Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Varoitus huijareista: mm. Paul Roger Brander ja Aku Petteri Aaltojärvi

  • Viestiketjun aloittaja denzo69
  • Aloituspäivämäärä
Vastaus: Varoitus huijareista: mm. Paul Roger Brander ja Aku Petteri Aaltojärvi

Jos törmäätte kaveriin nim.merk. Jimisixx, oikealta nimeltä jimi lindström niin pysykää kaukana. Onneksi itse selvisin pienellä summalla, joka ei heillauttanut tilipussiani mihinkään suuntaan, mut tuskin olen ainoa "uhri". On tai "oli" rekisteröitynyt konsolifin sivustolle tolla jimisixx nimellä.

Muutenkin on hullua siirtää etukäteen jotain >100 summia tuntemattomalle. Siksi olen todella kiitollinen muutamille henkilöille täällä konsolifin -porukassa, jotka jaksavat pitää +/- tilastoja kaupoista. 19/20 kaupasta täällä on hoitunut todella mallikkaasti juuri noiden kauppapalautteiden ansiosta. Harvoin teen kauppaa tyyppien kanssa joilla on 1-5 viestiä. Meni vähän OT:ksi, sorry
 
Vastaus: Varoitus huijareista: mm. Paul Roger Brander ja Aku Petteri Aaltojärvi

Varokaa Mikael Kristian Nieminen nimistä tyyppiä. Huijaa ainakin ps3 kaupoilla. Ilmoituksia on ainakin keltaisessa pörssissä. Kyseinen munapää asuu Turussa. Minun tietoon on tullut jo ainakin 13 huijaustapausta.
 
Vastaus: Varoitus huijareista: mm. Paul Roger Brander ja Aku Petteri Aaltojärvi

Pitääpä tulla varoittamaan Laineen Ristosta. Kotoisin Ulvilasta ja huuto.netin käyttäjätunnus on pajapaja. Möi kannettavan tietokoneen, maksoin etukäteen enkä koskaan saanut sitä. Lupasi maksaa takaisin erissä (ja maksoikin n. 20% summasta) mutta loppuja ei kuulunut. Oikeuteenhan tämä meni ja Laineelle tuli 120 sakkoja.

Mitäs keinoja mulla on saada loput rahoista takaisin? Ulosoton kautta?

Ja kannattaa olla tarkkana hänen kanssaan. Myy aika usein x-boxin pelejä huuto.netissä.

http://huuto.net/fi/showfeedback.php3?fbuser=pajapaja
 
Vastaus: Varoitus huijareista: mm. Paul Roger Brander ja Aku Petteri Aaltojärvi

Pitääpä tulla varoittamaan Laineen Ristosta. Kotoisin Ulvilasta ja huuto.netin käyttäjätunnus on pajapaja. Möi kannettavan tietokoneen, maksoin etukäteen enkä koskaan saanut sitä. Lupasi maksaa takaisin erissä (ja maksoikin n. 20% summasta) mutta loppuja ei kuulunut. Oikeuteenhan tämä meni ja Laineelle tuli 120 sakkoja.

Mitäs keinoja mulla on saada loput rahoista takaisin? Ulosoton kautta?

Ja kannattaa olla tarkkana hänen kanssaan. Myy aika usein x-boxin pelejä huuto.netissä.

http://huuto.net/fi/showfeedback.php3?fbuser=pajapaja
Ulosoton kautta juu. Käsittelykuluja pyytävät noin kuusi euroa, kun ottavat käsittelyyn. Mukaan otat oikeuden päätöksen ja muut mahdolliset asiakirjat velalliseen liittyen.

Jaa mistäkö tiedän? Noh, onnistuin reilu vuosi sitten hukkaamaan (niin ikään Huuto.netissä) kolmesataa euroa kaverille nimeltä Jani Puustinen, joka kauppasi olematonta Xbox360-pakettiaan. Palautteita kaverilla oli vain muutama, mutta mailikeskusteluiden pohjalta vaikutti järkevältä kaverilta, joten miinaan polkaistiin että heilahti. Myöhemmin rikospoliisilta selvisi knoppitietona, että kaveri oli jyystänyt noin viittäkymmentä muutakin asianomaista sieraimeen myymällä muutamaan sataan euroon juurikin pelikonsoleita, kännyköitä ja muuta arvokasta elektroniikkasälää. Polulta harhautunut kaveri on vähän päälle parikymppinen, rahoittanut poliisin tietojen mukaan toimillaan huumeostojaan, ja pystyä oli joka suuntaan reippaasti päälle 15 000 euron edestä. Ei ollut suuri yllätys, ettei ulosotosta irronnut muutakuin käsittelylasku itselle, koska kaveri oli täysin varaton. Jipii.

Sittemmin en ole Huuto.netin palautteiksi hyväksynyt kuin selkeitä kaupankäynnin veteraaneja, joilla on reilusti useampi kymmenen positiivinen palaute ja korkeintaan muutama neutraali. Tunnistautuneetkaan ei saa vakuuttuneeksi, ennekuin onnistuneita kauppoja on alla tuntuva määrä. Kerran kun joutuu vipuun, niin mieluummin on ylivarovainen kuin ylihuoleton. Toinen tulee nimittäin pidemmän päälle kalliiksi.

Anyways, kohtalontoverinasi tarjoan sinnepäin virtuaaliteet sympatioineen ja toivotan lykkyä että ulosotossa menisi yllämainittua tapausta paremmin putkeen. :)
 
Huijjari liikkellä!

Elikkä Eemil Niinisaloa nimeä käyttävä mies on liikkella omine huijjauksinee!
Nettimarkkina sivuilla kauppaa ainaki ps3 ja jotain subbaria!
Soitti minulle kauppasi plekkaira ja sitten teimme vaihtokaupat!
vaihdoin tuon tääläkin myyntipalstalla olevan puhelin-ps3 vaihto ilmoituksessa olevan puhelin sen pleikkariin!
Onneksi huomasin heti että kysessa on joku huijjari!Sanoi esim että paketissa tuli noi 2 joustikkii sitten ei muistanu pelejen nimia saatika tienny oliko joustikit dualshokkeja!
Muutenkin myyjä oli melko oudon kuulonen! tiiä missä möyhyissä oli!

Eli itse odotin että ps3 tulee postiin ja sitten oisin sille tuon puhelin lähettäny! ko oli sen verran epilyttävä kaveri! Pleikka ei koskaa tullut vaikka se sen sano laittavan postiin!
Toivotaan ettei pääse huijjaamaan jotain avokätisempii!!!

Mulle sen antamat yhteystiedot!
Eemil Niinisalo
Kolunpohjantie 127
44100 äänekoski
 
Vastaus: Huijjari liikkellä!

pittääpäs pistää mieleen.. ei kylläkään tule tuon nimistä henkilöä mieleen vaikka täällä asunkin..
 
Vastaus: Varoitus huijareista: mm. Paul Roger Brander ja Aku Petteri Aaltojärvi

On huijari... Minä hyvä uskoinen "ostin" häneltä videotykin... sinne meni 350e! Puhelimessa ei pystynyt millään sanomaan etteikö hän sellaista omistaisi tai olisi sitä myymässä. Heti kun rahat siirtyivät kaverin tilille oli häntä todella hankalaa tavoittaa... Heti rupesivat hälytyskelloni soimaan ja kun kerran soitin tuntemattomana hän vastasi ja mumisi jotain kummallisuuksia. No pari päivää meni ja ajattelin että kun ei ilmoitus Nettimarkkinat-sivustolta hävinnyt että pistämpä muijan sille soitaa ja kyselee että onko videotykkiä myytävänä. No se nulikka yritti myydä sitä muijallekkin. Siinä vaiheessa mä ajattelin et tää kauppa on taputeltu. No tein jo rikosilmoituksen ja selvitin vähän kaverin taustoja. Rahoja en tule koskaan enää näkemään mutta tuomiota lähinnä lähdin kaverille hakemaan. Eli siis tämä Eemil on 19v kloppi äänekoskelta prkl! Irc-galleriastakin jo kaverin bongasin... Hyvin peittää jälkiään kun omasta känny liittymästä ja omaan tiliin siirtyivät rahat. Kuinka amatööri rosvo ja mä lankesin... Tuntuu todella tyhmältä tulla huijatuksi tollaselle "ei niin terävälle"... Tämä kaveri on pikkurikollinen mutta ei tainnut tulla ajatelleeksi että tässä on nyt kyse petoksesta.
 
Vastaus: Varoitus huijareista: mm. Paul Roger Brander ja Aku Petteri Aaltojärvi

Tuossahan tuo osoite tulikin jo esille. Eikun porukalla vaan lähdette 'perimään' rahoja ja opettamaan Eemilille käytöstapoja, eiköhän se poika siitä opi : )
 
Vastaus: Varoitus huijareista: mm. Paul Roger Brander ja Aku Petteri Aaltojärvi

Elekää hyvät ihmiset makselko tuommosia summia tuntemattomille ennen kuin saatte tuotteen käsiinne!!
 
Vastaus: Varoitus huijareista: mm. Paul Roger Brander ja Aku Petteri Aaltojärvi

Postiennakko on paras tapa, jos ei pääse paikan päälle. Varsinkin hiemankaan isommissa ostoksissa.
 
Vastaus: Varoitus huijareista: mm. Paul Roger Brander ja Aku Petteri Aaltojärvi

Olen kuullut tyypeistä ja nyt selvisi sitten keitä hekin ovat.
 
Vastaus: Varoitus huijareista: mm. Paul Roger Brander ja Aku Petteri Aaltojärvi

Juu oma mokahan se oli kun etukäteen maksoin... Liian sinisilmäinen. no tästä taas opittiin.
 
Vastaus: Varoitus huijareista: mm. Paul Roger Brander ja Aku Petteri Aaltojärvi

En tiiä pitäsköhän ittekki käyvvä tekemässä tuosta nässikasta rikos ilmotus vaikka en itte rahaa menettänykkää... mutta että josse huijaa muita ni tietäsivät poliisit sen ovelan jo vanha tuttu!!!

Tosiaan ***** koska vaan lähetään porukalla hakkee siltä rahat ja arvotavara pois niitä menettäneille!!! ja samalla vois opettaa tosiaan käytäs tapoja!

Tämmösen kakarat jokka pilaa nettikaupan mainetta ja tekee siitä joka paiva hankalampa ko pitää aina epäillä ja epäillä et kukakohan huijjari nyt on kyyseessä ni pitäs lyyä kiven sissää!
 
Vastaus: Varoitus huijareista: mm. Paul Roger Brander ja Aku Petteri Aaltojärvi

12Grams: uhkailut otetaan sen verran tosissaan täällä, että törkeämmin uhkailleelle (viesti poistettu) pamahti viikon jäähy. Teikäläisenkin viesti alkaa olla siinä rajoilla. Ymmärrän kyllä harmituksen, mutta pahimmillaan suutuspäissään jätetyistä uhkailuviesteistä lähtee viestiä poliisin suuntaan.
 
Vastaus: Varoitus huijareista: mm. Paul Roger Brander ja Aku Petteri Aaltojärvi

Moi,

Ylempänä oleva schnaabelin viestin aihe vaikuttaa samalle, kuin mitä olen itse sinisilmäisenä tehnyt.

Nettimarkkina.com:ssa oli myytävänä ps3 240 (id 596571). Kysyin tuotteesta. Sitten tämä kaveri "kittilässä asuva Juho Hänninen" soitti n.puolen tunnin jälkeen. Sovittiin että maksan hänen "kaverinsa" tilille 100 koska hän asuu korvessa eikä autossa bensaa niin hän lähettää tuotteen mh:n kautta kun kaveri tuo rahat hänelle. Tilin omistajaksi paljastui sittemmin Eemeli (s.1989).

Katsoin seuraavana päivänä nettimarkkinasta tietoja mutta eihän sieltä mitään enää löytynyt. Sitten katselin netistä Eemelin tietoja ja johan valkeni..

Soitin sitten Äänekosken poliisille.

Tapauksia on tieten jotain 30kpl..

Rahat voi saada takaisin ulosoton kautta jos tapauksesta on käräjäoikeuden päätös. En tiedä tulenko itse koskaan saamaan rahaa takaisin, mutta toivon että kaveri saadaan kiinni ja vastaamaan teoistaan! Eihän tollainen huijaaminen hyvää mainosta ole, mihinkään. Eemelin aliaksia on netissä jonkin verran esillä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Varoitus huijareista: mm. Paul Roger Brander ja Aku Petteri Aaltojärvi

Rahat voi saada takaisin ulosoton kautta jos tapauksesta on käräjäoikeuden päätös. En tiedä tulenko itse koskaan saamaan rahaa takaisin, mutta toivon että kaveri saadaan kiinni ja vastaamaan teoistaan! Eihän tollainen huijaaminen hyvää mainosta ole, mihinkään. Eemelin aliaksia on netissä jonkin verran esillä.

Valitettavasti Eemeli varmaan saa toruja ja hänet vapautetaan suuren ulosottosumman kanssa, josta hän työttömänä maksaa muutamia euroja kuussa. Suomessa on itseasiassa melko kannattavaa olla nettivaras, koska tuomiot on aivan naurettavat ja onhan sille jokin syy oltava - mielenterveyden ohella - kun samat kaverit jatkavat myymistä, vaikka tuomioita on langetettu useita.

Kuitenkin, käy ihmeessä tekemässä rikosilmoitus, se on kansalaisvelvollisuus.
 
Vastaus: Varoitus huijareista: mm. Paul Roger Brander ja Aku Petteri Aaltojärvi

Moi,

Ylempänä oleva schnaabelin viestin aihe vaikuttaa samalle, kuin mitä olen itse sinisilmäisenä tehnyt.

Nettimarkkina.com:ssa oli myytävänä ps3 240 (id 596571). Kysyin tuotteesta. Sitten tämä kaveri "kittilässä asuva Juho Hänninen" soitti n.puolen tunnin jälkeen. Sovittiin että maksan hänen "kaverinsa" tilille 100 koska hän asuu korvessa eikä autossa bensaa niin hän lähettää tuotteen mh:n kautta kun kaveri tuo rahat hänelle. Tilin omistajaksi paljastui sittemmin Eemeli (s.1989).

Katsoin seuraavana päivänä nettimarkkinasta tietoja mutta eihän sieltä mitään enää löytynyt. Sitten katselin netistä Eemelin tietoja ja johan valkeni..

Soitin sitten Äänekosken poliisille.

Tapauksia on tieten jotain 30kpl..

Rahat voi saada takaisin ulosoton kautta jos tapauksesta on käräjäoikeuden päätös. En tiedä tulenko itse koskaan saamaan rahaa takaisin, mutta toivon että kaveri saadaan kiinni ja vastaamaan teoistaan! Eihän tollainen huijaaminen hyvää mainosta ole, mihinkään. Eemelin aliaksia on netissä jonkin verran esillä.

Samalta kaverilta ite ostin tossa vähän aikaa sitten ps3 postiennakolla. Sai kolme päivää soitella että "suostui" lähettämään ps3sen postiennakolla, joka kerta kun soitin sanoi että pitäisi edes 50e saada kun joku oli olevinaan huijannut häntä.
Nyt kun olen perään yrittänyt soitella sillä tuotetta ei ole näkynyt on ollut puhelin kiinni.

Hyvä että tällainen ketju on kuhan vaan useammat tajuis kurkata tänne ennen ostoksia.
 
Vastaus: Varoitus huijareista: mm. Paul Roger Brander ja Aku Petteri Aaltojärvi

toi on iha TYHYMÄÄ hommaa tollane jos rahaa tarvii nii menköö töihi niinku oikeet ihmiset:mad:
 
Vastaus: Varoitus huijareista: mm. Paul Roger Brander ja Aku Petteri Aaltojärvi

Miksi mennä suotta töihin raatamaan kun( järkyttävän ) helposti saa rahaa kerättyä muilta ja Suomen lait "turvaavat" ks.henkilöiden rikollisuran kannattavuuden :rolleyes:
 
Ylös Bottom