Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Wii-pelien parhaat liikkeentunnistus/IR-kontrollit

Kastle

KonsoliFIN Alumni
Pelit joiden liikkeentunnistus/infrapuna-kontrollit nousevat parhaimmillaan jopa muun sisällön, eli perusteluja ja suositteluja. Perustelut myös vastaväitteisiin mukaan.

Korkataan näin alkuun muutamalla omalla suosikilla:

Godfather: Blackhand Edition. Turpaan lyöminen ja porukan heitteleminen on rikollisen hauskaa, sillä kontrollit toimivat kuten pitääkin. Kuristaminen alkaa olla jo aika hämmentävää... Onko Wiin Scarfacessa samanlaista hauskuutta?

Boom Blox ja Boom Blox Bash Party ovat malliesimerkkejä, kuinka "vähällä vaivalla" Wiin kontrolleista saadaan jotakuinkin täydelliset ja ne luovat vähintään 50 % pelin tunnelmasta. Moten heilautukset lähettävät esineet matkaan heti eikä hetken päästä.

Shaun White Snowboarding: Road Tripin mahtava ja helposti omaksuttava tasapainolautaohjaus on aivan oma lukunsa, ei ihme että kakkososa tulee yksinoikeudella Wiille.

Valopyssyttelyistä Ghost Squadin IR-ohjaus tuntuu edelleen parhaimmalta, sillä motella ampuminen on varsin tarkkaa.
 
Vastaus: Wii-pelien parhaat liikkeentunnistus/IR-kontrollit

Hyvä lista tämä ja mielenkiinnolla odotan josko motionplus toisi muutosta. Noista godfather on kokeilematta, mutta ghost squad tuntuu minustakin lähes unohdetulta laatupeliltä. Ehkä keskinkertaiset arviot jättivät pelin turhan vähällä huomiolle. Ja kyllä, shaun white on mainio.
 
Vastaus: Wii-pelien parhaat liikkeentunnistus/IR-kontrollit

  • Mario Kartissa on hyvä kallistustunnistusohjaus. Kulkuneuvo kääntyy tarkasti sen mukaan mitä kääntää.
  • Pro Evo Soccerissa on hyvä ir-ohjaus. Pelaajia ohjataan rts tyyliin. Toimii.
  • Sam & Maxissa on hyvä ir-ohjaus. IR toimii kuin hiiri pc:llä
  • WarioWaressa on hyvä yleisliikkeentunnistus. Tässä kapulan liikkeentunnistus antaa kaikkensa. Monennäköisiä liikkeitä pitää tehdä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Wii-pelien parhaat liikkeentunnistus/IR-kontrollit

Tähän taytyy sanoa kyllä että Metroid Prime 3: Corruptionissa on kyllä todella hyvin käytetty liikkeentunnistusta. Nunchalla on hienoa heittää grapple beam vastustajan energiakilpeen ja repiä se sitten siltä pois. Erilaisia lukkoja avataan myös hienosti esim työntämällä motea eteen ja kääntämällä sitten 90 astetta. IR -tähtäys asetti myös aikanaan uuden rimakorkeuden tuleville FPS -peleille.
 
Vastaus: Wii-pelien parhaat liikkeentunnistus/IR-kontrollit

[*]WarioWaressa on hyvä yleisliikkeentunnistus. Tässä kapulan liikkeentunnistus antaa kaikkensa. Monennäköisiä liikkeitä pitää tehdä.

Tunnistaako hyvin nopeat liikkeet? DS:n WarioWare: Touched on hillitön tapaus, ja pitäisi tämäkin varmaan hankkia. Vaikkakin täysin eri genren peli, niin esim. EA Sports Activessa ei saa tehdä liikkeitä liian nopeaa, joka aluksi oli hiukka ihmetys. Voi olla kyllä aivan tarkoituskin, ettei kuntoilija riuhdo turhan innokkaasti.
 
Vastaus: Wii-pelien parhaat liikkeentunnistus/IR-kontrollit

Nimenomaan Wario Waressa pitää liikkua nopeasti, koska aikaraja liikkeen suorittamiseen on tiukka.
 
Vastaus: Wii-pelien parhaat liikkeentunnistus/IR-kontrollit

Minusta Metroid3:ssa nimenomaan ei ole hienosti käytetty koska grapple on vain yksi lisäoptio, en näe mitään erityistä eroa siihen painaisinko nappulalla saman toiminnon.

Toteutuksesta en sano vielä juuta enkä jaata mutta muutoin indiana jones: staff of kings on lähtenyt rohkeasti puhtaan liikkeentunnistuksen tielle. Ja mielestäni homma toimii paremmin kuin peleissä joissa liikkeentunnistuksella tehdään 1-2 toimintoa ja loput perinteisesti.
 
Vastaus: Wii-pelien parhaat liikkeentunnistus/IR-kontrollit

Minun mielesta ajopeleista parhaiten toimii Need For Speed: Prostreetin ohjaus. Paljon tarkempi mita mario kartissa.
 
Ylös Bottom