Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Uutistentuottajia ja arvostelijoita kaivataan!

Kastle

KonsoliFIN Alumni
KonsoliFIN hakee Nintendon konsoleista ja niille julkaistavista peleistä kiinnostuneita sisällöntuottajia - tarkemmin sanottuna uutisoijia ja arvostelijoita. Sisällöntuottajilta odotetaan:
- innokkuutta ja aikaa seurata pelimaailman tapahtumia
- innokkuutta ja aikaa kirjoittaa KonsoliFINin Nintendo-puolelle viikottain
- hyvä ja selkeä suomen kielen kirjoitustaito
- englanninkielen taitoa, jotta peliuutiset kääntyvät selvälle suomen kielelle

Rahallista palkkiota ei KonsoliFINin sisällöntuottajille voida maksaa, mutta jo maanmainioon ylläpitoon kuuluminen tuo varmasti joulumielen. KonsoliFIN on toiminut myös monen toimittajan ponnahduslautana ammattimaisen pelimedian pariin.

Kiinnostuneet voivat ottaa yhteyttä kimmo.sjoblom(AT)konsolifin.net ja/tai toimitus(AT)konsolifin.net. Kerro viestissäsi lyhyesti itsestäsi (nimi, ikä, peliharrastushistoriasi). Liitä työnäytteitä - kuten esimerkkiarvostelu - mukaan.
 
Vastaus: Uutistentuottajia ja arvostelijoita kaivataan!

Olen huomannut itsekin, että konsolifin-sivustolla ei tule tarpeeksi nintendo aiheisia uutisia/arvosteluja, mutta harrastepohjalla olevalla sivustolla ei aina pitäisi mennä suomen pelimarkkinoiden mukaan, vaan pelien laadun mukaan. Nintendo pelaajia suomessakin luulisi riittävän enemmän kuin mitä täällä ketjuissa olen nähnyt.

Itse olisin innoissani ja omistanhan noita wii/ds-puolen pelejä yhteensä 150!!!

Mutta lukiossa aikoinaan äidinkieli oli aina jokin 7, joten typoja varmasti tulisi uutisissakin joskus. Englanti on ollut aikoinaan lukiossa 8-9, joten siinä mielessä ei mitään valittamista...pitäisikö vaivautua kirjoittamaan GoldenEye 007 arvostelu ja yrittää hmm.
 
Vastaus: Uutistentuottajia ja arvostelijoita kaivataan!

pitäisikö vaivautua kirjoittamaan GoldenEye 007 arvostelu ja yrittää hmm.

No totta kai kannattaa. Kirjoittelu voi olla hauska harrastus ja syventäähän se itse peliharrastusta. Kriittisempi näkemys auttaa myös tavallista pelaajaa ja sen kehittyminen on aina askel parempaan. Kielioppivirheet ja fiksu kirjoittelu voi olla vaikeaa, mutta harjoittelematta ei opi. Potentiaalisille kirjoittajille KonsoliFIN lupaa hienon mahdollisuuden kehittymiseen. Eikä yrittäminen tietenkään maksa mitään, joten miksi ei?

Rakkaus pelaamiseen on mielestäni se paras lähtökohta, mutta kyllä KonsoliFIN:llä on tarjottavaa myös kunnianhimoisille kriitikoille. ;)
 
Vastaus: Uutistentuottajia ja arvostelijoita kaivataan!

Hei!

Minua kiinnostaa kyseinen homma kovasti. Haluaisin kuitenkin tietää että onko KonsoliFIN:lla mahdollisuuksia joskus tulevaisuudessa menestyneelle arvostelijalle sponsoroida esimerkiksi arvosteltavia pelejä? En kysy tätä siksi että olisin ahne, vaan ihan oman yleisen talouden kannalta on pelien ostaminen usein hieman kinkkistä puuhaa. Laitan hakemusta jokatapauksessa, koska kyseessä on tulevaisuuden toiveammatti.
 
Vastaus: Uutistentuottajia ja arvostelijoita kaivataan!

KonsoliFINille kyllä lähetetään pressikappaleita, joten omaa taloutta ei tarvitse tuhota KonsoliFINin takia ;)
 
Vastaus: Uutistentuottajia ja arvostelijoita kaivataan!

Itseä kiinnostaisi kyllä arvostelut. Etenkin Sonic-arvostelujen puute sivustolla harmittaa. Tasoloikka lienee vahva lajini, mutta kyllä muukin sujuu. Ei kai ikä mikään este ole? Olen nimittäin vasta 16. :eek:
 
Vastaus: Uutistentuottajia ja arvostelijoita kaivataan!

Minäkin vasta 17, arvosteluitten kirjoittelu on enemmänkin ollut vapaa-ajan viete joka on harvinaista herkkua ilman kohdeyleisöä.

Arvosteluitten kirjoittelusta olisin kyllä kiinnostunut, tarkoitus olisi arvostella koko pelikokoelma lontoon murteella, mutta nuo uudemmat pullot voisi kai tännekin arvostella, miten vain. *olan kohautus* Parantumista niitten tekemisissä olisi mukavaa.

Mutta kannattaako tähän tämän ikäisenä edes lähteä sitten mukaan?

-Edit- Eipä tainnut pelikokoelmasta kuin jotain 6 Wii peliä ja kuusi tai seitsemän DS peliä löytyä... *redface*
 
Vastaus: Uutistentuottajia ja arvostelijoita kaivataan!

Ei se iästä ole kiinni. Niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin, moni meistäkin on ollut nykyistä nuorempi aloittaessaan. Meitsi aloitteli hommat 2005 ja olin tuolloin sen 17 vuotta juurikin.
 
Vastaus: Uutistentuottajia ja arvostelijoita kaivataan!

Milloin pitäisi hakemus viimeistään jättää? Tuskin te nyt maailman ääriin odottelette mutta kuitenkin että ehtisi jotain kirjoitella/täytellä.
 
Vastaus: Uutistentuottajia ja arvostelijoita kaivataan!

Jos osaamista ja intoa on, ei tuon aikataulun kanssa kannata liikaa hikoilla. Toisaalta kivahan se olisi mahdollisimman pian kuulla. =P
 
Vastaus: Uutistentuottajia ja arvostelijoita kaivataan!

Onko teillä tapana lähettää jotain vastausta sähköpostiin? Olen nimittäin molempiin osotteisiin jo lähettänyt viestiä eikä ole mitään kuulunut. Mietin vaan että onkohan edes tullut perille koko viesti.
 
Vastaus: Uutistentuottajia ja arvostelijoita kaivataan!

Laitoin privaa Platformerille. Ylläpidon puolella nyt vähän säätöä, joten on jäänyt vastaamatta viestiä lähettäneille. Ennen pitkää, ennen pitkää...
 
Vastaus: Uutistentuottajia ja arvostelijoita kaivataan!

Kiinnostusta kyllä löytyy. Uutisia tulee seurattua joka tapauksessa tosi paljon ja arvostelujen kirjoittamisesta olen aina tykännyt, ei vain ole kauheasti tilaisuuksia tullut.

Mitenköhän olis viisainta valita noita näytetöitä? Löytyy vähän pitempi leffa-arvostelu ja pari lyhyempää peliarvostelua muutamista ladattavista peleistä. Ja ei kai vielä ole liian myöhäistä pistää hakemusta, kun vasta tänään huomasin tuon uutisen?
 
Vastaus: Uutistentuottajia ja arvostelijoita kaivataan!

Mitenköhän olis viisainta valita noita näytetöitä? Löytyy vähän pitempi leffa-arvostelu ja pari lyhyempää peliarvostelua muutamista ladattavista peleistä. Ja ei kai vielä ole liian myöhäistä pistää hakemusta, kun vasta tänään huomasin tuon uutisen?

Ei ole myöhäistä. Leffa-arvostelut ja peliarvostelut yllämainittuihin osoitteisiin muiden tietojen kera. Jos muita nykypäivän konsoleita löytyy arsenaalista, niin kantsii mainita myös.
 
Vastaus: Uutistentuottajia ja arvostelijoita kaivataan!

Pakkohan se on onneaan koittaa, joten Kimmolle lähti luettavaa. Toimituksen osoitteeseen en laittanut kun vasta äsken äkkäsin, että sekin oli tuolla mainittu. No, varmaan päätyy tarpeellisten silmien alle tuotakin kautta?

Ilmeisesti hakuaika ei ole päättynyt, kun täällä ei ole vielä kukaan tuuletellut valituksi tulemistaan, eikä ketjuakaan ole lyöty lukkoon? :D
 
Vastaus: Uutistentuottajia ja arvostelijoita kaivataan!

Ilmeisesti hakuaika ei ole päättynyt, kun täällä ei ole vielä kukaan tuuletellut valituksi tulemistaan, eikä ketjuakaan ole lyöty lukkoon? :D
Muutama uusi kaveri on nostettu KonsoliFIN-ritarien pyöreän pöydän jatkoksi, mutta näyttävät olevan sen verran vaatimatonta sorttia, etteivät ole asiasta isompaa ääntä pitäneet.

Mutta hakuaika ei ole vielä tosiaan päättynyt.
 
Ylös Bottom