Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Vanhempien/tyttöystävän/poikaystävän peliharrastus - onko oireita?

Jarmo Hänninen

New Member
Tuli tässä kofeiinikrapulassa mieleen kysymys, jota joku on varmaan joskus jo kysellytkin teiltä, mutta kysyn nyt itse minä :)

Eli mikä teidän perheessänne on pelitilanne muiden perheenjäsenten, lähinnä vanhempien, suhteen. Eli pelaavatko samoja pelejä kuin "te" vaiko ihan eri pelejä, joita itse ette voi sietää. Ostavatko pelejä itselleen? Mistä peleistä on ylipäätään kyse? Vai ovatko täysin pelaamista vastaan.

Speak up! :cool:
 
Vastaus: Vanhempien/tyttöystävän/poikaystävän peliharrastus - onko oireita?

Isä pelaili nuorempana, mutta lopetti kun me lapset saavuimme sotkemaan kuvioita. En tiedä sitten mikä tilanne on nyt, kun linnut ovat lentäneet pesästä vuosia sitten ja porukat elelevät keskenään. Äiti on kuulemma innostunut surffaamaan nykyään netissä illat pitkät. Siitähän ei ole enää pitkä matka tietokonepasianssiin ja vakavampaan pelaamiseen :rolleyes:
 
Vastaus: Vanhempien/tyttöystävän/poikaystävän peliharrastus - onko oireita?

Jeps. Unohdin mainita omat kokemukseni. Eri pelejä pelataan, mutta hienoa että peliharrastus on kuitenkin niin ikään molemminpuolista. Ainakin isukin kohdalla. Mies on ollut C64-ajoista lähtien kiinnostunut simulaattoreista. Eli silloin iskivät kaikki Silent Servicet sun muut simut, mutta etenkin lentokonesimulaattorit.

PS2:lla äijä nytkin pelaa eilen ostamaansa viimeisintä Ace Combat peliä. Oppinut siinä sivussa englantiakin ihan kivasti :) joskus myös innostuu ralli -ja autoilupeleistä, mutta harvemmin niitä pelaa. Katsoo vaan sivusta ja antaa ohjeita välillä :eek: mikä voi olla hyvinkin raivostuttavaa välillä.

Äippä ei oikeastaan voi sietää pelaamista millään tasolla ja tekee mieluummin jotain aivan muuta. Ainut peli, mikä on tähän mennessä herättänyt edes jonkinasteista mielenkiintoa on ollut Haluatko miljonääriksi -peli. :rolleyes:
 
Vastaus: Vanhempien/tyttöystävän/poikaystävän peliharrastus - onko oireita?

NES aikaan pelasimme aina isän ja isosiskon kanssa. Äiti oli yleesä Suomentamassa tekstit, kun muut olivat pieniä ja isä puhuu vain suomea. Pikkusisko oli niin pieni ettei vielä oikein ymmärtänyt, mutta pelaili kyllä silloin tällöin.

Nykyään pelaamme isosiskon kanssa. Yleensä pelaamme kaksin vastakain PESsiä, Micro Machines V3:a, NHL:ää, Tekkeniä jne. Kun hän kävi meillä, näytin hänelle tyttöystävän Simsiä ja hän pelasi sitä 6 tuntia putkeen lopettamatta. Wario Ware on myös, mutta Donkey Konga ja EyeToy ovat pelit jotka saavat äitinikin innostumaan flipperien lisäksi. Ja Tetristä hän pelasi todella paljon ennen vanhaan.

Pikkusiskoni kanssa pelaamme vastakkain yleensä Burnouttia ja hän tykkää erittäin paljon pelata GTA:ta ja Mario Kartia.

Yksinpeleistä isosiskoani kiinnostaa Final Fantasyt ja ICO. Minun hänelle joululahjaksi ostama PS2 on todella kovassa käytössä. Pikkusiskoni taas pelaa GTA:ta ja PS1:n Motor Toon Grand Prix 2:sta. Crash Bandicoot on myös hänen suosikkinsa.


Pelaaminen on siis koko perheen yhteinen harrastus.
 
Vastaus: Vanhempien/tyttöystävän/poikaystävän peliharrastus - onko oireita?

Unohtui tuo vaimo-vaihtoehto :D

Nooh, vastaan kumminkin.

Hän ei paljon pelaamisesta välitä, eli itsekseni pelailen.
 
Vastaus: Vanhempien/tyttöystävän/poikaystävän peliharrastus - onko oireita?

Joskus saan siskoni/veljeni pelaamaan kanssani joitain pelejä, mutta yleensä muut ovat kiinnostuneet perinteisestä pasianssista... :)
Isäni pelasi siihen aikoihin kun minä vielä olin nuori. Pelikonsolina toimi(ja toimiihan se vieläkin, ei se rikki ole mennyt) Sega 16bit, ja siinä hän pelasi Formula GP:tä. Minä ja pikkusiskoni katsoimme varsin useasti vierestä isännän pelailua. :)
 
Peliharrastuksemme

Asun kaksin isäni kanssa ja hän ei pelaa ollenkaan. Kyse ei ole siitä, että minä en antaisi hänen pelata eikä hän myöskään vihaa pelejä. Häntä ei vain yksinkertaisesti kiinnosta.
 
Vastaus: Vanhempien/tyttöystävän/poikaystävän peliharrastus - onko oireita?

Avovaimo pelailee joskus enemmän kuin minä (kun on enemmän aikaa...) mutta suurimmaksi osaksi pelaillaan eri pelejä. Autot ja räiskintä minulla, Simsit ja Mariot kullalla. Joskus kyllä kävästään toistemme osastoilla (minä Marioita ja kulta Burnoutteja) eli ihan hyvin on osakkeeni kunnossa. :)
 
Vastaus: Vanhempien/tyttöystävän/poikaystävän peliharrastus - onko oireita?

70-vuotias puujalkaukkini jaksaa edelleen hakata silmät kiinni Halo2:sta. Mies jätti metsätyöt joulun alla, eikä ole torpastaan sen koommin lähtenyt. Ruokakin saapuu suoraan nettitilauksina oven eteen. Voi tätä maailman menoa.. ;)

Xboxilla olemma avovaimon kanssa tanssimattoa tahkonneet, mutta useimmiten vain porukalla iltaa istuessa ja muutaman viinilasin jälkeen. Muuten eivät häneen pelit iske. PC:llä tuli joskus esiteltyä SIMS, mutta kun toinen rupesi näkemään unta fiktiohahmoista, niin päätin vetää töpselin seinästä.
 
Vastaus: Vanhempien/tyttöystävän/poikaystävän peliharrastus - onko oireita?

Meikäläinen 50v. Pappa on kovasti innostunut "vanhoilla" päivillään pelaamisesta. Ensin tahkosin pelkästään tietokoneella, mutta XBOXIN hankittuani on se nyt ykkösenä.
25v. tyttäremme käy säännöllisesti himassa (n.kerran viikossa) jolloin pelaamme kimpassa tomintapelejä. Aikaa niissä vierähtää n. 4-8 tuntia. Emäntä ei pelaa ollenkaan, mutta istahtaa joskus seuraamaan kuinka pelaamisemme luistaa.
 
Vastaus: Vanhempien/tyttöystävän/poikaystävän peliharrastus - onko oireita?

Äiti ei suostu koskemaankaan peleihin. Isän kanssa pelasin yhden kentän ensimmäistä Haloa ja vähän Ampedia, kun hän halusi testata.

Vanhempi isoveli pelaa tietokoneella Rome: Total Waria ja joitain seikkailupelejä, Xboxilla ei ole ollut kiinnostunut vielä mistään muusta hankinnastani kuin Star Wars: Knights of the old Republicista.

Nuorempi isoveli pelaa yksinpelinä Xboxilla PGR 2:sta, Ninja Gaidenin läpi kaksi kertaa, Ampedin lähes läpi (5 tehtävää jäi vetämättä) ja nyt innostui pelaamaan myös Halojen yksinpeliä. TimeSplitters 2:nkin pelasi läpi 90%:sti. On pelannut kanssani paljon Kung Fu Chaosta, Burnout 2:sta, Wolfensteinin läpi co-opilla, Halot läpi co-opilla (ekan Legendarylla, tokan Heroicilla) ja paljon on kulutettu aikaa myös GR: Island Thunderin co-op muotoihin sekä TimeSplitters 2:n moninpeliin. Eli hän pelaa lähemmäs 85% prosenttisesti samoja pelejä kuin minä. Tietokoneella kiinnostunut aika eri peleistä, mutta välillä pelataan samoja.
 
Vastaus: Vanhempien/tyttöystävän/poikaystävän peliharrastus - onko oireita?

Velipoika ja minä taidetaan olla ainoat pelurit . Täysin eripelit on molemmilla, minä en voi sietää kun veli mättää ja kehuu NHL sarjoja, ja haukkuu sitten metal gearit ja resident evilit yms. Gran turismo 4:n hankin justiinsa, ja luultavasti velikin alkaa rynkyttämään sitä peliä, taitaa olla ainut peli mitä molemmat pelataan. Muita perheenjäseniä ei pelit pahemmin kiinnosta.
 
Vastaus: Vanhempien/tyttöystävän/poikaystävän peliharrastus - onko oireita?

Pikkusisko pelailee simsiä, harry pottereita, jak-sarjaa ja sen semmoista aina silloin tällöin. Äitikin innostui aikoinaan pelaamaan jazz jackrabbitiä, jak & daxteria sekä raymania, mutta eipä voi sanoa että vakituisesti pelaisi mitään. Isä pelasi muinoin PC:llä "sinksub" -nimistä melko yksinkertaista pikkupeliä, missä oli ideana pommittaa sivulta kuvatusta laivasta alla risteileviä sukellusveneitä. Muuten kaikki pelit ovat kuulemma lapsellista roskaa.

Nyt sellaiseen kolmeen vuoteen ei ole muut perheessäni pelannut mitään kuin minä ja pikkusisko nyt silloin tällöin (taisipa tämä sims 2:kin löytyä nimenomaan pikkusiskon lahjapaketista jouluna :))
 
Vastaus: Vanhempien/tyttöystävän/poikaystävän peliharrastus - onko oireita?

Vanhin isosiskoista pelailin silloin kun asustelin kotona Zelda pelejä Cubella, minun vain piti auttaa pomovastustajissa. Wind waker ja Ocarina tuntui uppoavan ja kyllä näytti myös GBA SP:kin kinnostavan kun kokeili sillä Minish cappia. Nuoremmat isosiskot innostui muutama joulu takaperin pelaamaan Haloa vastakkain, mutta muuten niitä ei pelaaminen kiinnosta.
 
Vastaus: Vanhempien/tyttöystävän/poikaystävän peliharrastus - onko oireita?

Sain tyttöystäväni innostumaan pelaamisesta kun asensin hänen koneelleen Simsin. Saa nähdä, saadaanko innostusta laajennettua muihinkin peleihin, ainakin vastaavat tuotteet konsoleille pitäisi haalia. Varmaan parempi kuitenkin "unohtaa" ostaa, jos haluaa itsekin pelata, sen verran monta tuntia menee hänellä jo nykyisellään simien parissa Tosin itse voi vääntää samalla muita pelejä eikä tule valituksia. Eli ihan pätevä diili, ja toinen voi aina repiä pois koneiden äärestä jos alkaa tuntua siltä että on pelattu jo ihan tarpeeksi. :D

Pentuna yritin saada äidin pelaamaan NES:illä kanssani, mutta kun ei hän osannut niin ennen pitkää se yritys jäi. Nykyisellään se ja faija pelailee pasianssia, muttei varmaan paljoa muihin peleihin koske. Systeri oli aikanaan kova Tetriksen pelaaja, ja pelailee varmaan vieläkin ties sun mitä. Ainakin systerin aviomies on kova strategiapelien vääntäjä joten ehkä siellä suunnallakin jotain pelataan. Lautapelit on ainakin kovassa käytössä.
 
Vastaus: Vanhempien/tyttöystävän/poikaystävän peliharrastus - onko oireita?

Faija pelaa ainoastaan WRC pelejä, nyt nelonen menossa. Kieliä kun ei osaa, eikä taida muut kuin rallit kiinnostaakaan. Muut ei tässä perheessä pelaakaan, paitsi siskot välillä kokeilevat.
 
Vastaus: Vanhempien/tyttöystävän/poikaystävän peliharrastus - onko oireita?

Edellisillä synttärikutsuillani nelikymppinen isosiskoni ja seitsemääkymppiä lähentelevä mutsini eivät tuntuneet saavan tarpeekseen EyeToy Play 2:sta ja onhan se tuntunut toimivan kaikille kummilapsillekin. Kenellään ei tosin ole omaa pelikonetta kotona. Vanha Pleikkarini on kyllä kummipojalla (5-v), mutta ei ainakaan vielä käytössä.
 
Vastaus: Vanhempien/tyttöystävän/poikaystävän peliharrastus - onko oireita?

Oliver sanoi:
Edellisillä synttärikutsuillani nelikymppinen isosiskoni ja seitsemääkymppiä lähentelevä mutsini eivät tuntuneet saavan tarpeekseen EyeToy Play 2:sta ja onhan se tuntunut toimivan kaikille kummilapsillekin. Kenellään ei tosin ole omaa pelikonetta kotona. Vanha Pleikkarini on kyllä kummipojalla (5-v), mutta ei ainakaan vielä käytössä.

EyeToyn kanssa meillekin tulee aina riitaa. Kuka saa pelata ekana?
Jouluaattona 2002 äitini innostui tuosta oli joulupäivänä aivan rikki, koska pelit venyivät aamuneljään. Äitini löi Kung-Fussa lähes lampun rikki ja minä rikoin yhden salaattilautasen. On se hauska peli.
 
Vastaus: Vanhempien/tyttöystävän/poikaystävän peliharrastus - onko oireita?

Taidan olla kovin pelaaja perheessämme. 45v isäni kyllä pelaa ihan säännöllisesti Tiger Woods PGA Tour 2005:sta ja PES 4:sta. Isoveli ei muuta pelaa kuin PES 4:sta(sitäkin harvoin) . Ja äitiä ei voisi vähempää kiinnostaa.
 
Vastaus: Vanhempien/tyttöystävän/poikaystävän peliharrastus - onko oireita?

...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom