Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Verkkopeli vs. moninpeli yhdessä paikassa vs. yksinpeli

Foxi

Jäsen / [FL]
Sitäpä ei ummikko satunnaispelailija joka pelaa vaan yksinpelejä, tiedäkkään mikä "voima" nettipelillä on. Sillä, kun tapaat kavereita verkossa ja pelaatte yhdessä keskustellen samalla kaikesta maan ja taivaan välillä. Sitä se pelaaminen parhaimmillaan on, tuskin kukaan voi olla eri mieltä!! :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Verkkopeli vs. moninpeli yhdessä paikassa vs. yksinpeli

Foxi sanoi:
Sitäpä ei ummikko satunnaispelailija joka pelaa vaan yksinpelejä, tiedäkkään mikä "voima" nettipelillä on. Sillä, kun tapaat kavereita verkossa ja pelaatte yhdessä keskustellen samalla kaikesta maan ja taivaan välillä. Sitä se pelaaminen parhaimmillaan on, tuskin kukaan voi olla eri mieltä!! :)
Kyllä se moninpeli on vaan hauskempaa silloin, kun kaverit ovat samassa huoneessa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Verkkopeli vs. moninpeli yhdessä paikassa vs. yksinpeli

Noseblunt sanoi:
Kyllä se moninpeli on vaan hauskempaa silloin, kun kaverit ovat samassa huoneessa.

Jep ainoa vaan että jokaisella oma konsoli ja tv vie hirveästi tilaa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Verkkopeli vs. moninpeli yhdessä paikassa vs. yksinpeli

Noseblunt sanoi:
Kyllä se moninpeli on vaan hauskempaa silloin, kun kaverit ovat samassa huoneessa.
Tai sitten, kun kaverit ovat samassa huoneessa samalla puolella pelaamassa verkossa muita ihmisiä vastaan. Itse ohjaat tankkia ja räimit menemään, toinen toimii singon kanssa tankin luukusta ilmatukena ja vierellä ovat kaksi kaveria jeepissä hoitelemassat jalkaväkeä pois tieltä jne. SE VASTA ON HAUSKAA :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Verkkopeli vs. moninpeli yhdessä paikassa vs. yksinpeli

Foxi sanoi:
Sitäpä ei ummikko satunnaispelailija joka pelaa vaan yksinpelejä, tiedäkkään mikä "voima" nettipelillä on. Sillä, kun tapaat kavereita verkossa ja pelaatte yhdessä keskustellen samalla kaikesta maan ja taivaan välillä. Sitä se pelaaminen parhaimmillaan on, tuskin kukaan voi olla eri mieltä!! :)

Sitäpä ei ummikko nettipelaaja tiedäkään mikä voima on kunnon kirjalla ja suklaarasialla siinä vieressä. Sitä se eläminen parhaimmillaan on, tuskin kuvaan voi olla eri mieltä ;)

Summa summarum: makuasiosita on turha kiistellä, yksi tykkää äidistä ja toinen tyttärestä. Ja nyt tää jätkä lähtee lukemaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Verkkopeli vs. moninpeli yhdessä paikassa vs. yksinpeli

Vanki sanoi:
Kimppapeleistä ja leffoista.. .

SInulla tuntuu olevan aika yksipuoliset käsitykset, mikä ihmisistä voi olla hauskaa: ainoastaan Wiin pelit ja kaverien kanssa samalla sohvalla.
Onhan se kiva pelata pelejä Lanien kautta, mutta harmi vaan se ei ole oikein realistista monenkaan kohdalla. Kaveripiiri on itselläkin jakautunut ympäri maata viime vuosina opiskelujen/töiden vuoksi ja ainakaan minua ei oikein huvita tuhlata viikonloppujani siihen että kokoonnutaan toiselle puolen Suomea vääntäämään johonkin hikiseen koppiin kimpassa pelejä.
AIkanaan Lanittelua tuli harrastettua useamman kerran Halo1:n kanssa, kun kakki asuivat samalla paikkakunnalla. Mutta kun Live tuli, ei se Halo2 netin välityksellä yhtään sen tylsemmältä tuntunut samojen hemmojen kanssa. Pitää myös puolison tyytyväisenä, kun äijä ei luuhaa viikonloppua kaverien nurkissa ja vie vielä tv:tä mukanaan. :)
Mitä Pleikan dvd/Blu-ray tasoon tulee, 10x oli vain suuntaa antava heitto eikä mikään tieteellisten tutkimusten tulos. Mutta jos olet oikeasti niin puusilmä ettet noteeraa HD formaattien parempaa kuvanlaatua verrattuna perinteiseen putkitöllöön + normi dvd:hen, niin turhaa yritän vakuutella yhtään mitään. Toki itse elokuva on aina pääroolissa, mutta kyllä kunnon tekniikka auttaa tunnelmanluonnissa!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Verkkopeli vs. moninpeli yhdessä paikassa vs. yksinpeli

Foxi sanoi:
Sitäpä ei ummikko satunnaispelailija joka pelaa vaan yksinpelejä, tiedäkkään mikä "voima" nettipelillä on. Sillä, kun tapaat kavereita verkossa ja pelaatte yhdessä keskustellen samalla kaikesta maan ja taivaan välillä. Sitä se pelaaminen parhaimmillaan on, tuskin kukaan voi olla eri mieltä!! :)

Minä voin. Top-20 peli-listallani ei ole yhtään moninpelattavaa peliä. Vedän itse selvän eron laadukkaan interaktiivisen digitaalisen viihteen ja turhanpäiväisen paskanjauhannan fragi-jahdin lomassa välille.

Niin ja tähän väliin sellainen ilmoitusluontoinen asia, että tämäkin jannu taisi jättää PS3:sen ostamisen väliin piitkäksi aikaa. Tekken 6 ja MGS4 ovat olleet ne pakottavat syyt tähän asti, mutta MGS4 näyttää tällä hetkellä (mikäli mahdollista) HUONOLTA ja Tekken 6 tylsältä HD-päivitykseltä.

Niin ja Bioshock.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Verkkopeli vs. moninpeli yhdessä paikassa vs. yksinpeli

Zoukka sanoi:
Minä voin. Top-20 peli-listallani ei ole yhtään moninpelattavaa peliä. Vedän itse selvän eron laadukkaan interaktiivisen digitaalisen viihteen ja turhanpäiväisen paskanjauhannan fragi-jahdin lomassa välille.

Niin ja tähän väliin sellainen ilmoitusluontoinen asia, että tämäkin jannu taisi jättää PS3:sen ostamisen väliin piitkäksi aikaa. Tekken 6 ja MGS4 ovat olleet ne pakottavat syyt tähän asti, mutta MGS4 näyttää tällä hetkellä (mikäli mahdollista) HUONOLTA ja Tekken 6 tylsältä HD-päivitykseltä.

Niin ja Bioshock.

Skeidan jauhantaa?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Moninpelattavilla peleillä tarkoitin tässä lähinnä netissä pelattavia tai co-op pelejä. Tekken 5 on top-kympissäni. Ja sitäkin runkkaan peliseuran puutteessa lähinnä yksin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Foxi sanoi:
Sitäpä ei ummikko satunnaispelailija joka pelaa vaan yksinpelejä, tiedäkkään mikä "voima" nettipelillä on. Sillä, kun tapaat kavereita verkossa ja pelaatte yhdessä keskustellen samalla kaikesta maan ja taivaan välillä. Sitä se pelaaminen parhaimmillaan on, tuskin kukaan voi olla eri mieltä!! :)

Kyllä siitä voi olla eri mieltä. Minä en nettipeleistä niin välitä, vaikka niitä on (lähinnä) PC:llä tullut pelailtua jo niiden synnystä lähtien. Minulle ne ovat vain kiva lisä. Siksi ottaakin päähän, että nettipelaamisella on niin suuri painoarvo nykypäivänä. Peleissä saa olla nettipeli ja se on jopa toivottavaa, lisäarvoahan se antaa, mutta se ei saisi koskaan tulla yksinpelin tielle.

Tätä on vähän vaikea analysoida, mutta pelaan pelejä vähän samasta syystä kuin kuuntelen musiikkia, luen kirjoja tai katselen elokuvia. Nettipelit menevätkin sitten siihen hauskanpidon ja urheilun puolelle. Niistä ei samoja taiteellisia elämyksiä saa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pyramidhead sanoi:
Kyllä siitä voi olla eri mieltä. Minä en nettipeleistä niin välitä, vaikka niitä on (lähinnä) PC:llä tullut pelailtua...
Joko sulla ei ole mikkiä / pelissä ei voi puhua, tai sitten olet niitä harvoja jotka oikeasti pitää yksin pelaamisesta. Kuullostaa tolta ekalta. Tietenkään en tyrkytä mieltymyksiäni, mutta edelleen pysyn kannassani. :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Foxi sanoi:
Joko sulla ei ole mikkiä / pelissä ei voi puhua, tai sitten olet niitä harvoja jotka oikeasti pitää yksin pelaamisesta. Kuullostaa tolta ekalta. Tietenkään en tyrkytä mieltymyksiäni, mutta edelleen pysyn kannassani. :)

No voi herranjumala kun ei muut näkemykset tunnu kelpaavan sitten millään. Olen kyllä käyttänyt myös mikkiä peleissä. Yritin kyllä selittää miksi tuollaiset moninpelit eivät kiinnosta niin paljoa. Jos luet sen selityksen niin huomaat, ettei siihen nuo mikit paljoa auta.

Ja en kyllä usko todellakaan kuuluvani mihinkään vähemmistöön tämän asian kanssa. Esimerkiksi varmaan kukaan kavereistani ei pidä nettipelaamista tärkeämpänä kuin yksinpelaamista, vaikka muutama sitäkin kovasti harrastaa. Enkä ollut täälläkään ainoa joka tuohon tekstiisi tarttui. Ja miksi edes yksinpelejä tehdään niin paljon (ja miksi ne myy), jos kerta yksinpelaajat ovat harvinaisuus?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Foxi sanoi:
Joko sulla ei ole mikkiä / pelissä ei voi puhua, tai sitten olet niitä harvoja jotka oikeasti pitää yksin pelaamisesta. Kuullostaa tolta ekalta. Tietenkään en tyrkytä mieltymyksiäni, mutta edelleen pysyn kannassani. :)
Täällä toinen.

Mikin omistan ja nettipelejä olen tarpeeksi pelannut, tarpeeksi montaa eri peliä ja tarpeeksi monta vuotta. Silti rehellisesti voin sanoa että parhaat pelielämykset ovat tulleet yksinpeleistä tai samalla koneella moninpeliä pelaten.

Toki cooperative on hieno idea netinkin kautta, mutta ei kiinnosta ketään random heppua vastaan. Tuttu on oltava että noista peleistä voi nauttia.

Vaikka kuinka itse pitäisi moninpeleistä enemmän kuin yksinpeleistä, on aika lapsellista olettaa että suurin osa tekisi näin. Minua esimerkiksi ärsyttää nettipeleissä nykyään niiden äärimmäisyyksiin viety kilpailullisuus(vituttaa jos ei pärjää, ja ei pärjää jos ei uhraa liikaa aikaa pelaamiseen, kaikilla ei ole tätä aikaa vaan moninpelin tarkoituksena on hauskanpito)/perkeleellinen peeloilu ja paskan jauhanta. Osa tuntuu että hoitavat irccaamisen mikin välityksellä tehden muille servolla olioiden mikin melko tarpeettomaksi, näin siis livessä pelattuna. Pc peleistä ei sen enenpää, kuin että suositumpiin peleihin pitäisi uhrata koko elämä jos siellä aikoo menestyä/nauttia.

Yhä kun peliä ostan on yksinpeli 95% prioriteettinä numero 1. Se moninpeli on kiva lisä yksinpelin jälkeen, jos se on tarpeeksi hyvin tehty.

Ps. Ehkä eniten immersiota pelistä vie pois kun pelailee wolfesteinin ET:tä ja joukkueesta puolet on mediccejä jotka juoksevat piikki ojossa helvetinmoista kilpajuoksua jokaisen loukkaantuneen luokse pisteiden toivossa ja kaikki väliajat floodailevat terveyspakkeja ympäriinsä. Tai siinä kun CS:ssä on kummallakin joukkueella ainoastaan 1 hengissä ja kummatkin kämppivät jossain talon katolla liikkumatta odottaen että toinen kävelee tähtäimeen.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pyramidhead sanoi:
No voi herranjumala kun ei muut näkemykset tunnu kelpaavan sitten millään. Olen kyllä käyttänyt myös mikkiä peleissä. Yritin kyllä selittää miksi tuollaiset moninpelit eivät kiinnosta niin paljoa.
Vilpittömät pahoitteluni jos loukkasin! Tää mun juttu ei edes ollut mitään tänne kuuluvaa (provoa), vaan oma käsitykseni nykypäivän pelaamisesta. Koita päästä yli..(provo) ;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Foxi sanoi:
Vilpittömät pahoitteluni jos loukkasin! Tää mun juttu ei edes ollut mitään tänne kuuluvaa (provoa), vaan oma käsitykseni nykypäivän pelaamisesta. Koita päästä yli..(provo) ;)

En loukkaantunut. Ihmettelin vain kovasti tuota näkemystäsi.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Warra sanoi:
Täällä toinen.

Mikin omistan ja nettipelejä olen tarpeeksi pelannut, tarpeeksi montaa eri peliä ja tarpeeksi monta vuotta. Silti rehellisesti voin sanoa että parhaat pelielämykset ovat tulleet yksinpeleistä tai samalla koneella moninpeliä pelaten.
Noh, ehkäpä se sitten olenkin minä; omituinen, joka tykkää pelata netissä kavereitten kanssa..;)
PC pelejä EI lasketa tähän, koska mikkitukea ei monessakaan pelissä ole. Pysyn kannassani!! :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tämä moninpeli (sekä netissä että saman koneen äärellä) vs yksinpeli on muuten oikeasti pitkästä aikaa vähän mielenkiintoisempi aihe. Tehkääpä threadi, haluan nähdä mitä KFINiläiset yleensä ottaen ajattelee tästä. Tai no, voihan sitä jauhaa tietysti tässäkin threadissa.. on täällä muutakin ohi aiheen kai jauhettu. :D
 
Vastaus: Verkkopeli vs. moninpeli yhdessä paikassa vs. yksinpeli

Tähän olisi pitänyt suoda äänestys mahdollisuus :D
 
Vastaus: Verkkopeli vs. moninpeli yhdessä paikassa vs. yksinpeli

Itse pelaan tällä hetkellä yksinpeliä enemmän. Joskus Counter Striken Beta aikoihin tuli hakattua kynäriä olan takaa. Vastaavasti Natural Selection modia tuli pelattu ruotsalaisilla servereillä.

Konsolilla olen muutaman kerran ajanut Motorstormia verkossa. Pitänee testata nyt räiskinnät kun tuo Vegas koristaa hyllyä.

Silti satunnaispelaamiseen tuo yksinpeli on parempaa. Sitten jos on aikaa ja varaa valita ja seuloa servuja/pelikavereita moninpeli menee. Ainakin kynäristä sekä DoDista jäi paha mieli monella suomiservulla pelikavereista. Mutta se oli aikaa ennen kuin isoisä lampun osti.

Eli nettipeli on kivaa jos on hyvää sauraa ja aikaa pelata.

Mikkituki on myös PC peleissä. Sen sai myös erillisellä ohjelmalla.
 
Vastaus: Verkkopeli vs. moninpeli yhdessä paikassa vs. yksinpeli

Itse ainakin pelailen nykyään enimmäkseen netissä pelejä. PC:llä tulee vain Counter strikea hakattua, XO:lla tulee vähän enemmän yksinpelejä, mutta silti enemmän moninpelejä. Wiillä tulee vain pelattua yksinpelejä ihan pelitarjonnan takia. Jos sitten puhutaan näistä moninpeleistä mitä pelataan kaverin kanssa samassa huoneessa niin se on jäänyt minulla vähäiseksi. Mutta aina kun on mahdollisuus niin pelata niin wii on loistava laite siihen tarkoitukseen. Mutta omasta mielestäni melkein jokaisessa pelissä pitäisi olla edes jonkinsortin yksinpeli. Jos ei niin jotain pitäisi korvata sen, esim hinta.
 
Ylös Bottom