Suurin odotuksin ryhdyin eilen testailemaan tätä, mutta jätti vielä vain monia kysymysmerkkejä.
Laitoin asetuksen päälle myös niille peleille, jotka eivät tätä tekniikkaa suoranaisesti päivityksellä tue. Ajattelin, että tämä voisi tehdä Elden Ringin pelaamisesta nyt sulavamman kokemuksen ja olin jo ehtinyt Youtubesta katsoa muutamia videoita, joissa pelin mainittiin pyörivän nyt erinomaisesti ilman nykimistä.
Oman kokemuksen mukaan ainakin Elden Ring ei hyötynyt VRR:stä lainkaan, vaan nyki jonkin verran enemmän ja näytti liikkeessä suttuisemmalta. Game Barin infoa osasi kertoa, että fps heitteli jatkuvasti siinä 54-60 väliä. Mietin että mitäs hemmettiä ja tsekkasin sitten pelitilan asetuksia, josta kaikki Motion Plus-asetukset olivat menneet pois päältä ja harmaaksi VRR-tilan myötä. En nyt sitten tiedä onko Motion-asetuksista nyt vaan omaan silmään sitten enempi iloa kuin VRR-asetusten kanssa vai mikä siinä on Tiedän että näistä kuvanparannusasetuksista voi olla montaa mieltä, mutta olen useammalla pelillä testaillut jo todennut omalla Samsung QN 95A:lla kuvanparannusten kanssa pelaamisen olevan huomattavasti miellyttävämpää (poistaa sellaiset suttuisuuden/blurrin nopeasta liikkeestä ja muuttaa värimaailman huomattavan paljon dynaamisemmaksi, etenkin Elden Ringissä).
Lisäksi VRR-tilassa television Game Bar näytti, että VRR-tila ei ole päällä (pleikkarin tiedot samaan aikaan näyttivät, että se on päällä)
Tekninen puoli on itselleni melko mysteeri, eli saako VRR käytännössä aikaan nyt vain sen, että peli pyörisi ikäänkuin tasaisemmalla fps:llä? Ei ole kuitenkaan mahdollista saada esim. Elden Ringiä tämän teknologian avulla pyörimään 120fps-tilassa, kun peli taitaa kuitenkin pyrkiä tuohon 60 fps:ään? Pitäisi varmaan hommata vaikka tuo Miles Morales, niin näkisi miten tämä homma toimii kun peli oikeasti tukee tuota.