Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox Live Marketplace - Maksullinen sisältö

PaavoGold

New Member
Itse ainakin kaipaisin tällaista keskustelua Liven maksullisesta sisällöstä. Ostovinkkejä, arvioita & arvosteluja yms. kaipaisin kovasti. Esim. teemat ovat niin suttua X0:n valikkosivulla, että jo ostaneen mielipidettä varmasti tarvittaisiin. (?)

Eli, mitä olet ostellut Microsoft Pointseillasi? Mihin olet erittäin tyytyväinen/mitä olet katunut? Mitkä ovat olleet "meh" ostoksia? Missä jutuissa on hinnat olleet kohdillaan/ei?

Itse olen ostellut noita Live Arcade pelejä, ES: Oblivionin kaikki saatavissa olevat "laajennukset" ja parit teemat.

Mitä itse olen huomannut, niin aika moni Arcade-peli saattaa olla melko ylihinnoiteltu. Saattaa olla makuasia, mutta näin siis IMO. 800 pistettä kun on kuitenkin n.11€ ainakin Suomen MP-prepaid hinnoilla. 400 pistettä (5,5€) on mielestäni sopiva.

Lisukkeita peleihin on tarjolla yllättävän heikosti Oblivionia huomioon ottamatta: esim. DoA:n & Rumble Roses XX:n mimmeille saatavia pukuja/tavaroita varmasti kaivattaisiin nykyistä enemmän, urheilupeleihin lisää varusteita/pelaajia/kenttiä yms., ja esim. muutamiin 1st person toimintapeleihin olisi kivaa saada ostettua kivoja bonus-aseita jne. :D Noh, kaikki varmaan ajallaan?

Teemojen kanssa on vaikea pelleillä, kun pienestä mainoskuvasta ei tahdo paljoa ottaa selvää. Eräs hlö.kohtainen onnistunut kauppa syntyi kuitenkin mm. Street Fighter II - fan appreciation themestä. Oblivionin theme näyttää myös hyvältä.

Kuvapaketteja ei ole tullut ostettua. Jotenkin IMO niin rupuinen ajatus maksaa jostain avatarista. Varsinkin kun tarjolla olevat maksulliset avatarit eivät nyt välttämättä ole niin erikoisia verrattuina X0-paneelin defaultteihin/ esim. "Bringing it Home"-osion ilmaisiin avoihin.

Microsoft Pointseja (2100pts) olen muuten halvimmillaan hommannut Videopelidivarista (Vantaa), ja kalleimmat pisteet ovat kanssa tulleet ostettua samaisesta laitoksesta! :D

Jos edellinen kommentti jäi hämäämään, niin netin kautta maksettua pisteet saa halvemmalla esim. tämän laitoksen noutopisteestä ( 28.90 € / 2100MPts) http://www.vpd.fi/product_details.php?p=1391&subid=55&c=163 , mutta paikan päällä ostettuna ALV:i tuo hintaan lisää lähes 5€, eli ~33,5€ / 2100MPts.

Onko hinnat muuten ulkomailla paljonkin halvempia/voiko käyttää koto-Suomessa?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Xbox Live Marketplace - Maksullinen sisältö

Mielestäni hinta/laatu suhteeltaan paras peli live arcadessa on tällä hetkellä Geometry Wars, hintaa pelillä on vaivaiset 800pojoa ja itse olen peliä pelannut varmaan enemmän kuin monia xpallon "oikeista" peleistä.
 
Vastaus: Xbox Live Marketplace - Maksullinen sisältö

Geometry Wars on muuten nykyään muuten vain 400MPts Euro-LiveMarketissa! ;D

Itse pidin tosi paljon Mutant Storm Reloaded:ista, joka on hieman saman tyylinen, vaikkei tavallaan olekaan...ööh. Mut joo, MS:Rloaded maksaa edelleen 800MPts. :/

Näistä uusista Arcade-peleistä onkin IMO ihan fiksua pyydellä ainakin aluksi sellaiset 800MPts, mutta vanhemmista peleistä ei enää oikein jaksaisi maksella 11€:a. Esim joku Street Fighter II on jo niin monella koneella, ettei laskupää edes enää toimi.
 
Vastaus: Xbox Live Marketplace - Maksullinen sisältö

PaavoGold sanoi:
Geometry Wars on muuten nykyään muuten vain 400MPts Euro-LiveMarketissa! ;D
GW on aina ollutkin 400. Vai muistanko aivan väärin.

Itsekin olen ostanut lähinnä Live Arcade -pelejä (varmaan n. 10), pari teemaa, Penny Arcaden pelaajakuvat (hei, pitihän ne saada :)) ja pelisisältöä (kaikki Oblivionit, GRAW Chapter 2, PGR3-paketit ja jotain Kameoon)

Varsinkin pelisisältöä kaipaisin säännöllisemmin joka peliin, eikä NHL 07 Devils -teema olisi pahitteeksi :)
 
Vastaus: Xbox Live Marketplace - Maksullinen sisältö

marble blast ultra on hommattu ja feeding frenzy.
sitten sisältönä peleihin, kameon asupaketit ja pgr:n autopaketit.

pitänyt jo kauan ottaa se cloning clyde mutta aina se vaan jää, jos sen vaikka saisi joskus ilmaiseksi:)
 
Vastaus: Xbox Live Marketplace - Maksullinen sisältö

Geometry Wars, Uno ja Street Fighter II on tullut ostettua. 400 pistettä tällä hetkellä "tilillä", seuraava ostos lienee Lumines.
 
Vastaus: Xbox Live Marketplace - Maksullinen sisältö

pelle sanoi:
marble blast ultra on hommattu ja feeding frenzy.

Marble Blast on muuten melko kuningas, ja demokin jättää sopivan nälkäiseksi!

Cloning Clyde on myös helvetin hauska ("Dude, where is my 20 bucks!?" :p ), mutta demossa pääsee ehkä liiankin pitkälle. Eli sitten kun on muutaman pojon kaupasta lunastanut, niin jotenkin sitä tulee sitten haluttua jotain muuta kuitenkin, eli ehkä jotain enemmän nälkäiseksi jättänyttä arcade-peliä tjsp.

Toisaalta, joku Scramblen demo sitten vetelee maton jalkojen alta lyhyydellään, kun 30 sekunnissa ei oikein juuta taihka jaata kerkeä sanomaan...
 
Vastaus: Xbox Live Marketplace - Maksullinen sisältö

PaavoGold sanoi:
Toisaalta, joku Scramblen demo sitten vetelee maton jalkojen alta lyhyydellään, kun 30 sekunnissa ei oikein juuta taihka jaata kerkeä sanomaan...

sama juttu siinä biljardissa, kerkee parikertaa lyömään niin demo loppuu.
 
Vastaus: Xbox Live Marketplace - Maksullinen sisältö

Street Fighter II tuli ostettua ja sitten GRAW:iin se chapter 2. Ja sitten sf2 kuvakkeet kanssa. Siihen pojot menikin sitten. Nyt on uus satsi pointseja odottamassa että TDU:hun tulee DLC:tä.
 
Vastaus: Xbox Live Marketplace - Maksullinen sisältö

Ainoastaan muutaman kuvapaketin ja Mehrune´s Razorin Oblivioniin olen ostanut.
Live Arcade ei ole ainakaan vielä saanut innostumaan:eek:
 
Vastaus: Xbox Live Marketplace - Maksullinen sisältö

Muutamat kommentit niille, jotka harkitsevat ostamista:

Oblivion-sälä:

-Hevospaketti (250MP) näyttäisi olevan oman listani kärjessä: Suoraan sanoen vi*uttaa kun random ököt kartalla ovat yleensä paljon kiinnostuneempia hepasta kuin minusta ---> heppa kuolee, ja tarvii ladata. :*( Armorilla varustettuna heppa ei ota bumppia alamäkeen ratsastelusta niinkään, josta yleensä tulee isoin heppa-damage. Ja muutenkin on mukavampaa samoilla, kun hepo ei kuole viidestä iskusta (rodusta riippumatta!)

-Spell-tomes (80MP) kiva lisä, vaikka omalla hahmollani ei oikein riitä taika-pisteitä toteuttaa loitsuja usein. Spell-tomes kirjan myymisestä saa ihan kivasti fyffeäkin (~satoja raha-yksikköjä)

-Vile's Lair (150) petti, kun odotin jotain pahisten kylää ja saikin "vain" hengailumestan omalle hahmolle. Noh, jos haluaa pelata vaikka vampyyrina koko seikkailun, niin sitten tämä on hyvä ostos, sillä...en viitsi spoilia. ;)

-Mehrunes Ruins tai jotain... eli se ostettava dungeoni: toimii. Taisi olla vaan hiukka kallis muihin verrattuna.

-Muita ei vielä testattu.


Arcade lisukkeet:

-Crystal Questin "insane" tjsp. moodi (100MP) huippu.
-Graafinen päivitys mikroskooppinäkymäksi (100MP) ok, muttei riittävän erilainen

Muita:
-Oblivionin teema (150?) on hieno, vaikkei olisikaan Oblivionista niin kiinnostunut.
-Kuvapaketit aika kökköjä ja kalliita, vaikka tuli noitakin ostettua. On se vaan niin helppoa törsäillä jotain krediittejä, kun unohtaa että ne maksavat ihan oikeata rahnaa.:D
 
Vastaus: Xbox Live Marketplace - Maksullinen sisältö

Halo Warsin teema on ehkä paras "turha ostos", minkä olen Marketplacella tehnyt. Liian moni teemapaketti ei yksinkertaisesti sovi konsolin käyttöliittymään, mutta Halo Wars istuu Dashboardiin kuin nappi paitaan. Sävyltään se on tummahko, minkä ainakin itse katson hyväksi vaihteluksi (aiemmin käytin ilmaista TGS 2006 -teemaa, joka on varsin kirkas). Guide-taustakuvana on tiheä verkko, harmaalla pohjalla -- sopivan huomaamaton, mutta silti pelkkää yksiväristä taustaa parempi.

Liitteenä on vielä kuva teemasta Music Playerissä. Neonissa näkyy huonosti Vision-efekti. Jos joku ihmettelee, soitan radiota TVersityn avulla.
 
Vastaus: Xbox Live Marketplace - Maksullinen sisältö

Hakkiz sanoi:
Halo Warsin teema on ehkä paras "turha ostos", minkä olen Marketplacella tehnyt. Liian moni teemapaketti ei yksinkertaisesti sovi konsolin käyttöliittymään, mutta Halo Wars istuu Dashboardiin kuin nappi paitaan.
Itsekin ostin tuon ja olen kyllä pitänyt. Ennen käytössä oli pitkään Halo 3:n teema, mutta Halo Wars on paremman oloinen. Lisäksi konseptipiirrokset sopivat hyvin taustoiksi :)
 
Vastaus: Xbox Live Marketplace - Maksullinen sisältö

omasta miestäni myös tuo halo wars teema on hyvä mutta nyt on alan wake teema käytössä joka on omasta mielestäni ihan hyvä tuohon dashboardiin.
 
Vastaus: Xbox Live Marketplace - Maksullinen sisältö

Just latasin ton Forza 2:sen teeman ja kieltämättä aika cool. :cool: :rolleyes:
 
Vastaus: Xbox Live Marketplace - Maksullinen sisältö

PaavoGold sanoi:
Oblivion-sälä:

-Hevospaketti (250MP)

Horse armor -paketti maksaa "vain" 200MP. :D

Niille, jotka harkitsevat Wizard's Tower lisäosan ostamista, niin suosittelen harkitsemaan kunnolla. Siinä on tehtävä, jonka ainoa haaste on saada tarpeeksi rahaa tornin sisustukseen. Itse tornissa sitten on jotain hyödyllistä, kuten teleportit jokaiseen maagien kiltaan, puutarha ja enchanting- ja spellmaking alttarit.

Lisäksi siellä on varasto, joka on kyllä hyödytön. Mitä tekee 20:llä arkulla? Ei mitenkään voi muistaa, että mitä tavaraa on laittanut mihinkin arkkuun...
 
Vastaus: Xbox Live Marketplace - Maksullinen sisältö

Itse olen ostanut kaikki PGR 3 lisä auto paketit. Ihan tyytyväinen olen niihin vaikka enemmän retro autoja saisi olla. Niin ja olisi se hyvä lisää ratojakin saada.
Arcaden peleistä on tullut ostettua Geometry Wars ja Zuma, molempiin ihan tyytyväinen olen eikä ne minun mielestä mitään liian kalliita ole.
 
Vastaus: Xbox Live Marketplace - Maksullinen sisältö

Tämä olikin jo odotettavissa: EA on iloksemme ilmoittanut, että tulevaisuudessa se aikoo jättää peleistään pois opetusvideot ja julkaista ne Kauppapaikalla erikseen ostettavana maksullisena "lisä"-sisältönä. XO:n lisäksi tämä rahastuskäytäntö on tarkoitus vakiinnuttaa kaikilla muillakin laitealustoilla, jotka sen mahdollistavat.

And expect plenty more where all this is coming from, too - and on PlayStation 3 and Wii as well, providing they go that way. "If post-release content becomes a key component of those platforms' release strategies," said Lange, probably licking his lips, "there's no company in the world better to address it than EA."

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=68395

Jokainen, joka ostaa Kauppapaikalta maksullista sisältöä, syyllistyy omalta osaltaan videopelikulttuurin rappeuttamiseen ja ilmiantaa itsensä firmoille todistamalla, että on valmis höynäytettäväksi ja halukas maksamaan pelinsä kahteen kertaan.
 
Vastaus: Xbox Live Marketplace - Maksullinen sisältö

Xbugs sanoi:
Tämä olikin jo odotettavissa: EA on iloksemme ilmoittanut, että tulevaisuudessa se aikoo jättää peleistään pois opetusvideot ja julkaista ne Kauppapaikalla erikseen ostettavana maksullisena "lisä"-sisältönä. XO:n lisäksi tämä rahastuskäytäntö on tarkoitus vakiinnuttaa kaikilla muillakin laitealustoilla, jotka sen mahdollistavat.
Osaa ne näköjään muutkin. 2K Sports on päättänyt julkaista uusintaeditorin NBA 2K7:aan 400 MS-pisteen hinnalla. Herää kysymys, eikö tälläinen olisi kuulunut jo pelin mukaan (jopa enemmän kuin opetus-/strategiavideot) ?

Kokoakin mokomalla on vaivaiset 108 kt joten käytännössähän tuo tarkoittaa sitä, että systeemi on jo pelissä mukana ja tuo lataus vain aktivoi sen käyttöön.

http://www.majornelson.com/archive/2006/10/05/NBA-2K7_3A00_-Reelmaker.aspx
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Xbox Live Marketplace - Maksullinen sisältö

NviperO sanoi:
Osaa ne näköjään muutkin. 2K Sports on päättänyt julkaista uusintaeditorin NBA 2K7:aan 400 MS-pisteen hinnalla. Herää kysymys, eikö tälläinen olisi kuulunut jo pelin mukaan (jopa enemmän kuin opetus-/strategiavideot) ?

Kokoakin mokomalla on vaivaiset 108 kt joten käytännössähän tuo tarkoittaa sitä, että systeemi on jo pelissä mukana ja tuo lataus vain aktivoi sen käyttöön.

http://www.majornelson.com/archive/2006/10/05/NBA-2K7_3A00_-Reelmaker.aspx

Jooh, tämä kyllä iski minuun aika kovaa. Ihan naurettavaa toimintaa tämmöinen. Paketin koko pistää vielä epäilemään entistä enemmän, olisiko tämä ehkä kannattanut sittenkin pistää valmiiksi peliin. Samaa noista opetusvideoista tuumailen. Kohta varmaan EA julkaisee kauppapaikalla NHL 07:aan mahdollisuuden tallentaa uusintoja, vain 500 MS-pojoa \o/
 
Ylös Bottom