaan suolaisen puolelle, joten ne ei taida olla nyt vaihtoehtoja.

Samsung QE75Q80TAT
Sony KE-75XH9096

Samsung Q80/Q80T QLED vs Sony X900H

Sonyssa olisi aavistuksen syvempi kuva (parempi musta, harmaa ja kontrasti) ja parempi local dimming eli vähemmän blooming efectiä. Sonyssa olisi myös kaksi HDMI 2.1 paikkaa mutta ilmeisesti VRR vielä puuttuu kun päivitystä ei ole tullut.

Samsungissa aavistuksen kirkaampi HDR ja pienempi input lag 9.8ms vs 15.1ms.

Itse olen ehkä kallistumassa tuon Sonyn puoleen, koska leffojakin tulee paljon katsottua niin syvempi musta ja parempi harmaa on kiva. Sekä ettei tarvi sitten tulevaisuudessa vaihdella hdmi:lle konsolia jos kummatkin next genit on joskus hyllyssä.

Onko raatilla mielipiteitä/havaintoja mitä olisi hyvä ottaa huomioon tai onko jotain muuta ehdotusta tuohon samaan hintaluokkaan?
 
75" tuumaisen telkkarin ajattelin laittaa ja nyt näyttäisi siltä, että nämä kaksi olisi hinta/laadultaan parhaimmat vaihtoehdot. OLED menee 75" hinnaltaan suolaisen puolelle, joten ne ei taida olla nyt vaihtoehtoja.

Samsung QE75Q80TAT
Sony KE-75XH9096

Samsung Q80/Q80T QLED vs Sony X900H

Sonyssa olisi aavistuksen syvempi kuva (parempi musta, harmaa ja kontrasti) ja parempi local dimming eli vähemmän blooming efectiä. Sonyssa olisi myös kaksi HDMI 2.1 paikkaa mutta ilmeisesti VRR vielä puuttuu kun päivitystä ei ole tullut.

Samsungissa aavistuksen kirkaampi HDR ja pienempi input lag 9.8ms vs 15.1ms.

Itse olen ehkä kallistumassa tuon Sonyn puoleen, koska leffojakin tulee paljon katsottua niin syvempi musta ja parempi harmaa on kiva. Sekä ettei tarvi sitten tulevaisuudessa vaihdella hdmi:lle konsolia jos kummatkin next genit on joskus hyllyssä.

Onko raatilla mielipiteitä/havaintoja mitä olisi hyvä ottaa huomioon tai onko jotain muuta ehdotusta tuohon samaan hintaluokkaan?
Heikkojahan nuo molemmat on HDR suhteen mutta sony ei taida kärsiä kirkkauden alentumisesta tai huonontuneesta paikallishimmennyksestä pelimoodissa.
Rtings.com kandee siis katsoa tarkemmin tuo pelimoodin kirkkaudet.. tai mikä liekkään kellekkin se tärkeä telkun valinnassa.
 
Hyviä on molemmat, ei isoja eroja, kuten näkyy rtings sivulta. Pieniä eroja muiden laatutelevisioiden kanssa, joten molemmat on hyviä. Katso tosiaan itse tuolta rtings sivuilta ja päätä sitten, mutta huonoa et saa kuitenkaan.
 
75" tuumaisen telkkarin ajattelin laittaa ja nyt näyttäisi siltä, että nämä kaksi olisi hinta/laadultaan parhaimmat vaihtoehdot. OLED menee 75" hinnaltaan suolaisen puolelle, joten ne ei taida olla nyt vaihtoehtoja.

Samsung QE75Q80TAT
Sony KE-75XH9096

Samsung Q80/Q80T QLED vs Sony X900H

Sonyssa olisi aavistuksen syvempi kuva (parempi musta, harmaa ja kontrasti) ja parempi local dimming eli vähemmän blooming efectiä. Sonyssa olisi myös kaksi HDMI 2.1 paikkaa mutta ilmeisesti VRR vielä puuttuu kun päivitystä ei ole tullut.

Samsungissa aavistuksen kirkaampi HDR ja pienempi input lag 9.8ms vs 15.1ms.

Itse olen ehkä kallistumassa tuon Sonyn puoleen, koska leffojakin tulee paljon katsottua niin syvempi musta ja parempi harmaa on kiva. Sekä ettei tarvi sitten tulevaisuudessa vaihdella hdmi:lle konsolia jos kummatkin next genit on joskus hyllyssä.

Onko raatilla mielipiteitä/havaintoja mitä olisi hyvä ottaa huomioon tai onko jotain muuta ehdotusta tuohon samaan hintaluokkaan?
Kallistuisin itse ainakin Sonyn puolelle. Se vrr tulossa kohtapuolin.
 
Onko raatilla mielipiteitä/havaintoja mitä olisi hyvä ottaa huomioon tai onko jotain muuta ehdotusta tuohon samaan hintaluokkaan?

No jos aiheessa pysytään, eli pelitelkan metsästys niin noista kahdesta ihan varmastikin Sampan ottaisin selvästi pienemmän input lag takia. Lisäksi ne local dimming himmelit taitaa olla pelimoodissa joko pois päältä tai jossain "välitila" moodissa muistaakseni, joten en antaisi siinäkään liiaksi pisteitä Sonylle.

Jos aihe olisi Ultimaattisen leffojen katselu telkkari, niin saattaisin harkita myös Sonya.
 
Ylös Bottom