Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

WRC II Extreme kokemuksia

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nakke
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
N

Nakke

Guest
WRC II Extreme

No huhuh!

Tänään kävin omani hakeen, ja ensivaikutelmia tässä. Peli on yllättävän vaikean oloinen, kun vertaa vaikkapa V-Rally3:een niin tuntuu, että ei tuo pösö pysy hanskassa millään. Auto tosiaan tuntuu "raskaalta". Kokeilin käyttää vähän jokaista hallintalaitetta ja ratti vaikutti näistä parhaalta vaihtoehdolta. Dualshockin tateilla ajaminen tuntui kyllä todella vaikealta, ja tietysti minä yleensä tätä vaihtoehtoa käytän:( Jopa digitaalinapit ja ristiohjain tuntuivat paremmilta kuin tatit:confused: Myös minulla vaivas samat ongelmat ratin kans kuin jeremyllä aluksi, eli pakki ei toimi. Johtuukohan siitä, että laitoin ratin "lennosta" paikalle? No, ratti toimii muuten ihan mainiosti, mutta tärinät joutu kyllä säätään minimiin, kun se tärisytti niin vietävästi jo tasaisella asfaltillakin, joten force feedbackistä ei ole mitään iloa minun kohdalla. Vielä tuosta ohjauksesta sen verran, että jotenkin tuntuu, ettei ohjaimen komennot välity heti autoon, vaan toimivat jotenkin viiveellä??? Ratilla tätä en niinkään huomannut, mutta tateilla/ristiohjaimella kylläkin. Ralliautot on vissiin niin raskaita, etteivät sitten taivu kovin helposti vaikka kuinka yrittää kääntää!? No, maisemat näyttää ihan siisteiltä ja peli on kyllä selvästi edeltäjäänsä nopeatempoisempi, etenkin puskurikuvakulmassa vauhtia on jo liiaksi asti! Joo, ja tuo seiniin nojailu on kyllä edelleenkin mahdollista. Ei se pirssi sinne hyydy jos ei keula edellä sinne posauta, mutta kylki edellä sinne vielä voi suht huoletta täräyttää. Onneksi vauhti kuitenkin hidastuu niin paljon, ettei seiniä/kaiteita kannata käyttää. Puskista voi huitaista läpi, mutta jos näköpiiriin sattuu vähänkään puunrunkoa muistuttava "esine" kannattaa se kiertää oli se minkä paksuinen hyvänsä, muuten rytisee ja kunnolla! Moninpeli vaikuttais aika hyvältä, maailmanmestaruudenkin pystyy ajeleen kavereiden kanssa, ilmeisesti vuorotteluperiaatteella( en sen kummemmin testannu). Hyvä niin! Ainut mikä tosiaan vähän harmittaa on tuo ohjauksen hitaus ja sitä kun ei pysty edes säätään tohon haastekisajuttuun:( Maailmanmestaruutta ja aika-ajoa ajaessa siihen voi vähän vaikuttaa säätämällä ohjaustehostinta nopeammalle. Niin ja tosiaan se haastekisa näyttäs olevan tällä kertaa sellainen, että sitä ajellaan neljässä eri maassa (Monte Carlo, Kreikka, Ruotsi ja Saksa) ja aikoja voi vapaasti lähetellä tonne 31.5. asti(en muista sivua, ei varmaan ole vielä edes avattu)! Toivottavasti tässä tuli jotain uuttakin tietoa, kun en niin ajatellut mitä tuonne aikaisemmin oli kirjoiteltu!
 
Ai niin, tuo kartturihan pääsi unohtuun ihan täysin. Mielestäni paras tähän mennessä ps2:lla! Nuotit tulee ajallaan ja selvästi kertoo minkälainen mutka on tulossa(1-löysä, 6-tiukka) sitte kirraa ja aukee, kertoo jos sisämutkassa on kiviä tms. Ja nyt tuo ohjauski alkaa tuntumaan jo paremmalta (tateilla), ehkä se oli vaan alkukankeutta kun edellisessä sitä vähän moitin.
Niin ja ei se auto joka tolppaan tökkää, sekin on pyritty tekeen kohtuu realistiseksi. En ole varma, mutta liikennemerkitkin taitaa joskus antaa periksi tai sitten oon ajanu tosi läheltä niitä! Yleisöä kyllä suojelee joku admantiumista(joku tällaisen metallin on joskus täällä jossain maininnu) tehty aita.
Kyllä tuossa fiilikset pääsee ihan kivasti nousemaan ku Suomessa Mökkiperän ek:ta puottelee, pitkiä kapeita suoria, mahtavia hyppyjä (auto ei jää leijaileen) puut vilisee...mahtavaa! Eiku pelaan:)
 
Kyllä aika loistavalta kuulostaa, nyt kun vaan voittaisin sen wrc2 kilpailun... :D
Niin ja kertokaapas sitten siitä expert-tason ajomallinnuksesta kun olette sinne asti päässeet.
 
Loistavaa !

Tuli eilen ajeltua muutama tunti ja täytyy myöntää että aluksi metsä kutsui joka toisessa mutkassa :). Ajelin pelkästään timetrialia suomessa ja ajo tuntuma tuntuu hyvältä eikä auto tunnu leijuvan ja auton raskaus tunttuu näpeissä (kapula). Yksinkertaisesti pidän todella ajotuntumasta. Kaikkia pelimuotoja sai muistaakseni pelattua 4 pelinä (paitsi wrc challenge) ! JIHAA !!! Pikikset (suomen) olivat minusta todella mielenkiintoisia ja Killeri on messissä !!! Äänet on konepelti näkymästä aika huonot (kuulostaa diessel traktorilta). Täytyy jatkaa tahkomista viellä ennen lopullista mielipidettä.

Joka tapauksessa pesee Colinin 10/0. (mun mielestä) :)
 
jiihaa!
tulipa eilen pelattua tunti-pari ja tuntui hyvältä. varsinkin suomen pikikset ratilla ja konepeltinäkymästä tuntuivat suorastaan pelottavan hyviltä.
 
Täällä ollaan samaa mieltä!! Nuoteissa meni jonkin aikaan ennen kuin alkoi päästä jyvällä, tuli sen verran nopeasti. Saksassa on myös hienot hypyt ja Kyproksella mennää aikamoista Kengurun loikkaa :) En ole koskaan tykännyt ajaa Ruotsin rallia lumella mutta nyt oikein nauttii ajamisesta.

Haastepelissä Kyproksen viimeisellä pätkällä meinasi tulla jo hiki :) :) Ek kesti melkein 9 minsaa.

Oletteko huomannut että pelissä on myös toinen nuotitusvaihtoehto!??! Ensimmäinen minusta parempi.

Paras rallipeli tähän mennessä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
joo, kyllä näyttää helv*** hyvällä tai siis lähinnä tuntuu eli ajotuntuma on noin 85% parempi kuin 'ykkösosassa '. Mut kyllä Rautiainen lähtis meikäläisen kapiinista äkkiä tolla nuotinluvulla (taas rallipeli jossa nuotteja sataa myöhässä), no hoitaa se homman *tyydyttävästi*. :rolleyes: Joo, Colin 3:n on tullut testattua ja WRC II vetää pointsit kotiin 21-0.

Kyproksella kyllä täristää niin prkl:sti mut saahan tota sädettyä...*mitä kenguru bensaa ne tähän laitto?* jaha, eikun ps2 kimppuun, kun nyt saisivat tuon haastepeli vahvistuksen lähetettyä...

PS. monte carlo 17.48,94 hirveellä tumpuloinnilla...
(muokkaus: ja 17.24,91 paremmalla onnella, näyttäisi menevän alle 17:sta kun kaikki menee edes sinnepäin :D)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ateritsi
Mitä pikiksiä, esim. löytyykö legendaarinen Ouninpohja ?

Ei taida Ounia olla mutta löytyy kyllä hyvät Lankamaa, Talviainen, Mökkiperä ja Killeri.
En tiedä sitten tuleeko siihen uusia pikiksiä lisää pelin edetessä.
 
Ite en ole pelannut, mutta kaveri (pelaa paljon ajopelejä) ei kauheesti kehunu ajotuntumaa, autot leijuvat edelleen ja nuotit tulevat nyt liikaakin etuajassa!!! Se jokin kuulemma puuttuu pelistä

Tiedä sitten, täytyy vielä ite kokeilla
 
Ensi testauksen jälkeen toistaiseksi paras rallipeli PS2lla. Ohjattavuus on melko hyvä, voi jopa osoittautuva loistavaksi kunhan siihen tottuu. Vauhdintunne puskurikamerasta on parasta mitä olen PS2n autopeleissä nähnyt. Grafiikkia on hienoa ja selvästi mun mielestä parantunut ykkösestä. Kaikenkaikkiaan loistavalta peliltä vaikuttaa. Saa nähdä muuttuuko käsitykset suuntaan tai toiseen kunhan pelaa hieman enemmän.
 
Joo samoin, ensitestauksen jälkeen jäi ihan hyvä mieli, painoa on tullut paljon lisää ja autot ei tunnu läheskään niin kevyiltä kuin WRC1:ssä, Grafiikkakin mennyt parempaan suuntaan, toivottavasti mestaruuden voittaminen on tällä kertaa mielenkiintoisempaa, tiedä sitten mutta kyllä tuo mun listalla ykköspaikan ottaa PS2:sen rallipeleissä.
 
Ajomallinnuksesta

Näyttäisi kommenteista päätellen siltä, että WRC II on ainakin edeltäjäänsä parempi. Nyt vielä kun joku viitsisi kertoa seuraavat realismiin ja ajettavuuteen liittyvät seikat, joista valitettavan moni kohta jäi jopa CMR3:lta toteutumatta.

Edit:
Tuli jotenkin kämmättyä ja lähetettyä torsona...
Eli nämä ovat kyssärit.

- Pystyykö WRC2:ssa säätämään keskidifferentiaalia?

- Onko autoissa mallinnettu lukkiutuvat jarrut?

- Onko ajomallinnuksessa se WRC ykkösen surullisen kuuluisa pyörähtämisen esto, joka salli vain 90 astetta rotaatiota kun oli tien puolella?

- Onko tienpinnoissa oikeat kitkakertoimet? (toisin kuin WRC ykkösessä)

- Ovatko liike(=luistossa) ja lepo kitkakertoimet eri suuruiset asfaltilla ja jäällä?

- Onko pelissä oikea FF, eli pyrkiikö ratti kiertämään luiston suuntaan? (ykkösessä oli vain satunnaisvärähtelyä)

- Onko keskitysvoima tiukempi asfaltilla kuin esim. hiekalla

- Onko pelissä yhdistelmä EK:ta kahdesta eri tienpinnasta (esim. asfalttia ja jäätä/soraa samassa EK:ssa)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan TEL79
Näyttäisi kommenteista päätellen siltä, että WRC II on ainakin edeltäjäänsä parempi. Nyt vielä kun joku viitsisi kertoa seuraavat realismiin ja ajettavuuteen liittyvät seikat, joista valitettavan moni kohta jäi jopa CMR3:lta toteutumatta.

Niin mitkä? ;)
 
Re: Ajomallinnuksesta

- Pystyykö WRC2:ssa säätämään keskidifferentiaalia?

Ei

- Onko keskitysvoima tiukempi asfaltilla kuin esim. hiekalla

On
 
Kiitos Dragonille vikkelyydestä, vielä kun näihin saisi vastauksen.

Varmuuden vuoksi ohessa testausohjeet:


- Onko autoissa mallinnettu lukkiutuvat jarrut?
TESTI: Kun painat jarrun pohjaan ja pidät sen siellä, kääntyykö auto hiventäkään, kun käännät rattia?

- Onko ajomallinnuksessa se WRC ykkösen surullisenkuuluisa pyörähtämisen esto, joka salli vain 90 astetta rotaatiota kun oli tien puolella?
TESTI: Kun ajat esim. 150 km/h, käännät nopeasti ensin ja vedät käsijarrua, saatko auton perän kiepsahtamaan menosuuntaan tai yli?

- Onko tienpinnoissa oikeat kitkakertoimet? (toisin kuin WRC ykkösessä)
TESTI: Laita lumiradalle asfalttirenkaat ja kokeile kauanko kestää (muutaman sekunnin tarkkuudella) kiihdyttää 0-100 km/h

- Ovatko liike(=luistossa) ja lepo kitkakertoimet eri suuruiset asfaltilla ja jäällä?
TESTI: Saatko lyhyemmän jarrutusmatkan esim. pumppujarrutuksella kun lukkojarrutuksella märällä asfaltilla/jäällä? (Tämä edellyttää että jarrut on yleensäkin edes mallinnettu renkaisiin, toisin kuin ykkösosassa jossa oli nk. parachute-jarrut)

- Onko pelissä oikea FF, eli pyrkiikö ratti kiertämään luiston suuntaan? (ykkösessä oli vain satunnaisvärähtelyä)
TESTI: Pistä auto sladiin poikittain ja päästä ratista irti, kääntyykö ratti menosuuntaan?

- Onko pelissä yhdistelmä EK:ta kahdesta eri tienpinnasta (esim. asfalttia ja jäätä/soraa samassa EK:ssa)
TESTI: Mikäli pelissä näitä on, niin kyllä varmaan yksi tällainen tulee vastaan jo alkuvaiheissa.

- Onko kaasu ja jarru eri akselilla?
TESTI: Pistä vaihde vapaalle ja paina sekä jarrua että kaasua, nouseeko kierrokset normaalisti?
 
Joo tota mä kysyisin tällästä ku vois joskus ehkä jonkun rallipelin hankkia, niin tippuuko vauhdintuntu taas paljon pelattaessa auton takaa näkymällä vai onko taas ainoa vaihtoehto toi konepelti/ohjaamo näkymä. :p
 
Mtes onko kukaan saanut sähköpostiin vahvistusta haastekilpailuun rekisteröinnistä. Tuntuu kestävän jo toista päivää :rolleyes:
 
Tää on todella loistava. Ohjaus on aika jäykkä ja tällä en tarkota että se olisi huono. Parin etapin jälkeen ohjaus rupee tuntumaan jo loistavalta. Grafiikka on todella hienoa varsinkin uusinnat, jossa näkyy koko vuoristo kun kuvataan helikopterista. Ja tosiaan vauhdintuntua on ja etapit ovat paljon parempia kuin ykkösessä. Tekijät on selvästi ottanu opikseen ykkösestä ja tässä on parannettu juuri niitä alueita, joista kritisoitiin. Tämä on kyllä rallipelien ykkönen ennen ku v-rally4, CMR4 ja WRC3 tulee. ;)
 
- Onko pelissä yhdistelmä EK:ta kahdesta eri tienpinnasta

On ainakin Ruotsissa: soraa, lunta, jäätä samalla pätkällä ja kartturi myös huomauttaa kun tienpinta muuttuu eli kun samalla pito muuttuu...
 
Ylös Bottom