Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Täytyy todeta että tämä on mun makuun paljon parempi kuin cx....ja 10 tuumaa isompi hintaan 1499€ (100€ lahjakortti ps storeen).

En voisi olla tyytyväisempi. Kyllämua on potkittu näillä telkkareilla päähän niin rajusti että joku kyllä nyt vastasi rukouksiin vaikka en uskokkaan kuin itseeni :) Hyvää loppuvuotta kaikille pelailujen merkeissä.
Onnittelut!
Itselle jäi joku kuva x90j ja x95j mallien eroista mutta mihin x94j sijoittuu tässä, mitä puuttuu, mitä lisää tullu vs nuo perus mallit?
 
Onnittelut!
Itselle jäi joku kuva x90j ja x95j mallien eroista mutta mihin x94j sijoittuu tässä, mitä puuttuu, mitä lisää tullu vs nuo perus mallit?
Oikeastaan samahan tuo on kuin xj90, paitsi jalat vähän enemmän premiumia, erillinen mikki löytyy telkkarista ja jotain pientä väreihin liittyvää tais olla. Ei kuitenkaan hirveitä eroja. Noi jalat ihan päissä sopii kyllä mulle passelisti kun toi samsungin q950t soundbar niin levee niin mahtuu hyvin väliin....korkeuskin oli just eikä melkein


Juuri laitoin sonylle menee pleikkakuponkiakin menemään niin saa hyvin aleista satasella ettii pelattavaa
 
Oikeastaan samahan tuo on kuin xj90, paitsi jalat vähän enemmän premiumia, erillinen mikki löytyy telkkarista ja jotain pientä väreihin liittyvää tais olla. Ei kuitenkaan hirveitä eroja. Noi jalat ihan päissä sopii kyllä mulle passelisti kun toi samsungin q950t soundbar niin levee niin mahtuu hyvin väliin....korkeuskin oli just eikä melkein


Juuri laitoin sonylle menee pleikkakuponkiakin menemään niin saa hyvin aleista satasella ettii pelattavaa
Tässä kovasti itsekin metsästetään noita hyviä tarjouksia ja tuo meni kyllä ihan ohi silmien. Missä noin hyvä tarjous oli?
 
Perkeles pitääkö sitä nyt kuiten perua puheensa jo kokeilla oledia. Olis gigantissa c1 48" 999e BF tarjous
 
Miksi lähdet heittelemään asioita mistä et tiedä? Sitä tässä nyt ihmettelen suuresti. Miksi ihmeessä siellä olisi jotain erillisiä asetuksia tuohon jos kaikki toimii saman pelitilan sisällä.
Hetken levättyäni palaan vielä ihan pikkuisen tähän asiaan. Jos joku tässä kohtaa manaa, että "Ah shit, here we go again", niin tarkoitus ei ole aloittaa uutta vääntöä, vaan ainoastaan selventää muutamia asioita ja kenties tarkastella uudelleen omaakin asennetta.

Yksittäisillä/erillisillä asetuksilla tarkoitin siis sitä, etteivät nuo kuvanparannusjutut ole yleensä yhden asetuksen alla, tyyliin "Kuvanparannus: Päällä/Pois" tai "Sony Bravia Cognitive Processor XR: On/Off".

Katselin vähän noita Sonyn (A80J/A90J) asetuksia, ja siellä näitä ovat esimerkiksi Motionflow, jonka alla on vaihtoehtoja liikeparannukselle interpolaatiosta (Motionflow -> Smoothness) Black Frame Insertioniin eli BFI:hin (Motionflow -> Clearness). Näistä vain Clearness on käytettävissä pelitilassa. Liikeinterpolaatio lisää rutkasti input lagia, minkä takia se ei yleensä ole pelitilassa käytössäkään [1]. BFI taas tuppaa laskemaan reilusti kuvan kirkkautta ja vaikuttaa myös input lagiin [2]. Esimerkiksi LG CX:ssä BFI nostaa input lagin ~9 millisekunnista 26:een [3].

Reality Creation, joka on siis se mikä Sonyssä loihtii huonostakin kuvasta lisää yksityiskohtia esille on myös oma, erillinen asetuksensa. Se on käytettävissä pelitilassa, mutta en valitettavasti löytänyt mittauksia miten se vaikuttaa input lagiin. Kuvauksen perusteella se analysoi kuvaa tosiajassa ja tekee sille erilaisia prosessointeja:
Enhances the detail of the video by performing Super Resolution processing and noise reduction while analyzing the picture in real time.
Näillä on aina oma vaikutuksensa viiveeseen. Esimerkiksi pelkkä dynaaminen kontrasti (Off -> High) tuplasi input lagin LG CX:ssä [3].

Reality Creation ei ole kuitenkaan pelkkä on/off -asetus, vaan sitä voi säätää laajalla asteikolla, joten voi hyvinkin olla, ettei se maltillisilla asetuksilla nosta merkittävästi input lagia. Mittauksia olisi kuitenkin kiinnostavaa nähdä, mutta hyvin mielenkiintoinen asetus kuitenkin kyseessä.

Joka tapauksessa erinomaiselta vaikuttavia telkkareita nuo Sonyn A80J ja A90J. Ja kunhan ne saavat VRR-päivityksen, niin vieläkin parempia. Peace :)

[1] https://www.rtings.com/tv/tests/inputs/input-lag
[2] https://www.rtings.com/tv/tests/motion/image-flicker
[3] https://www.retrorgb.com/lg-cx-oled-lag-tests-and-ossc-compatibility.html
 
Täytyykö se itsekin rulettiin hypätä mukaan.
Nämä kaksi yllä linkattua OLED töllöä ovat siis toimiessaan oivia vaihtoehtoja pelaamiseen+katseluun?
 
Mielestäni nämä "paneelilotto"-heitot oledien suhteen voi jättää omaan arvoonsa. Jos paneeli on viallinen, sen voi vaihtaa ehjään. Jos telkusta maksaa tonnin tai enemmän ja huomaa, että paneeli on viallinen, tuskin kukaan vain tyytyy kohtaloonsa ja toteaa, että parempi tuuri ensi kerralla.

Itse olen ostanut tasan yhden oledin (Lg C9) ja se on toiminut kohta pari vuotta kovassa pelikäytössä ongelmitta. Ei kiinnipalamisia tai muitakaan ongelmia. Kuvanlaatu on edelleen priimaa. Ei nämä LG:n Oledit turhaan roiku arvostetuimpien telkkujen joukossa vuodesta toiseen.

Aina kun elektroniikkaa ostaa, on pieni riski että tuote voi olla viallinen. Sitten se vain vaihdetaan toimivaan.
 
Sitten on vielä lisäksi Dirty Screen effekti, harva lähtee sen takia vaihtelee televisiota. Niissä on kuitenkin eroja paneelien välillä.
 
Mielestäni nämä "paneelilotto"-heitot oledien suhteen voi jättää omaan arvoonsa. Jos paneeli on viallinen, sen voi vaihtaa ehjään. Jos telkusta maksaa tonnin tai enemmän ja huomaa, että paneeli on viallinen, tuskin kukaan vain tyytyy kohtaloonsa ja toteaa, että parempi tuuri ensi kerralla.

Itse olen ostanut tasan yhden oledin (Lg C9) ja se on toiminut kohta pari vuotta kovassa pelikäytössä ongelmitta. Ei kiinnipalamisia tai muitakaan ongelmia. Kuvanlaatu on edelleen priimaa. Ei nämä LG:n Oledit turhaan roiku arvostetuimpien telkkujen joukossa vuodesta toiseen.

Aina kun elektroniikkaa ostaa, on pieni riski että tuote voi olla viallinen. Sitten se vain vaihdetaan toimivaan.
Juuri näin. Lisäksi tuossa on suorastaan harhaanjohtavia juttuja.

Kuvan tasaisuus (white, grey, black uniformity) on OLEDeissa ylipäätään kaikissa testeissä ollut 5/5.

Samoin black crush on nimenomaan local dimming ledi-telkkarien vaiva. Samalla myös valovuodot ja ylivaloitus. Tuskin kukaan jättää sitä ominaisuutta tölsyssään kuitenkaan käyttämättä tai sitten ei varmasti ole mustan taso ja kontrastit kunnossa.
 
Mielestäni nämä "paneelilotto"-heitot oledien suhteen voi jättää omaan arvoonsa. Jos paneeli on viallinen, sen voi vaihtaa ehjään. Jos telkusta maksaa tonnin tai enemmän ja huomaa, että paneeli on viallinen, tuskin kukaan vain tyytyy kohtaloonsa ja toteaa, että parempi tuuri ensi kerralla.

Itse olen ostanut tasan yhden oledin (Lg C9) ja se on toiminut kohta pari vuotta kovassa pelikäytössä ongelmitta. Ei kiinnipalamisia tai muitakaan ongelmia. Kuvanlaatu on edelleen priimaa. Ei nämä LG:n Oledit turhaan roiku arvostetuimpien telkkujen joukossa vuodesta toiseen.

Aina kun elektroniikkaa ostaa, on pieni riski että tuote voi olla viallinen. Sitten se vain vaihdetaan toimivaan.

Tästä tulikin muuten mieleeni. Näin kun itse olen joutunut isojen ruutujen huoltojen kanssa jumppaamaan, niin osaan antaa arvoa myös sille että miten se käytännössä tapahtuu kun TV on sökö. Kaksi eri kokemusta huoltokeikasta, erittäin hapokas (Sony) Lapsellisen helppo/mukava/nopea (Samsung)

Sitten pitää muistaa myös takuun kesto, Sonyn laitteissa naurettavan lyhyt takuu vain vuoden kun mm. LG ja SAmsung on tuplat. Toki virhevastuun puitteissa hieman yli vuoden vanhan rikkinäisen Sonyn saa varmastikin huoltoon veloituksetta menemään, mutta siinä on varmastikin se perus "alkuvääntö" odotettavissa. Se on hieman raskasta ja varmastikin hidastaa asioita.

Täällä enemmän keskustelua tästä. Itse yllä olevista taisteluparista valitsisin LG, enkä pelkästään sen takia että huolto pelaa paremmin ja pidempi takuu.

 
Sepä se, onkohan kellään tietoa onko sonyn xr sarjalle tulossa dolby vision 120Hz päivitystä. Pää tulessa tässä pohdin kummanko laittaisi :S
Ainakin vielä kesäkuussa Sony totesi, että "We have nothing to announce in that respect at the moment".

Netissä spekuloidaan, että Sonyn käyttämä MediaTekin piiri ei kykenisi 120Hz Dolby Visioniin, mutta nettipuheet tietenkin kannattaa ottaa suolan kanssa. Tosin Panasonic, joka käyttää myös MediaTekkiä sanoo, ettei ole tulossa vuoden 2021 ja aikaisemmille malleille "due to hardware limitation". Tarkoittaako tuo sitten piirin rajoitusta vai jotain muuta, siitä ei tietenkään voi olla varma.

 
Ainakin vielä kesäkuussa Sony totesi, että "We have nothing to announce in that respect at the moment".

Netissä spekuloidaan, että Sonyn käyttämä MediaTekin piiri ei kykenisi 120Hz Dolby Visioniin, mutta nettipuheet tietenkin kannattaa ottaa suolan kanssa. Tosin Panasonic, joka käyttää myös MediaTekkiä sanoo, ettei ole tulossa vuoden 2021 ja aikaisemmille malleille "due to hardware limitation". Tarkoittaako tuo sitten piirin rajoitusta vai jotain muuta, siitä ei tietenkään voi olla varma.

Joo tuon mäkin luin. Jossakin joku tiesi että ei Sonya juurikaan kiinnosta edes koska PS5 ei tue DV:tä. Leffakäyttöön tuo 60hz varmasti riittää. Ehkä se nyt vaan on kokeiltava tuota C1:tä, eipä tuu pidettyä turhia taukojakaan työskenneltäessä ettei ruutu pala
 
Ylös Bottom