Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

zxcvbnm

New Member
Nimi: Uncharted 2: Among Thieves
Lajityyppi: Toiminta, seikkailu
Kehittäjä: Naughty Dog
Julkaisija: Sony Computer Entertainment
Julkaisuaika: 14.10.2009
Demo: Yksinpelidemo
Moninpeli: Netissä 2-10 pelaajaa, samalla koneella ei
Ikäraja: 16+
Kansikuva: http://www.mygaming.co.za/news/files.php?file=unchrterd_2_box_454453915.jpg

Moninpelimuodot:

CO-OP:


OBJECTIVE
- Tämä on pelin ns. co-op tarinamoodi. Ei liity yksinpelitarinaan. Tehtäviä on 3, ja yhden tehtävän pelaa läpi noin 15 minuutissa.
SURVIVAL - Tässä pelimuodossa pelaajat yrittävät pysyä hengissä mahdollisimman pitkään, kun vihollisia tulee joka kierroksella lisää.
GOLD RUSH - Lähes sama pelimuoto kuin survival, mutta tässä pitää samalla kuskata aarre yleensä kentän toisessa päässä sijaitsevaan aarrearkkuun.

VS-PELIMUODOT:


DEATHMATCH - Kaksi joukkuetta, se kumpi joukkue saa ensin 50 tappoa voittaa.
ELIMINATION - Ei respawnia. Kun joukkueen jokainen jäsen kuolee, toinen tiimi saa pisteen. Se kumpi joukkue saa ensin kolme pistettä, voittaa.
PLUNDER - Tavoitteena on kaapata aarre ja viedä se omalle puolelleen, josta saa pisteen. Se kumpi joukkue saa ensin 5 pistettä, voittaa.
TURF WAR - Valtaa kolme kohdealuetta. Voittava joukkue saa pisteitä jokaisen alueen valtaamisesta.
Ensimmäisenä merkittyyn paikkaan pääsevä joukkue voittaa.
CHAIN REACTION - Tavoitteena on kaapata viisi aluetta, joita on ympäri kenttää. Kohdemerkki on vain yhden alueen päällä kerrallaan.
KING OF THE HILL - Valtaa merkitty alue, mutta ole varuillasi, sillä sen sijainti ei pysy paikallaan. Pelin voittaa se joukkue, joka onnistuu pitämään merkittyä
aluetta hallussaan määrätyn ajan.

MUUT:

CINEMA MODE: Täältä voit katsoa moninpelimatsejasi. Tallentaa 20 viimeisintä matsia, mutta videoiden suojaaminenkin onnistuu.

MACHINIMA MODE - Jos haluaa kuvata ns. machinima-videopätkiä, kuten http://www.youtube.com/watch?v=CCAODGnip0A, on tämä moodi sinulle tarkoitettu. Tässä moodissa voi säätää pelaajan animaatioita.

Lisätietoa: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=375555 (HUOM! Saattaa sisältää spoilereita)


Eli keskustelua tästä pelistä. Muistakaa pistää viesti spoiler tageihin, jos kerrotte juonesta!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Onko kellään mitään tietoa, että kauanko se valuutta-koodi toimii? Tai siis että kun sen syöttää, niin kauanko sitä rahaa saa enemmän?
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Eilen tuli postissa peli ja tänään pääsi vähän enemmän pelaamaan. Chapter 14:ssa mennään ja käsittämättömän siistejä kohtauksia ollut. Grafiikka on varmasti parasta mitä ps3:lla ollaan nähty, mutta silti peli pyörii todella pehmeästi. Juoni on mielenkiintoinen, joskin ehkä hieman nopeasti siirrytään paikasta toiseen. Trophyt on yhtä mielikuvituksettomia kuin ykkösessä, suhteellisen helppo platina siis tiedossa.

Aloitin pelin hardilla ja ainakaan tähän menessä haastetta ei ole ollut juuri ollenkaan, vastaa suunilleen uncharted ykkösen normalia. Saa nähä mitä murskaava tuo tullessaan.

Multiplayeriä ei päässyt vielä testaamaan, sillä onlinessa näyttäisi olevan vain ~2500 pelaajaa ja mihinkään peliin ei pääse sisään. Hieman huolestuttaa Co-op mappien määrä (objective), kun niitä näkyy peliä tehtäessa vain 3, toivottavasti niitä aukeaa jollain tavalla lisää.

Ainakin omalla kohdalla on täyttänyt odotukset täysin ja olen varma että kauhean moni ykkösestä tykännyt ei tule tähän peliin pettymään.
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Ainakin omalla kohdalla on täyttänyt odotukset täysin ja olen varma että kauhean moni ykkösestä tykännyt ei tule tähän peliin pettymään.

Kauan olet ehtinyt pelata, kun olet chapter 14:sta kerinnyt? Montakohan noita on yhteensä? Tässä mietin vain tätä pelin kokonaiskestoa. Ykkös-osahan kesti sen 6-8h, tästä ois puhuttu, että +12h eli jopa tuplat edelliseen. Saas nährä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Spoileriin ensifiilistelyt, ettei kukaa nyt ota nokkiinsa mistään.
Vähän matkaa peliä tahkonnu eteenpäin ja vaikuttaa lupaavalta. Vaikka alun juonikuviot tuntui vähän tutuilta ekasta osasta, niin ei se menoa haittaa. Näyttää upealta, kuulostaa upealta ja ainakin vielä tuntuu siltä, että hiiviskelyä koitetaa suosia nyt oikein kunnolla.
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Spoileriin ensifiilistelyt, ettei kukaa nyt ota nokkiinsa mistään.
Vähän matkaa peliä tahkonnu eteenpäin ja vaikuttaa lupaavalta. Vaikka alun juonikuviot tuntui vähän tutuilta ekasta osasta, niin ei se menoa haittaa. Näyttää upealta, kuulostaa upealta ja ainakin vielä tuntuu siltä, että hiiviskelyä koitetaa suosia nyt oikein kunnolla.

Aikalailla samat fiilikset itellä :)
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Loistava peli, eilen tuli VG+:sta pakettina. Kohta 80% juonesta pelattu läpi ja ei voi kuin olla tyytyväinen. Kanadasta kun pelin tilasin, niin sain tietty jenkkiversion pelistä (tai no kanadalaisilla kansilla, kaikki tekstit englanniksi ja ranskaksi). Huomasin ettei peliin voinut valita suomenkielisiä tekstityksiä. Eikös siihen ensimmäiseen osaan saanut? Mites euroopaversioissa, onko niissä mahdollisuus suomenkielisiin teksteihin?

Eipä tuo paljoa haittaa, hyvin ymmärtää muutenkin.

No niin ja sitten takaisin pelaamaan....:D
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Mites euroopaversioissa, onko niissä mahdollisuus suomenkielisiin teksteihin?
Kyllä saa, joskin käännöksen taso vaihtelee laidasta laitaan. Oletettavaa on, että kääntäjillä ei ole ollut konteksti aina tiedossa, joten käännös menee sen vuoksi pieleen. "Gimme a light!" -> "Anna valoa!" Oikeastihan tässä kohtaa tarvittiin kuitenkin tulta.

Sanaleikitkin on käännetty vähän vaihtelevasti. Tiirikoidessa heitetty kommentti: "I do pick more than my nose" -> "Kaivan muutakin kuin nenääni."
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Ja peli läpi. koko eilisen päivän pelasin, kohtuu ripeää tahtia, mutta silti venyi yöhön asti. Noin 11 tuntia meni.

Vähän fiiliksiä:
Grafiikka on oletetusti hienoa, juuri sellaista kuin odotinkin. Maisemat vaihtelee nyt todella paljon, jota jäinkin ykkösosassa kaipaamaan.
Parhainta oli kuitenkin helvetin siistit toimintakohtaukset Varsinkin:
kaupungissa oleva helikopteri hyökkäys, juna osio ja takaa-ajo kohtaus, jossa hypittiin autoista autoihin jäivät mieleen.

Huonoa taas se että, räiskintää on vieläkin liikaa ja joihinkin äijii joutuu kuluttamaan monta lipasta esim.

<spoileria pelin lopusta>
pelin lopussa hyökkääviin minigun jätkiin, joihin meni hermot.

Jotkut kohdat tosin voi mennä hiiviskelemällä. Mutta itse ainakin päädyin aina vaan ampumaan.

Sitten vaan kerämään väliin jääneitä aarteita. ..
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

No niin, nyt on 6 chapteria takana ja aika hieman pohdiskella millainen peli oikeastaan on? Yritän olla spoilaamatta ja en mene juoneen sen enempää tai syvemmälle...

Kuten jo edellä mainittiin on tämä peli todennäköisesti kauneinta mitä PS3:lla on nähty. Rima on ollut todella korkealla, paikoin ehkä liiankin korkealla mm. tuli- ja vesiefektien kanssa. Tuntuu että tuota vettäkin on lisätty sinne tänne "koska se näyttää makealta" -meiningillä. Paikoitellen siis haisee suorastaan kikkailulta:)

Kyllä tähän räiskintää mahtuu riittävästi kuten aikaisempaankin versioon. Sneakkailua on tarjolla kuitenkin paljon enemmän kuin ykkösessä ja vastustajat voi yllättää omilla ehdoillaan. Olen jo kuristanut kuuden chapterin aikana 10x sen mitä ykkösessä. Melee-taistelu on todella suuressa osassa agrompien vihujen johdosta ja se toimii huomattavasti paremmin kuin ykkösessä. Yksi "mielenkiintoinen" vihukin aiheuttaa aina välillä ketutuksen sekaista tunnelmaa.

Olen myös löytänyt uuden lempiaseen.

e: kaiken kaikkiaan mahtava peli ainakin tähän asti, nyt pelataan rauhassa, kerätään trophyja ja nautiskellaan. Minulla ei ole mikään kiiren kuten yllä oli:)
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Ok, läpi pelattu normaalilla vaikeustasolla. Ei voi olla kuin tyytyväinen. Joku 13-14h tais mennä aikaa. Nopeamminkin tuon olisi voinuy juosta läpi, mutta tahdoin löytää mahdollisimman monta aaretta. Parhaani yritin kurkkia joka paikkaan missä niitä voisi olla mutta 50kpl eli tasan puolet vain jäi haaviini.

Mua ei nuo kestävät vihulaiset paljoa häirinneet. Päähän vaan tähtäintä ja johan tippuu. Kovempia vastaan isommalla tykillä ja kranuilla, niin eipä niistäkään paljoa harmia ole.
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Onko kellään seuraavaa ongelmaa?? Mulla jäätyy noi nettipetsit heti alkuunsa. Parhaimmillaan olen minuutin päässyt eteenpäin. Kaikki jäätyy ja sit ilmottaa,että isäntä poistui. Ongelma oli jo Betassa. Joku 25-30 yritystä takana. Aivan täydellinen peli muuten. OSAAKO JOKU AUTTAA!??
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Nyt on pelattu kai 11 chapteria ja aikaa on mennyt jouk n.5 tuntia:mad:. olen kyllä suunnilleen juossut paikkojen läpi. Paras peli mitä olen ikinä pelannut ja pelissä onollut jo monta hienoa kohtausta .
Se helikopterikohtaus oli aivan uskomaton ja kaupungissa olo on muutenkin siistiä. Graffat on uskomattomat ja mieleen on jäänyt se kun piti mennä "tähystyspaikalle" sinne kaupungin korkeimmalle paikalle. Chloe on mielestäni parempi kuin Elena koska chloe tulee mukaan joka paikkaan.
Nettipeliä en ole vielä ehtinyt kokeilla. Onko siellä jo paljon pelaajia?

Sain ihan tuurilla mitalin siellä Nepalin talon katolla olevasta uima-altaasta. Leikin vaan siellä ja sitten tuli ilmoitus Marco! ja Polo mitaleista. Mitaleiden kuvauksena luki että pitää leikkiä hippaa uima-altaassa:)
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Nyt on pelattu kai 11 chapteria ja aikaa on mennyt jouk n.5 tuntia:mad:. olen kyllä suunnilleen juossut paikkojen läpi. Paras peli mitä olen ikinä pelannut ja pelissä onollut jo monta hienoa kohtausta .
Sain ihan tuurilla mitalin siellä Nepalin talon katolla olevasta uima-altaasta. Leikin vaan siellä ja sitten tuli ilmoitus Marco! ja Polo mitaleista. Mitaleiden kuvauksena luki että pitää leikkiä hippaa uima-altaassa:)
Joo itekkin sain ton iha munQ :))) Oon kans 10 vai 11 chapteris en muista.
En löytäny yhtään aarretta moneen kenttään peräkkäin, vaikka tutkin mielestäni kaikki paikat. Tällä hetkellä varmaa 13 aarretta löytymy.
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Näkyy kyllä kivasti spoilereita yllä, että enpä niitä sen tarkemmin lue. ;0

Mutta...

Noh, oli ite pakko väkisin lopettaa, kun piti muidenkin päästä telkkarille, mut semmonen pari tuntia peliaikaa takana. Siinä mennyt sitten vähän enemmän aikaa muissa merkeissä jotain randomia ihmetellessä. Tähän asti on ollut kyllä sellasta ilotulitusta, että herranjestas. :)

Ei pettänyt yhtään ja olen ylpeä itsestäni etten paljoa trailereita ym. sortunut katsomaan, joten en ole tavallaan nähnyt yhtäkään merkittävää välinäytöstä tai itse pelaamista. Tarina on tässä pelissä kyllä todella kohdillaan.

Sitten pientä spoileria heti pelin alkupuolelta (chapter 1 - 2):

Oli kyllä todella siisti se eka chapter, jossa johonkin Mission Impossible / National Treasure -tyyliin murtauduttiin sinne Istanbulin museoon. Ihan pelin alun junakohtauskin oli todella vakuuttava. Kun eka takauma alkoi näkymään välinäytöksen muodossa, tuli mieleen heti joku elokuva. Se näytti niin realistisen oloiselta, että huhhuh (siis puhun nyt siitä, kun nämä kolme tyyppiä puheli siinä hiekkarannalla).

Huumoriakin tarinasta löytyy edelleen, mutta tähän mennessä se ei oo vielä yltänyt ykkösosan tasolle. Maisemiltaan peli on kyllä paljon parempi. Itse oon jo rämpinyt niin Borneon sademetsissä kuin Himalajan vuoristoissa ja Istanbulin museoissa. Ykkösen viidakoihin alkoi jo pikkuhiljaa kyllästymään, vaikka ne hienolta näyttikin.

Täytyy mainita vielä, että hiippailu sekä uusi cover-systeemi on totetettu kyllä todella hyvin. Erilaisia knockout-liikkeitä on monia ja niitä voi tehdä eri asennoista ja suojista. Todella tyylikkäästi tippui museon vartijat kaiteiden yli, kun vetäs ne alas. :p

(Ihmettelen kyllä sitä yhtä kohtaa, kun Nate veti vartijan alas 20-30m pudotuksella kivikkoiseen veteen, vaikka puhe oli että ketään ei tapeta. Aika hankala sellasesta selvitä...)

Tähän mennessä on ollut kyllä aivan loistavaa menoa. Chapter 3:ssa mennään ja huomenissa jatkuu.
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Mites euroopaversioissa, onko niissä mahdollisuus suomenkielisiin teksteihin?

Kävin oman versioni ostamassa tänää Konsolinetistä ja sain näköjään jonkun UK-version. Siinä ei kielivalintoina ole mitään muuta kuin englanti. Ei siinä ettenkö englantiakin ymmärtäisi, mutta ottaa päähän silti. Saisivat Suomessa kumminkin myydä ihan Suomi versiota!
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Todella mallikkaasti muuten tehty nuo kielten valinnat. Heti pelin aluksi valitsin englannin, jotta trophyt ja valikot pysyy englanninkielisinä. Sitten optionssista vaan vaihto välinäytösten tekstitykseksi suomen, ja nyt on kyllä kaikki täydellisesti. :p
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Itsellä takana nyt noin 8 chapteria ja todella hyvää settiä ollut tähän asti. Samanlaisia fiiliksiä mitä edellisilläkin kirjottajilla. Jooh, meno jatkuu taas myöhemmin.. Perjantaina vasta pääsee lomille ja sitte alkaa se todellinen tykitys.
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Onko kellään mitään tietoa, että kauanko se valuutta-koodi toimii? Tai siis että kun sen syöttää, niin kauanko sitä rahaa saa enemmän?

Mikäli tarkotat niitä gamestopin koodeja niin oma ei edes toiminu -_-" Sano vaan että koodi on joko vanhentunut tai sitten väärä.
Spessu editionin kanssa tullut asekoodi tosin toimi hyvin siinä ei ollu mitään ongelmia :)
 
Ylös Bottom