Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Vuoden 2020 pahimmat pettymykset

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 3274
  • Aloituspäivämäärä
P

Poistettu jäsen 3274

Guest
Löytyy näköjään ketju omalle vuoden 2020 suosikille, niin laitetaas myös pettymyksille oma ketju.

1. Cyberpunk 2077

Julkaistaan peli huonossa kunnossa ja sitten vielä pimitetään infoa konsoliversioista liian pitkään. Hyvää tahtia tulee päivityksiä, mutta vahinko on jo sattunut ja se muistetaan vielä pitkään.

2. Doom Eternal

Ihan liikaa tasohyppelyä ja peli tuntui olevan jatkuvaa taistelua loputtomalta tuntuvaa vihollisvirtaa vastaan. Doom 2016 oli paljon parempi.

3. Marvel´s Avengers

Odotin tältä paljon enemmän ja jos olisivat vain keskittyneet tekemään tästä puhtaan yksinpelin, niin ehkä ei olisi flopannut näin pahasti.

4. Ei saatu infoa Days Gone 2:sta :D

PS5 ja Xbox Series X saatavuus on kyllä ollut paha pettymys myös, mutta ehkä sen voi ainakin osittain laittaa koronan syyksi (ehkä)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Cyberpunk 2077
XSX-versio sai jäädä odottelemaan next gen päivitystä. Saipahan halvalla Gigantista Black Friday alesta

Doom Eternal
Liikaa hyppimistä ja liian kestäviä vihollisia. Edellinen oli parempi.
 
Pelillisiä pettymyksiä ei tullut vastaan. Vuosi oli yksi parhaista, jonka kruunasi vielä uuden konsolin julkaisupelit. Hypeen voi mennä mukaan ja pelin ennakkotilata, kun tietää mitä on saamassa.
 
Aika vähän tuli ostettua pelejä tänä vuonna. Nämäkin kaksi oli ainoat jotka julkaistiin tänä vuonna

Xenoblade Chronicles Definitive Edition ei iskenyt meikäläiseen sitten yhtään. En edes jaksanut pelata läpi. Ylisuuret kartat ja taistelusysteemi oli ne suurimmat ongelmat. Tätä on kehuttu yhdeksi parhaaksi jrpg-peleiksi ikinä, mutta itselle ei kyllä iskenyt.

Resident Evil 3 Nemesiksen paluu oli pieni pettymys. Ei sillä että se olisi huono, mutta liikaa oli poistettu paikkoja alkuperäisestä. Ja peli oli todella lyhyt. Odotin enemmän.
 
Hypeen voi mennä mukaan ja pelin ennakkotilata, kun tietää mitä on saamassa.
Aijaa..porukka tiesi mitä oli tulossa ala cyberpunk:D ,nykypäivänä kannattaakin ostaa superuberdeluxi- boksi ja pelejä ylensäkkään ennakkoon..nooh tyhmästä päästä kärsii koko roppa:cool:
 
1. Doom Eternal

2016 Doom oli täydellinen, tämä oli liian kaaottinen liikaa tasohyppelyyn perustuva mäiskintä jossa oli yritetty tunkea liian monta mekaniikkaa samaan peliin.

2. Cyberpunk 2077

Peli ei ole pettymys koska se on huono, päinvastoin. Se on pettymys koska se julkaistiin keskeneräisenä, mutta tästä voidaan vielä nousta loistoon.

3. Yakuza 7: Like A Dragon

Odotin peliä todella innoissani ja oletin että se toisi mukavasti uutta jo hiukan kuluneeseen sarjaan. Päinvastoin, samoja sivutehtäviä jotka on jo nähty monta kertaa ja vuoropohjaiset taistelut hidastivat pelin tempoa ihan liikaa ja peli kävi todella tylsäksi loppupuolella. Oikeastaan mikään tarinan ja uuden pelialueen ulkopuolella ei tuntunut loppuunasti hiotulta.
 
Yksikään peli ei pettänyt omiin odotuksiini nähden, mutta nextgen konsolien saatavuusongelmat pistää sapettamaan.
 
Nintendo Switchin pelitarjonta. Mielestäni Switchin pelitarjonta on tänä vuonna ollut aivan luokatonta paskalammikossa rämpimistä ja omalla kohdalla tilanne on ajautunut siihen, että Switch on otettu paraatipelipaikoilta TV-tason päältä vilttiketjuun pelihyllyyn piiloon kokonaan, koska konsoli vaan pölyttyy ja siitä on äärimmäisen kettumainen pyyhkiä pölyjä.

Itse kuulun siihen pelaajakuntaan, jolla ei elämässä riitä aika leikkiä kotia Animal Crossingissa, en kiellä pelin hyvyyttä, mutta jos se ei maistunut niin oli kyllä nälkäkuoleman laiha pelitarjonta markkinoilla. Myönnän, että Hyrule warriors age of calamity on vielä kokematta, jolta odotan paljon, mutta yksi peli ei koko vuotta pelasta. Ja puhun nyt siis isoista AAA-tason sukat jaloissa pyörimään saavista julkaisuista, toki noita pikselimössöhelvetti-indie-pelejä löytyy kun sieniä sateella, mutta niitä ei pää kestä TV-ruudulta pelata.

Toki toki, meille tarjoiltiin Mariota kolminkin kappalein ja 'uusi' Xenobladekin, mutta jälleen pelkkiä porttauksia menneisyydestä. Ja Marion kohdalla tekijöitä laiskotti niin paljon, että ei viitsitty nähdä edes sen verran vaivaa, että ohjaus olisi saatettu tähän päivään tai N64 saatu skaalautumaan koko ruudulle.


Paras käytännön esimerkki tarjonnan heikkoudesta on kun kirjoittaa Googleen "nintendo switch 2020 best games"

1608458794884.png

1608458902724.png
 
Viimeksi muokattu:
Loppujen lopuksi aika vähän tuli pelejä pelattua joista voisi sanoa jotenkin pettyneen. Tietenkin Cyberpunk 76 on tällä hetkellä aika kamala teknillisesti, mutta itse tarina ja hahmot vaikuttivat hyviltä kumminkin. Toki pettymys siinä mielessä, että peli on periaatteessa bugisin AAA julkaisu ikinä joka julkaistiin tuollaisena markkinoille CDPR:n kaltaisella "pro consumer"-studiolta.

TLOU2 taas oli itselleni yksi odotetuimmista peleistä kautta aikain, koska ykkösosa on heti Shadow of the Colossuksen, vuoden 2018 God of Warin ja Bloodbornen jälkeen top-5:ssä omalla parhaat pelit-listalla. Joten jos ajattelee, että nyt saatiin vain hyvä peli mestariteoksen sijaan niin voidaan tuokin varmaan pettymykseksi jotenkin laskea. Mutta toisaalta oli kyllä omatkin odotukset niin korkealla pelille, että vaikea olisi ollut pelin vastata odotuksiini.
 
Toimituksen kesken näitä pettymyksiä alettiin puimaan jo joitakin viikkoja sitten ja nyt tässä vuoden lopussa pistettiin valinnat julki:


Yksi pettymys oli niin pitkä ja hupaisa, että päätettiin erottaa se kokonaan omaksi jutukseen. Aiheena Microsoft Flight Simulator ja on imo todellakin lukemisen arvoinen:

 
Nintendo Switchin pelitarjonta
Ihan sama fiilis, Switch jääny lähdes pölyttymään hyllyyn omalla kohdalla. Hades ainoa poikkeus, mutta suurempi pettymys ollu itse Nintendoa kohtaan. Odottanut Nintendolta edes Wind Waker HD tai Metroid Prime Trilogian tuontia Switchille, mut yllättävänkin kuiva ollut Nintendon oma tarjonta.
 
Niistä peleistä mitkä ostin ja pelasin oli pahin pettymys TLOU2. Ainoa peli minkä pistin suoraan myyntin sen jälkeen kun olin pelannut läpi ja minä en yleensä pelejä myy. Teknisesti pelissähän ei ollut mitään vikaa, mutta kaikki muu olikin pielessä ja päällimmäisenä tunteena pelistä jäikin mieleen pettymysvitutus. Harvoin tulee myöskään juostua raivolla kohtauksia läpi, että saisi kurjuuden loppumaan. Viimeksi näin on käynyt Thief (4) kohdalla.

Noniin, haavat on taas auki. Käperryn tästä balsamin kanssa nurkaan hieromaan haavoja...
 
Ihan sama fiilis, Switch jääny lähdes pölyttymään hyllyyn omalla kohdalla. Hades ainoa poikkeus, mutta suurempi pettymys ollu itse Nintendoa kohtaan. Odottanut Nintendolta edes Wind Waker HD tai Metroid Prime Trilogian tuontia Switchille, mut yllättävänkin kuiva ollut Nintendon oma tarjonta.

Nintendon tarjonta on ollut vuoden suurin pettymys. Itse asiassa en tiedä, että missä konsoli tällä hetkellä sijaitsee, koska siitä on aikaa, kun olen viimeksi sillä jaksanut pelata. Zeldaa tuli pelattua paljon, mutta siinäkin tuli suoritettua lähes tulkoon kaikki mahdollinen, joten ähkyhän siitäkin tuli.
 
Resident Evil 3

Peli on sarjansa häpeäpilkku loistavan RE2 jälkeen. Tämmöinen leikattu 4-6 tunnin peli mitä myydään 60€ hintalapulla, tässä kiteytyy se kaikki mikä pelibisneksessä on pielessä kun ahneus ohjaa julkaisijaa.
 
Mafia: Definitive Edition ja Resident Evil 3 peleihin vähän petyin. Odotukset olivat mulla niin kovat näihin peleihin, joten se varmasti vaikutti. Alkuperäinen Mafia tuntui aikanaan paljon paremmalta. Resident Evil 2 oli niin loistava peli, joten odotin samaa Resident Evil 3:sta, mutta sitä en valitettavasti saanut.
 
Peleillä ei ole sen kummempaa järjestystä, mutta 4 kappaletta aiheutti pahan pettymyksen. Jopa niin pahan, että pelit jäi kesken ja menivät myyntiin ja se jos joku on pettymyksen merkki.

1. Control. Peli oli vain yksinkertaisesti liian vaikea mulle ja pariin otteeseen meinasi lentää ohjain seinään niin en uskaltanut enää jatkaa. Harmi sillä muuten pidin pelistä.

2. Valhalla. Tästä olin todella innoissani sillä viimeisin Creed peli jota olin pelannut oli Black flag ja olin aluksi pelin lumoissa kunnes jo muutaman tunnin peliajan jälkeen Ubiähky ja tää on jo nähty fiilikset pääsivät niskan päälle ja peli vaihtoi omistajaa.

3. Maneater. Tämä tuli hommattua syystä jota en oikein itsekään tiedä. Tykkäsin aikanaan Jaws unleashed pelistä joten ajattelin tämän kolahtavan samalla tavalla. Vaan ei.

4 löytyhän se neljäskin joka päätyi myyntiin. Resident evil 2 remake. Voi pojat kuinka olinkaan tästä innoissani siihen saakka kunnes Mr X pilasi pelini. Pelasin kyllä tämän läpi, mutta tiesin etten tule sitä koskaan enää uudelleen tekemään niin ei kun eteenpäin.
 
Peleillä ei ole sen kummempaa järjestystä, mutta 4 kappaletta aiheutti pahan pettymyksen. Jopa niin pahan, että pelit jäi kesken ja menivät myyntiin ja se jos joku on pettymyksen merkki.

1. Control. Peli oli vain yksinkertaisesti liian vaikea mulle ja pariin otteeseen meinasi lentää ohjain seinään niin en uskaltanut enää jatkaa. Harmi sillä muuten pidin pelistä.

2. Valhalla. Tästä olin todella innoissani sillä viimeisin Creed peli jota olin pelannut oli Black flag ja olin aluksi pelin lumoissa kunnes jo muutaman tunnin peliajan jälkeen Ubiähky ja tää on jo nähty fiilikset pääsivät niskan päälle ja peli vaihtoi omistajaa.

3. Maneater. Tämä tuli hommattua syystä jota en oikein itsekään tiedä. Tykkäsin aikanaan Jaws unleashed pelistä joten ajattelin tämän kolahtavan samalla tavalla. Vaan ei.

4 löytyhän se neljäskin joka päätyi myyntiin. Resident evil 2 remake. Voi pojat kuinka olinkaan tästä innoissani siihen saakka kunnes Mr X pilasi pelini. Pelasin kyllä tämän läpi, mutta tiesin etten tule sitä koskaan enää uudelleen tekemään niin ei kun eteenpäin.

Controllissa on uudet vaikeustasot joilla voit tehdä pelistä niin helpon että vaan kävelet sen läpi jos haluut, itsekkin vähän näiden vaikeustasojen kanssa leikin että pääsin pelin läpi.
 
Suurin pettymys itselle oli valitettavasti Cyberpunk 2077. Pelissä on kyllä valtavasti potentiaalia, mutta se on auttamatta aivan liian keskeneräinen pelattavaksi. Rpg- pelien faneille varmasti toimii, mutta tämmöiselle ei niin rpg- fanille gameplayn pitäisi olla hyvää eikä täynnä bugeja ja pelin kaatumisia.

Ehkä joskus vielä, mutta vasta todella monen päivityksen jälkeen...
 
Ylös Bottom