Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Varoitus huijareista: mm. Paul Roger Brander ja Aku Petteri Aaltojärvi

  • Viestiketjun aloittaja denzo69
  • Aloituspäivämäärä
Vastaus: Varoitus huijareista: mm. Paul Roger Brander ja Aku Petteri Aaltojärvi

Niinpä. Muistaakseni maksaa 2,5e, eli onko se nyt niin kauhean kallis? Minun mielestä voisi hyvinkin ohjeistaa ihmisiä käyttämään postiennakkoa tuntemattomien kanssa. Tutu on asia erikseen.

Aina kun olen itse postiennakolla lähettänyt pelin on toimituskulut olleet n. 10 € paikkeilla. Onko posti nyt sitten huijannut meikäläistä tässä :D Väittivät mm. tuolloin ettei postiennakolla voi kirjettä edes lähettää vaan täytyy laittaa pakettina menemään :confused: Samaisessa postissa muuten sanottiin, kun olin PS3:sta lähettämässä postiennakolla ja vastaanottaja halusi tarkistaa paketin sisällön ennen maksua, että sellainen ei ole mahdollista vaikka käsittääkseni moni on näin tehnyt ihan onnistuneesti.
 
Vastaus: Varoitus huijareista: mm. Paul Roger Brander ja Aku Petteri Aaltojärvi

Samaisessa postissa muuten sanottiin, kun olin PS3:sta lähettämässä postiennakolla ja vastaanottaja halusi tarkistaa paketin sisällön ennen maksua, että sellainen ei ole mahdollista.

On mahdollista vaikka Itellan palveluissa ei tätä olekkaan, tai ainakin "meidän" konttorissa toimii..
Eli lähettäjä rääpystää johonkin kohtaan sitä lappua/pakettia että: SAA TARKISTAA/AVATA ENNEN MAKSUA. Sellain ainakin tähän päivään mennessä on toiminut..
 
Vastaus: Varoitus huijareista: mm. Paul Roger Brander ja Aku Petteri Aaltojärvi

Niinpä. Muistaakseni maksaa 2,5e, eli onko se nyt niin kauhean kallis? Minun mielestä voisi hyvinkin ohjeistaa ihmisiä käyttämään postiennakkoa tuntemattomien kanssa. Tutu on asia erikseen.

3,65 + normaalit postimaksut. Itse pyydän postiennakkolähetyksille sen 5€ lisää postitushintaa :D
 
Vastaus: Varoitus huijareista: mm. Paul Roger Brander ja Aku Petteri Aaltojärvi

Voishan sitä esim. pyytää ostettavasta kohteestaa ennen maksua kuvan jossa on vaikka paperi jossa lukee nimesi jne..Ilman yber muokkaustaitoja saisi ainakin aidon kuvan eikä netistä kopioitua. Silti on mahdollisuus tulla huijatuksi, mutta ainakin tavara on olemassa ja sen voi sitten käydä perimässä omalla tavallaankin jos ei tule postissa..
 
Vastaus: Varoitus huijareista: mm. Paul Roger Brander ja Aku Petteri Aaltojärvi

Näihin sälleihin ei suomen lait pysty. Näitä rikoksia kun pidetään niin vähäpätöisinä. Kun jengi on valinnut tämän tien siltä on vaikea enää ryhdistäytyä normi arkeen. Homma menee niin, että kesät kynitään hyväuskoisia (kuten allekirjoittanut) ja rellestetään kaikki rahat, minkä jälkeen mennään sovinnolla lusimaan ja näin jatketaan ja jatketaan...

Nyt Paul Roger (otsikossa) sai linnaa vanhat metkut yhteenlukien (oli koeajalla) 21 kk, josta pari jo kärsitty - vapautuu parahiksi kesän 2011 seikkailuihin, johon mennessä kerinnee varmasti keräämään jo pienoisen alkupääoman mikäli vanhat merkit pitävät paikkansa. (Talvella kun on kylmä - voi vankilan lämmössä pelata rauhassa pleikkaria :D)

Viime kesänä Pauli poika kerkisi keräämään kolttosillaan varmennetusti n. 16600 € ulkoisen pääoman - tämä kaikki 5 kk sisään rahoittamaan kesän rientoja. (Nämä siis vain ilmoitetut summat - oletus poliisilla on, että jutuista vain maks. n. 30-50% tulee poliisille, loput kärsivät nahoissaan.)

Kaikki on siinä mielessä avointa, että osoitteet, tilit, nimet ym. ovat monesti helposti jäljitettävissä kotiosoitteisiin tai jopa avoimesti kerrottuja eli kiinni jäädään sata varmasti. Kertoo jotain periaatteesta.

Rangaistuksi tulivat myös:
Toivonen, Toni Rikhard (Pori), 45 päiväsakkoa á 6 € = 270 €
Santala, Tuomo Johannes (Pori), 50 päivää vankeutta (jouluksi kotiin pukkia odottelemaan)
ja vanha tuttu Aaltojärvi, Aku-Petteri (Pori), 30 päiväsakkoa á 6 € = 180 €

eli silleen - itse jos ajaisin epähuomiossa 12 km ylinopeutta, niin johan paukkuu 100 € rikesakko. Ei mene puntit tasan.

--

Tunnistautumisiin liittyy monenlaisia ongelmia ja mikään ei takaa täyttä varmuutta ilman, että kaupankäynti vaikeutuu melkoisesti. Jonkinlaista lakialoitetta tämä kaipaa. Vitutus on näidenkin jätkien osalta multiploitunut läpi suomenniemen, mutta koijarit van jatkavat vuodesta toiseen.

Ideoita todellakin kaivattaisiin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Varoitus huijareista: mm. Paul Roger Brander ja Aku Petteri Aaltojärvi

Toivonen, Toni Rikhard (Pori), 45 päiväsakkoa á 6 € = 270 €
Santala, Tuomo Johannes (Pori), 50 päivää vankeutta (jouluksi kotiin pukkia odottelemaan)
ja vanha tuttu Aaltojärvi, Aku-Petteri (Pori), 30 päiväsakkoa á 6 € = 180 €

Mitä helvettiä! Kaksi vanhaa tuttua. Jos yhtään lohduttaa, niin Tontsa on takuulla Porin hakatuin mies. Tullut itsekin piestyä yksi noista. Häviäjiähän nuo oli jo lapsena, eikä parempaan olla menty. Hyvä näin. Kyllä parin vuoden sisään käy se kohtalokas virhe, että kusettaa väärää tyyppiä ja sitten kalastetaan muovisäkkiin käärittynä kokkelista. Ennenkin on niin käynyt, joten tuskin maailma tuolta osin muuttuu. Ainakaan porissa...
 
Mitä teen alan luulla että tulin huijatuksi?

Elikkä tein eilen kaupat pelistä kyseisellä kaverilla, ei ole ollut palaute pisteitä ja liittynyt vasta vähän aikaa sitten foorumille. Olin tietysti "sokea" kuin tein kaupat, mutta olin etsinyt cod2 pitkään ja nyt innoissani menin maksamaan kaverin tilille rahan...kaveri lupasi tänään laittaa postiin pelin tulemaan, ehkä hätäilen, mutta mitä nyt minun pitäisi tehdä jos kyseistä peliä en koskaan saa?? Itselläni on kaverin nimi jos oikea edes ja paikkakunta siintä tosin ei kanssa varmuutta. Pankkitilin numero kanssa löytyy. Jos joku osaisi neuvoa olisin kiitollinen.

Oppi ainakin ettei kannata liikaa Juosta "pelin" kimpussa. Kyllä hatuttaa. Tosin saatan hätäillä katsotaan nyt ensi viikon ti tai ke asti jos peli silloin ei ole tullut ryhdyn toimenpiteisiin..:mad::mad: ja sitten vasta paljastan käyttäjän tunnuksen.
 
Vastaus: Mitä teen alan luulla että tulin huijatuksi?

Elikkä tein eilen kaupat pelistä kyseisellä kaverilla, ei ole ollut palaute pisteitä ja liittynyt vasta vähän aikaa sitten foorumille. Olin tietysti "sokea" kuin tein kaupat, mutta olin etsinyt cod2 pitkään ja nyt innoissani menin maksamaan kaverin tilille rahan...kaveri lupasi tänään laittaa postiin pelin tulemaan, ehkä hätäilen, mutta mitä nyt minun pitäisi tehdä jos kyseistä peliä en koskaan saa?? Itselläni on kaverin nimi jos oikea edes ja paikkakunta siintä tosin ei kanssa varmuutta. Pankkitilin numero kanssa löytyy. Jos joku osaisi neuvoa olisin kiitollinen.

Oppi ainakin ettei kannata liikaa Juosta "pelin" kimpussa. Kyllä hatuttaa. Tosin saatan hätäillä katsotaan nyt ensi viikon ti tai ke asti jos peli silloin ei ole tullut ryhdyn toimenpiteisiin..:mad::mad: ja sitten vasta paljastan käyttäjän tunnuksen.

Jos sinä eilen olet ne kaupat tehnyt, niin ei millään ilveellä voi vielä olla paketti postissa.
Ja muutenkin rahojen siirtymiseen menee pankista riippuen parisen päivää. Odottele viikko rauhassa, ja kysele aluksi, että missähän peli luuraa. Jos hemmosta ei kuulu mitään (vastauksissakin voi mennä pari päivää), niin sano reilusti, että tilinumeron avulla menet rikosilmoitusta pykäämään. Tällä saa ainakin "aloittelevan" huijarin kiinni, ja toivottavasti rahat takaisin. Näitä tässäkin ketjussa mainittuja nimiä tuo rikosilmoitus ei paljoa hetkauta.

Niin ja tässä kohtaa kannattaa olla kärsivällinen, ehkä 2 viikon päästä kannattaa vasta sanoa tuo rikosilmoituksen laittaminen.
 
Vastaus: Mitä teen alan luulla että tulin huijatuksi?

Niin ja tässä kohtaa kannattaa olla kärsivällinen, ehkä 2 viikon päästä kannattaa vasta sanoa tuo rikosilmoituksen laittaminen.

Joo, kyllä tuossa nyt kannattaa ensin antaa jokunen päivä aikaa, ennen kuin poliisille soitellaan.

Itselle on esim. Huuto.netin kanssa käynyt niin, että joku tarjous tullut tehtyä aikaa sitten ja sitten olen ollut reissussa ja meilit lukematta esim. 3-4 päivää. Ja juuri silloin huuto päättynyt.

Toisaalta taas homma on käynyt myös toisinpäin, eli vaikka kaupan osapuolesta ei ole kuulunut muutamaan päivään, niin kaikki on lopulta mennyt paremmin kuin hyvin.

Mutta tarkkana saa toki olla, sillä kaikenlaista hiihtäjää on liikkeellä. Jotku juntit voivat huijata jopa jonkin 10-20 euron takia..
 
Vastaus: Varoitus huijareista: mm. Paul Roger Brander ja Aku Petteri Aaltojärvi

Terve!

Jepjep näinhän siinä sitten kävi että tulin itsekin kusetuksen kohteeksi..
185€ meni sen sileän tien maanantai aamuna, oli kova työvkloppu takana joten en oikeastaan oikein jaksanut edes epäillä koska kaupat aina sujuneet hyvin keltaisen pörssin sekä huuto.netin kautta.
Myönnän oman tyhmyyteni asiassa, olen huomenna perjantaina menossa tekemään ilmoitusta kyseisestä tyypistä:

tässä kopio iltalehden sivuilta kys. nulikasta jos vaikka joku säästyisi tämän ansiosta huijaukselta!

"- Eetu Poika Pakkanen
- ee.tupakka.nen@hotmail.com
- Login | Facebook
- little_eddy • IRC-Galleria
- 0466462003 & 0417825559
- ylöjärventie 28, Tampere, Finland
- Myy olemattomia rammsteinin lippuja ja ps3 konsoleita "rahat tilille paketti postiin" tyylillä. "

Esiintyi minulle samoilla yhteystiedoilla, ja edelleen hatuttaa melko kovasti.. miltei 200€ on työttömälle jolla ei ole edes opiskelupaikkaa todella iso raha :/ mutta vaikken rahojani luultavasti näekkään niin rikosilmoitus varmaan säästää jonkun toisen rahat toivottavasti!
 
Vastaus: Varoitus huijareista: mm. Paul Roger Brander ja Aku Petteri Aaltojärvi

Tulipas tuossa itsekkin langettua kusetukseen, pitihän se arvata..
Sama tilinumero kyseessä: http://www.matkapuhelininfo.com/keskustelu/showthread.php?p=1058187261 ja tosiaan ostoilmoitus oli tällä foorumilla itselläni, PS3 piti olla tulossa.
EIkai se muu auta kun poliisihommiksi.
Päähän ottaa kun piti olla tyhmä, eka kerta kun näin vaikka kuinka monta vuotta tehny kauppaa netin kautta.
Nimeä käyttää Tapani Virtanen ja tlinumero on 393900-33339177
 
Vastaus: Varoitus huijareista: mm. Paul Roger Brander ja Aku Petteri Aaltojärvi

Tiedä sitten, kenestä on tässä tapauksessa kyse, mutta yksi pitkän linjan koijari on ainakin hetkeksi "rauhoitettu".
Olemattomia esineitä Internetin verkkokaupoissa kaupitellut mies vangittiin tiistaina Oulun käräjäoikeudessa. Oululaisen mieshenkilön epäillään huijanneen noin sataa asianomistajaa vuoden 2009 aikana.

Oululainen 24-vuotias mies vangittiin nettipetoksista poliisin vaatimuksesta Oulun käräjäoikeudessa tänään. Miehen epäillään petkuttaneen vuoden 2009 aikana lähes sataa, eri puolilla Suomea ollutta asianomistajaa. Nyt epäiltynä on 75 petosta, jotka menevät syyteharkintaan lähiaikoina.

Mies oli kaupannut muun muassa olemattomia Playstation-pelejä, taulutelevisioita ja konserttilippuja Internetin verkkokaupoissa. Hyväuskoiset ostajat olivat maksaneet miehen antamalle tilille 100 - 500 euroa ja pyytäneet lähettämään tuotteen postitse. Kun lähetystä ei ruvennut kuulumaan, he tekivät asiasta ilmoituksen poliisille.

Mies oli poliisin määräämässä matkustuskiellossa, mutta siitä huolimatta jatkoi petostelujaan. Lisäksi hän kartteli poliisia ja hänet jouduttiin etsintäkuuluttamaan. Lain koura on pitkä ja viime viikonlopun aikana hänet tavoitettiin.

Lähde: YLE
 
Vastaus: Varoitus huijareista: mm. Paul Roger Brander ja Aku Petteri Aaltojärvi

"- Eetu Poika Pakkanen
- ee.tupakka.nen@hotmail.com
- Login | Facebook
- little_eddy • IRC-Galleria
- 0466462003 & 0417825559
- ylöjärventie 28, Tampere, Finland
- Myy olemattomia rammsteinin lippuja ja ps3 konsoleita "rahat tilille paketti postiin" tyylillä. "

Tietääkös kukaan missä yo. tyyppi majailee, virallisesti. Ainakin kahta osoitetta on käyttänyt. Tuota Tamperetta ja sitten Espoo.
 
Vastaus: Varoitus huijareista: mm. Paul Roger Brander ja Aku Petteri Aaltojärvi

Minulle kyseinen henkilö yritti kaupitella DS-pelejä, mutta onneksi olen luonnoltani sellainen, etten luota kehenkään myyntiasioissa.

Paikkakunnakseen henkilö ilmoitti Siuntio, mutta uskon vain, että hän sanoi sen sen takia, että en asu lähelläkään Siuntio:ta.

Pieni ohje miten välttää tulla huijatuksi:

Pyytäkää aina kuvia niistä peleistä-> Jos myyjä ei pysty ottamaan kuvia, pyydä, että hän pyytää kaveriltaan tai tutultaan lainaan kameran, jotta saisi kuvia-> jos sekään ei onnistu, niin jos uskallusta riittää, niin voit kysyä jos tapaaminen onnistuu ja tekisit käteiskaupan, jos tuotteet ovat niitä mitä haluat(MUISTA TARKISTAA KUNNOLLA). Jos tuokin vaikuttaa mahdottomalta, niin tästä voi jo alkaa päätellä, että kyseessä on vain huijari. Siinä kohtaa kannattaa sanoa vain kiitos, mutta ei kiitos. Voi myös olla niin, että jos saat kuvia, niin kuvat ovat varastettu jonkun muun myyntikohteesta, niin kannattaa aina tarkistaa, jos saat useampia kuvia, että onko kuvattava kohde samalla alustalla. Esim.
Saat kaksi kuvaa Ps3:sesta. Toisessa Ps3:nen makaa puisella lattialla ja toisessa se makaa sängyllä pystyssä. Tästä voi päätellä, että kysessä saattaa olla huijari.
Älä siis koskaan osta sikaa säkissä.
 
Vastaus: Varoitus huijareista: mm. Paul Roger Brander ja Aku Petteri Aaltojärvi

Mielestäni ainakin Huuto.netin palauteosio on aika hyvä mittari sille, että voiko ihmiseen luottaa tai ei (tai ainakin hyvä alku).. Ihan mielenkiinnosta olisi hauskaa tietää, että onko näillä huijareilla mitään "hyviä palautteita"? Itse en ostaisi sellaisesta paikasta, missä ei ole palautus (tms) systeemiä (noh, varmaan jonkin pelin silloin tällöin)..
 
Vastaus: Varoitus huijareista: mm. Paul Roger Brander ja Aku Petteri Aaltojärvi

Tottakai huijari voi monella tapaa huijata, itse en nyt ala luettelemaan tapoja, koska joku saattaisi ottaa varoituksen sanoistani mallia huijausta varten. Mutta sanon vain, että valepalaute pisteet eivät ole vanha keksintö.
 
Vastaus: Varoitus huijareista: mm. Paul Roger Brander ja Aku Petteri Aaltojärvi

Joo, kyllä ne palautteen antajatkin kannattaa tsekata historioineen ja puhelinnumeron salaisuus on taas yksi mahdollinen signaali vilungista. Noudon ehdottaminen ja suora maksu kokeeksi saa myös monet huijarit livohkaan. Kannattaa myös nakata niitä toisesta päästä annettuja tietoja saman tien googleen - harvoin sitä on ensimmäinen ko. tyypin muilutettava ja on hyvin mahdollista, että joku on jo purkanut tuntojaan netissä, mikä pelastaa päivän... Tapojahan aina tosiaan on monia ja jos vähänkin epäilyttää, niin kannattaa jättää kauppa suosiolla väliin.
 
Vastaus: Varoitus huijareista: mm. Paul Roger Brander ja Aku Petteri Aaltojärvi

F-Securen blogissa on juttua näistä Huuto.net-huijareista, ja kuinka eräs f-securelainen onnistui yhden koijarin tilin sulkemaan vain tekemällä hieman taustatyötä.

Blogahduksessa myös esiintyy eräs aika tutun oloinen saitti... ;)
 
Vastaus: Varoitus huijareista: mm. Paul Roger Brander ja Aku Petteri Aaltojärvi

Taas yksi tapahuijari jäänyt kiinni. Tragikoomiseksi tapauksen tekee sen, että samainen sankari jäi kiinni jo joulukuussa, mutta jäi vangitsematta, koska "lupasi lopettaa huijaukset". Näin se on helppoa Suomessa.
Nettihuijauksia tehtaillut mies saatiin kiinni lauantaina Espoosta.

- Häntä on yritetty tavoittaa jo pidemmän aikaa. Epäillyllä pitäisi olla asunto Tampereella, mutta ilmeisesti hän on oleillut viime aikoina Espoossa, Koivumäki kertoo.

Mies on tehnyt petoksia jo pitkään, ja joulukuussa hän oli jo kertaalleen poliisin huostassa. Joulun läheisyyden takia epäiltyä ei kuitenkaan vangittu, koska hän lupasi lopettaa huijaukset.

Näin ei kuitenkaan käynyt, ja Koivuniemen mukaan poliisi ottaa tällä kertaa kovemmat keinot käyttöön. Epäillyn vangitsemisesta päätetään alkuviikolla.

Lähde: Aamulehti
 
Ylös Bottom