Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Unreal Tournament III (Xbox 360)

Paolo

Active Member
Noniin, Midway on raottanut salaisuuksien verhoa:

Epic Games' Unreal Tournament III is coming to the Xbox 360 at long last.
The new release will have five exclusive new maps and two new characters. It will
also contain all of the DLC that was created for the PS3 and PC versions. You will
also be able two play in a two player split screen mode. So, if you have been patiently
waiting for for UT III to arrive for your 360, Epic has answered your prayers.

Kotaku


Modeista ei vieläkään mitään mainintaa. Ilman niitä tässä pelissä ei ole kauheasti pihviä.

Today we can add that there will also be an all-new Warfare mode, though
we're still trying to find out what that exactly means.

Joystiq
 
Vastaus: Unreal Tournament III (Xbox 360)

Toivotaan että modit tulevat myös boxille. Ne on kuitenkin se isoin ja paras lisäanti pelissä. Ja vaikka ei tulisi, ehkä DLC:tä annetaan jatkossa enemmän.
 
Vastaus: Unreal Tournament III (Xbox 360)

Monenkohan pelaajan pelimuotoja tähän on mahollisesti tulossa? UT on aina ollut parhaimmillaan jättimäisellä porukalla joten sääli jos lukumäärä jää samankaltaisiin mikki hiiri lukemiin kuten COD nelosessa.
 
Vastaus: Unreal Tournament III (Xbox 360)

16 pelaajaa on maksimi.
 
Vastaus: Unreal Tournament III (Xbox 360)

Onko tuosta muutes jo julkaisupäivää tiedossa?

Julkaisupäivää ei, mutta kesän aikana kuitenkin.

EDIT: 360:lle ei välttämättä tule vapaata modijakelua, mutta ainakin parhaat modit tulevat saataville myös 360-versioon.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Unreal Tournament III (Xbox 360)

16 pelaajaa on maksimi.

No voi jeesuksen anaali, mikä vittu siinä on ettei näihin boxin moninpeleihin saaha tuon enempää pelaajia? Jos PCllä on tuki jumalauta tyyliin 100 pelaajan servuihin niin miksi boxilla vaan 16? NAURETTAVAA!

:cool:

En tarkoita tällä pelkästään UT vaan muitakin pelejä.
 
Vastaus: Unreal Tournament III (Xbox 360)

No voi jeesuksen anaali, mikä vittu siinä on ettei näihin boxin moninpeleihin saaha tuon enempää pelaajia? Jos PCllä on tuki jumalauta tyyliin 100 pelaajan servuihin niin miksi boxilla vaan 16? NAURETTAVAA!

:cool:

En tarkoita tällä pelkästään UT vaan muitakin pelejä.

Livessä ei oo mahdollista pitää dedikoituja servuja pc-tyyliin, joten vaikka tuollaiset 100 pelaajan servut olisivatkin peleissä mahdollisia, pelattavuus olisi lagin vuoksi aika nollissa kun joku peruspelaaja 2M/512k yhteydellään hostailisi peliä.

UT3 ei kyllä sinänsä kiinnosta juurikaan. Tuollainen rakettihyppely on minusta yksi paskimmista nettiräiskinnän tyylilajeista, realistisempi meno kolahtaa muhun enemmän. Vapaata modienlevitystäkään ei todennäköisesti XO-versiossa nähdä, joten sekin puoli pelistä menettää viehätyksensä. Vaikka ne muutama parasta ja suosituinta modia tulisikin jakeluun, niin tällaisissa peleissä iso osa huvista kuitenkin on aina ne älyttömimmät ja hulluimmat marginaalimodit.
 
Vastaus: Unreal Tournament III (Xbox 360)

Livessä ei oo mahdollista pitää dedikoituja servuja pc-tyyliin, joten vaikka tuollaiset 100 pelaajan servut olisivatkin peleissä mahdollisia, pelattavuus olisi lagin vuoksi aika nollissa kun joku peruspelaaja 2M/512k yhteydellään hostailisi peliä.

Itse asiassa tämä on vähän niiköstä toteutuskymysys. Xbox Livessä ei ole mahdotonta pitää yleisiä pelipalvelimia, vaikka valtaosa peleistä tukeutuukin asiakkaiden konsoleilla ylläpidettyihin nettipeleihin. Jo ensimmäinen Unreal Championship ykkös-Xboxilla hyödynsi yleisiä palvelimia. Uusimmista peleistä esim. Battlefield: Bad Company ja Frontlines: Fuel of War tukevat yleisiä palvelimia, Bad Company 24:ään ja Frontlines 50 pelaajaan asti. Yleisten palvelimien etu on nopeus, mutta ne aiheuttavat kuluja ylläpitäjälle ja siksi ne ajetaan jossain vaiheessa alas. Pahimmillaan se sulkee koko nettipeliominaisuuden pelistä -- ei mukavaa Matti Myöhäisten kannalta.

Jotkut pelit pääsevät perinteisellä Live-toteutuksellakin sujuvaan 32 pelaajan toimintaan, mutta se riippuu ihan pelin tyylistä. Esimerkiksi Bad Companyn pelaajamäärää rajoittaa yleisilläkin palvelimilla valtava tuhon määrä, joka on synkronoitava jokaisen osanottajan peliin.

Toisaalta pelaajamääriä voivat konsoleilla rajoittaa tekniset ominaisuudet, koska pelin olisi pysyttävä sujuvana, vaikka kaikki pelaajat olisivat yhdessä läjässä. Mitä enemmän hahmoja, sitä vähemmän yksityiskohtia. Yksityiskohtia ei voida liikaa karsia, koska pelin olisi näytettävä hyvältä vielä silloinkin, kun kuvassa ei ole toimintaa.

Pc:llä suorituskyky ei ole niin kriittistä potentiaalisesti tehokkaamman raudan ja yksityiskohtien vapaan säätövaran takia. Pc:llähän Unreal Tournament III tukee 32 pelaajaa, mutta pelaajamäärä on molemmissa konsoliversioissa laskettu puoleen kyseisestä määrästä.

Toki tekijöiden on otettava huomioon myös kenttien ja pelimuotojen tasapainotus. Esimerkiksi Halo 3 toimii parhaiten vain kahdeksalla pelaajalla (4 vs. 4), vaikka se tukeekin maksimissaan 16 pelaajaa. Nykyisillä kentillä ei olisi mitään mieltä yrittääkään suurempia otteluita. Ehkä Unreal Tournamentin sinkohippa 32 pelaajan kesken kävisi liian hektiseksi pädillä pelaaville?

Mikä sitten on Unreal Tournament III:n kannalta optimaalisin pelaajamäärä, siitä varmasti osaavat kertoa peliä pc:llä ja Playstation 3:lla pelanneet. Meikäläinen lopettaa off-topic-turinat tähän. :p
 
Vastaus: Unreal Tournament III (Xbox 360)

Itse asiassa tämä on vähän niiköstä toteutuskymysys. Xbox Livessä ei ole mahdotonta pitää yleisiä pelipalvelimia, vaikka valtaosa peleistä tukeutuukin asiakkaiden konsoleilla ylläpidettyihin nettipeleihin. Jo ensimmäinen Unreal Championship ykkös-Xboxilla hyödynsi yleisiä palvelimia. Uusimmista peleistä esim. Battlefield: Bad Company ja Frontlines: Fuel of War tukevat yleisiä palvelimia, Bad Company 24:ään ja Frontlines 50 pelaajaan asti. Yleisten palvelimien etu on nopeus, mutta ne aiheuttavat kuluja ylläpitäjälle ja siksi ne ajetaan jossain vaiheessa alas. Pahimmillaan se sulkee koko nettipeliominaisuuden pelistä -- ei mukavaa Matti Myöhäisten kannalta.

Niin no tuossakin on kyse vain pelinkehittäjän pitämistä servereistä vähän samaan tapaan kuin mmorpgeissa. PC:ltä tuttua ilmiötä että tulee ulkopuolisia palveluita jotka vuokraavat klaaneille servereitä tai pitävät muuten vain yleisiä nopeita peliservereitä pystössä ei ole. Tämä on minusta helvetin huono juttu koska nimenomaan tämän takia ei XO:lla isoja taisteluita nettiräiskinnöissä nähdä. Jos laittaa peliin vaikka 32 pelin moninpelin niin käytännössä pelinkehittäjän on pakko sitoutua myös ylläpitämään peliservereitä, koska ulkopuoliset nettiyhteisöt ja firmat eivät sitä pysty tekemään ja peruspelaajien nettiyhteyksien potku ei riitä noin monen pelaajan serverin pyörittämiseen sujuvasti.

Ja tietysti konsolien räiskinnät toimivat parhaiten pienellä porukalla koska ne on suunniteltu niin. Toisaalta taas esim. halo ykkösen PC-versioon tehtiin isompia mappeja ja peli toimi hyvin kymmenienkin pelaajien servereillä. Eikai vaikka nyt Halo 3:sta olisi ollut mielekästä tehdä toimimaan isoilla pelaajamäärillä koska sitä on mahdoton pelata isolla pelaajamäärällä.
 
Vastaus: Unreal Tournament III (Xbox 360)

PC:ltä tuttua ilmiötä että tulee ulkopuolisia palveluita jotka vuokraavat klaaneille servereitä tai pitävät muuten vain yleisiä nopeita peliservereitä pystössä ei ole.

Käsittääkseni tuokin on ollut mahdollista, ellei peräti ole edelleen. Ainakin alkuperäisellä Xboxilla, tiettyjen pelien kanssa, oli mahdollista asettaa konsoli palvelimeksi, jolla ei itse pystynyt pelaamaan. Unreal Championship oli yksi. Tai sitten muisti pettää pahemman kerran.
 
Vastaus: Unreal Tournament III (Xbox 360)

Käsittääkseni tuokin on ollut mahdollista, ellei peräti ole edelleen. Ainakin alkuperäisellä Xboxilla, tiettyjen pelien kanssa, oli mahdollista asettaa konsoli palvelimeksi, jolla ei itse pystynyt pelaamaan. Unreal Championship oli yksi. Tai sitten muisti pettää pahemman kerran.

No siinä tapauksessa kysymys kuuluukin että miks tuota ominaisuutta ei käytetä? Esim. ps2:n star wars battlefrontissahan pystyi lataamaan pc:lle serveriohjelman pelin hostaamiseen, samanlaisia vaan XO-peleihinkin. Peliplaneetta ja mitä muita näitä nyt on jotka counter-strike ja ET servereitä pitävät vaan ottaisivat myös cod4 ja unreal tournament 3 (XO) serverit valikoimiinsa niin saatais nähdä vihdoinkin myös laajempaa nettiräiskintää.
 
Vastaus: Unreal Tournament III (Xbox 360)

No siinä tapauksessa kysymys kuuluukin että miks tuota ominaisuutta ei käytetä?

Koko palvelinkysymys on pelintekijöistä ja peleistä kiinni. Ensinnäkin tarjolle pitäisi tulla pelejä, jotka tukevat pc-tyyppistä nettipeliä, ja toisekseen tarvittaisiin sellaisia tahoja, jotka haluavat uhrata omia resurssejaan konsolipeleille. Eli vaikka Xboxillakin oli näitä pelejä (UC, Rainbow Six, Splinter Cell), joissa konsolistaan sai tehtyä palvelimen, ei kyseisestä ominaisuudesta hittiä tullut. Konsoleilla tuntuu olevan kovemmassa huudossa täysin automatisoitu verkkopalvelu (Halo 2, Halo 3, COD4...), jonka ehkä ajatellaan paremmin vastaavan nimenomaan konsolipelaajien tarpeita. Ja itse asiassa palvelintyypistä riippumatta nettikoodi on aina kaiken pohja. Unreal Championshipiä pelanneet varmasti muistavat karmean lagin. Muistamattomille pieni muistinvirkistys on paikallaan... :)

YouTube: Jeff Gerstmannin arvostelu
 
Vastaus: Unreal Tournament III (Xbox 360)

Mikä sitten on Unreal Tournament III:n kannalta optimaalisin pelaajamäärä, siitä varmasti osaavat kertoa peliä pc:llä ja Playstation 3:lla pelanneet. Meikäläinen lopettaa off-topic-turinat tähän. :p

En ole PC:llä pelannut UT:ta enkä tiedä onko siellä sitten isommat kentät vai miten pelaajamäärä on niin iso. PS3:lla tuo 16 pelaajaa on kuitenkin imo aika täydellinen ja joissain harvoissa kentissä jopa hieman liian iso määrä. Ja pysyypähän ainakin noilla pelaajamäärillä 100% tasaisena ruudunpäivitys vaikka jälki on todella upeaa.

Kyrsii vaan ettei tästä tullut klaanipuolella suosittua peliä. No, open räiskinnöistä tämä on kuitenkin se paras tällä hetkellä, joten jos tykkää arcaderäimeestä, tämä kannattaa ehdottomasti hankkia.
 
Vastaus: Unreal Tournament III (Xbox 360)

Mielestäni UT3 tuo mukavan vaihtelun COD 4:sen realismille ja Halo 3:sen taktisuudelle - se kun on aivotonta, täysin reflekseihin perustuvaa räiskintää. Olen kokeillut kyseistä peliä PC:llä, ja kenttä-design miellytti kovasti. Myö aseissa on sitä legendaarista munaa. Minua ei myöskään häiritse 16 pelaajan maksimi, sillä yleensä meininki käy liian sairaaksi isommilla porukoilla - ehdit spawnata ja, ah, kuolit jo.
 
Vastaus: Unreal Tournament III (Xbox 360)

Pelasin kyseistä peliä PC:lla jonkin aikaa enkä löytänyt siitä mitään uutta oikeastaan verrattuna sarjan aikaisempiin osiin kuin hienomman grafiikan. Joten en yhtään ihmettele miksi tästä ei ole klaanipuolella tullut niin suosittua kuin ehkä on odotettu. Samaa räiskettä hienompana kuin edellinen osa ei oikein vakuuta pelin ostoon.
 
Vastaus: Unreal Tournament III (Xbox 360)

Tietääkö kukaan, saako boksiversio mitään kivaa extraa PS3-versioon nähden (muutakin siis kun achit)? Tätä saa jo PS3:lle sen verran halvalla, että olen ajatellut hankitaa sille, varsinkin kun tuo moditilanne poksilla on vielä niin epävarma.
 
Vastaus: Unreal Tournament III (Xbox 360)

Tietääkö kukaan, saako boksiversio mitään kivaa extraa PS3-versioon nähden (muutakin siis kun achit)? Tätä saa jo PS3:lle sen verran halvalla, että olen ajatellut hankitaa sille, varsinkin kun tuo moditilanne poksilla on vielä niin epävarma.

Ilmoitettu on ainakin lisää kenttiä, uusia hahmoja, splitscreen ja jokin uusi pelimoodi.
(Tsekkaa ensimmäinen viesti tässä ketjussa! ;) )
 
Ylös Bottom