Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Varmaan tuo koko on se ongelma. Nykyään on vaikeaa saada kunnollisia telkkuja noin pienessä koossa. PS4 ei kyllä paljoa vaadi, mutta on aika henkilökohtaista ja riippuu pelimausta, kuinka paljon tuollainen häntiminen tjsp. ärsyttää. Ihan yhtä lailla se voi ärsyttää PS4:llä kuin uudemmillakin konsoleilla. Säätämällä "kuvanparannusasetuksia" pois käytöstä se voi poistua. Telkkarissa pitäisi olla erillinen pelimoodi, jota kannattaisi kokeilla. Yleensä pelimoodin valitsemalla kaikki turhat kikkareet poistuvat käytöstä. Siinä näytti olevan myös erillinen HDMI 2.1 portti, jonka kautta saa ALLM:n käyttöön, eli periaatteessa sen pitäisi auttaa aika paljon tuohon kuvan päivittymiseen. Heti ensimmäisenä kannattaakin tsekata, että onhan pleikkari kiinni oikeassa HDMI-portissa. Sitä en kyllä muista, saako pleikkari nelonen mitään irti HDMI 2.1:stä. Joka tapauksessa ei siitä haittaakaan ole.

Mitä katselin, niin ei nuo TCL:n speksit ole sieltä parhaasta päästä, mutta ei pitäisi olla erityisen huonotkaan. Ihan keskinkertainen pelikäytössä se varmaan on, sellainen mitä televisiot joskus muutama vuosi sitten yleensä olivat. Muuten vaikuttaisi ihan hyvältä telkulta.
 
Viimeksi muokattu:
On tää LG CX vaa nii paska ku olla ja voi.

Monessa mun vanhassa telkussa tikulta katellut leffoja ja kaikki pelitti aina paremmin kuin hyvin.

Yleensä TV:n omalla softalla ja sit tarpeen vaatiessa VLC.

CX:n omassa Media playerissä on kaikki pielessä, monissa ei pysty vaihtamaan tekstiä. Jossain toimii teksti mut sit ei tue ääntä..

Jotkut ei näy ollenkaan.

Eikä tälle romulle ole julkaistu vlc enkä löydä mitään muutakaan softaa storesta?

Eikö ole ketään kohtalotovereita? Onko mitään tehtävissä?

Edit. Yläkerrassa on vielä mun edellinen Sony, kai mun pitää alkaa siellä kattoo kaikki leffat sitten :(
 
On tää LG CX vaa nii paska ku olla ja voi.

Monessa mun vanhassa telkussa tikulta katellut leffoja ja kaikki pelitti aina paremmin kuin hyvin.

Yleensä TV:n omalla softalla ja sit tarpeen vaatiessa VLC.

CX:n omassa Media playerissä on kaikki pielessä, monissa ei pysty vaihtamaan tekstiä. Jossain toimii teksti mut sit ei tue ääntä..

Jotkut ei näy ollenkaan.

Eikä tälle romulle ole julkaistu vlc enkä löydä mitään muutakaan softaa storesta?

Eikö ole ketään kohtalotovereita? Onko mitään tehtävissä?

Edit. Yläkerrassa on vielä mun edellinen Sony, kai mun pitää alkaa siellä kattoo kaikki leffat sitten :(
Kuulostaa äkkiseltään vähän samanlaiselta harmitukselta kuin se, että nykyajan stereoseteissä ei tule LP-soitinta mukana.
 
Tuli sitten hölmönä kuunneltua Powerin myyjää ja ostettua vajaa pari viikkoa sitten LG 55" Nanocell91 kalibroitu malli, joka muuten vaikuttaa mielestäni silkalta huiputukselta. Mustan sävyt eivät vain vieläkään ole mielestäni kohdillaan eikä myöskään värikontrasti muutenkaan vastaa ihan sitä ~1100€ mikä kyseisestä televisiosta maksettiin.

Mitä ehdottaisitte tilalle? Itse olen miettinyt joko Sony Bravia 55" XR A80J mallia tai sitten LG 55" B1 tai C1 sarjan televisioita. Jokainen noista varmaan pesee Nanocellin mennen tullen mitä kuvanlaatuun tulee?
 
Tuli sitten hölmönä kuunneltua Powerin myyjää ja ostettua vajaa pari viikkoa sitten LG 55" Nanocell91 kalibroitu malli, joka muuten vaikuttaa mielestäni silkalta huiputukselta. Mustan sävyt eivät vain vieläkään ole mielestäni kohdillaan eikä myöskään värikontrasti muutenkaan vastaa ihan sitä ~1100€ mikä kyseisestä televisiosta maksettiin.

Mitä ehdottaisitte tilalle? Itse olen miettinyt joko Sony Bravia 55" XR A80J mallia tai sitten LG 55" B1 tai C1 sarjan televisioita. Jokainen noista varmaan pesee Nanocellin mennen tullen mitä kuvanlaatuun tulee?
Juu pitkälti pesee... jos myös HDR kirkkautta haluaa niin kannattaa vilkaista Samsungin QN90A ja QN95A mallit. Aikaliki 1100€ noitakin pitäs lähteä, liekkö vähemmälläkin tarjouksissa..
 
Tuli sitten hölmönä kuunneltua Powerin myyjää ja ostettua vajaa pari viikkoa sitten LG 55" Nanocell91 kalibroitu malli, joka muuten vaikuttaa mielestäni silkalta huiputukselta. Mustan sävyt eivät vain vieläkään ole mielestäni kohdillaan eikä myöskään värikontrasti muutenkaan vastaa ihan sitä ~1100€ mikä kyseisestä televisiosta maksettiin.

Mitä ehdottaisitte tilalle? Itse olen miettinyt joko Sony Bravia 55" XR A80J mallia tai sitten LG 55" B1 tai C1 sarjan televisioita. Jokainen noista varmaan pesee Nanocellin mennen tullen mitä kuvanlaatuun tulee?
Jos tuo Nanocell oli niitä IPS paneelisia telkkareita niin ei ole ihme kun mustat on mitä on. Sony A80J tilalle niin et tule pettymään.
 
On tää LG CX vaa nii paska ku olla ja voi.

Monessa mun vanhassa telkussa tikulta katellut leffoja ja kaikki pelitti aina paremmin kuin hyvin.

Yleensä TV:n omalla softalla ja sit tarpeen vaatiessa VLC.

CX:n omassa Media playerissä on kaikki pielessä, monissa ei pysty vaihtamaan tekstiä. Jossain toimii teksti mut sit ei tue ääntä..

Jotkut ei näy ollenkaan.

Eikä tälle romulle ole julkaistu vlc enkä löydä mitään muutakaan softaa storesta?

Eikö ole ketään kohtalotovereita? Onko mitään tehtävissä?

Edit. Yläkerrassa on vielä mun edellinen Sony, kai mun pitää alkaa siellä kattoo kaikki leffat sitten :(
CX:stä puuttuu ainakin DTS decoderi, eli äänien puute saattaa johtua siitä.
 
Ongelma ratkaistu. Käytiin viemässä se LG Nanocell eilen Poweriin 60 pvä:n tyytyväisyystakuu palautukseen ja otettiin tilalle tämä:


Lompakkoa se hieman kyllä viilsi, koska eiväthän ne tietenkään sitä LG Nanocell kalibrointia hyvittäneet. 250e maksoi siis erotus, tyhmyydestä sakotetaan.

Mutta voi pojat millainen parannus tuli kuvanlaatuun, kun kokeeksi laitoin The Last of Us Part II ja Dying Light 2 PS5 versiot pyörimään. Kyllä oli mustat mustia ja kontrasti kaikin puolin parempi jopa ihan perus kuva setupeilla. Sormet ihan syyhyää, että miltäköhän kuva sitten näyttää, kun kalibroin tämän tv:n itse googlesta löytyvillä arvoilla.
 
Joo, onhan tää CX iha hanurista jos ei tikulta saa katsottua leffoja! :p

En tiedä, ehkä itse olen kasvanut jo tästä leffat tikulta ajasta ulos. Ne katsotaan streaminä (dolby vision/atmos) tai 4k blu-ray levyltä.
TV on markkinoiden parhaimmistoa edelleen käytettävyyden ja kuvanlaadun johdosta.
 
Joo, onhan tää CX iha hanurista jos ei tikulta saa katsottua leffoja! :p

En tiedä, ehkä itse olen kasvanut jo tästä leffat tikulta ajasta ulos. Ne katsotaan streaminä (dolby vision/atmos) tai 4k blu-ray levyltä.
TV on markkinoiden parhaimmistoa edelleen käytettävyyden ja kuvanlaadun johdosta.
Mistä noita tikulle saa edes muuta, kun "opiskelijan verkkokaupasta"? Varmaan 20v sitte viimeksi leikkinyt tikkuleffojen kanssa ite.
 
Samaisesta syystä jätin nämä C-kasetit pois kun nyky mediasoittimet ei oikein tue noita. Mukavampi kuunnella Spotifyta tai ostaa kunnon erikoispainos fyysisestä CD levystä. ;)
 
CXn kanssa on ollu kyllä ruusuista. Nyt tuli pieni ryppy rakkauteen, kun olin Netflixistä laittanut läpikuultavat tekstit, koska valkeilla teksteillä palaa silmät HDR-sisällöllä. Mutta jostain syystä nyt läpikuultavien tekstien kanssa Netflixin appi on alkanut kaatuilemaan ihan jatkuvalla syötöllä.
 
Voi voi ei ole erikseen tekstit.

Aika oleellinen asia mielestäni mut mitäpä voi olettaa Netflix sukupolvelta. Ei niitä huvin vuoksi ole tehty vaikkei teitä kiinnostaisikaan.

Sähän vitsin murjasit vai 20 vuotta sitten :D Haluisin nähdä kun 20 vuotta sitten olet laittanut tikun telkkariin kiinni tai katsonut jotain muuta kuin pixeli mössöä siltä tikulta 20 vuotta sitten.

Mä käyn aika usein vuokraamassakin leffoja Ogelin Filmtownista, suosittelen muillekin :)

Vinyylit myös kelpaa tottakai.
 
Powerista saisi Panasonicin 48-tuumaista OLED-telkkaria nyt karvan alle kahdeksaan hunttiin.



Arvosteluja ko. vehkeestä:


 
Ylös Bottom