Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Virtua Fighter 4 Evolution

ManjiMaru

New Member
Havaitsin että tästä hienosta pelistä ei vielä ole täällä keskustelua joten päätin sellaisen avata. Kuinka moni täällä pelaa Evoa? Ajatuksia, mielipiteitä?

West, siellä tekken-miitissä tulin puhuneeksi läpiä päähäni siitä montako throw-escapea on mahdollista tehdä. Väitin että kolme vaikka Evolutionin trainingin trial-moodistakin löytyy sellaisia kauhistuksia kuten esim. Evade+4 throw-escapea.

- ManjiMaru
 
Sanoinhan >:) Toi on kyllä ehkä muuttunutkin vf4:sesta. Nooh, aivan sama. Taidanpa mennä ensi viikolla ostamaan sen Evon.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan west
Sanoinhan >:) Toi on kyllä ehkä muuttunutkin vf4:sesta. Nooh, aivan sama. Taidanpa mennä ensi viikolla ostamaan sen Evon.

Mä en kyllä muista sun sanoneen mitään tosta asiasta.. :)
Mutta en kyllä usko noin monen throwescapen tulevan ensi hätään ajankohtaiseksi. Itse olen tyytyväinen jos saan aikaan doublethrowescape-guardin oikeissa matseissa.

Ja hei, käy ihmeessä ostamassa niin kuin te muutkin. On se sen väärti.

VF4:stä on ruvettu äskettäin keskustelemaan kotimaankielellä myös VFDC:n international foorumilla. http://virtuafighter.com/versuscity/ubbthreads.php

- ManjiMaru
 
VF4:n myin aikoinaan kun ei maistunut pidemmän päälle, ja olin oikeestaan tuomittu pelaamaan pelkästään yksinpeliä. Nyt tuolla miitissä kun näki Evoa pikkasen niin täytyy myöntää että rupes kiinnostamaan uudestaan.

Vaikkei samalla tavalla nappaiskaan kun Tekkenit niin olishan se kiva omistaa. Harmi vaan kun maksaa mokoma niin paljon. Täytyy katella... Asiaahan ei yhtään helpota se tosiasia että syyskuun lopulla kauppoihin ilmestyy SC2.

Jenkit saa perhana kahdella kympillä saman pelin. :mad:

Edit: Tuli jo tilattua...hyviä tarjouksia ei kannata jättää käyttämättä. Katotaan miten on aikaa ja kiinnostusta paneutua peliin syvemmin. :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan illu
VF4:n myin aikoinaan kun ei maistunut pidemmän päälle, ja olin oikeestaan tuomittu pelaamaan pelkästään yksinpeliä. Nyt tuolla miitissä kun näki Evoa pikkasen niin täytyy myöntää että rupes kiinnostamaan uudestaan.

Vaikkei samalla tavalla nappaiskaan kun Tekkenit niin olishan se kiva omistaa. Harmi vaan kun maksaa mokoma niin paljon. Täytyy katella... Asiaahan ei yhtään helpota se tosiasia että syyskuun lopulla kauppoihin ilmestyy SC2.

Jenkit saa perhana kahdella kympillä saman pelin. :mad:

Edit: Tuli jo tilattua...hyviä tarjouksia ei kannata jättää käyttämättä. Katotaan miten on aikaa ja kiinnostusta paneutua peliin syvemmin. :)

Virtua Fighterin pelaamisessahan ei ole itua jos ei pelaa kaksinpeliä ja halua koko ajan kehittyä paremmaksi. VF:stä menee nopeasti maku jos sitä "vain pelailee kasuaalisti".

Toisaalta Evon quest-moodin pelaamisen olen havainnut ihan oikeasti hyödylliseksi kaksinpeliä ajatellen. Tietokone ei mene enää mihinkään halpuuksiin siten kuin vanha VF4. Lisäksi se ei tunnu enää "huijaavan" ja sitä pystyy jujuttamaan välillä kuin oikeaa ihmistä esim. canceloimalla liikkeitä jne. Tietysti tietokone pelaa paljon tarkemmin kuin joku perusVF-pelaaja, joten ihan jokainen ei välttämättä tätä havaitse. Huom. 'tosipeli' alkaa questissä vasta jossain kuudennessa arcadessa.

Mikäli kaksinpeli kiinnostaa ja asustelet Helsingin alueella niin eiköhän sitä peliseuraa kasaan saada. Nyt siis tiedän ainakin itseni, Juhanan, Vietin, Westin, VFDC:stä thr:n ja gazzan. Tasoa kyllä piisaa ainakin ensi hätään.

Lisäksi voi tavata kinopalatsin VF4-arcaden luona niin voin mitata taitosi:)

- ManjiMaru

ps. Itseltäni jäi samalla lailla soul calibur tyhjän pantiksi, toivottavasti SC2 on mielenkiintoisempi.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ManjiMaru
Mikäli kaksinpeli kiinnostaa ja asustelet Helsingin alueella niin eiköhän sitä peliseuraa kasaan saada.

Lappeenranta ei taida enää pääkaupunkiseutua olla... :p

Ja niinhän se on ettei mitään mätkintöjä oikein yksin kannata pelata. Tuskin pelaisin Tekkeneitäkään jos ei vastustajia löytyisi (edes silloin tällöin). Varmaan teitä vastaan voi Evoa joskus testata esim. tulevissa miiteissä...mielelläni otan spesialisteilta kuonoon. :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan illu
Lappeenranta ei taida enää pääkaupunkiseutua olla... :p

Ja niinhän se on ettei mitään mätkintöjä oikein yksin kannata pelata. Tuskin pelaisin Tekkeneitäkään jos ei vastustajia löytyisi (edes silloin tällöin). Varmaan teitä vastaan voi Evoa joskus testata esim. tulevissa miiteissä...mielelläni otan spesialisteilta kuonoon. :)

Auts. :( No, ei auta kuin taistella sitten verbaalisesti. Tunsin joku aika sitten yhden tyypin joka muistini mukaan sukkuloi Hesan ja Lappeenrannan väliä ja pelasi sekä VF4:ää että tekkeneitä. Ettei vain olis ollut Lappeenrannan yliopistolla. Muistan marinat siitä ettei Lappeenrannasta löytynyt arcadepelejä, ainakaan VF:ää. Katson josko saisi sen numeron kaivettua jostain ja selvitettyä missä heppu nykyään luuhaa. Se oli välillä duunissa Hesan Itäkeskuksen pelikaanissa mitä ei nykyään enää ole.

- ManjiMaru
 
Juu, yliopistolla minäkin opiskelen. Onhan täällä ainakin se yks jamppa kenelle sen VF4:n myin... Mikä lie olikaan nimi.

Mut ei tää pelailu mulla niin a ja o ole. Urheilu menee kaiken muun edelle, niin että Tekkenissäkin olen vaan 1-2 hahmoa ehtiny opetella (vaikka kyllä niilläkin pärjää jos tarpeeks hyvin on treenannu). Katotaan nyt miten sitä jaksaa Evoon perehtyä, sen jälkeen voi miettiä ketä vastaan pelailis. Mut jos löydät sen kaverin josta oli puhetta niin ainahan se on plussaa. :)

PS. Ja sehän on toki positiivinen juttu että Evon tekoäly on parasta mitä mätkinnöissä on nähty.


Edit: Mitä mieltä stickin käytöstä? Tekkeneitä olen pelannu vuosia ja on osoittautunu että padillä voi pelata vallan mainiosti. Guilty Gear X2:n kun ostin niin porukka vaahtosi että tikku olis pakko-ostos, "ei niitä pyörittelyjä padillä voi tehdä..." - mutta toisin kävi. Mikä on tilanne Evon kanssa? VF4:ää pelasin silloin pelkästään padillä, eikä ongelmia tuntunut olevan... Tokihan tikku antaa uusia mahdollisuuksia, mutta käytäntö on osoittanut että esim. Tekkeneissä wavedashit ja hayashidat on tehtävissä padilläkin, ja vieläpä hyvin. Eihän mun tartte Evon takia investoida stickiin, eihän...?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Huomenta!
Luin ton VFDC jutun. Oot siis lähössä lomalle viikonloppuna. Sessiot tällä viikolla sit! Paikasta voidaan sopia. Kaikki VF:n ystävät ovat tervetulleita!

PS. Goh on aika kätsy hemmo;)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan illu

Edit: Mitä mieltä stickin käytöstä? Tekkeneitä olen pelannu vuosia ja on osoittautunu että padillä voi pelata vallan mainiosti. Guilty Gear X2:n kun ostin niin porukka vaahtosi että tikku olis pakko-ostos, "ei niitä pyörittelyjä padillä voi tehdä..." - mutta toisin kävi. Mikä on tilanne Evon kanssa? VF4:ää pelasin silloin pelkästään padillä, eikä ongelmia tuntunut olevan... Tokihan tikku antaa uusia mahdollisuuksia, mutta käytäntö on osoittanut että esim. Tekkeneissä wavedashit ja hayashidat on tehtävissä padilläkin, ja vieläpä hyvin. Eihän mun tartte Evon takia investoida stickiin, eihän...?

Ei toki, itsekin pelasin padillä vanhassa VF4:ssä Jackyllä high kingiksi ilman ongelmia (tosin helpompi tekoäly vähän auttoi).
Lisäksi pystyin ihan helposti padillä mm. Kagen TFT-polvicomboihin. Toisaalta hyväksyttävä tosiasia on se, että IHAN mikä tahansa ei varmaan onnistu. Jos vaikka haluaisi tehdä Akiran modified-doublepalm-comboja niin haluaisin nähdä kuinka joku tekee ne Soumessa padilla. Toistaiseksi tiedän kotimaasta vain yhden hemmon joka pystyy tekemään ne ollenkaan, tikuilla tai ilman, nimittäin itseni. Olisi kiva kun joku osoittaisi minun olevan väärässä.

Tässä kiinnostuneille harjoittelukohde:
Akira: b, f+P, P, G, d/f, d/f, b, f+P

Toisaalta Evon questissä voi ostaa videopätkiä joissa joku japsi tekee Akiran parhaita comboja YHDELLÄ KÄDELLÄ (tietysti tikulla).
Niin että kaikki on kyllä mahdollista.

- ManjiMaru
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pexi
Huomenta!
Luin ton VFDC jutun. Oot siis lähössä lomalle viikonloppuna. Sessiot tällä viikolla sit! Paikasta voidaan sopia. Kaikki VF:n ystävät ovat tervetulleita!

PS. Goh on aika kätsy hemmo;)

Itse asiassa jo perjantai ei enää käy, niin että joo-oh, pelataan vaan, sano vaan missä ja milloin.
Muuten, kuka Pexi?

- ManjiMaru
"Show me your Kung-Fu...."

:cool:
 
Tahtoo pelata prkl :).

Missäpäin olitte ajatelleet? Jos pleikkarilla pelataan niin voin tuoda tikkuni.

Ja Pexi = Viet ( Jos et tod. tiennyt )
 
hehe.. muistan kun joskus aikoinaan tuskailin padilla noiden akiran modifioitujen liikkeiden kanssa.. usein tuli tyydyttyä käyttämään DJK:ta comboissa. Mutta jos puhutaan vaikeista sarjoista padilla, niin kokeilkaapa tehdä seuraava: Yoho (MC) -> P (G) -> m-ShRm -> DLC. toimii muistaakseni vain tyttöjä vastaan suljetussa stanssissa. Vauriota näyttää tulevan 93 pistettä.

no mut joo, niinkun sanoin jo tuolla vfdc:n puolella, niin mulle todennäkösesti sopis torstai- ilta.. ihan varma en vielä ole.. ja tietenkään Manjin loma ei estä meitä muita tapaamasta... mutta katellaan....
 
Juttelin tos Laukkasen kaa puhelimes. Yhdet sessiot pidetään ennen kuin päästetään hänet lomalle. Sessio ehkä huomenna tai ylihuomenna Laukkasen luona, se funtsii viel.
Laukkanen postaa sit tänne lisää tietoo. Sillä välin harjoitelkaa ankarasti tai tulkaa piestyksi:)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pexi
Juttelin tos Laukkasen kaa puhelimes. Yhdet sessiot pidetään ennen kuin päästetään hänet lomalle. Sessio ehkä huomenna tai ylihuomenna Laukkasen luona, se funtsii viel.
Laukkanen postaa sit tänne lisää tietoo. Sillä välin harjoitelkaa ankarasti tai tulkaa piestyksi:)

Nyt näyttää pahasti siltä etten ehdi ollenkaan...:(
Varmaan kymmenen minuuttia sen jälkeen kun puhuin Pexin kanssa tuli toinen puhelinsoitto ja näyttää siltä että olen kiinni To 16.30-21.00 noin varovainen arvio. Saattaa mennä vähemmän tai enemmän mutta kun en tiedä. Tänään taas, menee sähläilyksi. Aika loppuu. Sori vaan. Miksi kaiken pitää aina mennä päällekkäin?

Te muut, järkätkää jotain silti, vaikka ilman minua!

- ManjiMaru

Edit: Tuo peruuttaminen jäi kalvamaan siinä määrin että pyydän tutkimaan itse kunkin kalenteria Elokuun ekan viikon kohdalta, esim elokuun toinen viikonloppu(9. tai 10.8). Jos silloin voisi yrittää uudelleen. Katson josko saisin firmasta videotykkiä lainaan sitten. Silloin voisi pelata kahdella pleikkarilla, toinen mun töllöön joka on vähän heikkotasoinen vaikka onkin 32".

Voin tarjota myös autokyytiä koska asun erään kaverini mukaan "hornan tuutissa" = Tammisalossa.

- ManjiMaru

ps. minun varaani ei kannata laskea liian lyhyellä varoitusajalla.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Hö? Ei kommentteja? Kävin muuten keskiviikkona heittämässä Tekken-miitin VF4Evo replayt Entomostracanille, tai ainakin ne on kaapattu. Se miten ne pääsevät miitin kotisivulle on Entomon huoli :) heh. Omasta puolestani voin sanoa että peli on parhaimmillaankin vain kohtalaista mutta tarkkailkaa silti miitin kotisivua http://www.bapil.com/rautanyrkki/ jos ne sinne jossain vaiheessa ilmestyvät. Taitaisivat olla silti ekat suomalaiset vf-mediat, vai? :)

- ManjiMaru
 
Nyt olen EVO:n ylpeä omistaja.


Quest moodi todellakin hakkaa vanhan kumiten noin 100-0. Vastustajat pelailevat paljon mielekkäämin ja vaariaatiota tyyleissä näkyy selvästi. Vaikeutta on todellakin nostettu, en ole pitään aikaan saanut turpiini 10-danin hahmoilta. Nyt niitä vastaan joutuu oikeasti pelaamaan! Välillä kone kuitenkin pelailee oudon passiivisesti, eli jää lowblockiin odottamaan kuritusta :)

Arvoissa nousu on helpottunut johtuen siitä että oikean tasoista vastustajaa löytyy helpoimmin. Muistan viellä kuin kumitessa välillä piti tapellla yli kahtakymmentä vastustajaa vastaan ennen kuin oikeantyyppinen sattui vastaan. Nyt pääsin Shunilla viidenteen daniin parissa kolmessa tunnissa.

Grafiikakin on parantunut selvästi, mitä en oikein huomannut "miitti-telkkarista", koska kuvasuhde oli väärä, eli vilkumiset ja sahalaidat ovat melkei kokonaan poissa. Näyttää jo melkein arcade versiolta ( kunnon telkkarilla ja kaapeleilla tietysti...).



ps. Noi tallenetut matsit olivat tosiaan aika jööttiä, yhdessä jopa seisotaan paikkoilamme melkein kokonaisen erän, kuin keskusteltiin samalla :) Oli aiko noloa katottavaa..
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom