Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Hehe,

Paikallinen Gigantin myyjä ei edes myynyt minulle TCL:ää ja sanoi suoraan ettei ole ehkä se mitä olet etsimässä. Eikä esilläkään ollut yhtään mallia mistä olisi laadun voinut edes tarkastaa. Tätä ennen olin toki yrittänyt tinkiä Q90T siihen 999e hintaan mihin oli kesällä myynissä. Tämä oli kyllä vähän ihme ettei vanhaan tarjoushintaan samppaa enää myyty kun on poistuva malli….. En tiedä oliko oikeasti edes TV puolelta tämä myyjä.

Noh, taittelin ostohousut takaisin kaappiin. Harmi kun kesällä ei ollut riittävästi intoa ostoon kun noita hyviä tarjouksia oli.

Laittakaahan ketjuun linkkiä jos tulee taas hyviä tarjouksia hyvistä telkkareista.
Nyt varmaankin kannattaa odottaa Black Fridayn tarjouksia.
 
Nyt varmaankin kannattaa odottaa Black Fridayn tarjouksia.
Jep,

Näin täytyy tehdä. Olin tuossa äsken jo lähdössä hakemaan LG:n A1:stä Gigantista, mutta ei vaan pysty ostamaan kun tietää, että CX:sää on myyty samalla 1399e hinnalla eli parempaa olisi ollut saatavilla samaan hintaan. BX olisi kanssa verkkokaupassa 1399e, mutta se ei ole CX ja muistan, että tätä on myyty joskus 1199e hintaan. Nyt on hyvä tilanne kun ei ole juuri nyt pakko saada uutta ja tuo ostopäätös on tehty niin rauhassa voipi odotella, että näistä hyvistä malleista tulee taas tarjouksia eteen.

ja kyllä, minä saan eniten tyydystä siitä kun ostan jotain "hyvällä diilillä" ja parhaalla hinta/laatu suhteella :)

TCL:llä on myös ihan hyviä malleja niin kuin Hisenselläkin. Tuntemattomammilla merkeillä pitää vain olla tarkempi sen suhteen mitä ostaa ja arvosteluja on vähemmän, mutta eivät ne ole automaattisesti paskoja.


Kuten Luckyman sanoikin niin TCL telkut on EU:ssa eri kuin jenkeissä. Tutkin TCL:ää kovasti kun olin nykyistä telkkaria ostamassa ja tämä asia tuli harmiksi eteen, koska TCL olisi ollut hinta/laadultaan paras jos Local Dimming olisi ollut myös käytössä vastaavassa EU:n mallissa. Hinsensenissä voi pian olla sama, en ole ottanut selvää.


Edit: Ainii, Gigantillahan on synttärit ja synttäritarjoukset aina syyskuun alussa. Pitääpä väijyä!
 
Viimeksi muokattu:
Niin, tuon minun viestin pointti oli, että ei ole Gigantin myyjän tapaan järkevää kuitata kaikkia TCL:n tai jonkun muun merkin televisioita huonoiksi, vaan pitää ottaa selvää malleista, jos haluaa tehdä löytöjä. Tuntemattomampien merkkien kanssa se on haastavampaa, kun tietoa on saatavilla vähemmän. Itse odotan kyllä enemmän Hisenseltä tulevaisuudessa kuin TCL:ltä, mutta molemmilla on agressiivisesti hinnoiteltuja tuotteita.

Jokaisella merkillä on huonoja televisioita ja usein myös ihan kelvollisia, riippuen käyttötarkoituksesta. Siksi merkin perusteella ostaminen ei ole järkevää. Monilla myyjillä on aika vahva ennakkokäsitys tuotteista merkin perusteella vaikka ei olisi varsinaisesti tietoa niistä ja voi olla ketunhäntä kainalossa myydä jotain tiettyä merkkiä, siksi ei ehkä kannata luottaa myyjien arvioihin.
 
  • Like
Reactions: Jiz
Niin, tuon minun viestin pointti oli, että ei ole Gigantin myyjän tapaan järkevää kuitata kaikkia TCL:n tai jonkun muun merkin televisioita huonoiksi, vaan pitää ottaa selvää malleista, jos haluaa tehdä löytöjä. Tuntemattomampien merkkien kanssa se on haastavampaa, kun tietoa on saatavilla vähemmän. Itse odotan kyllä enemmän Hisenseltä tulevaisuudessa kuin TCL:ltä, mutta molemmilla on agressiivisesti hinnoiteltuja tuotteita.

Jokaisella merkillä on huonoja televisioita ja usein myös ihan kelvollisia, riippuen käyttötarkoituksesta. Siksi merkin perusteella ostaminen ei ole järkevää. Monilla myyjillä on aika vahva ennakkokäsitys tuotteista merkin perusteella vaikka ei olisi varsinaisesti tietoa niistä ja voi olla ketunhäntä kainalossa myydä jotain tiettyä merkkiä, siksi ei ehkä kannata luottaa myyjien arvioihin.
Se on just näin,

Taustatyö pitää olla tehtynä eikä ostaa jotain pelkän merkin takia. Tuokin TCL mitä olin nyt ostamassa vaikutti speksien mukaan melko hyvältä siihen hintaan mitä ko. telkkua nyt tarjouksessa myydään. Hinnan takia olisin voinut tehdä kompromissin ominaisuuksien kanssa jos olisin päässyt näkemään kuvan laadun. Myyjä ei sinäänsä ymmärtänyt tilannetta enkä kyllä itse olisi jaksanut roudata 65” telkkaria kotiin ihan vain siksi, että palautan sen seuraavana päivänä takaisin.
 
Luultavasti Verkkokauppa tulee tyhjentämään 65CX varastonsa jossain vaiheessa. Ei välttämättä 1399 mutta pari sataa halvemmalla kuin nyt
 
Hobby Hallissa oli viime viikolla tarjouksessa LG:n C1 65" 1650€ hintaan. Enpä ollut ennen tilannut mitään ko. puljusta, mutta aika kovan tarjoushinnan olivat tuotteelle saaneet (- 32% ovh. hinnasta).

Noh, tulipa sitten lueskeltua palautteita HH:n toiminnasta, niin rupesi vähän jo jänskättämään, että kuinka tässä nyt mahtaa käydä. Alkuperäinen toimitusaika oli luvattu 1.9, mutta tänään asiakaspalveluun soittaessani, sieltä kerrottiin tilauksen viivästyneen ensi viikkoon.

Sulattelin asiaa vähän aikaa ja otin yhteyttä HH:n asiakaspalveluun vielä kerran messengerin kautta ja vastaus oli seuraava: "Tilaus on juuri käsittelyssä ja parhaassa tapauksessa tv saapuu jo tällä viikolla. Pahoittelemme viivästystä".

Saapa nähdä, mitä tässä vielä tapahtuu.
 
Hobby Hallissa oli viime viikolla tarjouksessa LG:n C1 65" 1650€ hintaan. Enpä ollut ennen tilannut mitään ko. puljusta, mutta aika kovan tarjoushinnan olivat tuotteelle saaneet (- 32% ovh. hinnasta).

Noh, tulipa sitten lueskeltua palautteita HH:n toiminnasta, niin rupesi vähän jo jänskättämään, että kuinka tässä nyt mahtaa käydä. Alkuperäinen toimitusaika oli luvattu 1.9, mutta tänään asiakaspalveluun soittaessani, sieltä kerrottiin tilauksen viivästyneen ensi viikkoon.

Sulattelin asiaa vähän aikaa ja otin yhteyttä HH:n asiakaspalveluun vielä kerran messengerin kautta ja vastaus oli seuraava: "Tilaus on juuri käsittelyssä ja parhaassa tapauksessa tv saapuu jo tällä viikolla. Pahoittelemme viivästystä".

Saapa nähdä, mitä tässä vielä tapahtuu.
Tuo Hobby Hall on kyllä vihonviimeinen paikka mistä itse tilaisin mitään. Jos sieltä jotain saa niin se on jo hyvä.
Mutta jos joutuu jotain palauttamaan, niin sitten vasta ollaankin pulassa.
 
Tuo Hobby Hall on kyllä vihonviimeinen paikka mistä itse tilaisin mitään. Jos sieltä jotain saa niin se on jo hyvä.
Mutta jos joutuu jotain palauttamaan, niin sitten vasta ollaankin pulassa.
Ettei nyt elämäm kauhuun joku tällaisesta epämääräisestä pelottelusta joutuisi, niin kyllä sitä paskaa kokemusta voi saada mistä vain. Itse tilannut vuosien saatossa HH:lta erinäistä rompetta, eikä mitään ole ollut ongelmana vaikka on pitänyt vaihtaa tai muuta. PS2 ei takavuosina kenkinyt, pistivät uuden tulemaan ennen kuin olin postittanut edes vanhan.

Mainittakoon, etten ole HH:lta tilannut viimeiseen 5 vuoteen mitään. Paljonhan ne asiat aina voivat lyhyemmässäkin ajassa muuttua, mutta kyllä lähtökohtaisesti paskaa kokemusta voi saada yhtä helposti kuin hyvääkin mistä tahansa.
 
Joo,toki voi saada mistä tahansa. Mut sit on näitä nykyisen omistajan Hobby Hallin (aikasemmat olikin sit ihan eri asia) kaltasia paikkoja mistä niitä saa järkeään aina.
 
Saapa nähdä, mitä tässä vielä tapahtuu.

Voit vartautua odottelemaan HETKISEN. Lisäksi kuten sanottua kannattaa rukoilla, että ei joudu rekkuloimaan se on ihan helvettiä niiden kanssa. Toivottavasti mahdollisissa takuuasioissa voi olla yhteydessä suoraan LG. Ylivoimaisesti paskin firma, mihin olen koskaan törmännyt. (liian pitkä tarina tähän, mutta liittyy ruohonleikkuriin) Ei ikinä enää! Maksan ilolla enemmän minne tahansa, vaikka eihän mikään firma täydellinen ole.
 
Noniin,

Nyt on minunkin jahkailu saatu päätöksen kun hyödynsin Gigantin 20% myymälästä tarjouksen viikonloppuna ja kävin ostamassa Philipsin 65" OLED705 telkkarin... Siis en tiedä edes mistä aloittasin... tuo OLED on aivan mahtava! Vaimon kanssa kaksi Dolby Vision leffaa tullut nyt katsottua ja kummatkin vain ihastelee miten hyvin kaikki pienetkin yksityiskohdat näkyy ja kuinka tummissa kohtauksissa ei ole yhtään rakeisuutta eikä pilveilyä. Siis Vaimokin huomaa eron ja on aivan haltioissaan! Tämä korjasi kaiken mikä minua on FLAD telkkarissa häirinnyt. Varaukseton suosittelu kaikille, jotka jahkailee minkä telkkarin ostaa, että jos yhtään enempää katsoo leffoja/sarjoja niin ehdottomasti OLEDi. Nyt näkyy leffat niin kuin tekijät on ne suunnitellut näkyväksi. Kivan lisän kokemukseen tuo Philipsin Ambilight. Hauska kun yhdessä kohtauksessa leffasssa sohittiin taskulampuilla ja se valo meni "telkkarista läpi".

Peliominaisuuksista joutui tekemään vähän kompromissin, koska ei tullut VRR eikä 4k/120Hz, mutta ALLM on ja sen mukana input lagi on noin 15ms luokkaa. Selkeä muutos Sony X9005e +34ms input lagista ja pelit tuntuu todella paljon sulavammalta. Tuolla aikaisemmin sanoinkin, että pelaan ne pelit mitkä tarvii yli 100fps tietokoneella ja hiirellä, joten minulle VRR:n ja 120Hz puuttuminen ei ole ongelma. Pitää vielä mainita, että yllättävän hyvät kajarit telkkarissa vaikka tuleekin itse käytettyä soundbaria.. Niin ja nyt saa Dolby Atmoksen Soundbarissa käyttöön kun telkkari sitä tukee!

Kokonaisuutena kuitenkin hyvä ja hinnaltaa mainio ( -20% tarjouksen jälkeen) OLED - telkkariksi.

Olen tyytyväinen.

IMG_7774.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Noniin,

Nyt on minunkin jahkailu saatu päätöksen kun hyödynsin Gigantin 20% myymälästä tarjouksen viikonloppuna ja kävin ostamassa Philipsin 65" OLED705 telkkarin... Siis en tiedä edes mistä aloittasin... tuo OLED on aivan mahtava! Vaimon kanssa kaksi Dolby Vision leffaa tullut nyt katsottua ja kummatkin vain ihastelee miten hyvin kaikki pienetkin yksityiskohdat näkyy ja kuinka tummissa kohtauksissa ei ole yhtään rakeisuutta eikä pilveilyä. Siis Vaimokin huomaa eron ja on aivan haltioissaan! Tämä korjasi kaiken mikä minua on FLAD telkkarissa häirinnyt. Varaukseton suosittelu kaikille, jotka jahkailee minkä telkkarin ostaa, että jos yhtään enempää katsoo leffoja/sarjoja niin ehdottomasti OLEDi. Nyt näkyy leffat niin kuin tekijät on ne suunnitellut näkyväksi. Kivan lisän kokemukseen tuo Philipsin Ambilight. Hauska kun yhdessä kohtauksessa leffasssa sohittiin taskulampuilla ja se valo meni "telkkarista läpi".

Peliominaisuuksista joutui tekemään vähän kompromissin, koska ei tullut VRR eikä 4k/120Hz, mutta ALLM on ja sen mukana input lagi on noin 15ms luokkaa. Selkeä muutos Sony X9005e +34ms input lagista ja pelit tuntuu todella paljon sulavammalta. Tuolla aikaisemmin sanoinkin, että pelaan ne pelit mitkä tarvii yli 100fps tietokoneella ja hiirellä, joten minulle VRR:n ja 120Hz puuttuminen ei ole ongelma. Pitää vielä mainita, että yllättävän hyvät kajarit telkkarissa vaikka tuleekin itse käytettyä soundbaria.. Niin ja nyt saa Dolby Atmoksen Soundbarissa käyttöön kun telkkari sitä tukee!

Kokonaisuutena kuitenkin hyvä ja hinnaltaa mainio ( -20% tarjouksen jälkeen) OLED - telkkariksi.

Olen tyytyväinen.

Näytä liitetiedosto 7163

Joo itsekkin jonkin verran tullut DV matskua katottua ja ihan yllättynyt miten paljon parempi se on kuin ihan tavan HDR 10 kuva. Hienoa jos olet tyytyväinen. Mutta kyllähän se kokokonaisuutena on aika masivinen muutos kun itsekkin tuosta samasa Sonysta hyppäsin Olediin.
 
  • Like
Reactions: Jiz
Joo itsekkin jonkin verran tullut DV matskua katottua ja ihan yllättynyt miten paljon parempi se on kuin ihan tavan HDR 10 kuva. Hienoa jos olet tyytyväinen. Mutta kyllähän se kokokonaisuutena on aika masivinen muutos kun itsekkin tuosta samasa Sonysta hyppäsin Olediin.
Kyllä,

Muutos on suurempi mitä osasin edes ajatella eikä tuota ihan ymmärrä vaikka käy Gigantista katsomassa OLEDia missä joku demo pyörii. Ero pitää omassa käytössä kokea, että sen ymmärtää. Olen niiiiiin tyytyväinen etten mennyt sieltä mistä hinta on matalin.

Ei sillä, että tuo Sonyn X9005e FLAD telkkari olisi huono, mutta siis voi pojat voi pojat tuota OLEDia o_O
 
Nyt on hetkinen odoteltu ja Hobby Hall-keissi on saatu onnellisesti päätökseen. Tänään posti toi C1:n kotipihalle. Lopullinen toimitus päivämäärä heitti vain muutamalla päivällä.

Sonyn XE9005 pääsi nyt eläkkeelle. Pikaisten testien jälkeen voin vain todeta, että PS5:n kanssa tuo Oled on varsin mainio telsu! Seuraavaksi pitää hieroa kaikki muutkin asetukset parhaimmilleen. Tästä on hyvä jatkaa.
 
Kyllä,

Muutos on suurempi mitä osasin edes ajatella eikä tuota ihan ymmärrä vaikka käy Gigantista katsomassa OLEDia missä joku demo pyörii. Ero pitää omassa käytössä kokea, että sen ymmärtää. Olen niiiiiin tyytyväinen etten mennyt sieltä mistä hinta on matalin.

Ei sillä, että tuo Sonyn X9005e FLAD telkkari olisi huono, mutta siis voi pojat voi pojat tuota OLEDia o_O
Tää on just näin. Vaikka miten myymälässä kattoo loisteputkien valaistuksessa et oishan toi oled ihan kiva….mut sit saat sen kotiin ja ei ole täyttä valaistusta ympärillä niin iskee kyllä silmille tuo kuvanlaatu todella rajusti. Olen useamman kerran nyt itsekin huomannut miten olen vanhoissakin peleissä yksinkertaisesti kuollut, tai missannut itse pelaamisen todella rajusti, kun jään ihastelemaan oledin kuvaa.

Itsellä kun tuo on PC päänäyttönä samalla, niin freesync tuki ja 120hz on mullistanut kaiken pelaamisen kyllä muutoinkin. Ero ihan älytön kun saa vsyncin pois päältä.
 
Mikäs nyt olis hyvä pelitelkkari jos budjetti on vaikkapa 700€?

Ja tosiaan 55" pitäisi olla.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom