Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox ei käynnisty

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja saato
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

saato

New Member
Morjens!

Kertokaahan mistä voisi johtua kun xbox ei käynnisty. Ei tapahdu mitään, vaikka nappuloita rämppää. Olen ollut pelaamatta pari kuukautta ja edellisen kerran boxi toimi moitteettomasti. Boxi on ihan alkuperäinen, vuonna 2002 ostettu kone, ei modattu.

Yritin etsiä haulla vanhempia topicceja vastaavanlaisista tapauksista, mutten löytänyt. Avasin boxin nyt, koska takuu ei olisi muutenkaan enää voimassa. Katsoin yleismittarilla, että johto on kunnossa. Pieni sulake virran sisääntulon kohdilla (siis koneen sisällä) näyttäisi myös olevan kunnossa (ainakin yleismittari näytti, että virta kulkee läpi).
Onko kellään mitään hajua missä vika voisi olla vai kävelenkö kauppaan ja ostan uuden.

Vastaus: Xbox ei käynnisty

saato sanoi:
Morjens!

Kertokaahan mistä voisi johtua kun xbox ei käynnisty. Ei tapahdu mitään, vaikka nappuloita rämppää. Olen ollut pelaamatta pari kuukautta ja edellisen kerran boxi toimi moitteettomasti. Boxi on ihan alkuperäinen, vuonna 2003 ostettu kone, ei modattu.

Yritin etsiä haulla vanhempia topicceja vastaavanlaisista tapauksista, mutten löytänyt. Avasin boxin nyt, koska takuu ei olisi muutenkaan enää voimassa. Katsoin yleismittarilla, että johto on kunnossa. Pieni sulake virran sisääntulon kohdilla (siis koneen sisällä) näyttäisi myös olevan kunnossa (ainakin yleismittari näytti, että virta kulkee läpi).
Onko kellään mitään hajua missä vika voisi olla vai kävelenkö kauppaan ja ostan uuden.

Harmiksesi joudun kertomaan, että Xboxin takuu on kaksi (2) vuotta, eli jos se on ostettu 2003, takuuaikaa sillä olisi vielä ollut rutkasti.

Veikkaan että virtapiiri olisi kärähtänyt tai vastaavaa, jos ei kerta lähde lainkaan pyörimään. Jos saat havaittua vian ja löydät sille sopivan osan ja saat vielä toimimaan, välttynet uuden Xboxin hankinnalta. Tosin voisin olettaa että helpommaksi, nopeammaksi ja halvemmaksi tulee ostaa uusi Xbox - hinta 129-149e.

Joo takuu on kaksi vuotta. Minulla tuli kirjoitusvirhe. Kone on ostettu 2002 maaliskuussa (ilmestymispäivänä). Eli takuun voi unohtaa.
Tuo virtapiirin "kärähtäminen" on käynyt itselläkin mielessä. Uudessa paikassa, jossa asun nykyään on sähkökatkoja melko usein. Liekkö se aiheuttanut ongelmia. Tuntuu oudolta, mutta joku boxiin on "itsestään" vaan tullut.

Taidan kävellä kauppaan ja hakea uuden. Kuka ostaa avatun x-boxin? Tarjouksia...Heh!

saato sanoi:
Joo takuu on kaksi vuotta. Minulla tuli kirjoitusvirhe. Kone on ostettu 2002 maaliskuussa (ilmestymispäivänä). Eli takuun voi unohtaa.
Tuo virtapiirin "kärähtäminen" on käynyt itselläkin mielessä. Uudessa paikassa, jossa asun nykyään on sähkökatkoja melko usein. Liekkö se aiheuttanut ongelmia. Tuntuu oudolta, mutta joku boxiin on "itsestään" vaan tullut.

Taidan kävellä kauppaan ja hakea uuden. Kuka ostaa avatun x-boxin? Tarjouksia...Heh!

Kannattaa pitää varaosina, tai sitten myydä jollekulle varaosiksi.

Sanoppa unrel mistä saa tällä hetkellä halvimman x-boxin. Tarvitsen siis vain konsolin. Kaikki muu löytyy.
En ehdi nyt käydä etsimään halvinta ratkaisua ja uskon, että täälläkin foorumilla löytyy tieto siihen.
Olen muuten ollut pitkäääään poissa tältä foorumilta. On ollut kiireitä omakotitalon rakennusprojektin kanssa. Mutta pelaamaankin ehtii silloin tällöin...

itselläni kävi yhdelle xboxilleni aivan samalla tavalla, yks päivä ei vaan herännyt enää ja ikää koneella oli 2kk. Takuuseen lähti

saato sanoi:
Sanoppa unrel mistä saa tällä hetkellä halvimman x-boxin. Tarvitsen siis vain konsolin. Kaikki muu löytyy.
En ehdi nyt käydä etsimään halvinta ratkaisua ja uskon, että täälläkin foorumilla löytyy tieto siihen.
Olen muuten ollut pitkäääään poissa tältä foorumilta. On ollut kiireitä omakotitalon rakennusprojektin kanssa. Mutta pelaamaankin ehtii silloin tällöin...

Halvimmalla irtonee Gigantista. Tai jos et kerkeä kaupassa paikanpäällä käymään: www.konsolinet.fi - Crystal Xbox (149e).

Jos jaksat odottaa jouluun niin voit saada halvemmalla (mutta kuka jaksaa kun Halo 2 tulee kohta), tai sitten saat käytettynä alle satasella kun ostat netistä paikasta josta täällä ei puhuta.

Ylös Bottom